Zobacz temat - [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6

Ryszard1205 - Pią Lut 01, 2008 13:38
Temat postu: [MG ZT/R75] Różnice w konstr. silnika 2.5 KV6
Czy moze ktos wie ,jakie dokladnie sa zmiany w budowie silnika pomiedzy MG ZT 2.5v6 190 KM a Rover 75 2.5v6 160 KM.Czy zmiany te dotycza np.tylko glowicy ,czy zmienione sa jeszcze inne elementy.Silniki wygladaja jednakowo.
Prosze o pomoc.
Dziekuje.

maciej: mały retusz tematu

kolin - Pią Lut 01, 2008 14:18

Na moje oko:
-Komp
-Głowica,wałki
-Wydech patrzałeś czy taki sam :?:

Ryszard1205 - Pią Lut 01, 2008 14:48

Wydech jest ten sam. Wszystko jest takie samo.Ale podejzewam zawory w glowicy i moze walki moga sie troche roznic.
Problem jest taki ze wymienilem silnik, w moim MG ZT 190KM a zamontowalem prawdopodobnie z Rovera 75 tez 2.5v6. Taki mi przyslali,wygladaja tak samo,ale cos jest nie tak.Mam wypadanie zaplonow o ktorych juz pisalem na forum,wszystko sprawdzone co dotyczy tego tematu i nic.3 cylinder sie spoznia z zaplonem silnik nie ma mocy jaka powinien miec.Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.
Czy moze przeprogramowac komputer.Wybieram sie na test do servisu ale nie wiem czy mi cos pomoga bo to anglicy a po rozmowie z nimi to nie wiedza co maja z tym zrobic.
A przeciez mozna cos z tym zrobic.

kolin - Pią Lut 01, 2008 15:15

Trzeba by porównać obie głowice na stole luknąć na wałki,zawory,kompa na pewno da sie przeprogramować :)

Podam taki prosty przykład

Ford Fiesta 1.8 16v Zetec były dwa rodzja motorów RS i S 130KM i 105KM różnica w silnikach polegała na:

-Wałki
-Komp
-Przepustnica
-RS miał natrysk oleju na denko tłoka...


P.S

Jeśli głowicę będą inne to i komp też bo przecież inne mapy są wgrane

piter34 - Pią Lut 01, 2008 17:31

Ryszard1205 napisał/a:
Wiec teraz zastanawiam sie czy to nie wina glowic,bo z kad te 190 KM.Moze to byc tez program w komputerze ze ma taka moc.Bylem w servisie MG/Rover ,tam tez mowili o glowicach ,o programie w komputerze.(servis angielski)
Mam stare glowice ale czy po ich zamia nie bedzie ok? tego wlasnie nie wiem.

Od tego typu dylematów jest EPC!
Ja nie mam czasu po tym szperać, ale gdybym miał ten problem u siebie to by mi to spokoju nie dawało. Pobierz sobie EPC i porównuj numery części dla silnika KV6 177KM z 75-ki oraz KV6 190KM z MG :!:
Być może komputer od wersji 190KM jednak tym zapłonem steruje inaczej, są inne czasy otwarcia zaworów (inne wałki) i z silnikiem 177KM to nie zagada...

Ryszard1205 napisał/a:
Rover 75 2.5v6 160 KM.

W 75-ce jest silnik o mocy 177KM. KV6 o mocy 160KM był montowany tylko w MG ZT 160, później zastąpiono go 1.8T 160KM (+10KM więcej w porównaniu do jednostki z R75)

Ryszard1205 - Pią Lut 01, 2008 17:55

Zgadzam sie z toba. Komputer ma stala mape i sam koryguje wtrysk z informacji z wszystkich czujnikow.Pozostaja tylko glowice bo komputer mam sprawdzony dziala dobrze. Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.
Niespalona mieszanka z 3 cylindra strzela w rurze wydechowej.
Mam sprawdzona cala elektryke,nowe swiece ,cewki i wtryski sa ok.
Pozostaja chyba te glowice.
Wiem ze w autodacie jest podana roznica cisnienia w cylindrach pomiedzy Rowerem a MG.

piter34 - Pią Lut 01, 2008 19:23

Ryszard1205 napisał/a:
Wydaje mi sie ze moze bys roznica na walkach rozrzadu,i sygnal podawany do czujnika walka rozrzadu jest nieprawidlowy, komputer nie daje rady skorygowac zaplonu.

No raczej nie, bo tam pewnie jest czujnik położenia wałka rozrządu. Ja nie wiem jakie są mapy korekt w ECU, ale jeśli są np. jakieś bezwzględne mapy korekt zapłonu, to stąd problem. Tak tylko teoretyzuję...

PHJOWI - Pią Lut 01, 2008 20:06

wałki są innej konstrukcji w mg zt
Ryszard1205 - Pią Lut 01, 2008 22:33

czy wymiana samych walkow rozrzadu wystarczy czy musze wymienic cale glowice?
piter34 - Sob Lut 02, 2008 11:19

Ryszard1205 napisał/a:
czy wymiana samych walkow rozrzadu wystarczy czy musze wymienic cale glowice?

Kolego Ryśku, zainstaluj sobie proszę EPC i porównaj numery katalogowe poszczególnych części głowicy. Będziesz miał odpowiedź, a samo EPC na 100% przyda Ci się w przyszłości. ;-)

Ryszard1205 - Sob Lut 02, 2008 15:21

Gdzie moge znalesc EPC?
Dziekiuje za pomoc.

piter34 - Sob Lut 02, 2008 15:25

Ryszard1205 napisał/a:
Gdzie moge znalesc EPC?

To jest jakieś podchwytliwe pytanie?

Jeżeli nie, to kliknij w moim podpisie link "FAQ" i tam szukaj dalej. :cool:

Ryszard1205 - Sob Lut 02, 2008 19:27

dzieki za pomoc ,ale nie pokazuje mi sie adres tego pliku.
piter34 - Sob Lut 02, 2008 20:58

Ryszard1205 napisał/a:
dzieki za pomoc ,ale nie pokazuje mi sie adres tego pliku.

Czy to jest znowu podchwytliwy post?

Kliknij tutaj. U mnie pięknie działa.

Ryszard1205 - Nie Lut 03, 2008 18:03

Dzieki za pomoc ,ale naprawde u mnie ta strona nie chce sie otworzyc.

Sprawdzalem dzisiaj walki rozrzadu,pomiedzy silnikiem ktory zamontowalem a starymi walkami.Sprawa wyglada tak: na walku starym czesc numerow jest ta sama np: po prawej stronie walka,ale po lewej sa inne.I tak jest na kazdym z 4 walkow.Czyli mozna by wnioskowac ze walki nie sa takie same.
Mam teraz pytanie czy to tylko walki czy zmiana jest tez na zaworach?
Pomoc w tej sprawie ulatwilo bi mi zadanie bo wymienilbym tylko walki, a nie cale glowice.
Jaka jest wasza opinia,czy moze mi ktos doradzi.
Dziekuje z gory za pomoc.

TomC - Nie Lut 03, 2008 18:07

Ryszard1205 napisał/a:
u mnie ta strona nie chce sie otworzyc

Pewnie masz zablokowane coś w przeglądarce. Po kliknięciu musi zacząć zapisywać się plik a nie otwierać strona. Spróbuj prawym przyciskiem myszy na tym linku kliknąć albo zmień przeglądarkę :razz:

Ryszard1205 - Nie Lut 03, 2008 19:17

Dzieki zmienilem przegladarke przezucilrm na bittorent i idzie.Zobaczymy co dalej.
Dzieki jeszcze raz.

przemo285 - Nie Lut 03, 2008 19:30

Wałki rozrządu są inne reszta jest ta sama :wink:
Ryszard1205 - Nie Lut 03, 2008 21:21

To dobra wiadomosc.Dzieki temu bede mial mniej pracy,bo tylko wymienie walki.Dzieki za pomoc.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2008 18:18 ]
Wymieniam cale glowice mniej rozkrecania.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 19:31 ]
Wymienilem glowice ,efekt ten sam wypadaja zaplony ,3 cylinder sie nie spala mieszanki bo strzela w rurze wydechowej.Jedna sonda lambda caly czas pokazuje uboga mieszanke,pozostale dwie nowe roznie raz bogata raz uboga to akurat zrozumiale.Ale ta jedna to za katalizatorem,czasami czuc z niego bylo zapach zgnilych jaj.Ale chyba katalizator raczej nie jest uszkodzony ,i nie robilby takich numerow.Dziwi mnie ta sada zmienia sie na niej wartosc napiecia a mieszanka caly czas uboga bez zmian.
Nie wiem co jest z tym silnikiem wybieram sie do serwisu ,chyba ze ktos ma jakis pomysl.
Czy ktos moze mi podac numery walkow rozrzadu [MG ZT 2.5v6 190KM]
Dzieki.

MarcinRad - Nie Mar 09, 2008 10:28

Hmmm i jak to się skończyło ?? ? Ja teraz mam możliwość wymienić z zwykłego 2.5 Kv6 177 KM na mg 190 KM i boje się czy to prawidłowo będzie chulać co o tym myślicie ?? ?

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 11:04 ]
http://www.allegro.pl/ite..._190_2002_.html

Ryszard1205 - Nie Mar 09, 2008 18:07

Ja zamienilem glowice cylindrow z mojego starego silnika 190KM ,ale problem wypadania zaplonow to ,zle podpiete przewody 1 i 3 cylindra.Nie pamietam czy orginalnie byly podpiete na krzyz,ale ja je podlaczylem tak jak ida cylindry ,tak jak w kazdym normalnym samochodzie.Tu jest inaczej mam przewody na krzyz 1 z 3 i jest ok. Idzie jak burza.
Warto dokladnie zapamietac jak ida przewody wysokiego bo czasem jest cos nienormalnie podlaczone a pozniej problem.

MarcinRad - Pon Mar 10, 2008 00:15

Ktoś wie jak to działa w 2 stronę ?? ?? Tzn. do zwykłego R75 silnik z mg 190 KM.
Ryszard1205 - Pon Mar 10, 2008 11:47

Silniki sa takie same,roznica jest w walkach rozrzadu (numery na nich sie roznia)Ale jak zalozysz glowice albo same walki rozrzadu z 190 do R75 to bedzie ok.Chyba ze masz kompletny silnik 190KM zamontuj go w samochodzie i problem z glowy .W twoim wypadku sprawa jest prosta, u mnie bylo inaczej bo nalozylo mi sie kilka problemow i przyslali mi silnik nie od MG 190KM a prawdopodobnie R75.Naprawilem moje MG 190 choc zamiana kabelkow i test mnie troche kosztowal w servisie,ale te kabelki to moze moj blad tego nie wiem.Teraz dziala super.
Dzieki za pomoc kolegm z forum.

MarcinRad - Wto Mar 11, 2008 09:39

Chcesz powiedziec że jak miałem do tej pory wersje 177 km i włoże kompletny silnik od wersji 190 km to będzie to chulać ?? ?? ( Kompletny to cały goły silnik, bez komputerów itp. ).

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 11:29 ]
I jeszcze jedno jak będe zmieniał silnik to będe miał łatwy dostęp do filtra automatycznej skrzyni ?? ???? Bo tak mnie zastanawia to ?? ?? Przydałoby sie wymienić jak będzie prosty dostęp.

Ryszard1205 - Wto Mar 11, 2008 15:28

Witam.Tak powinno byc.Bo ja tak zrobilem,tylko w moim przypadku jak pisalem wczesniej,musialem zamienic glowice z mojej 190km ,bo walkow mi sie nie chcialo.Jak masz kompletny silnik, to masz mniej roboty.Tylko wlozyc i w droge!!
MarcinRad - Sob Mar 22, 2008 23:44

Zakupiłem dziś ten silnik patrze w ksiązke serwisową w domu a tu pisze tak MG ZT + 160 Saloon. Niemówcie że to niejest wersja 190 konna. Znów dałem się zwałować ?? ????

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 23:54 ]
W aukcji pisze co innego patrzcie link wcześniej wkleiłem

[ Dodano: Nie Mar 23, 2008 00:11 ]
Super czy to teraz wogóle mi zagada. I czy to bedzie słabsze od mojego satergo kv6 ?? ?? w 177 KM bo już nic niekumam.

[ Dodano: Nie Mar 23, 2008 00:17 ]
Niewiem czy jest osatecznie sens to wkładać a może silnik 2.5 z tej wersji co podałem wyzej nieróżni się konstrukcyjnie wogóle a moc była ograniczana innaczej. O co chodzi do cholery??? Czy ja mam to wkładać ?? Silnik mam z Art- Bizaru.

[ Dodano: Nie Mar 23, 2008 00:42 ]
Niewiem co mam robic po silnik jechałem całą POlske. Może włoże i sie okazę że jego stan jest ok.

piter34 - Pon Mar 24, 2008 19:21

MarcinRad napisał/a:
Niemówcie że to niejest wersja 190 konna.

To jest wersja 160KM.

Nie wiem natomiast jak to ograniczenie mocy było realizowane (mniejsza przepustnica, inny wałek, inny komputer?). Na pewno moc była zdławiona "sztucznie".

MarcinRad napisał/a:
Silnik mam z Art- Bizaru.

A oni twierdzili, że to jest 190KM?

MarcinRad - Pon Mar 24, 2008 23:08

Oni chyba o tym rozmawiają ale po angielsku. Kto zna angielski żeby mi to przetłumaczyć ? http://forums.mg-rover.or...d.php?p=2460570

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 23:30 ]
http://forums.mg-rover.or...php/t-1439.html i TU pewnie jest odpowiedź ale ja po angielsku nic :(

piter34 - Wto Mar 25, 2008 10:37

MarcinRad napisał/a:
Kto zna angielski żeby mi to przetłumaczyć ? http://forums.mg-rover.or...d.php?p=2460570

Tutaj m.in. twierdzą, że wersja 160 ma tyle koni w wyniku tego, że "The more restrictive airfilter box and 57 mm exhaust limits the ZT160 to 158 ps" ...czyli 160KM bo mamy innych wydech (pewnie mniejsza średnica) i inaczej rozwiązany dolot (filtr powietrza).

Potem piszą, że 75-ka i ZT160 mają taki sam dolot, a w wersji 190KM jest filtr powietrza o podwyższonym przepływie.

Gdzieś tam w tekście pojawia się również info, że ZT160 ma niżej ogranicznik obrotów (na 6750rpm zamiast 7000rpm).

MarcinRad napisał/a:
http://forums.mg-rover.or...php/t-1439.html i TU pewnie jest odpowiedź ale ja po angielsku nic :(

Tutaj twierdzą, że jedyne różnice to inna przepustnica, inny dolot (ten od nadmuchu zimnego powietrza) oraz inna obudowa filtra powietrza i inne wałki oczywiście (ale o tym już wiemy ;-))

Moim zdaniem jak założysz KV6 z ZT160 do istniejącego osprzętu (dolot, przepustnica), komputera i dodatkowo zamienisz wałki rozrządu (bo w ZT160 są takie same jak w R75) to będzie latał jak ZT190.

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 10:39 ]
Ponawiam pytanie: czy Art-Bizar twierdził, że to jest motor z ZT190?

Ryszard1205 - Wto Mar 25, 2008 11:02

Jesli twierdza ze ten motor jest 190 konny to porownaj walki rozrzadu (sprawdz numery) powinny byc inne miedzy 160KM a 190KM.Niestety ja nie pamietam jakie sa w mojej 190 ale wiem ze sie roznia bo sam sprawdzalem.
MarcinRad - Wto Mar 25, 2008 12:26

Tak twierdził ale przeprosił i sam jest zdziwiony. Sam będzie sprawdzal w serwisie jakie dokładnie sa różnice. Stwierdzil że silnik na 100 procent ten sam i kazdy tak sądzi bo innaczej być niemoze. Ale posprawdza jakie naprawde były różnice. Te roverki są takie nieodkryte :)
piter34 - Wto Mar 25, 2008 14:04

MarcinRad napisał/a:
Te roverki są takie nieodkryte

Tak źle nie jest. Moim zdaniem w wątku zostały już wyjaśnione różnice pomiędzy ZT160 i ZT190 i wiesz co robić.

MarcinRad - Pon Mar 31, 2008 16:07

Dziś rozpoczeła się operacja przekładania silnika. Mój pomysl jest taki ten nowy normalnie włożyć na całym osprzęcie moim, nawet na wtryskach moich na wszystkim. Co myślicie o tym ?? I jeszcze jedno bez problemu ten silnik odpali pod warunkiem że wszystko dobrze zostanie złożone ?? ? Bo wiecie te komputery :) Odpali po przekładce i czy trzeba będzie później pod kompa podłączyć ?? Tzn. i tak go pod kompa podjade podłączyć z czystej ciekawości ale czy odpali ?? ? Zakładając że wszystko złożymy dobrze.
Ryszard1205 - Pon Mar 31, 2008 19:25

Jak dobrze wszystko podlaczysz to odpali bez problemu.Z komputerem nic nie musisz robic.Mam nadzieje ze wyjmojesz silnik ze skrzynia, bo jest duzo latwiej.Powodzenia.
MarcinRad - Sro Kwi 02, 2008 08:48

Wszystko robie jak zaplanowałem ale wtryski zostawiam z nowego silnika bo są ładnie założone i nic niebedzie ruszane w tej kwestii. Podejrzewam i mam nadzieje że listwa wtrysku jest ta sama. :)
dzieju - Czw Mar 28, 2013 15:48

Ja jestem po przekladce z r75 2.0 na MG ZT 2.5 190 .

Stare zostalo : skrzynia, wtryski, przepustnica, kolektor .

Nowe Chlodnica oleju (wymiennik ciepla), sterownik, immo , modul komfortu .

Czemu ? nie wiem :D

Nie znam sie .

Ale wszystko dziala .

Autko chodzi bardzo ladnie mam spore spalanie i walcze z tym ale chyba sie poddam i pojade do wawy na poprawke .

Raz pali 17l a drugim razem potrafi 21l :/

Posiadam Autocom i zadnych problemow nie ma temp OK , silnik no wszystko jest ok a pali jak smok .

Sondy zmienilem , adaptacja zrobiona troche dynamiczniejszy sie zrobil ale nadal pali to much .

Markzo - Pią Mar 29, 2013 22:48

a czasem własnie wtryski się nie różnią przy 2,0 i 2,5? tak mi coś świta, że przema tak pisał na forum.
xROnx - Pią Mar 29, 2013 23:08

dzieju napisał/a:
Raz pali 17l a drugim razem potrafi 21l

Może masz padnięte VISy :hahaha: sorki bardzo cisnęło mnie to. Musiałem sobie zażartować :D
Markzo napisał/a:
a czasem własnie wtryski się nie różnią przy 2,0 i 2,5? tak mi coś świta, że przema tak pisał na forum.

No właśnie pisał że w sumie nie trzeba zmieniać... choć też pisał że wtryski nie znacznie się różnią...
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

dzieju - Sob Mar 30, 2013 00:50

Markzo napisał/a:
a czasem własnie wtryski się nie różnią przy 2,0 i 2,5? tak mi coś świta, że przema tak pisał na forum.



Kupie i zobaczymy :D

Markzo - Sob Mar 30, 2013 07:59

nie kupuj nic na przypał, szkoda hajsu. Najpierw T4 moim zdaniem... cewki, kable, świece nowe? sonda nowa, czy uzywka? zamiennik czy ori?
SeniorA - Sob Mar 30, 2013 18:22

dzieju napisał/a:
Stare zostalo : skrzynia
skrzynie do 2.0 i 2,5 różnią się przełożeniami.
rafalmis1 - Sob Mar 30, 2013 21:24

ale to automat i czy przypadkiem przełożenia nie zależą po prostu od sterownika??
dzieju - Sob Mar 30, 2013 22:00

Markzo napisał/a:
nie kupuj nic na przypał, szkoda hajsu. Najpierw T4 moim zdaniem... cewki, kable, świece nowe? sonda nowa, czy uzywka? zamiennik czy ori?



Ok tak zrobie ..

Dzis spalanie 16.8l/100km na miescie LOL to juz prawie ideal .

A poprzednio 21L :/

Zrobie tak jak piszesz zaczne od cewek bo sa stare jak swiat , kable maja 2 lata wiec chyba ok, swiece nie wiem ale maja max 2 lata . Sondy obie uzywane .Oryginaly .

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:00 ]
SeniorA napisał/a:
dzieju napisał/a:
Stare zostalo : skrzynia
skrzynie do 2.0 i 2,5 różnią się przełożeniami.


To automat wiec nie gra roli . Sterownik dopasowany T4 . Skrzynia pracuje ladnie .

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 22:00 ]
rafalmis1 napisał/a:
ale to automat i czy przypadkiem przełożenia nie zależą po prostu od sterownika??


Dokladnie tak mi powiedziano ...

rafalmis1 - Sob Mar 30, 2013 22:30

dzieju napisał/a:
kable maja 2 lata wiec chyba ok

kable można sprawdzi nocą jak samochód będzie pracował, popsikasz mgiełką po nich, jak zaświecą, to do wymiany

zedziczek - Sob Mar 30, 2013 22:38

dzieju jeśli masz automat to chyba zły wybór co do jednostki, fabrycznie nigdy 190 nie było na automacie, maksymalnie dawali 180, coś gdzieś kiedyś czytałem że 190 było za dużo do auto.
aimp12 - Nie Sty 10, 2016 09:19

Odkopuję

Jeżeli wrzucę wałki z ZT 190 do Rovera 177 to muszę zmieniać sterownik/mapy aby normalnie odpalał i jeździł?
Wiem że mapa do 190 jest inna, ale chodzi mi głównie o sterowanie zapłonem, inne czasy otwarcia zaworów (inne wałki).

Markzo - Nie Sty 10, 2016 09:46

aimp12 napisał/a:
Jeżeli wrzucę wałki z ZT 190 do Rovera 177 to muszę zmieniać sterownik/mapy aby normalnie odpalał i jeździł?
Wiem że mapa do 190 jest inna, ale chodzi mi głównie o sterowanie zapłonem, inne czasy otwarcia zaworów (inne wałki).

będzie normalnie jeździł ;) jakbyś je zmieniał na te z ZT to porównaj sie z tymi od 177KM 75, czy się w ogóle różnią ;)

rafalmis1 - Nie Sty 10, 2016 12:42

A jak to porównać, bo miałem od 2.0 i 2.5 w ręku i nie widać różnicy, a na blokadach widać różnice dla obu walkach
Markzo - Nie Sty 10, 2016 21:53

rafalmis1 napisał/a:
A jak to porównać, bo miałem od 2.0 i 2.5 w ręku i nie widać różnicy, a na blokadach widać różnice dla obu walkach

suwmiarką zmierzyć wznios i porownać profil ;)

co to znaczy, że na blokadach widać róznice? tzn inaczej sie ustawia rozrząd dal 190tki?

rafalmis1 - Pon Sty 11, 2016 05:36

Dla 2.0 dla 2.5 177 i dla 190 jest inna blokada. Znaczy się inna nasadka ustalająca wałek ssący. Względem wałka ssącego ustawiasz wałek wydechowy. Blokada do walka wydechowego dla każdej wersji jest identyczna, ale jak złej blokady użyjesz do walka ssącego, to nie ustawisz wydechowego
Markzo - Pon Sty 11, 2016 05:44

rafalmis1 napisał/a:
Dla 2.0 dla 2.5 177 i dla 190 jest inna blokada. Znaczy się inna nasadka ustalająca wałek ssący. Względem wałka ssącego ustawiasz wałek wydechowy. Blokada do walka wydechowego dla każdej wersji jest identyczna, ale jak złej blokady użyjesz do walka ssącego, to nie ustawisz wydechowego

ok, czyli inaczej ustawia się rozrzad. A miałeś w rękach wałki z zt190 i 177km? widziałeś jakąkolwiek różnicę? Wychodzi, że jeśli już to różnią się wałki ssące lub tylko ich ustawienie.

rafalmis1 - Pon Sty 11, 2016 06:50

miałem 2.0 i 2.5, ale nie wdziałem różnić, mierzyłem tez wysokość krzywek i były takie same, może ich ustawienie jest delikatnie inne. Nie mam wiedzy w temacie konstrukcji wałków
Markzo - Pon Sty 11, 2016 15:51

rafalmis1 napisał/a:
miałem 2.0 i 2.5, ale nie wdziałem różnić, mierzyłem tez wysokość krzywek i były takie same, może ich ustawienie jest delikatnie inne. Nie mam wiedzy w temacie konstrukcji wałków

głowice 2,0 i 2,5 są zamienne to pewnie dlatego wałki są takie same ;) a tych z zt190 nie widziałeś?

aimp12 - Pon Sty 11, 2016 16:52

Jak mi przyjdą te od 190, to porównamy. Ja swoje od 2.0 też mam pod ręką. Wystarczy z silnika wyjąć :D
rafalmis1 - Pon Sty 11, 2016 19:55

Numer na wałkach od 2.0, 2.5 i 190 są inne, numery na głowocach są takie same więc musi być jakiś inny czas otwarcia zaworów, w końcu to się ustawia blokadami i dlatego dla każdej mocy są inne blokady