Zobacz temat - [R620] Wpływ przewodów i świec na spalanie gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wpływ przewodów i świec na spalanie gazu

szags - Pon Sty 28, 2008 20:28
Temat postu: [R620] Wpływ przewodów i świec na spalanie gazu
Witam.
Ostatnio zauważyłem że mój roverek trochę dużo pali. Mam najprostszą instalację gazową i podjechałem sobie dziś wymienić filtr gazu i zrobić regulację w warsztacie specjalizującym sie w instalacjach gazowych. Facet przy odbiorze auta powiedział mi żebym wymienił przewody wysokiego napięcia i świece bo mi bedzie duzo palił. Mówił ze jakiś wskażnik (bo komputerem mierzyli) był 1700 przy normie 200(!!!) i że wszystko idzie w rurę bo nie dobiera odpowiedniej mieszanki czy jakoś tak. Kable miałem i tak wymienić, już nawet zamówiłem i jutro je wymienie ze świecami. Ale czy faktycznie kable i świece mają tak duży wpływ na spalanie?? Bo ten pan mówił że przez to o wiele wiecej pali. Jaki to ma związek bo przyznam się że pojęcie mam raczej małe...
proszę o pomoc:)

grib - Pon Sty 28, 2008 20:41

świece,przewody zapłonowe,filtr powietrza, cewka zapłonowa,oraz sonda lambda to w skrócie podstawa działania instalacji lpg.Jeżeli te żeczy są wymieniane i sprawne a instalacja dobrze zamontowana i ustawiona nie powinno być problemów.
roverek216GTIki - Pon Sty 28, 2008 21:06

moj tez pali duzo jekies 40-50% wiecej niz benzyny :sad:
jakiej firmy świece sa godne uwagi i jaka jest ich cena?

piter34 - Pon Sty 28, 2008 21:53

szags napisał/a:
Mam najprostszą instalację gazową

Czyli I generację? Sam zrobiłeś autku taką krzywdę, czy poprzedni właściciel?

szags napisał/a:
Facet przy odbiorze auta powiedział mi żebym wymienił przewody wysokiego napięcia i świece bo mi bedzie duzo palił.

To nie jest zupełnie tak. Przy słabej kondycji elementów układu zapłonowego auto jedzie słabiej, ma mniejszą moc, warunki spalania mieszanki nie są optymalne (np. słaba iskra), a Ty musisz je bardziej "deptać" i stąd wyższe spalanie.

szags napisał/a:
Mówił ze jakiś wskażnik (bo komputerem mierzyli) był 1700 przy normie 200(!!!) i że wszystko idzie w rurę bo nie dobiera odpowiedniej mieszanki czy jakoś tak.

Nie wiem jakim komputerem i jaki wskaźnik (nic mi do głowy nie przychodzi), ale to że masz ubogą albo bogatą mieszankę przy LPG I generacji jest całkiem możliwe.

szags napisał/a:
Ale czy faktycznie kable i świece mają tak duży wpływ na spalanie?? Bo ten pan mówił że przez to o wiele wiecej pali. Jaki to ma związek bo przyznam się że pojęcie mam raczej małe...

Już wyżej odpowiedziałem ;-)

grib napisał/a:
świece,przewody zapłonowe,filtr powietrza, cewka zapłonowa,oraz sonda lambda to w skrócie podstawa działania instalacji lpg.Jeżeli te żeczy są wymieniane i sprawne a instalacja dobrze zamontowana i ustawiona nie powinno być problemów.

Amen. :lol:

Cytat:
moj tez pali duzo jekies 40-50% wiecej niz benzyny

To na pewno nie jest wynikiem słabej kondycji świec, czy przewodów. Jeżeli elementy układu zapłonowego są już stare, wymień je. Następnie podjedź na regulację instalacji gazowej. Masz I, czy II generację?

pzwmichal - Pon Sty 28, 2008 22:00

Jaki koszt kabli do 620 SI ? Ja mam u siebie kable jeszcze od nowości a przejechałem 310 tys km :) :):)
piter34 - Pon Sty 28, 2008 22:44

pzwmichal napisał/a:
aki koszt kabli do 620 SI ?

Pytaj w sklepach. :P

Ja kupowałem te.

szags - Pon Sty 28, 2008 23:11

Tą "krzywdę" zrobił mu poprzedni właściciel. Ale szczerze powiem nie czuje żadnego dyskomfortu jeżdżąc na gazie i gen. Nie zamula, jest dosc dynamiczny wiec ok. Na czym polega zasadnicza różnica odczuwalna w eksploatacji między poszególnymi generacjami. Może nie czuje bo nie jeżdzilem nigdy innymi autami na gaz. Ale miedzy jazdą na benzynie i na gazie w moim r620 nie odczuwam wielkiej różnicy. Czemu ta instalacja jest powszechnie uważana za SYF???

A co do cen to ja jutro odbieram kable bosch'a 103zł, i komplet świec też BOSCH :mrgreen: 49zł ale ze znizka na warsztat :grin:

maciej - Wto Sty 29, 2008 10:01

szags napisał/a:
Ale szczerze powiem nie czuje żadnego dyskomfortu jeżdżąc na gazie i gen

Bo nie jeździłeś z II lub IV. :)
szags napisał/a:
Na czym polega zasadnicza różnica odczuwalna w eksploatacji między poszególnymi generacjami.

Na tym, że II generacja ma emulatory wtrysku i sterowanie opierające się na danych z sondy lambda, ale nadal ma zwężenie w dolocie - mikser wstawiony przed przepustnicą, co ogranicza ilość powietrza dostarczanego do silniki (żeby było obrazowo - np. w autach sportowych stosowane bywają zwężki tłumiące moc do np. 350 KM, podczas gdy silniki byłby w stanie dać i 600 KM).
Problem ten nie istnieje w IV gen. gdzie masz wtryski w kolektorze, podobne do benzynowych i sterowane tym samym kompem.
Najfajniejsza jest V gen. gdzie wtrysk nie różni się od wtrysku benzyny, ale tu już koszty rosną drastycznie.
szags napisał/a:
Czemu ta instalacja jest powszechnie uważana za SYF???

Bo jest kompletnie niedostosowana do typu silnika. I gen. jest stworzona do silników gaźnikowych - miałem taką w FSO 125p 1.5 ME i tam sprawdzała się świetnie.
To trochę tak, jakbyś po taniości próbował, po awarii wtrysków, do R620 wstawić gaźnik z Poloneza, bo jest tańszy od nowych wtrysków.

maciej - Wto Sty 29, 2008 10:02

szags napisał/a:
komplet świec też BOSCH

Ja bym jednak zainwestował w NGK - 60 zł bez zniżek.