|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4] 1,4 16V 62KW a 1,4 16V 76KW, skąd różnica mocy?
JSkok - Pią Sty 18, 2008 22:06 Temat postu: [R25 1,4] 1,4 16V 62KW a 1,4 16V 76KW, skąd różnica mocy? Przypuszczam, że przy tej samej pojemności silników, różnica w mocach może wynikać ze sterowania elektronicznego. Mając R25, 62KW pytanie moje (może głupie) - co i gdzie dokupić oraz u kogo zainstalować jakiś dodatkowy osprzęt dla podniesienia mocy?
Pozdrawiam.
Może nawet ktoś wie ile to może kosztować?
[ Komentarz dodany przez: thef: Sob Sty 19, 2008 16:18 ]
Poprawiłem temat.
Adrian355 - Pią Sty 18, 2008 22:34
A nie jest to różnica przypadkiem 16V a 8V
konrad99 - Pią Sty 18, 2008 22:37
obie wersie maja 16 zaworow -> strona klubowa/modele
MaReK - Pią Sty 18, 2008 22:40
Wychodzi jakby 84KM i 103 KM
Wystarczy spojrzec na strone www.roverki.pl w dane techniczne R25 i przeczytac
Przelicznik kW na KM to 1kW = 1,36KM
Na stronie podane jest, ze obie wersje maja 16v...
Pozdrawiam,
konrad99 - Pią Sty 18, 2008 23:17
MaReK, ale kolega nie pytal ile kW to KM tylko skad roznica w ich ilosci... pojemnosc ta sama, ilosc zaworow ta sama a roznica w mocy spora. ja sam tez jestem ciekaw z czego to wynika
MaReK - Pią Sty 18, 2008 23:21
Moze blad na stronie ?
Brt - Pią Sty 18, 2008 23:33
wersja 84KM to zdławiona elektronicznie wersja 103KM ze względu na podatki w niektórych krajach. Czy można ją "odblokować" i jak to niestety nie wiem.
Wojtek - Sob Sty 19, 2008 02:57
Skoro zdławiona elektronicznie to wymiana kompa powinna wystarczyć. Tak sądzę.
Ciufa - Sob Sty 19, 2008 09:08
moze roznica polega na tym samym w czym hondzie civic
http://forum.honda-klub.o...2d4a2c4af135b50
piter34 - Sob Sty 19, 2008 13:05
Ciufcia napisał/a: | moze roznica polega na tym samym w czym hondzie civic |
Nie przeczytałem zawartości linka ale podejrzewam, że ograniczenie mocy w R25 1.4 16V wynika ze zwężenia dolotu (inna przepustnica; średnica).
Wazzabii - Sob Sty 19, 2008 17:08
w mitsubishi colt jest podobnie, w zaleznosci od rocznika moce sa rozne
ale zonk polega bodajze na innej glowicy i rozrzadzie
jedynie blok jest ten sam
Spiro - Sob Sty 19, 2008 17:13
w hondzie jest to łatwe szybkie i przyjemne
a w roverku ?
Ciufa - Sob Sty 19, 2008 20:26
piter34 napisał/a: | Nie przeczytałem zawartości linka |
polecam przeczytac
piter34 - Sob Sty 19, 2008 23:06
Ciufcia napisał/a: | piter34 napisał/a: | Nie przeczytałem zawartości linka |
polecam przeczytac |
Najważniejszy cytat: "nic trudnego; kupujesz w ASO uszczelke pod przepustnice od wersji 90KM, odkrecasz przepustnice, wyjmujesz zwezke ktora zastepujesz uszczelka, robisz reset kompa i cieszys sie z najbardziej na swiecie efektywnego finasowo tuningu;) "
Dotyczy oddławienia 1.4 75KM do 90KM.
Ciufa - Nie Sty 20, 2008 13:13
piter34 napisał/a: | Dotyczy oddławienia 1.4 75KM do 90KM. |
no wiec w tym roverku tez sie tak da zrobic ?
PHJOWI - Nie Sty 20, 2008 13:22
podaj vin na pw to sprawdze co się da zrobić , myślę że komp + przepustnica , tu jest inaczej niż w hondzie
Ciufa - Nie Sty 20, 2008 14:03
PHJOWI napisał/a: | tu jest inaczej niż w hondzie |
i wszystko jasne
piter34 - Pon Sty 21, 2008 12:35
PHJOWI napisał/a: | myślę że komp + przepustnica |
Nie rozumiem dlaczego komp miałby tutaj odgrywać jakąś ważną rolę.
EPC nie rozróżnia wersji kompa na 84hp i 103hp:
NNN100742 dotyczy R25 1400ccm "low" i "high" performance z ABS
NNN100752 dotyczy R25 1400ccm "low" i "high" performance bez ABS
Przepustnice:
MHB102380 - R25 1400 low performance do nr VIN YD570299 (plastikowa), potem metalowa MHB000100
MHB102141 (plastik, do YD564350) -> MHB000080 (od YD564351) - R25 high performance
W MG ZR 160 była przepustnica metalowa MHB000261
PHJOWI - Pon Sty 21, 2008 13:38
przeważnie spotykam kompy 752, myśle 742 był wsadzane do słabszych . Mozna sprawdzić tą co mówi piter od zr będzie ok i obroty będą spoko.
piter34 - Pon Sty 21, 2008 14:21
Cytat: | przeważnie spotykam kompy 752, myśle 742 był wsadzane do słabszych |
Przecież napisałem (za EPC), że 742 dotyczy aut bez ABS. Moc nie ma tutaj żadnego znaczenia. Do słabszych wsadzono zarówno 752, jak i 742. No chyba, że EPC kłamie.
JSkok - Wto Lut 12, 2008 21:54
Na coś ciekawego chyba trafiłem i dodaję to do swojej strony dla zainteresowanych tematem
http://www.mgf.ultimatemg..._body/index.htm
Szkoda że po angielsku
JS
borysj5 - Nie Mar 16, 2008 22:35
wychodzi na to ze po wymianie przepustnicy na wieksza mamy o kilka ( pisza ze niewiele) KM wiecej ale reakcja na gaz jest o wiele lepsza.
Rhos - Sro Cze 13, 2012 13:14
Odświeżam temat - ktoś robił taką wymianę?to naprawdę daje efekty?Moja dziewczyna jeździ R25 w słabszej wersji 84KM i chętnie bym Jej tą strzałę odmulił:) wystarczy przepustnica od 103KM?ktoś pisał coś o różnych uchwytach na linkę,z jakiej wersji mam ją ewentualnie kupować?no i czy bez wymiany kompa się obejdzie?chodzi o wersję z absem...
leszczu - Sro Cze 13, 2012 13:59
Rhos napisał/a: | Odświeżam temat - ktoś robił taką wymianę?to naprawdę daje efekty?Moja dziewczyna jeździ R25 w słabszej wersji 84KM i chętnie bym Jej tą strzałę odmulił:) wystarczy przepustnica od 103KM?ktoś pisał coś o różnych uchwytach na linkę,z jakiej wersji mam ją ewentualnie kupować?no i czy bez wymiany kompa się obejdzie?chodzi o wersję z absem... |
Wszystkiego dowiesz się w tym temacie.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79541
Rhos - Sro Cze 13, 2012 15:51
Dzieki ale nadal mam watpliwosci - jak to jest z tym kompem?bo zdania sa podzielone,a tak jak ktoś slusznie zauwazyl Tommi_114 zmienial silnik,z 8v na 16v,tam kompy moga byc inne.natomiast w obu wersjach 16v komp powinien byc ten sam,na moj chlopski rozum.jest ktos w stanie odpowiedziec ze 100% pewnoscia - wymiana kompa jest/nie jest potrzebna?
PTE - Sro Cze 13, 2012 16:03
Zajrzyj jeszcze tutaj i tu.
praktis - Sro Cze 13, 2012 16:09
I tu jest sporo o przepustnicach:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075
ADI-mistrzu - Sro Cze 13, 2012 16:26
Niech ktoś przełoży, sprawdzi i napisze, wtedy będzie coś bardziej wiadomo.
Ktoś musi zrobić ten pierwszy krok
JSkok - Czw Cze 14, 2012 08:22
Wystarczy podmiana przepustnicy.
Na linkę od strony pedału gazu założyłem przeciętą wzdłuż tulejkę,dla skompensowania długości.
Komputer zostaje bez zmian, należy jedynie "nauczyć" go nowych ustawień (zostawić silnik na biegu luzem do czasu pełnego nagrzania).
Początkowo na pierwszych kilometrach komputer jeszcze się trochę gubił póżniej już było OK
|
|