Zobacz temat - [R623] Problem z paleniem na paliwie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R623] Problem z paleniem na paliwie

junkers1964 - Nie Sty 27, 2008 13:59
Temat postu: [R623] Problem z paleniem na paliwie
Witam, mam problem w rowerku 623 z paleniem na paliwie gdy jest zimny silnik, gdy tylko się lekko rozgrzeje pali i na paliwie bez problemu.Problem zaczął się po wymianie głowicy, a mój mechanik niewie co może być przyczyną.

maciej: poprawiłem temat na właściwy przez sympatę do modelu ;) ale następnym razem dopisz jeszcze rocznik, bo czasem to ma znaczenie

sTERYD - Nie Sty 27, 2008 14:13

1. popraw temat na zgodny z zasadami
2. mógł zostać uszkodzony, lub zabrudzony silniczek krokowy, w Twoim przypadku również zawór podciśnieniowy wolnych obrotów
3. może też czujnik temperatury jest niepodłączony, albo uszkodzony i komputer myśli, że silnik jest cały czas ciepły.
na razie tyle mi przychodzi do głowy :???:

maciej - Nie Sty 27, 2008 14:16

Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.

Hmm... A czy nie masz przypadkiem problemu z falującymi obrotami?
I jak już odpali na zimnym to czy obroty w czasie nagrzewania zachowują się prawidłowo (tzn. czy najpierw jest około 1500, a potem powoli maleje do około 850 obr/min)?
Bo ja bym obstawiał uszkodzenie zawou termicznego jałowych obrotów albo przewodów podciśnienia w okolicach przepustnicy - może ktoś coś poruszył w czasie roboty...

Sam walczę z falującymi obrotami w 623 - jak coś znajdę to napiszę.

junkers1964 - Nie Sty 27, 2008 14:23

Czasami są falujące obroty ale jak założyłem gaz to na gazie tego nie mam więc szukanie przyczyny zaprzestałem, a co do obrotów to nie wiem czy się zmieniają.
maciej - Nie Sty 27, 2008 14:33

junkers1964 napisał/a:
Czasami są falujące obroty ale jak założyłem gaz to na gazie tego nie mam więc szukanie przyczyny zaprzestałem

A jaką masz instalację?
Która generacja, jaki model?
Czy masz automat, czy manual?
junkers1964 napisał/a:
obrotów to nie wiem czy się zmieniają.

Jak będziesz odpalał zimny, to przyjrzyj się ile masz obrotów na biegu jałowym tuż po uruchomieniu i jak potem maleją. Może to coś podpowie...
Możesz jeszcze podrzucić takiego linka swojemu mechanikowi: hondaaccord.strefa.pl - znajdzie tam pełny manual serwisowy do Hondy Accord CC7 po polsku, a to jest bliźniacze auto z tymi samymi silnikami co R600.

junkers1964 - Pon Sty 28, 2008 20:53

Cytat:
A jaką masz instalację?
Która generacja, jaki model?
Czy masz automat, czy manual?

co do instalacji to nie jestem specem, zwykła za 1200 zł czyli bez bajerów, a samochód jest manual.
maciej napisał/a:
Jak będziesz odpalał zimny, to przyjrzyj się ile masz obrotów na biegu jałowym tuż po uruchomieniu i jak potem maleją. Może to coś podpowie...

Próbowałem, zapaliłem na gazie jak był zimny i zaraz przerzuciłem na paliwo i na początek było 1000 obr. i później raczej nie malało i później pojechałem ale na postojach też było 1000 obr.

marthinez - Pon Sty 28, 2008 21:03

junkers1964 napisał/a:
Próbowałem, zapaliłem na gazie jak był zimny i zaraz przerzuciłem na paliwo i na początek było 1000 obr. i później raczej nie malało i później pojechałem ale na postojach też było 1000 obr.

No właśnie i to chyba będzie to:
maciej napisał/a:
Bo ja bym obstawiał uszkodzenie zawou termicznego jałowych obrotów albo przewodów podciśnienia w okolicach przepustnicy - może ktoś coś poruszył w czasie roboty...

maciej - Wto Sty 29, 2008 10:09

junkers1964 napisał/a:
co do instalacji to nie jestem specem, zwykła za 1200 zł czyli bez bajerów

Aaaa... Ale krzywda, aż boli. ;(
Sam wstawiłem II gen. do 623, ale wtedy nie byłem do końca świadomy co robię. :(
junkers1964 napisał/a:
Próbowałem, zapaliłem na gazie jak był zimny i zaraz przerzuciłem na paliwo i na początek było 1000 obr. i później raczej nie malało i później pojechałem ale na postojach też było 1000 obr.

A na gazie Ci odpala?
Bo jak jest tak zimno, to parownik chyba raczej marnie pracuje...

Po objawach to mogę tylko potwierdzić podejrzenie: zawór terminczny obrotów jałowych, silnik krokowy lub przewody.

junkers1964 - Sro Sty 30, 2008 12:36

Cytat:
A na gazie Ci odpala?

Jak jest zimny to tylko na gazie, na paliwie to chyba rozrusznik bym zamordował.
maciej napisał/a:
Bo jak jest tak zimno, to parownik chyba raczej marnie pracuje...

narazie palony był jak było max 3 na minusie przy większych temp. pewnie będzie problem

junkers1964 - Sro Sty 30, 2008 12:41

jeszcze takie pytanko: ile taki zawór termiczny może kosztować?
piter34 - Sro Sty 30, 2008 13:52

junkers1964 napisał/a:
Jak jest zimny to tylko na gazie,

Tak bez problemu całkowicie?

junkers1964 - Sro Sty 30, 2008 20:22

Nie, no tak po 2-3 sekundach zapala przy takich temperaturach jak teraz.
piter34 - Sob Lut 02, 2008 23:05

junkers1964 napisał/a:
Nie, no tak po 2-3 sekundach zapala przy takich temperaturach jak teraz.

Jeżeli na gazie pali normalnie, a na benzynie NIE, to wykluczyłbym przyczyny typu zawór termiczny, silnik krokowy, ale skupił się bardziej na wtryskiwaczach, filtrze paliwa i innymi elementami układu paliwowego...