|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Pękający przewód wysokiego ciśnienia
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 08:47 Temat postu: [R400] Pękający przewód wysokiego ciśnienia Już 4 raz wymieniam na pierwszym cylindrze (wtrysk z przewodem) przewód wysokiego ciśnienia łączący pompę wtryskową z silnikiem. Jeździłem około roku i nic z samochodem się nie działo. Jednak jak się zaczeło to co 2 miesiące muszę wymieniać przewód bo pęka na zagięciach ostatnio było z pół roku przerwy.
Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka.
Co może być przyczyną tej usterki?
Pozdrawiam Adam
giewu - Pią Lut 15, 2008 09:28
adam_ss napisał/a: | ...Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka. ...Co może być przyczyną tej usterki? |
może właśnie to usztywnienie opaskami jest przyczyną ?
przewód wtryskowy powinien być chyba zamocowany w takich specjalnych spinkach, a spięcie opaskami może właśnie wpłynąć na jego usztywnienie nie w tym miejscu gdzie należy
Brt - Pią Lut 15, 2008 09:33
przyczyną na 95% jest pęknięta podstawa pompy wtryskowej koszt podstawy to 100 PLN, ale niestety trzeba wyjać skrzynię biegów, żeby ją wymienić a to kosztuje trochę wiecej. Podstawy szukaj gdzieś na szrotach roverkowych.
Przy okazji sprawdź sprzęgło, może warto przy okazji je zregenerować.
Żeby sie upewnić, to zdejmij pokrywę silnika i spróbuj poruszać pompą wtryskową. Jesli ma jakikolwiek luz, to z 95% robi się 99% .
Skiba - Pią Lut 15, 2008 10:09
Na 99% podstawa pompy wtryskowej, lub źle zamocowana pompa ! Miałem to samo I sprawdź czy masz plastikowe opaski spinające, jedna na dwa przewody.
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 10:28
Może to być rzeczywiście. Czy możecie mi jednak opisać jak ta podstawa wygląda? Czy to jest jakiś element aluminiowy? Czy jakiś element zrobiony z grubej blachy podpierający pompę?
Skiba - Pią Lut 15, 2008 10:33
Jest to gruba aluminiowa podstawa, która biegnie pionowo poprzez przekrój silnika (z boku). Aby ją wymienić (zdemontować), musisz niestety ściągnąć skrzynię biegów Nie opłaca się spawać takiej podstawy, bo jak źle to zrobisz, to może Ci zjeżdżać pasek rozrządu, a tego byś nie chciał Przyczyną pęknięcia podstawy pompy są zazwyczaj luźne tuleje, ale gdzie to już nie umiem Ci powiedzieć Twój mechanik powinien wiedzieć o co chodzi, jak już to zdemontuje. Zacznij od ściągnięcia pokrywy (osłony) silnika, złap za pompę i sprawdź czy ma luz.
Brt - Pią Lut 15, 2008 10:34
nie wiem z czego jest zrobiona, ale to jest taka gruba płyta przykręcona pomiędzy silnikiem a skrzynią i do tej płyty też jest umocowana pompa. Podobno ciężko ją dobrze pospawac, więc pozostaje raczej opcja szukania używki.
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 11:04
To może być to bo to mi się zaczeło robić od momentu wymiany sprzęgła.
Skiba - Pią Lut 15, 2008 11:15
Po wymianie sprzęgła .. hmmm.. może nie tak skręcili wszystko i teraz jest krzywo ? Nie ma co gdybać, sprawdź czy pompa ma luzy ?
adam_ss - Pią Lut 15, 2008 11:23
Pompa nie była odkręcana. Wymianę sprzęgła ja robiłem z kolegą.
Skiba - Pią Lut 15, 2008 11:34
adam_ss napisał/a: | Pompa nie była odkręcana. Wymianę sprzęgła ja robiłem z kolegą. |
Nie o pompę, a bardziej o postawę mi chodzi. Jest ona między skrzynią a silnikiem.
|
|