Zobacz temat - [R414] Masa?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Masa?

Rudek - Sob Sty 19, 2008 13:58
Temat postu: [R414] Masa?
Witam wszystkich. Jestem młodym kierowcą, a moim pierwszym autem jest właśnie rover :) Kupiłam go we wrześniu 2007 i jak do tej pory działał bez problemów. Do pewnego dnia... a dokładniej mówiąc nocy, kiedy to był mróz w okolicach -10 (około dwa tygodnie temu). Popędziłam rano do auta, żeby dojechać do pracy. Przekręcam kluczyk w stacyjce i niestety nic, a właściwie to tylko "tykanie". No i zostawiłam go, pojechałam taksówką do pracy. Następnego dnia skorzystałam z usług korporacji taksówkarskiej, z której to przyjechał Pan z klemami, aby uruchomić mi auto. Po podłączeniu kabli nie było reakcji, no i ten Pan postanowił wyciagnąć mój akumulator i włożyć do swojego auta, żeby sprawdzić, czy zadziała. No i zadziałał... Ale jak włożył aku znowu do roverka, to już on całkiem zwariował. Zaświeciły się kontrolki, przestał działać immobiliser i centralny zamek. Następnego dnia z pomocą przybył mój brat, który stwierdził, że ten miły Pan wyciągając aku oderwał masę od karoserii. Masa została przymocowana. No i od tamtej pory codziennie jeżdżę roverkiem, aczkolwiek bywają momenty niepokojące. Np. odpalam auto, włączam radio, zapalam światła... i gaśnie auto. Kilka dni jeżdziłam bez radia, bo wtedy wszystko ok działało. Wczoraj nieśmiało spróbowałam po uruchomieniu roverka włączyć radio i udało się. Czy macie jakiś pomysł o co może chodzić? Może ta masa nie jest zbyt dobrze przymocowana? Będę wdzięczna za pomoc, bo jestem mocno zaniepokojona.
thef - Sob Sty 19, 2008 14:48

Rudek napisał/a:
Może ta masa nie jest zbyt dobrze przymocowana?
Bardzo prawdopodobne. Oczyść miejsce mocowania do masy, końcówkę przewodu masowego, przykręć porządnie i zabezpiecz wazeliną techniczną lub białym smarem. Te same czynności wykonaj przy klemach akumulatora. Może też sam kabel masowy już nie domaga i warto go wymienić.