Zobacz temat - [R400] Pękający przewód wysokiego ciśnienia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Pękający przewód wysokiego ciśnienia

adam_ss - Pią Lut 15, 2008 08:47
Temat postu: [R400] Pękający przewód wysokiego ciśnienia
Już 4 raz wymieniam na pierwszym cylindrze (wtrysk z przewodem) przewód wysokiego ciśnienia łączący pompę wtryskową z silnikiem. Jeździłem około roku i nic z samochodem się nie działo. Jednak jak się zaczeło to co 2 miesiące muszę wymieniać przewód bo pęka na zagięciach ostatnio było z pół roku przerwy.
Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka.

Co może być przyczyną tej usterki?

Pozdrawiam Adam

giewu - Pią Lut 15, 2008 09:28

adam_ss napisał/a:
...Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka. ...Co może być przyczyną tej usterki?

może właśnie to usztywnienie opaskami jest przyczyną ? :roll:
przewód wtryskowy powinien być chyba zamocowany w takich specjalnych spinkach, a spięcie opaskami może właśnie wpłynąć na jego usztywnienie nie w tym miejscu gdzie należy

Brt - Pią Lut 15, 2008 09:33

przyczyną na 95% jest pęknięta podstawa pompy wtryskowej :( koszt podstawy to 100 PLN, ale niestety trzeba wyjać skrzynię biegów, żeby ją wymienić :// a to kosztuje trochę wiecej. Podstawy szukaj gdzieś na szrotach roverkowych.
Przy okazji sprawdź sprzęgło, może warto przy okazji je zregenerować.
Żeby sie upewnić, to zdejmij pokrywę silnika i spróbuj poruszać pompą wtryskową. Jesli ma jakikolwiek luz, to z 95% robi się 99% .

Skiba - Pią Lut 15, 2008 10:09

Na 99% podstawa pompy wtryskowej, lub źle zamocowana pompa ! Miałem to samo :cry: I sprawdź czy masz plastikowe opaski spinające, jedna na dwa przewody.
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 10:28

Może to być rzeczywiście. Czy możecie mi jednak opisać jak ta podstawa wygląda? Czy to jest jakiś element aluminiowy? Czy jakiś element zrobiony z grubej blachy podpierający pompę?
Skiba - Pią Lut 15, 2008 10:33

Jest to gruba aluminiowa podstawa, która biegnie pionowo poprzez przekrój silnika (z boku). Aby ją wymienić (zdemontować), musisz niestety ściągnąć skrzynię biegów :( Nie opłaca się spawać takiej podstawy, bo jak źle to zrobisz, to może Ci zjeżdżać pasek rozrządu, a tego byś nie chciał :( Przyczyną pęknięcia podstawy pompy są zazwyczaj luźne tuleje, ale gdzie to już nie umiem Ci powiedzieć :( Twój mechanik powinien wiedzieć o co chodzi, jak już to zdemontuje. Zacznij od ściągnięcia pokrywy (osłony) silnika, złap za pompę i sprawdź czy ma luz.
Brt - Pią Lut 15, 2008 10:34

nie wiem z czego jest zrobiona, ale to jest taka gruba płyta przykręcona pomiędzy silnikiem a skrzynią i do tej płyty też jest umocowana pompa. Podobno ciężko ją dobrze pospawac, więc pozostaje raczej opcja szukania używki. :roll:
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 11:04

To może być to bo to mi się zaczeło robić od momentu wymiany sprzęgła.
Skiba - Pią Lut 15, 2008 11:15

Po wymianie sprzęgła .. hmmm.. może nie tak skręcili wszystko i teraz jest krzywo ? Nie ma co gdybać, sprawdź czy pompa ma luzy ?
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 11:23

Pompa nie była odkręcana. Wymianę sprzęgła ja robiłem z kolegą.
Skiba - Pią Lut 15, 2008 11:34

adam_ss napisał/a:
Pompa nie była odkręcana. Wymianę sprzęgła ja robiłem z kolegą.


Nie o pompę, a bardziej o postawę mi chodzi. Jest ona między skrzynią a silnikiem.