Zobacz temat - [Honda Accord] Dławi sie na postoju,szarpie podczas jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] Dławi sie na postoju,szarpie podczas jazdy

maras273 - Czw Lut 07, 2008 21:48
Temat postu: [Honda Accord] Dławi sie na postoju,szarpie podczas jazdy
Witam.
Posiadam Honde accord 2.0 diesel a pisze dlatego tutaj bo dowiedzialem sie ze posiada ona silnik Rovera.Mam problem wlasnie z silnikiem.Podczas dluzszych tras auto zaczyna szarpac w czasie jazdy,a kiedy sie zatrzymam to tak jakby sie dlawil.Obroty energicznie oscyluja ponizej ostatniej kreski az do 1500 obr.I w tym czasie z rury wydechowej wydobywaja sie kleby czarnego dymu.Zauwazylem ze ten problem pojawia sie tylko przy wysokiej temp na zewnatrz.Tzn latem bo od jakis 4 miesiecy mam spokoj.Od zaufanego mechanika dowiedzilem sie ze to moze byc jakis czujnik w pompie wtryskowej.A moze ktos z was ma jeszcze inne pomysly.Lub mial tego typu problem i wie jak go rozwiazac.Wymienilem filtr paliwa,rozrzad i jakis sterownik pompy wtryskowej wiec one nie wchodza w gre.Dodam jeszcze ze przez caly czas(nawet zima) na biegu jalowym obroty delikatnie faluja(ale nie zawsze)Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

thef - Czw Lut 07, 2008 22:10

Proszę poprawić temat zgodnie z zasadami kącika.
Co do Twojego problemu, najpierw sprawdziłbym kąt wtrysku, czy aby nie jest za bardzo przestawiony. Tym bardziej, że zmieniałeś rozrząd, więc mógł zostać przestawiony.

Skiba - Czw Lut 07, 2008 22:46

Popraw temat wątku zgodnie z zasadami.

Jeżeli chodzi o falujące obroty, to sprawdź grubą wiązkę przewodów z przodu silnika (ciężko jej nie zauważyć). Jak skorzystasz z funkcji szukaj na forum, to znajdziesz mnóstwo info na temat falowania w SDi. Sprawdź izolację i połączenia w/w wiązki. Ta właśnie wiązka najczęściej powoduje słynne falowanie... Jeżeli robiłeś rozrząd, to posłuchaj thefa i sprawdź ustawienie kąta wtrysku, najlepiej na komputerze, ustawianie na słuch + niedoświadczony mechanik nie wchodzi w grę.

maras273 - Pią Lut 08, 2008 12:20

Co do tego rozrzadu to jest taka sprawa ze robil tak rowniez przed jego wymiana.I wlasnie mechanik powiedzial ze cos bylo nie tak ustawione z tym rozrzadem(juz mialem nadzieje ze problem sie skonczy, ale niestety).No i sprawdze ta wiazke przewodow chociaz robilem juz to kilka razy.Byla tylko delikatna zadra na przwodzie sterujacym,ktory idzie do pierwszego wtrysku,zaizolowalem ale rowiez zero efektow.
piter34 - Pią Lut 08, 2008 12:23

maras273, otrzymałeś ostrzeżenie za ignorowanie zasad kącika oraz upomnień administracji forum
String - Pią Lut 08, 2008 12:27

Pomijając kwestie porządkowe - ja bym podjechał do Przemo285 - w końcu jest z Poznania :mrgreen: