Zobacz temat - SOLVED [wszystkie] Jak w zimie sprawdzić chłodzenie klimy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - SOLVED [wszystkie] Jak w zimie sprawdzić chłodzenie klimy?

Mr_Maro - Pon Lut 11, 2008 08:31
Temat postu: SOLVED [wszystkie] Jak w zimie sprawdzić chłodzenie klimy?
Mam pytanie do bardziej zorientowanych:

Jak można w zimie bez żadnych urządzeń sprawdzić poprawność działania i chłodzenie klimy? Czy można ustawić na grzanie i jeśli temeratura w aucie wzrasta to znaczy że wszystko OK? A może się mylę...

Prośba o pomoc

argail - Pon Lut 11, 2008 08:37

Generalnie klima - jako taka - ma obowiązek zmniejszyć temperaturę w samochodzie ;)))
W moim przypadku jak ustawię oba wskaźniki na low, to niezależnie od temp. zewnętrznej zaczyna dmuchać bardzo zimnym powietrzem.
Możesz również rozgrzać samochód do temp. nominalnej i wówczas ustawić wskaźniki na najniższą możliwą temperaturę - ma obowiązek zacząć po chwili dmuchać zimnym powietrzem.
W r75 można jeszcze (teoretycznie) wejść w tryb diagnostyczny klimatyzacji - nie wiem jak to jest w innych modelach.

Paul - Pon Lut 11, 2008 08:38

Odpalasz klimę, czekasz chwilę i sprawdzasz rurki od sprężarki pod maską - jedna ma być zimna druga ciepła (gorąca). Jeżeli tak jest, to sprężarka działa. :D
Brt - Pon Lut 11, 2008 08:41

1. odpalasz silnik
2. otwierasz maskę i lokalizujesz rurki od klimy (cieńsza i grubsza)
3. dotykasz ręką tą grubszą i patrzysz jaką ma temp.
4. włączasz klimę i ta grubsza rurka powinna natychmiastowo się wyziębić.
5. Jeśli tak jest to klima działa.

Dobrze jest to robić na ciepłym aucie, bo jest pewnosc, że np. czujnik temp wewnątrz nie odłączy klimy ;)

Mr_Maro - Pon Lut 11, 2008 08:50

Dziękuję, koledzy, za porady :) Są to cenne dla mnie informacje - dla was wszystkich po piwku :lol:
gipsy2 - Pon Lut 11, 2008 10:37

jak wejść w tryb diagnostyczny klimy w R75?

oj ciekawostki mi tu posyłacie - ciekaw jestem ;)

argail - Pon Lut 11, 2008 10:51

gipsy2 napisał/a:
jak wejść w tryb diagnostyczny klimy w R75?

oj ciekawostki mi tu posyłacie - ciekaw jestem ;)

Zgodnie z opisem z http://www.the75andztclub.co.uk/forum/ :

(nie chce mi się tłumaczyć a nie mam linka bezpośredniego;)))

Running this routine performs a full check on the ATC system including the sunlight sensor.

to start the check:

1. Press and hold the AUTO switch and the air distribution switch and then turn the ignition switch from 0 to II.

2. The audible warning and all indicators on the control panel display cycle on and off while the ECU runs the diagnostic check.

3. On completion of the check the display shows FC in the LH temperature window and a two digit fault code in the RH temperature window.

4. If there are no faults, the system will revert to normal operation.

5. If a fault is detected, an audible warning sounds three times and the fault codes cycle on and off in numerical order. The audible warning will sound as each fault code is shown.

6. Cancel the check by pressing the OFF switch or turning the ignition
switch to 0.

7. In low light conditions to avoid false sunlight sensor fault indication the sunlight sensor (centre front of dashboard) needs to be illuminated with a strong light source.

Fault code and description

00 - No fault found -
11 - In-car temperature sensor open or short circuit 25 °C (77 °F)
12 - K bus fault with ambient temperature input 10 °C (52 °F)
13 - Evaporator sensor open or short circuit 5 °C (41 °F)
14 - Heater coolant temperature sensor open or short circuit 70 °C (158 °F)
21 - Sunlight sensor, left output open or short circuit no solar heating correction
22 - Sunlight sensor, right output open or short circuit no solar heating correction
31 - LH temperature servo motor open, or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
32 - RH temperature servo motor open or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
33 - Distribution servo motor open or short circuit, motor or flap
mechanism seized, servo motor locked in position.