|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wpływ przewodów i świec na spalanie gazu
szags - Pon Sty 28, 2008 20:28 Temat postu: [R620] Wpływ przewodów i świec na spalanie gazu Witam.
Ostatnio zauważyłem że mój roverek trochę dużo pali. Mam najprostszą instalację gazową i podjechałem sobie dziś wymienić filtr gazu i zrobić regulację w warsztacie specjalizującym sie w instalacjach gazowych. Facet przy odbiorze auta powiedział mi żebym wymienił przewody wysokiego napięcia i świece bo mi bedzie duzo palił. Mówił ze jakiś wskażnik (bo komputerem mierzyli) był 1700 przy normie 200(!!!) i że wszystko idzie w rurę bo nie dobiera odpowiedniej mieszanki czy jakoś tak. Kable miałem i tak wymienić, już nawet zamówiłem i jutro je wymienie ze świecami. Ale czy faktycznie kable i świece mają tak duży wpływ na spalanie?? Bo ten pan mówił że przez to o wiele wiecej pali. Jaki to ma związek bo przyznam się że pojęcie mam raczej małe...
proszę o pomoc:)
grib - Pon Sty 28, 2008 20:41
świece,przewody zapłonowe,filtr powietrza, cewka zapłonowa,oraz sonda lambda to w skrócie podstawa działania instalacji lpg.Jeżeli te żeczy są wymieniane i sprawne a instalacja dobrze zamontowana i ustawiona nie powinno być problemów.
roverek216GTIki - Pon Sty 28, 2008 21:06
moj tez pali duzo jekies 40-50% wiecej niz benzyny
jakiej firmy świece sa godne uwagi i jaka jest ich cena?
piter34 - Pon Sty 28, 2008 21:53
szags napisał/a: | Mam najprostszą instalację gazową |
Czyli I generację? Sam zrobiłeś autku taką krzywdę, czy poprzedni właściciel?
szags napisał/a: | Facet przy odbiorze auta powiedział mi żebym wymienił przewody wysokiego napięcia i świece bo mi bedzie duzo palił. |
To nie jest zupełnie tak. Przy słabej kondycji elementów układu zapłonowego auto jedzie słabiej, ma mniejszą moc, warunki spalania mieszanki nie są optymalne (np. słaba iskra), a Ty musisz je bardziej "deptać" i stąd wyższe spalanie.
szags napisał/a: | Mówił ze jakiś wskażnik (bo komputerem mierzyli) był 1700 przy normie 200(!!!) i że wszystko idzie w rurę bo nie dobiera odpowiedniej mieszanki czy jakoś tak. |
Nie wiem jakim komputerem i jaki wskaźnik (nic mi do głowy nie przychodzi), ale to że masz ubogą albo bogatą mieszankę przy LPG I generacji jest całkiem możliwe.
szags napisał/a: | Ale czy faktycznie kable i świece mają tak duży wpływ na spalanie?? Bo ten pan mówił że przez to o wiele wiecej pali. Jaki to ma związek bo przyznam się że pojęcie mam raczej małe... |
Już wyżej odpowiedziałem
grib napisał/a: | świece,przewody zapłonowe,filtr powietrza, cewka zapłonowa,oraz sonda lambda to w skrócie podstawa działania instalacji lpg.Jeżeli te żeczy są wymieniane i sprawne a instalacja dobrze zamontowana i ustawiona nie powinno być problemów. |
Amen.
Cytat: | moj tez pali duzo jekies 40-50% wiecej niz benzyny |
To na pewno nie jest wynikiem słabej kondycji świec, czy przewodów. Jeżeli elementy układu zapłonowego są już stare, wymień je. Następnie podjedź na regulację instalacji gazowej. Masz I, czy II generację?
pzwmichal - Pon Sty 28, 2008 22:00
Jaki koszt kabli do 620 SI ? Ja mam u siebie kable jeszcze od nowości a przejechałem 310 tys km :):)
piter34 - Pon Sty 28, 2008 22:44
pzwmichal napisał/a: | aki koszt kabli do 620 SI ? |
Pytaj w sklepach.
Ja kupowałem te.
szags - Pon Sty 28, 2008 23:11
Tą "krzywdę" zrobił mu poprzedni właściciel. Ale szczerze powiem nie czuje żadnego dyskomfortu jeżdżąc na gazie i gen. Nie zamula, jest dosc dynamiczny wiec ok. Na czym polega zasadnicza różnica odczuwalna w eksploatacji między poszególnymi generacjami. Może nie czuje bo nie jeżdzilem nigdy innymi autami na gaz. Ale miedzy jazdą na benzynie i na gazie w moim r620 nie odczuwam wielkiej różnicy. Czemu ta instalacja jest powszechnie uważana za SYF???
A co do cen to ja jutro odbieram kable bosch'a 103zł, i komplet świec też BOSCH 49zł ale ze znizka na warsztat
maciej - Wto Sty 29, 2008 10:01
szags napisał/a: | Ale szczerze powiem nie czuje żadnego dyskomfortu jeżdżąc na gazie i gen |
Bo nie jeździłeś z II lub IV.
szags napisał/a: | Na czym polega zasadnicza różnica odczuwalna w eksploatacji między poszególnymi generacjami. |
Na tym, że II generacja ma emulatory wtrysku i sterowanie opierające się na danych z sondy lambda, ale nadal ma zwężenie w dolocie - mikser wstawiony przed przepustnicą, co ogranicza ilość powietrza dostarczanego do silniki (żeby było obrazowo - np. w autach sportowych stosowane bywają zwężki tłumiące moc do np. 350 KM, podczas gdy silniki byłby w stanie dać i 600 KM).
Problem ten nie istnieje w IV gen. gdzie masz wtryski w kolektorze, podobne do benzynowych i sterowane tym samym kompem.
Najfajniejsza jest V gen. gdzie wtrysk nie różni się od wtrysku benzyny, ale tu już koszty rosną drastycznie.
szags napisał/a: | Czemu ta instalacja jest powszechnie uważana za SYF??? |
Bo jest kompletnie niedostosowana do typu silnika. I gen. jest stworzona do silników gaźnikowych - miałem taką w FSO 125p 1.5 ME i tam sprawdzała się świetnie.
To trochę tak, jakbyś po taniości próbował, po awarii wtrysków, do R620 wstawić gaźnik z Poloneza, bo jest tańszy od nowych wtrysków.
maciej - Wto Sty 29, 2008 10:02
szags napisał/a: | komplet świec też BOSCH |
Ja bym jednak zainwestował w NGK - 60 zł bez zniżek.
|
|