Zobacz temat - [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury

pluto - Pon Sty 21, 2008 21:45
Temat postu: [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
to dziwne, ja też mam coś takiego:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).
Jadę ostro- wskazówka do góry. jadę znowu delikatnie,wskazówka zdecydowanie spada..
i podejżewac mam o to czujnik temperatury(ten "z jednym kablem" oczywiscie)? czy raczej TERMOSTAT.
Bo mi nasuwa się odpowiedz: "termostat".
Z tym, że teraz wskazówka nic nie pokazuje, bo zepsuł sie owy czujnik:)
pomóżcie, proszę.
Ten czyjnik, jaki ma numer katalogowy??o co pytac w sklepie, który nie jest typowo Rover'kowy?Coby mi kitu nie wepchali od jakiegoś szwaba

piter34 - Pon Sty 21, 2008 22:46

Cytat:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).

Czy to jest jakoś skorelowane z temperaturą powietrza wydobywającego się z nawiewu?

AndrewS - Pon Sty 21, 2008 23:12

pluto napisał/a:
Ten czyjnik, jaki ma numer katalogowy??o co pytac w sklepie, który nie jest typowo Rover'kowy?


poszukaj na szrotach, allegro, pamietaj ze taki czujnik posiadaja tez polonezy z silnikiem rovera, ja jesli juz szukałbym uzywanego,

pluto - Wto Sty 22, 2008 07:46

piter34 napisał/a:
Cytat:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).

Czy to jest jakoś skorelowane z temperaturą powietrza wydobywającego się z nawiewu?



no fakt że nie jest wtedy zbyt ciepło. podsunąłeś mi pewną myśl, że to faktycznie termostat. zapytam z częściami do polonezów. tylko "poldki" miały chyba V16 i nie wiem czy dla v8 jest taki sam. ale pofatyguje się i poszukam po necie.

narazie dzxięki. oczywiscie napisze co i jak.

pluto - Wto Sty 22, 2008 08:01

Okazało się, że jednak taki sam. dziś wybieram się na drobne zakupy:czujnik i termostat(i kołki rozporowe plastikowe do zderzaka tylnego :cry: , bo wczoraj dostawiłem do ściany i na szczęście tylko zerwało mi te kołki)
piter34 - Wto Sty 22, 2008 10:06

pluto napisał/a:
tylko "poldki" miały chyba V16

16 cylindrów w układzie V, czy może "16V" czyli 16 zaworów?

Termostat do swojego silnika kupisz w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym. Nie musisz kombinować z częściami do Poldków.

Jest taki sam do 16V, jak i do 8V:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=729

pluto - Wto Sty 22, 2008 13:14

No tak, jasne że szesnaście zaworów. mój błąd wynika z tego, że nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem:)

Części zamówione, będą na jutro.
termostat: 19 zł. otwiera przy 88 stopniach C
czujnik "do wskazówki": 35zł(nakierowałem gościa przez Poloneza, bo chciał mi sprzedac oryginał za ok 80zł).

jutro naprawa i pochwale się, miejmy nadzieję, pozytywnymi wynikami.

piter34 - Wto Sty 22, 2008 13:57

Cytat:
mój błąd wynika z tego, że nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem:)

No to szesnaście woltów w języku polskim będzie "16 V" :lol:

AndrewS - Wto Sty 22, 2008 17:24

faktycznie u Tomiego czujnik kosztuje tyle ze nie oplaca sie kombinowac

ale jak widac czesto powolujac sie na poldka mozna taniej wyrwac :mrgreen:

piter34 napisał/a:
16 cylindrów w układzie V, czy może "16V" czyli 16 zaworów?



ale Ty jestes drobiazgowy :wink:

piter34 - Sro Sty 23, 2008 09:57

AndrewS napisał/a:
ale Ty jestes drobiazgowy :wink:

No co Ty...
Różnica pomiędzy V16 a 16V jest ogrooomna, a nie "drobiazgowa" ;-)

pluto - Sro Sty 23, 2008 17:39

Proszę, pomóżcie
czujnika nie kupiłem.

czy byłby ktoś tak dobry i poprostu ściągnął wtyczke u siebie z tego czujnika od wskazówki (z jednym kablem, który idzie pionowo na dół-u mnie czarny) i zmierzył między masą, a którymś pinem czujnika opór??? bardzo prosze.bo wskazówka troche głupieje... nawet jak trzasnąłem drzwiami(nie żebym się denerwował:))to zmieniła swoje położenie-motór był dobrze nagrzany. Częciej wogóle się nie wychyla. niby jak dotknę bezpośrednio kabel do masy, wskazówka szybuje w górę, niby czujnik zmienia swój opór względem temperatury, a coś jest nie tak. Może mam nieoryginalny ten czujnik?
pisze na nim: MEK 130 13H6

R-200 - Sro Sty 23, 2008 18:03

Daj przez 250 Om na masę, wskażnik ustali się na pewnym poziomie i musi być to niezależne od trzaskania drzwiami itp. :mrgreen: :mrgreen:
pluto - Sro Sty 23, 2008 18:26

troche już ciemno ale pofatyguje sie.
nie wiem czy znajde taki rezystor...ale dzięki.
właśnie coś około 300 ohm miałem po zagrzaniu na czujniku...
sprawdzę to.

pluto - Sro Sty 23, 2008 18:47

no więc wskazówka ani nie drgęła(dałem rezystor małej mocy ok 270 ohm) a po przyłożeniu do masy wskazówka do góry idzie. jakieś pomysły? Bo mi się wyczerpały
acha, jeszcze jedno: na tym kabelku co idzie do tego czujknika mam ok 10 V, nie mało??

zbadałem teraz zimny (letni silnik) czujnik. pokazał mi około 3 k ohm

pluto - Sro Sty 23, 2008 19:32

no więc po kilku pomiarach sprawa wygląda tak:
zamiast czujnika "wstawiłem" rezystor o małym oporze: 37 ohhm i uzyskałem "prawidłową temperature" tzn wskaźnik podniósł się do połowy i utrzymywał się stabilnie...
Więc, czy czyjnik zmienił swoją opornoś, czy może wsakźnik coś nie tak pokazuje??

proszę o pomoc

czujnik na zagrzanym silniku ma około 300 - 400 ohhm
wiem że przy czujniku od sterowania m in wentylatora można to uzna za prawidłowe, ale czy ten czujnik miałby taką samą charakterystyke??

AndrewS - Sro Sty 23, 2008 20:33

jutro zejde do samochodu i zobacze ,juz mam dwie sprawy do zbadania :-)

w/g mnie to masz gdzies slaby styk, albo przy czujniku, albo kabel sie gdzies przelamal, albo wskaznik
nie ma bata :-)
wskaznik oczywiscie podejzewam na samym koncu
jesli po wstawieniu rezystora jest wszystko ok i odczyt jest stabilny to pozostaje jednak czujnik

pluto - Sro Sty 23, 2008 20:56

ale to był rezystor 37 ohhm
a na rezystorze 250(tyle co wskaźnik na rozgrzanym..) ani nie dygła. nie mógłbyś zmierzy u siebie rezystancji tego czujnika(z jednym kablem)??

piter34 - Czw Sty 24, 2008 10:31

pluto napisał/a:
Piszę równiż tutaj:

Scaliłem wątki.

AndrewS - Czw Sty 24, 2008 16:14

sam czujnik w poldoroverze wyglada troche inaczej

pomiary przy zimnym silniku po zdjeciu wtyczki wzgledem masy to 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami a masa jest tak samo czyli 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami jest przejscie zwarcie
we wtyczce jest wykorzystywany tylko jeden pin

na goracym zmierze jak bede gdzies jechal

pluto - Czw Sty 24, 2008 17:07

to troche zamało Ci wyszło. może raczej [k ohma] a nie [ohm]. skoro u mnie na zimnym wynosi około 3 kohmy, a u kolegi 1,6 (zakładam ze)kohma, to poprostu wepne równolegle rezystor aby uzyska właśnie około 1,6 kohma i wtedy będę śledził wskazówke.
czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzi u siebie opór tego czujnika??

AndrewS - Czw Sty 24, 2008 17:25

masz racje moja pomylka, sprawdzilem teraz, mierzylem na zakrasie 200k , wiec 1,6k ohma
samochod stal dobe

pluto - Czw Sty 24, 2008 17:33

ja teraz wyliczam ze wzoru jaki dobrac rezystor i zobaczymy co z tego wyjdzie. może miałem wadliwy czujnik, bo jak go kupiłem to zawsze pokazywał mało. a czy mógłby byc silnik tak niedogrzany (wada np tewrmostatu), zeby wskazówka sie nie dygła??
AndrewS - Czw Sty 24, 2008 17:46

gdyby to byla wina teromstatu, to samochod powinien sie rozgrzac pracujac na postoju, oczywiscie w upal znacznie szybciej
pluto - Czw Sty 24, 2008 18:08

dałem sobie spokój z tym rezystorem bo to i tak by mi wele nie powiedziało.
Myślę, że to dowód: u Ciebie 1,6 a u mnie około 4 kohm, na to, że czujnik jest uszkodzony.(u mnie na ciepłym około 0,4 kohm).

Może niepotrzebnie dumam co to. A to ten czujnik robi mnie w balona. byłbym wdziączny Komuś za zmierzenie rezystancji na rozgrzanym silniku.
Stawiam piwko przy okazji:)

AndrewS - Pią Sty 25, 2008 16:32

zmierzylem tez dzis przed chwila na goracym i wyszlo mi 50 ohmow
pluto - Pią Sty 25, 2008 16:51

50 czy 500 ohmm? Dzięki. Wychodzi na to, że jednak czujnik walnięty. gdybym mógł dostałbyś ode mnie "pomógł"(nie jestem autorem postu).
Więc pozostaje piwko.

Ale to jest przy tym fiacie ze zdjęcia??
jeśli tak to czy FSO nie ma innego osprzętu (np czyjnik i wskaźnik) niż Anglicy?

Acha, jest! mogę dodac Ci punkt. Więc dorzucam punkta. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

AndrewS - Pią Sty 25, 2008 17:37

50 ohmow
pluto napisał/a:
Ale to jest przy tym fiacie ze zdjęcia??

nie, nie w 125p, pomiar robilem w R 214Si kanciaku z 95 roku