Zobacz temat - Światła przeciwmgielne zamiast mijania w dzień?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Światła przeciwmgielne zamiast mijania w dzień?

jarcat - Sob Sty 19, 2008 14:39
Temat postu: Światła przeciwmgielne zamiast mijania w dzień?
Witam

co raz wiecej samochodów porusza się w dzień z wyłączonymi światłami mijania (tylko postojówki) i włączonymi przeciwmgielnymi...
rozumie, że prawnie można tak robić bo "ma się widoczne światła" w dzień więc policja się nie przyczepi?
tylko jaki jest tego cel? ma to fajnie wyglądać? czy oszczędność prądu? przeciwmgielne mają mniejszą moc?

tak tylko się zastanawiam...? :roll:


dziękuje za odpowiedzi!

thef - Sob Sty 19, 2008 14:45

Na przeciwmgielnych absolutnie nie można jeździć. Po drugie nawet się nie da bez włączenia świateł mijania. Ci o których piszesz maja zapewne zamontowane specjalne światła do jazdy dziennej.
maciej - Sob Sty 19, 2008 14:48

Nie, thef - sporo ludzi uważa, że "tak jest fajniej" i rzeczywiście tak jeżdżą, ale to niezgodne z Kodeksem i nei ma żadnego rozsądnego uzasadnienia.
thef - Sob Sty 19, 2008 14:51

maciej napisał/a:
Nie, thef - sporo ludzi uważa, że "tak jest fajniej" i rzeczywiście tak jeżdżą
Ale Macieju, nie da się włączyć świateł przeciwmgielnych bez włączenia świateł mijania, no chyba, że ktoś już kombinował.
maciej - Sob Sty 19, 2008 14:54

thef napisał/a:
Ale Macieju, nie da się włączyć świateł przeciwmgielnych bez włączenia świateł mijania.

Ależ thef oczywiście że się da!
Jak masz mgłę na maksa to lepiej się jeździ z przeciwmgłowymi, a bez mijania (dwa razy w życiu jechałem w aż tak gęstej mgle).
Przednich świateł przeciwmgłowych nie możesz włączyć bez pozycyjnych, ale bez mijania już tak (stanowi o tym któryś tam z kolei regulamin ECE i jest to przepisane do naszych rozporządzeń).
A tylnych świateł przeciwmgłowych ZTCP nie możesz włączyć bez pozycyjnych i mijania lub przednich przeciwmgłowych.

jarcat - Sob Sty 19, 2008 15:18

czyli rozumię, że z głupoty jeżdzą na przeciwmgielnych :neutral: albo mają zamontowane specjalne światła :wink:

dziękuje za odp.

thef - Sob Sty 19, 2008 15:29

maciej napisał/a:
Ależ thef oczywiście że się da!
No skoro tak prawisz ;) . Obecnie przeciwmgielnych nie posiadam, ale jakoś mi się wydawało w poprzednim aucie, że musiałem włączyć mijania, żeby uruchomić halogeny.
maciej - Sob Sty 19, 2008 17:47

W tym Roverku też nie mam, ale mam w Felicji i miałem w poprzednich 2 Roverkach i jestem pewny że tak jest. :-)
R-200 - Sob Sty 19, 2008 21:27

Swiatła przeciwmgielne przednie można włączyć jeśli palą się światła pozycyjne. Taki jest warunek w przepisach. :roll:
giewu - Pon Sty 21, 2008 11:24

maciej napisał/a:
...Przednich świateł przeciwmgłowych nie możesz włączyć bez pozycyjnych, ale bez mijania już tak ... A tylnych świateł przeciwmgłowych ZTCP nie możesz włączyć bez pozycyjnych i mijania lub przednich przeciwmgłowych.

zainteresowany tym zagadnieniem poszedłem zerknąć z ciekawości jak to jest w moim autku i po sprawdzeniu potwierdzam słowa macieja w 100% ... :mrgreen:

michone - Pon Sty 21, 2008 13:01

w focusie na bank tak jest :P
za jazde na przeciwmgielnych jest 100zl mandatu i 2 pkt karne :) dostalismy kiedys z kumplem w audi b3 :P (a za czerwone kierunki zabrali dowod :P )

chudson - Pon Sty 21, 2008 20:08

Trzeba tępić debili używających p.mgielnych aby szpanować. w dzień pół biedy ale jak dzisiaj wieczorem w deszczu powłączali idioci to nic nie widziałem . wkur..za mnie to prostactwo.
I prosze niech nikt nie tłumaczy sie jak to więcej widać dzięki p.mgielnym bo pobocze doświetlają. Może i doświetlają pobocze ale jedynie na wysokości przodu auta co jest g** warte bo w tej strefie to nawet ujrzenie wybiegającego dzika to za późno by zareagować.

Trzeba jakąś ogólnopolską akcję zrobić pt: "Wozignoju wyłącz halogeny" to może zaczną się wstydzić jeździć na nich.
A do tego czasu traktuje takich deliwkentów tak samo jak jadących z przeciwka na drogowych - mrugam długimi żeby widzieli jak to miło nic nie widzieć.

radocha - Pon Sty 21, 2008 20:36

nie rozumiem czemu sie szpanuje p. mgielnymi?? jakas nowa moda czy co??
michone - Pon Sty 21, 2008 20:37

chudson napisał/a:
Trzeba tępić debili używających p.mgielnych aby szpanować. w dzień pół biedy ale jak dzisiaj wieczorem w deszczu powłączali idioci to nic nie widziałem . wkur..za mnie to prostactwo.
I prosze niech nikt nie tłumaczy sie jak to więcej widać dzięki p.mgielnym bo pobocze doświetlają. Może i doświetlają pobocze ale jedynie na wysokości przodu auta co jest g** warte bo w tej strefie to nawet ujrzenie wybiegającego dzika to za późno by zareagować.

Trzeba jakąś ogólnopolską akcję zrobić pt: "Wozignoju wyłącz halogeny" to może zaczną się wstydzić jeździć na nich.
A do tego czasu traktuje takich deliwkentów tak samo jak jadących z przeciwka na drogowych - mrugam długimi żeby widzieli jak to miło nic nie widzieć.
forum to nie podwórko... prosze o troche kultury... to samo mozna napisac nie uzywajac wulgaryzmow...
7Tomi - Pon Sty 21, 2008 21:37

maciej napisał/a:
thef napisał/a:
Ale Macieju, nie da się włączyć świateł przeciwmgielnych bez włączenia świateł mijania.

Ależ thef oczywiście że się da!
Jak masz mgłę na maksa to lepiej się jeździ z przeciwmgłowymi, a bez mijania (dwa razy w życiu jechałem w aż tak gęstej mgle).
Przednich świateł przeciwmgłowych nie możesz włączyć bez pozycyjnych, ale bez mijania już tak (stanowi o tym któryś tam z kolei regulamin ECE i jest to przepisane do naszych rozporządzeń).
A tylnych świateł przeciwmgłowych ZTCP nie możesz włączyć bez pozycyjnych i mijania lub przednich przeciwmgłowych.


Potwierdzam, że się da. Wracałem ostatnio w takich warunkach z Kielc. Na postojowkach i przeciwmgielnych ponieważ przy włączonych światłach mijania widoczność była praktycznie zerowa.

Piotrass - Sro Sty 23, 2008 10:35

Was naprawdę oślepiają auta jadące na przeciwmgielnych w deszczu :neutral: Nie jestem w stanie tego zrozumieć, mijam wiele razy auta z włączonymi p. mgielnymi i w żaden sposób mi to nie przeszkadza/nie pogarsza mojej widoczności. Największym problemem są źle ustawione światła u jadących z naprzeciwka, a takich jest ok 40% na moje oko.
tiruces - Sro Sty 23, 2008 23:14

Dokładnie, światła przeciwmgielne są ustawione praktycznie w ziemię, ostatnio jechałem wieczorem w deszcz i mijałem kilka aut na p.mgielnych i w ogóle mnie nie oślepiały, w przeciwieństwie do aut z źle ustawionymi światłami, albo jakimiś dziwnymi żarówkami.
pluto - Sob Sty 26, 2008 08:00

Mam Roverka 214i rok 1997 i zauważyłem, że mnie to tylko 4% użytkowników dróg nie oślepia! Myślę że 20% ma "źle" ustawione światła, albo jakieś cuda niebieskie itp, a 76% oślepia mnie dlatego, że poprostu ja mam słabe światła. hmm.. z tego wynika, że 4% ma słabe światła, albo te 4% jeżdżą maluchami:))) cho maluchy też dają popali światłami.

Dlaczego mam tak słabe światła?? Żarówki mam nowe i nie kombinowałem tylko założyłem 50/60W :roll: (chyba takie) z "plus tam ileś % światła, firmy "tungsram"czy jakoś tam. W deszcz nie widze "NIC" i nienawidze jeździc nocą.

donmulanka - Sob Sty 26, 2008 08:49

Ja mam podobnie ze w deszczu jadac moja 214 w dodatku jak jest ciemno to malo co widze moze kilka metrow przed auto, a jak jest noc bez deszczu to juz lepiej cos widac ale i tak kicha slabe mam zarowki czy co? (o_O) ??
mbombka - Sob Sty 26, 2008 22:45

ja tak mam tylko jak mam zabrudzone lampy( czyste święcą aż miło oprócz tego że jedna jest jaśniejsza od drugiej...:/), wystarczy trochę kurzu na nich i już praktycznie nic nie świecą :/ ale może koniec off-topa?
Brt - Sob Sty 26, 2008 22:48

bo te lampy tak mają po pewnym czasie :( sam to przerobiłem i dopiero po wymianie reflektrorów i małych poprawkach w instalacji oraz założeniu lepszejszych zarówek mam światła :cool:
giewu - Sob Sty 26, 2008 23:09

Brt napisał/a:
... i dopiero po wymianie reflektrorów i małych poprawkach w instalacji oraz założeniu lepszejszych zarówek mam światła :cool:

to już jest nas dwóch :mrgreen:

Brt - Sob Sty 26, 2008 23:12

porównamy się na Zlocie :P :mrgreen:
giewu - Sob Sty 26, 2008 23:15

na zlocie to ja już będę świecił z angel eyes :p
Brt - Sob Sty 26, 2008 23:20

Cytat:
na zlocie to ja już będę świecił z angel eyes


serioo :shock: hmm to dostaniesz baty :P :twisted:

pluto - Nie Sty 27, 2008 09:29

myśłałem o założeniu coś koło 90/100W (oczywiście dokładając przkaźniki) ale boję się, że klosze się stopią od ciepła. słuszne moje obawy??
A jeszcze jedno putanie: Czy te klosze da się jakoś regenerowa(ten odblask)-nie wiem, polerka, lakier czy cuś...

thef - Nie Sty 27, 2008 10:08

pluto napisał/a:
słuszne moje obawy??
Bardzo słuszne!! 55W i wystarczy.
pluto - Nie Sty 27, 2008 11:02

"Wybielał" sobie będę kierunki przednie, więc wyczyszcze dobrze szkło od środka i odblask... nic innego mi nie zostaje(chyba ze nowe, ale drogie zapewne)

Macie jakieś porady?? inne żarówki (np. philips'a + xx% światła)?

Brt - Nie Sty 27, 2008 15:07

o żarówkach było kilka tematów. Jak będziesz miał wyjęte klosze, to wyczyść wszystko + dołóż przekaźniki i dobre zarówki 60/55W i będziesz miał światła ;)
pluto - Pon Sty 28, 2008 06:51

ok. Czekam na "chrom" żarówki do kierunków i zabieram się do roboty. Pozdrawiam
mbombka - Wto Sty 29, 2008 01:49

tylko uważaj na odblask, rozpływa się pod wpływem środków do okien ( wypróbowałem na skrawku najpierw) no i u mnie zmatowiał po przetarciu :/ gdybym wiedział to wcześniej to czyściłbym w środku przy wybielaniu..
pluto - Wto Sty 29, 2008 07:50

ja tylko przetre szmatką ten odblask. ale dzięki za uwage, bo czasami mogoby mnie coś pokusi się o jakieś "żrące" środki. Ale myślę że stary poczciwy "ludwik" nic nie zniszczy
Sachar - Wto Sty 29, 2008 08:48

W żadnym wypadku nie używaj nawet ludwika do odbłyśnika. Tylko wilgotna szmatka , a potem sucha i będzie jak nowy.
Brt - Wto Sty 29, 2008 09:02

i to miękka szmatka :!:
Paul - Wto Sty 29, 2008 09:09

Brt napisał/a:
to miękka szmatka

i delikatna rączka :P

Brt - Wto Sty 29, 2008 09:31

czyli męska :lol:
pluto - Wto Sty 29, 2008 12:07

Jednak może zawiozę narzeczonej do wypolerowania szmatką :razz: (20 września br ślub) :lol:
Brt - Wto Sty 29, 2008 12:52

heh żadnej ze znanych mi "delikatnych kobiecych rączek" nie dałbym lustra do czyszczenia :lol: :mrgreen:
dante27 - Wto Sty 29, 2008 19:04

Powiem tak: przepis mówi- światła mijania 24h na dobę za inne mandat 200zł i 6pkt
pluto - Sro Sty 30, 2008 07:40

dante27 napisał/a:
Powiem tak: przepis mówi- światła mijania 24h na dobę za inne mandat 200zł i 6pkt


A ode mnie jeszcze kopa!! Dokładnie wczoraj wieczorkiem sobie pomykam moim R, a gośc z przeciwka na przeciwmgielnych. Zarzuciłem długie(też chamsko), ale gościowi to nie przeszkadzało a mnie i tak oślepiał mnie chalogenami

Brt - Sro Sty 30, 2008 11:13

Cytat:
Powiem tak: przepis mówi- światła mijania 24h na dobę za inne mandat 200zł i 6pkt


A co powiesz na ten artykuł:
http://www.motofakty.pl/a..._swiatlach.html
A szczególnie na ten kawałek:
Cytat:

Do samodzielnej budowy świateł dziennych można także wykorzystać istniejące reflektory w samochodzie. Ideą jest zasilenie żarówek niższym napięciem od znamionowego, dzięki czemu będą one świecić słabiej, niż jest to potrzebne w nocy, a jednocześnie będą doskonale widoczne nawet w słoneczny dzień. Jako światła dzienne powinno się wykorzystać światła drogowe (długie). Ich reflektor powoduje odbijanie światła daleko do przodu w przeciwieństwie do reflektorów świateł mijania, które mają oświetlać drogę tuż przed samochodem (a więc wiązka światła skierowana jest w dół). Do budowy można wykorzystać przekaźnik (regulator) zmniejszający napięcie na żarówkach do ok. 20 V. Podłącza się go do czujnika ciśnienia oleju, dzięki czemu światła dzienne włączają się automatycznie po włączeniu silnika. Nie włączają się przy tym światła mijania oraz podświetlenie wskaźników na desce rozdzielczej. Koszt regulatora wynosi ok. 40 zł.


Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie :]

giewu - Sro Sty 30, 2008 12:20

Brt napisał/a:
...Zamierzam sobie takie cudo wstawić w najbliższym czasie :]

patrząc na Twoje autko obawiam się, ze możesz mieć problem z zamontowaniem czegoś takiego :( ... (chyba, że chcesz zakupić komplet oddzielnych świateł) cytat dotyczy aut, w których reflektory świateł mijania i drogowych są oddzielne, a w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden :cool:

Paul - Sro Sty 30, 2008 13:44

giewu napisał/a:
w naszych ROVERkach jak wiesz reflektor jest jeden

Czyżbyśmy nie mieli 'drogowych' ?? :P
IMHO nie powinno mieć to większego znaczenia. Wiadomo, że wiązka 'długich' kierowana jest inaczej niż mijania i powinna być lepiej widoczna (przynajmniej w/g tego co piszą). :D

Brt - Sro Sty 30, 2008 13:54

No właśnie zamierzam wykorzystać żarnik świateł drogowych :cool: ;) Jak już zamontuję to postaram się o jakaś dokumentację multimedialną :P Zreszta dziś sie przygladnąłem i w kilku audikach nowszej generacji dokładnie taki sam mechanizm jest zastosowany (osłabione drogowe) ;) Muszę tylko pomyśleć jak to możliwie małoinwazyjnie zamontować ;)
giewu - Sro Sty 30, 2008 14:54

no to nic nie rozumiem w takim razie :bezradny:
nie ma tam mowy o dwóch, różnych lampach ... gdzie jedna odpowiada za światło mijania, a druga za światło drogowe ? :shock:

Brt - Sro Sty 30, 2008 15:15

ale przeciez znasz zasadę odbijania światła w reflektorze z żarówka H4 ;) włókno długich jest nieosłonięte i wysyła strumień w górną i dolną część odbłyśnika i świeci zarówno do góry jak i na dół. A włókno mijania ma od spodu "miseczkę" o jednej krawędzi ścietej pod kątem 15 stopni i dzieki niej świeci tylko w górną częsć odbłyśnika a po odbiciu w sumie cały reflektor świeci w dół wiązka o "europejskim" kształcie ;) No i własnie ów opisywany "regulator" podaje obniżone napiecie na włókno świateł drogowych czyli będziesz widział żółto świecący cały reflektor. A jak włączysz światłą mijania to włókno od drogowych się wyłączy i będzie świeciło włókno od mijania pełną mocą. A jak będziesz chciał włączyc drogowe lub mrygnac drogowymi to po prostu podasz pełne napiecie na włókno drogowych i będziesz miał pełną mocą świecące światłą drogowe ;)
Uffffff :mrgreen:

giewu - Sro Sty 30, 2008 15:50

Brt napisał/a:
...Uffffff :mrgreen:
nie mogłeś od razu napisać, że po prostu zmieni się sposób działania samej żarówki ? :razz: :twisted:
pluto - Sro Sty 30, 2008 16:26

Brt, życzę powodzenia. Jakoś tego samoczynnego wyłączenia "upośledzonego" światła drogowego nie widzę.
Brt - Sro Sty 30, 2008 18:51

Ważne, że ja widzę :mrgreen: :lol: ;)
pluto - Sro Sty 30, 2008 19:22

Rozumiem, że ten dodatkowy obwód będzie załączany z innego (dodatkowego)włącznika. nic nie stoi na przeszkodzie włączyc świateł mijania "włącznikiem oryginalnym". ale jak w tym momencie wyłączy się obwód długich? czyżby ręcznie?? Nie chce dopinac swoich racji(bo całkiem możliwe, że ich nie mam), tylko dosyc niezły pomysł i też bym takie zrobił i najlepiej zasilanie po stacyjce...
Brt - Sro Sty 30, 2008 19:40

Dodatkowy obwód włącza sieautomatycznie po przekręceniu stacyjki, a później same sie włączają i wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania czy też długich orginalnym włącznikiem w aucie ;)

popatrz tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...nnych_sd_2.html
;) jest FAQ i instrukcja łączenia ;)

pluto - Sro Sty 30, 2008 20:25

"a sterowanie impulsowe ukladu powoduje, ze zarówki swieca na 30 % mocy nominalnej pobierajac z alternatora jedynie okolo 40"

To słowo "impulsowe" trochę mi się nie podoba. Ponieważ każde załączenie żarówki skraca jej żywotnośc, ponieważ płynie przez nią większy prąd (tak nas uczyli)
Ktoś się tego doczepi:). moment, nie tragizuje.
wiadomą rzeczą jest że żarówka nie zdąży "zgasnąc" i jej ponowne zażarzenie nie jest tak bardzo szkodliwe, ale jednak bym się upierał i utrzymywał, że troszkę skróci żywotnośc(Ale wygoda jest, a przecież to mniej istotne włókno-"drogowe")
Jestem ZA :smile:
pozdrawiam
A tak na marginesie to wolałbym tyrystorowe rozwiązanie. Wtedy wręcz można by wydłużyc żywotnośc takiej żarówki(mniejszy prąd).
Rezystory też by się nadawały, ale nie byłoby oszczędności.

Brt - Sro Sty 30, 2008 20:41

hehe ja się czepie :D tam masz kilkadziesiąt herców i żarówka nawet nie zauważy tych impulsów ;) co zresztą sam zauważyłeś ;) a tyrystorowe rozwiazanie chyba właśnie na takiej samej zasadzie by działało ;)
pluto - Sro Sty 30, 2008 20:46

teraz tak sobie myślałem i przypomniałem sobie jak działa tyrystor, stąd ta częstotliwośc impulsów... tak na pierwszy rzut oka się tego doczepiłem. Fajny ten sterownik-przyznaje.
Tylko żeby nie zapominac włączyc mijania, jak zrobi się zmrok :razz:

Brt - Sro Sty 30, 2008 21:09

hehe no własnie muszę se jakąś kontrolke przy okazji zapodac :] i najchętniej wyłączyłbym podświetlenie zegarów w dzień. Ale to wszystko wyjdzie przy montażu ;)
pluto - Sro Sty 30, 2008 21:15

Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie. muszę przyzna, że super, ale u nas w polsce teraz zię nie sprawdza

[ Dodano: Sro Sty 30, 2008 21:16 ]
Racja, zwłaszcza, że zegar byłby bardziej widoczny w dzień:) (żeby był tak podświetlony mocno jak przy zgaszonych światłach)
Rozwiązanie-muszę przyznac, że super, ale u nas w polsce teraz się nie sprawdza, bo jeździmy na światłach w dzień

Rozan99 - Sro Sty 30, 2008 21:58

Tak na męski rozum jaki jest sens takiej przeróbki?
Brt - Sro Sty 30, 2008 22:06

zmniejszenie poboru prądu, oszczędnosc alternatora i paliwa, oszczędzenie żarówek a szczególnie włókien swiateł mijania, luster i paradkosalnie lepsza widoczność ze względu na inny rozkład wiązki światła ;)
Rozan99 - Sro Sty 30, 2008 22:22

Myślę że ta oszczędność będzie znikoma i nawet jej nie odczujesz.
Brt - Sro Sty 30, 2008 22:26

myślę, że jednak odczuję, szczególnie w żarówkach ;) Nie jeżdżę na najtańszych i przedłużenie żywotności x2 zwraca koszty regulatora. A pozatym $$$ to nie wszystko ;)
Paul - Czw Sty 31, 2008 01:04

Rozan99 napisał/a:
Myślę że ta oszczędność będzie znikoma i nawet jej nie odczujesz.

Jeden mandacik za 'niemanie świateł' (zapalonych) i już masz oszczędność :P

pluto - Czw Sty 31, 2008 06:44

oszczędnośc? Jak najbardziej jest. Chyba każdy zauważył po włączeniu świateł, delikatne "przydławienie" silnika(zwłaszcza, kiedy jest zimny). Myślę, że tą znikomą moc miło przeznaczyc dla właścowości jezdnych :razz:
AndrewS - Sob Lut 02, 2008 23:29

chyba w elektronice praktycznej byl opisywany podobny uklad
pluto - Nie Lut 03, 2008 09:17

jeszcze mam pytanie: czy można by te odbłyśniki w reflektorze wypolerowac np pastą lekkoscierną typu "tempo" :roll: pytam, bo... nie wiem :oops:
hoosar - Nie Lut 03, 2008 11:57

Pluto, tylko pytanie po co je polerowac :o ... Podejrzewam, ze po potraktowaniu ich pasta tempo stana sie matowe.
Rozan99 - Nie Lut 03, 2008 19:09

pluto napisał/a:
jeszcze mam pytanie: czy można by te odbłyśniki w reflektorze wypolerowac np pastą lekkoscierną typu "tempo" pytam, bo... nie wiem


Nigdy w życiu nie rób czegoś takiego! Wystarczy że zwykłą szmatką za mocno poczyścisz i może odbłyśnik zejść jeśli ma już swoje lata.

pluto - Pon Lut 04, 2008 12:15

hoosar napisał/a:
Pluto, tylko pytanie po co je polerowac :o ... Podejrzewam, ze po potraktowaniu ich pasta tempo stana sie matowe.

Tak pomyślałem, bo pasta tempo posiada jeszcze wosk dający połysk, ale lepiej nie ryzykowac. dzięki za odp

[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 15:26 ]
Lampy zrobione. Wiem dlaczego słabo świecą. są nadpalone klosze. Lampy "wybieliłem" muszę przyznać, że lepiej teraz pasuje(mimo że R czerwony)
Lampy ustawiłem u mechanika i widoczność lepsza- polecam ustawienie tym, którzy maja watypliwości co do świateł

Brt - Sob Lut 16, 2008 20:09

Zamontowalem "regulator" :] trochę grzebania, ale wszystkie niezbędne przyłacza są od maską. Efekt przedstawiam na fotkach poniżej ;) Ustawiłem najniższą mozliwą moc, ale wydaje mi sie, ze lampy mogłyby jeszcze słabiej świecić, chociaz jadąc do domu (szarówka) mijałem kilka aut i nikt nie zwrócił uwagi na to. Zobaczę jak to wygląda w dzień ;) W kazdym razie wygoda jest (kilka sekund po zapaleniu silnika same światła się włączają i wyłaczają o pzekreceniu stacyjki).

PS. Wszystkie fotki robione taką samą migawką (1/500) i przesłoną (5.6) ;)

Skiba - Sob Lut 16, 2008 23:35

Śliczne, jeszcze pochwal się pomocnikiem mechanika i będzie gitara :P
Brt - Nie Lut 17, 2008 11:40

pomocnik własnie sam sie pochwalił :P
snoppy - Pon Lut 18, 2008 20:10

Super, że udało Wam się to zamontować. Moje SD-2 już czeka na biurku :mrgreen: Jak tylko dostanę diody prostownicze, biorę się za montaż.
Plan jest taki, żeby:
- podświetlenie deski itp nie włączało się razem ze światłami dziennymi
- cały układ można było wyłączyć jednym wyłącznikiem (zamontuje go gdzieś pod kierownicą) na wypadek, gdybym chciał sobie po ciemku posiedzieć przy zapalonym silniku :mrgreen:

Mam też pytanko: jak obniżyliście moc świateł dziennych? Pewnie coś trzeba przelutować, ale na elektronice to ja się nie znam zbytnio :bezradny:

Brt - Pon Lut 18, 2008 21:29

hehe. miałem taki sam plan dot. podswietlenia deski, ale z rave wynika, że wyprowadzenie postojów jest w kilku miejscach i moja ambicja została pokonana przez brak czasu na rzgrzebywanie kabelków pod deską ;) Pomysł z wyłacznikiem musze wdrozyć, bo rzeczywiście czasem się przydaje ;) ale to akurat drobiazg. Skoro masz już moduł SD-2, to czemu pytasz o obnizenie mocy ?? przeciez właśnie ów moduł ma takie zadanie ;) Podłaczasz i po sprawie ;)
snoppy - Pon Lut 18, 2008 22:58

Zasugerowałem się fragmentem
Cytat:
(...) Ustawiłem najniższą mozliwą moc (...)
:) Myślałem, że ustawiłeś tą moc jakoś na SD-2.
Moje SD-2 zapodaje 6V na światła dzienne i nie wiem czy to nie będzie oślepiać jadących z naprzeciwka. Wiem, wiem martwię się na zapas :lol:

Brt - Pon Lut 18, 2008 23:11

dostałem wersję z regulacją mocy, ale nie trzeba nic lutować (tylko kwestia podpięcia kabelka) ;) jesli masz wersję standardową 30% to będzie OK :)
snoppy - Pią Lut 29, 2008 10:56

No, moduł zamontowany. Działa rewelacyjnie. Na próbę zapuściłem go jadąc nocą i nikt nie mrugał :) Udało mi się też zmontować to tak, żeby nie świeciła żadna kontrolka ani podświetlenie, podczas jazdy na dziennych - w R25 2.0 iDT z 2000r. potrzeba do tego czterech diód i po sprawie :D Ogólnie bardzo zadowolony jestem, bo to moja pierwsza w życiu własnoręczna przeróbka w aucie :mrgreen: Dzięki Brt za namiary na to urządzenie!
Paul - Pią Lut 29, 2008 11:09

snoppy napisał/a:
Udało mi się też zmontować to tak, żeby nie świeciła żadna kontrolka ani podświetlenie, podczas jazdy na dziennych

A podzielisz się patentem ?

Brt - Pią Lut 29, 2008 11:09

hehe ja też jestem mega zadowolony :D rozumiem że siępod długie podpiąłeś ?? cyknij foty chętnie popatrzę jak to u Ciebie świeci :D
Brt - Pią Lut 29, 2008 11:10

hehe ja też jestem mega zadowolony :D rozumiem że siępod długie podpiąłeś ?? cyknij foty chętnie popatrzę jak to u Ciebie świeci :D
snoppy - Pią Lut 29, 2008 11:56

Brt - a pewnie że pod długie :) Postaram się zrobić zdjęcia z takimi parametrami jak Ty robiłeś, ale nie wiem czy się uda, bo mam zwykłą "małpkę" ;)

Paul - schemacik poniżej. SD2 rysowałem z pamięci i nie wiem czy się kolory kabli zgadzają.

Wyjścia ze skrzynki bezpieczników:

  • 1 - prawy tył; podświetlenie rejestracji z tyłu
  • 2 - światło drogowe prawe
  • 3 - światło mijania prawe
  • 4 - światło postojowe prawe; silniczek sterowania nachyleniem prawej lampy
  • 5 - światło drogowe lewe
  • 6 - światło mijania lewe
  • 7 - światło postojowe lewe; silniczek sterowania nachyleniem lewej lampy; podświetlenie niektórych włączników
  • 8 - lewy tył
  • 9 - podświetlenie deski rozdzielczej
  • 10 - nic ciekawego :)
  • 11 - podświetlenie deski rozdzielczej; podświetlenie niektórych włączników


Wyjścia SD-2:

  • A - uziemienie
  • B - kabel łączący alternator z kontrolką ładowania na desce (przechodzi on przez skrzynkę bezpieczników)
  • C - zasilanie z kabla idącego do stacyjki
  • D - sterowanie światłami postojowymi
  • E i F - prawe i lewe światło drogowe (białe kable na SD-2)
  • G - wyłącznik układu


A diody zamontowałem takie .

lineumaciel - Pią Lut 29, 2008 12:14

hmmmm.... chyba się skusze :-) , mam nadzieje że koledzy BRt ora Snoppy pomogą.?

Bo szczytem moich zmagań z elektroniką było podpięcie zestawu bluetooth oraz poprawienie bajzlu w kostkach od radia ;-)

Wyciełem tyle kabli że później sam się zastanawiałem czy będzie działać ;-) . Póki co radio i bluetooth działają razem z zapłonem ;-)

AndrewS - Pią Lut 29, 2008 13:08

snoppy napisał/a:
A diody zamontowałem takie .


:hmm:
a nie za male ??
nie grzeja sie ??

55Wx2 =110W
110W/14V= 7,8 A

a druga sprawa, to jaki spadek napiecia masz na takiej diodzie ??

Brt - Pią Lut 29, 2008 13:12

ale te diody odcinają tylko podświetlenie zegarów i przycisków wewnątrz auta ;)
AndrewS - Pią Lut 29, 2008 13:18

sa tez wpiete w obwody swiatel drogowych
ale ok, bo na kazda strone odzielnie

pozostaje jeszcze spadek napiecia, ale pewnie nie jest duży

snoppy - Pią Lut 29, 2008 14:05

AndrewS - nie zauważyłem, żeby w nocy światła drogowe gorzej świeciły, zresztą ciężko to ocenić. Dam znać wieczorem jak jest z tym spadkiem napięcia.
Co do grzania, to pomacam je jeszcze po jakiejś dłuższej jeździe na dziennych i dam znać.

Brt - Pią Lut 29, 2008 14:30

standardowo spadek to 0,7 - 1V na diodzie :)

[ Dodano: Pią Lut 29, 2008 14:35 ]
a czemu w ogóle zakładałeś też na długie diody ??

snoppy - Pią Lut 29, 2008 15:03

Brt, żeby się kontrolka świateł drogowych nie świeciła.
Brt - Pią Lut 29, 2008 15:05

aaaaaaa :D mi się to właśnie podoba. bo wiem, że się świecą :D tylko nad tym podświetleniem wnętrza pomyslę w wolnej chwili ;)
rabbit - Nie Mar 02, 2008 16:38

Hej! Bardzo fajny ten SD2. Też taki zamontuję - proponuję do tego żarówki przynajmniej Philips BlueVision (a najlepiej X-TREME +80%) - światło będzie bielsze.

Chciałem tylko dodać (nawiązując do pierwszego posta), że sam jeżdżę (Skoda) ze światłami dziennymi (zamontowanymi w miejsce halogenów-oryginalne WESEM-y dedykowane z homologacją, spełniającymi wszystkie wymogi rozporządzenia) i niektórzy mi mrugają, to już nawet staje denerwujące, ech...
Nawet policja mnie raz zatrzymała (jakieś pół roku temu - oczywiście "przepraszamy" :lol: ), ale tylko raz, a jeżdżę na tych światłach od samego początku zaistnienia nowych przepisów. Pozdrawiam!

snoppy - Pon Mar 03, 2008 09:45

A tak to u mnie świeci :)
Brt - Pon Mar 03, 2008 09:56

fajnie :) a pstryknij jeszcze cały przód na dziennych w dzien :mrgreen:
snoppy - Wto Mar 04, 2008 18:41

Brt, mówisz - masz.
AndrewS, spadek napięcia na tych diodach (P600A) wyszedł mi 0,4V. Co do grzania się, to jakoś zawsze zapominam pomacać, ale skoro się jeszcze nie spaliły (jeżdżę ok. 2h dziennie, z czego połowa na dziennych), to chyba będzie dobrze :mrgreen:

Brt - Wto Mar 04, 2008 20:26

zadżebiście wygląda :ok: :D
Rozan99 - Sro Mar 05, 2008 00:27

snoppy, a czemu tych świateł dziennych nie podłączyłeś pod lampy zewnętrzne tak jak są mijania? Teraz jak swiecą wewnętrzne lampy to auto wygląda na węźsze.
Brt - Sro Mar 05, 2008 08:48

Bo do świateł dziennych wykorzystuje się światła drogowe. Moim zdaniem właśnie na drogowych wygląda cool :cool: :D
AndrewS - Sro Mar 05, 2008 15:55

w Seenowym R820 :mrgreen: ,tego ukladziku nie trzeba montowac przy oswietleniu z zewnatrz i wlaczonych swiatlach uklad powinien sciemniac je automatycznie, tylko nie wiem czy to dziala
moze nie we wszystkich to bylo montowane
ale jakis taki czujnik swiatla miedzy przednimi nawiewami na szybie jest

maciej - Sro Mar 05, 2008 16:23

AndrewS napisał/a:
w Seenowym R820 ,tego ukladziku nie trzeba montowac przy oswietleniu z zewnatrz i wlaczonych swiatlach uklad powinien sciemniac je automatycznie, tylko nie wiem czy to dziala
moze nie we wszystkich to bylo montowane
ale jakis taki czujnik swiatla miedzy przednimi nawiewami na szybie jest


Wow!
U mnie w R827 nie ma takiego bajeru... :(

AndrewS - Sro Mar 05, 2008 16:38

hmmm to moze ja za daleko polecialem
bo ja to przeczytalem w instrukcji ktora udostepnil Zibi
i przyjalem ze tak maja wszystkie 800 :mrgreen:
no nic moze u da sie to sprawdzic

maciej - Sro Mar 05, 2008 16:48

To może ja o czymś nie wiem...
Jeszcze sprawdzę, ale nie wyczaiłem czujnika świała...

muzyczny_rover - Pon Mar 10, 2008 09:56

skoro o oświetleniu
Zastanawiam sie nad takim patentem - zamontowanie w miejscu halogenow na przednim zderzaku taki świateł Hella.

http://allegro.pl/item325...la_dzienne.html

tylko chyba musiał bym mieć jakiś adapter, słyszał ktoś może o takich?

względnie takie:
http://allegro.pl/item325...led_uwaga_.html

truten23 - Pon Mar 17, 2008 12:09

Piotrass napisał/a:
Was naprawdę oślepiają auta jadące na przeciwmgielnych w deszczu Nie jestem w stanie tego zrozumieć, mijam wiele razy auta z włączonymi p. mgielnymi i w żaden sposób mi to nie przeszkadza/nie pogarsza mojej widoczności. Największym problemem są źle ustawione światła u jadących z naprzeciwka, a takich jest ok 40% na moje oko.


zgadzam się w 100% :wink:

AndrewS - Pon Mar 17, 2008 13:21

porozmawiaj na temat tych swiatel z kierowcami samochodow ciezarowych, oni siedza wyzej i teoretycznie maja lepiej, ale wlasnie swiatla PM odbite od mokrego asfaltu ich oslepiaja
truten23 - Pon Mar 17, 2008 13:38

No to jest fakt. Ale taki sam oślepiający efekt dają kiepsko ustawione światła mijania. jak na ironię, zbyt mocne ich opuszczenie powoduje całkiem pokaźne odbicia od mokrego asfaltu... :???:

AndrewS napisał/a:
porozmawiaj na temat tych swiatel z kierowcami samochodow ciezarowych, oni siedza wyzej i teoretycznie maja lepiej, ale wlasnie swiatla PM odbite od mokrego asfaltu ich oslepiaja


jechałem raz z kolegą takim ciągnikiem w deszcz, światła mijania też dają popalić. :roll:

A z kolei światła większości starszych ciągników siodłowych oślepiają każdego bo są wysoko :mrgreen:

maciej - Pon Mar 17, 2008 14:04

truten23 napisał/a:
A z kolei światła większości starszych ciągników siodłowych oślepiają każdego bo są wysoko

Ale to już w bardzo starych, bo chyba od połowy lat 90-tych ciągniki siodłowe i inne ciężarówki muszą mieć nisko światła.

truten23 - Pon Mar 17, 2008 14:56

chyba od '97 albo '98... jakoś tak :hmm:
mcjg - Sob Mar 29, 2008 13:41

Brt napisał/a:
No właśnie zamierzam wykorzystać żarnik świateł drogowych :cool: ;) Jak już zamontuję to postaram się o jakaś dokumentację multimedialną :P Zreszta dziś sie przygladnąłem i w kilku audikach nowszej generacji dokładnie taki sam mechanizm jest zastosowany (osłabione drogowe) ;) Muszę tylko pomyśleć jak to możliwie małoinwazyjnie zamontować ;)

Odświeżę trochę temat.
Niestety nie możesz zamontować takowego regulatora. Sam się nad takim zastanawiałem i po pogrzebaniu trochę i zasięgnięciu informacji u źródeł (Policja oraz ITD) dowiedziałem się, że reflektory świateł dziennych muszą mieć homologację oraz związane z tym oznaczenie na lampie "RL" :(

maciej - Sob Mar 29, 2008 13:52

W zasadzie to logiczne, że wszystkie modyfikacje świateł związane z przepisami KD i regulacjami ECE muszą być homologowane...
Brt - Sob Mar 29, 2008 23:55

trudno ;) policję mijałem n razy i nikt nie zwrócił na to uwagi ;) w audikach nowych jest dokładnie takie samo rozwiazanie, tyle że fabryczne. Ot i cala róznica czyli homologacja. :???:
mcjg - Nie Mar 30, 2008 05:37

Brt napisał/a:
w audikach nowych jest dokładnie takie samo rozwiazanie

A czy zapalają sie tam z dziennymi jednocześnie postojowe tylne? Niestety polska jako jedyny kraj wprowadziła obowiązek świecenia w dzień także tyłu.

Valander_wwa - Nie Mar 30, 2008 09:12

thef napisał/a:
maciej napisał/a:
Ależ thef oczywiście że się da!
No skoro tak prawisz ;) . Obecnie przeciwmgielnych nie posiadam, ale jakoś mi się wydawało w poprzednim aucie, że musiałem włączyć mijania, żeby uruchomić halogeny.


prawda -nie da się włączyć na pozycjach ani przednich ani tylnych przeciw/m - przynajmniej w 2 r200 oraz w mazdzie nr. 6 :) - sprawdzałem wczoraj wieczorem.

Brt - Nie Mar 30, 2008 11:25

Cytat:
A czy zapalają sie tam z dziennymi jednocześnie postojowe tylne?

w audikach nie jestem pewny na 100% ale chyba tak.
mcjg napisał/a:
Niestety polska jako jedyny kraj wprowadziła obowiązek świecenia w dzień także tyłu.

no comments :||

Rozan99 - Nie Mar 30, 2008 16:26

mcjg napisał/a:
Niestety polska jako jedyny kraj wprowadziła obowiązek świecenia w dzień także tyłu.

Prawidłowo.

Brt - Nie Mar 30, 2008 17:36

Rozan99 napisał/a:
Prawidłowo.

łaj ??

Rozan99 - Nie Mar 30, 2008 20:46

Im auto jest bardziej widoczne tym mniejsze prawdopodobieństwo wypadku np. najechania na tył. Auto na włączonych światłach zobaczysz szybciej niz bez włączonych świateł co za tym idzie szybciej zareagujesz.
Brt - Nie Mar 30, 2008 20:51

W dzień to raczej przez te świecące postoje później zobaczysz stop. Akurat tylne postoje moim zdaniem nie wpływają na widocznosć auta z tyłu ;)
AndrewS - Nie Mar 30, 2008 21:50

Rozan99 napisał/a:
Auto na włączonych światłach zobaczysz szybciej niz bez włączonych świateł co za tym idzie szybciej zareagujesz.


taaa szczegolnie tylne postojowki w lipcowy sloneczny dzien

nawet teraz, czesto slonce odbija sie od maski i przedniej szyby w samochodzie jadacym z przeciwka, przez co pare razy myslalem ze nie maja wlaczonych swiatel, gdy podjechal blizej to jednak mial

Rozan99 - Pon Mar 31, 2008 23:32

Brt napisał/a:
W dzień to raczej przez te świecące postoje później zobaczysz stop

Teraz prawie wszytkie auta mają trzecią lampę stop więc to nie jest dobry argument :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 00:35 ]
AndrewS napisał/a:
taaa szczegolnie tylne postojowki w lipcowy sloneczny dzien

A co powiesz gdy będzie pochmurny, ponury dzień? Wtedy też tylne włączone lampy są niepotrzebne?

Brt - Wto Kwi 01, 2008 07:37

moim zdaniem te z tyłu nawet w pochmurny dzień są zbędne ;) a jak jest zmniejszona przejrzystosć powietrza to i tak należy włączyć światła mijania ;)
blue827 - Wto Kwi 01, 2008 21:06

Wracając do tematu świateł dziennych i obniżania napięcia to ja połączyłem szeregowo żarówki od świateł drogowych, świecą oczywiście słabiej ale w dzień widać że coś tam się pali na żółto.
Zrobiłem tak że włączają się razem z uruchomieniem silnika, prąd idzie z jednego z kabelków od alternatora, a gdy włączam mijania to masa na drogowych znika i gasną. Pobór prądu 2.6A jest akceptowalny. Czy ktoś zmierzył ile zużywa prądu (łącznie z żarówkami) taki impulsowy układ do obniżania napięcia, bo też się nad tym zastanawiałem, ale jednak szeregowy patent jest bardzo prosty.
fotka poglądowa:

Wogóle to planowałem połączyć tak samo żarówki w lampach przeciwmgielnych które są nisko w zderzaku, i są w jego cieniu, więc lepiej by były widoczne niż te drogowe w pełnym słońcu, no ale wiem że włączone przeciwmgielne mogą drażnić niektórych kierowców, i być pretekstem do mandatu.

maciej - Sro Kwi 23, 2008 11:47

Brt napisał/a:
Zamontowalem "regulator" trochę grzebania, ale wszystkie niezbędne przyłacza są od maską. Efekt przedstawiam na fotkach poniżej Ustawiłem najniższą mozliwą moc, ale wydaje mi sie, ze lampy mogłyby jeszcze słabiej świecić, chociaz jadąc do domu (szarówka) mijałem kilka aut i nikt nie zwrócił uwagi na to.

Odświeżę temat.
Otóż na spocie w Toruniu jechałem przed Brt kawałek z Torunia do Włocławka i niestety efekt mi się nie spodobał:
a) widać, że to długie
b) mimo stłumienia do 30% i był dzień to bezpośrednie oświetlenie lusterka wiązką z reflektora było drażniące

To jest właśnie różnica między światłami drogowymi, a mijania - w dobrze ustawionych mijania widać tylko światło odbite, a nie główną wiązkę.

blue827 - Nie Kwi 26, 2009 22:17

Dzisiaj cały dzień zmarnowałem na podłączaniu regulatora SD-2. Miał tylko zasilać żarówki mijania ale poprostu nie działa. Kupiłem dwie sztuki, więc sprawdzam drugą, tylko tym razem już testowo wszystko łączę i efekt ten sam, nie działa.


żółto-zielony - +12V
różowy +12V (tzw wzbudzenie, podłączyłem razem z żółto-zielonym , może w tym problem?)
czarny -masa

biały - do żarówki mijania - brak napięcia !

kupiłem te moduły już dosyć dawno na allegro, albo pech że oba są zepsute, albo coś źle robię.

Niestety ale mój patent opisany w poprzednim poście z szeregowymi podłączonymi drogowymi nie jest najlepszy bo mimo że żarówki pobierają obie tylko 2.6A to i tak za mocno świecą! lampy więc muszę maksymalnie nisko ustawiać żeby nie oślepiać, przez co praktycznie w nocy nie mam mijania. Dlatego chciałem powrócić do fabrycznej konfiguracji tylko że na mijania dać obniżone napięcie przez SD-2.

W ostateczności kupię oddzielne lampki diodowe z homologacją pod zderzak, ale to może fatalnie wyglądać w takim klasyku więc sam nie wiem.

tetryk - Pon Kwi 27, 2009 19:48

mcjg napisał/a:
A czy zapalają sie tam z dziennymi jednocześnie postojowe tylne? Niestety polska jako jedyny kraj wprowadziła obowiązek świecenia w dzień także tyłu.
-najdurniejsze co można było wymyśleć...a najgorsze jest to że w momencie tworzenia przepisów zwracano uwagę na ten bzdurny obowiązek-i nic to nie dało....przez to bardzo słabo widać światło "stop" gdy za kimś jedziemy a słońce świeci zza naszych pleców....
blue827 - Wto Kwi 28, 2009 19:54

tetryk napisał/a:
-najdurniejsze co można było wymyśleć...a najgorsze jest to że w momencie tworzenia przepisów zwracano uwagę na ten bzdurny obowiązek-i nic to nie dało....przez to bardzo słabo widać światło "stop" gdy za kimś jedziemy a słońce świeci zza naszych pleców....


Dokładnie. Często samochody mają stop i pozycję w jednej żarówce 2 włoknowej, i wtedy w słoneczny dzień świecąca pozycja maskuje zapalenie się stopu. Ustawa o światłach w dzień była zamówiona głównie przez koncerny paliwowe, także Państwo na tym skorzystało, więcej paliwa to większe podatki.

Ja u siebie tylne pozycje mam oddzielne, i włożyłem żarówki 10W bo 5W są w dzień praktycznie niewidoczne, jeszcze mandat bym dostał. I wiele razy miałem przypadki jak mnie inni kierowcy napastowali za brak pozycji, tzn ten dziwny gest ręką że niby brak świateł.

Natomiast jako przednie dzienne już mam nowy pomysł. Żarówki W10W, są to halogenowe żarówki o mocy 10W. Planuje je jakoś zamontować w odbłyśniku, tylko nie wiem w którym miejscu najlepiej wywiercić dziurkę, ale chyba na górze.

maciej - Sro Kwi 29, 2009 09:46

blue827 napisał/a:
Dokładnie. Często samochody mają stop i pozycję w jednej żarówce 2 włoknowej, i wtedy w słoneczny dzień świecąca pozycja maskuje zapalenie się stopu.

Nie przesadzajmy - drugie włókno jest dużo mocniejsze, a jak jest mocne słońce, to i tak niewiele zmienia - specjalnie, pamiętając o tym wątku dziś rano obserwowałem (a jechałem idealnie na zachód koło 9 - idealny moment na takie testy) i w obu przypadkach (zapalonych i niezapalonych świateł pozycyjnych) efekty były bardzo podobne, bo zawsze gdzieś w pobliżu pozycji i stopów jest odblask, który przy ostrym słońcu jest i tak jasniejszy od świateł pozycyjnych - tak naprawdę to dopiero 3 światło robiło różnicę, bo samo w sobie nie jest odblaskowe i nie ma blisko siebie odblasku.
blue827 napisał/a:
Ustawa o światłach w dzień była zamówiona głównie przez koncerny paliwowe, także Państwo na tym skorzystało, więcej paliwa to większe podatki.

Nie przesadzajmy z tą teorią spiskową - ja jeżdżę dużo w trasy i moim zdaniem przednie światła bardzo pomagają w ocenie odległości i kierunku właśnie w bardzo słoneczny dzień.

Zresztą ta dyskusja już była:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=14362

Oczywiście, idealnie byłoby, gdyby wszystkie auta miały światła do jazdy dziennej z przodu i wtedy pozycje z tyłu rzeczywiście byłyby niepotrzebne, ale to z kolei wymusiłoby przeróbkę 10 mln aut w Polsce, co też napewno spotkałoby się z Waszym sprzeciwem - tym razem byłaby to wina lobby producentów świateł dziennych, a państwo i tak by zarobiło, bo przecież od takich świateł też jest VAT. ;)

sTERYD - Sro Kwi 29, 2009 10:43

maciej, nie podpowiadaj, bo jeszcze pomysł chwyci ;)
DANTE79R - Sro Maj 27, 2009 21:17

Przepis mówi wyraźnie: światła mijania całą dobę więc nie wiem o czym to gadać.
Brt - Sro Maj 27, 2009 22:40

przepis mówi o światłach mijania lub światłach do jazdy dziennej ;)

http://www.motofakty.pl/a...y_dziennej.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej

DANTE79R - Pią Maj 29, 2009 20:51

A światła do jazdy dziennej to światła mijania. Jak w każdym przepisie czegoś brakuje, taki mamy wspaniały kraj ;)
maciej - Pią Maj 29, 2009 21:33

DANTE79R napisał/a:
A światła do jazdy dziennej to światła mijania.

Eee???
Nie rozumiem...
Światła do jazdy w dzień to zupełnie inny rodzaj świateł określony odrębnymi przepisami - to nie to samo co światła mijania.
Popatrz np. na nowe Audi A4, A5, czy Volvo XC60.

DANTE79R - Pią Maj 29, 2009 21:36

No w sumie racja, zapomniałem o wynalazku Audi itp :)
blue827 - Nie Lip 19, 2009 09:09

W necie czytam jakieś plotki że nie trzeba już palić tylnych pozycji.
Podobno na liczne wnioski dilerów samochodowych którzy musieli przerabiać nowe samochody.

http://motoryzacja.interi...mijania,1333540
Cytat:
Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych.


Jeśli to prawda to fajnie, zawsze 30W mniej prądu.

Ja cały czas walczę z przednimi dziennymi, żaówkki H3 w szeregu są za mocne. Moduł do obniżania napięcia SD-2 zasłaby, pozatym wprowadza zakłócenia do instalacji, tak że elektronika dmuchawy wydaje dziwne dzwięki po jakimś czasie. Więc chyba wkońcu zainstaluje LEDy bo nie widzę innego rozwiązania.

ash - Pon Lip 20, 2009 17:42

nie trzeba juz miec z tylu pozycji wlaczonych. Ja mam Ledy zamontowane, homologowane i nawet po kontroli policji wszystko ok! Oszczednosc jest nie tylko w swiatlach mijania, pozycjach z tylu i z przodu ale rowniez w calej kabinie. No i nie trzeba juz co pol roku zmieniac Nightbreakerow
ywis - Pon Lip 20, 2009 17:58

U mnie światła mijania załączają się po przekręceniu stacyjki na zapłon, a konsola się nie podświetla, tak mam zrobione, także nie jest źle, ale podobają mi się te diody tyle, że bez homologacji, to nie bardzo chce się pchać w te tanie.
Marcinus - Wto Lis 10, 2009 16:50

ywis napisał/a:
światła mijania załączają się po przekręceniu stacyjki na zapłon, a konsola się nie podświetla,

A jak zrobiłeś/ ktoś Ci zrobił taki myk? Też bym chciałcoś takiego, tylko żeby włączały się też pozycje z tyłu, żeby być w zgodzie z przepisami :wink:
Jakiś czas temu jeździłem Citroenem Berlingo serwisowym i tam był taki patent, ale nie dopytywałem się jak to zrobili.

Brt - Wto Lis 10, 2009 18:33

Marcinus napisał/a:
tylko żeby włączały się też pozycje z tyłu, żeby być w zgodzie z przepisami

od czerwca nie trzeba mieć pozycji z tyłu w dzień włączonych ... zmieniał sie ustawa i wystarczą tylko dzienne z przodu w dzień :ok:

Marcinus - Wto Lis 10, 2009 19:23

To że ustawa się zmieniła, to wiem, ale czy nie dotyczy ona tylko świateł do jazdy dziennej które mają homologację (DRL)?
DAVIDOFF1988 - Pią Kwi 09, 2010 22:04

Dla Mnie to wogóle głupota z tą jazdą 24h na światłach mijania,rozumiem jak przychodzi wieczór czy z rana lub podczas deszczu ponieważ wtedy widoczność jest ograniczona,ale w lecie przy +30C w słońcu i jak jeszcze ktoś dużo jeździ po mieście i stoi w korkach to przecież klosz aż "szczela" pod wpływem temperatury,a później jak ktoś jedzie w nocy i oślepia to nic dziwnego,bo całe odblaski w lampach powypalane.
odpukać mam założone w moim roverze osram cool blue i nie przepaliły mi się jeszcze (z opini mają krótką żywotność) ale u mnie już jakieś pół roku świecą.
pozdrawiam Roverkowiczów

Mayson - Sob Kwi 10, 2010 08:04

DAVIDOFF1988 napisał/a:
ale w lecie przy +30C w słońcu i jak jeszcze ktoś dużo jeździ po mieście i stoi w korkach to przecież klosz aż "szczela" pod wpływem temperatury,a później jak ktoś jedzie w nocy i oślepia to nic dziwnego,bo całe odblaski w lampach powypalane.
odpukać mam założone w moim roverze osram cool blue i nie przepaliły mi się jeszcze (z opini mają krótką żywotność) ale u mnie już jakieś pół roku świecą.

Dlatego świetnym pomysłem jest zamontowanie świateł dziennych LEDowych, z homologacją - wszystkie powyższe problemy znikają, jak ręką odjął ;)

Remigiusz - Pon Wrz 05, 2011 21:10

Koledzy i jak tam moduł SD-2 się sprawuje u was bo tylu latach :?:

Ja go wczoraj zakupiłem sobie i na dniach będę montował. Bo jednak jest problem tez integracji w zderzaka założyć światła do jazdy dziennej w 45 a denerwuje mnie jeździć na nich bo w tylu krajach to znieśli w Pl dalej się twardo trzymają jak i Słowacja :roll:

Brt - Pon Wrz 05, 2011 21:23

mój jeden zdechł ...... ale do czasu jak działał to bez problemów i sobie chwaliłem ... proponuję poprawić radiatorki od tyrystorów wewnątrz ;)
Remigiusz - Pon Wrz 05, 2011 21:27

Brt, Ok czyli jednak trzeba dopracować wnętrze urządzenia :wink: Dziękuje za odpowiedz :wink:

Pojawił się tez podobny moduł na allegro ale chcą 120zl za niego :roll: Ale brakuje w nim tej funkcji ze dopiero pod odpaleniu silnika się włączają światła :wink:

Brt - Pon Wrz 05, 2011 21:34

u mnie norlanie od temp się stopiły tyrystorki ... i tyle ... pozatym ok
a Ty już kupiłeś ten moduł ??

Remigiusz - Pon Wrz 05, 2011 21:43

Brt, Tak kupiłem ma przyjść na dniach :wink: Pewnie masz jeszcze swój :roll:
Brt - Pon Wrz 05, 2011 22:51

mam ;)
Remigiusz - Pon Wrz 05, 2011 23:10

Brt, To może kupie od ciebie drugi do malucha :razz:

A ten twój dopiero się włącza sam jak alternator pracuje :?: Bo z tego co wyczytałem były rożne wersje tego SD-2 :wink:

Brt - Wto Wrz 06, 2011 08:29

tak ... jak alternator pracuje dopiero to się włącza

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2011 09:29 ]
jak jesteś chętny to się dogadamy ;)

Remigiusz - Sro Wrz 07, 2011 21:32

Wiec dziś zamontowałem sobie moduł SD-2 i po prostu rewelacja :razz: Wygoda na plus i z użycie prądu na min :roll: W końcu jakieś droższe światła mijania można zakupić :mrgreen:

Co do instalacji to poszło bardzo szybko, bo nie wiedziałem, dopiero dziś odkryłem, ze w naszej puszce na bezpieczniki pod kierownica są fabryczne wyjścia na: +12V stale , +12V pod kluczyku I , +12V pod kluczyku II, +12 od pozycyjnych :wink:

Przewody na lewy i prawy drogowy spiąłem razem i wpiąłem się od razu pod wtyczkę przy kierownicy. Zrobiłem takie przejście na wsuwce i spince ze zawsze można odpiąć to i powrócić do orig. stanu :razz:

Wyłącznik do modułu dałem na kabel od masy :wink: Co do oslepiana to jest to nie mozliwe po stojąc przed autem 2m można się spokojnie patrzyć pod rożną wysokością i nikogo nic nie razi.

Brt, Napisz na PW ile byś za to chciał to naprawdę wsadzę sobie do malucha. Tylko mam obawy ze może nie działać bo nie zawsze jest 13V od alternatora :/