Zobacz temat - [R420] Czy to przepływomierz?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Czy to przepływomierz?

lysy_vet - Pią Lut 15, 2008 13:21
Temat postu: [R420] Czy to przepływomierz?
Znowu mam problem.Wcześniej powyżej 2000 obr dławił mi się, szarpał.W końcu zgasł podczas jazdy.Byłem na komputerze w serwisie - nic nie wyszło, poza tym że do wymiany czujnik stopu/hamowania.5 dni po serwisie zgasł podczas jazdy.U mechanika wyszło że pompa się rozsypała.Wymieniłem pompę i po 1 dniu problem - tyle że inny.Zapala mi się check-jak zapali mi się na 5 biegu, wcisnę gaz do oporu-zero przyspieszenia, obroty stoją w miejscu.Muszę puścić gaz, gaśnie kontrolka, mogę przyspieszać.Jeśli zapali mi się kontrolka np.na 2-3 biegu "prawie" zawsze mogę przyspieszyć.
I tu mam pytanie czy to oznacza że mam przepływomierz powietrza do wymiany, czy ew.podczas wymiany pompy mogły się poluzować jakieś przewody?.
Za wszelkie pomysły z góry dziękuję.

Brt - Pią Lut 15, 2008 13:43

takie objawy to raczej znowu ten "czujnik hamulca" mi przypominają :roll: Przepływkę odepnij i zobacz jak będzie jechało auto. Ty masz 420D z mechaniczną pompą bez intercoolera 86KM ?? Bo mi się kłóci oznaczenie Twojego auta a to co piszesz :roll:
lysy_vet - Pią Lut 15, 2008 14:16

Mam R 420D 105 KM
Brt - Pią Lut 15, 2008 14:25

a czy sprawdzałeś błędy kompa wg artykułu ze strony klubowej ?? co wyszło ?? dziwne te Twoje objawy :roll:

PS. CHyba powinieneś mieć oznaczenie 420Di ;)

lysy_vet - Pią Lut 15, 2008 14:35

W serwisie ROVERA powiedzieli tylko że mam błąd czujnika hamowania, nie podali kodu błędu.
Zarówno na klapie mam 420D jak i w dowodzie, 77kW.

Brt - Pią Lut 15, 2008 15:44

sprawdź sobie sam te kody na wzszelki wypadek. :roll:

PS. To oznaczenie dalej nie pasuje, ale to akurat mniejważne ;)

yoshi - Pią Lut 15, 2008 18:33

ja mam 420D z 96 roku i ma 86 km :) coś chyba Ci się kolego pomyliło albo ktoś Cię w konia zrobił :)

miałem takie same objawy, założyłem nawet temat o tym, poszukaj.

wydaje mi się, że to przez filtr paliwa, bo jak ja wymieniłem rozrząd + filtry to wszystko się uspokoiło :)

Brt - Pią Lut 15, 2008 18:42

yoshi, skoro jest mozliwość oczytania błędów, jest czujnik hamulca, świecący "check", wiązka przy pompie i wpis o mocy 77kW, to stawiam $$ przeciwko orzechom, ze to wersja 105kM z błędnym oznaczeniem na klapie ;) Co do objawów, to oczywiście warto sprawdzić drożność układu paliwowego.
Skiba - Pią Lut 15, 2008 19:45

Kolego wymień czujnik przy pedale hamulca i będzie po kłopocie :D Jeżeli chcesz go sprawdzić, to wystarczy go wymontować i sprawdzić styki miernikiem. Powinny być dwa obwody: jeden zawsze otwarty i jeden zawsze zamknięty :)
lysy_vet - Pią Lut 15, 2008 20:18

Co do oznaczenia - Brt ma rację, jak się dzisiaj przyjrzałem dokładnie 420D na klapie, jest opcja że i jest oderwane (nierówny koniec plastiku za D ).Wychodzi na to że mam 420Di, i w takim razie mam też źle wpisane w dowodzie-nieważne.
Filtr paliwa wymieniłem w połowie stycznia jak tylko zaczęły się szarpania, rozrząd w serwisie przestawili mi o 1.5 zęba-przejechane mam na nim 26.000 km.
Myślałem że to przepływomierz, bo u kumpla w oplu vectra były podobne objawy jak u mnie i to był przepływomierz.
Co do check, bo o tym nie napisałem, zapala się najczęściej jak jadę ze stałą prędkością (obojętnie jaką 100,30, czy 60km), jak przyspieszam, zwalniam nie zapala się).
Chciałem żeby serwis ściągnął mi ten czujnik pedału hamulca, ale powiedzieli że go nie ma na rynku w Polsce i Anglii - kazali szukać na rynku wtórnym.
Muszę w takim razie odłączyć przepływomierz-sprawdzić, oraz jak radzicie sprawdzić obwody na czujniku.
Na pewno dam znać jak sprawdzę.
Dzięki

Brt - Pią Lut 15, 2008 22:08

lysy_vet, zewrzyj jeden z obwodów czujnika hamulca (ten od kompa) i auto będzie jeździć normalnie ;) odepnij przepływke i sprawdź te kody błędu. Przewody przy pompie też warto przejrzeć, one lubią sprawiac niespodzianki. Jak to wszstko zrobisz to zamelduj się na forum :] ;) :D
danielsonicl - Sob Lut 16, 2008 11:38

Witam dokładnie miałem takie same objawy nic nie wymieniaj masz za wczesny zapłon opóźnij go minimalnie problem zniknie
Skiba - Sob Lut 16, 2008 18:34

lysy_vet napisał/a:
W serwisie ROVERA powiedzieli tylko że mam błąd czujnika hamowania, nie podali kodu błędu.


Przecież jasno stwierdzili błąd czujnika hamowania !

lysy_vet - Sob Lut 16, 2008 20:36

Odłączyłem przepływomierz, nie ma poprawy, cały czas te same objawy.
Żeby podłączyć się pod komputer muszę znowu jechać do serwisu Rovera, w moich okolicach
mechanicy nie mają oprogramowania do Rovera.
Jeszcze muszę się dokopać do czujnika pedału hamulca i pokombinować.
Dam znać..

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 20:43 ]
Aha, jeszcze mam pytanko do Brt.
Jeżeli to byłby czujnik pedału hamulca, znalazłem na forum Twoją poradę:
"Zanurkuj w okolice pedału hamulca, znajdż ów czujnik i zewrzyj ze sobą przewody: czarny i czerwono-czarny. (Nie pomyl się, bo wywalisz bezpiecznik)"
Czy właśnie chodzi o te przewody, które mam zewrzeć?

Brt - Sob Lut 16, 2008 20:47

tak :] ale najlepiej upewnic się na schemacie w RAVE ;)
lysy_vet - Sro Lut 20, 2008 12:05

Mam pytanie.Gdzie mogę dostać czujnik pedału hamulca?
Nigdzie go nie ma.Chyba zostają tylko szroty itp.
PYTANIE do BRT.
Mam te kabelki (czerwony i czarny) zmostkować bez wypinania z kostki, czy wypiąć je z kostki i połączyć.

Skiba - Sro Lut 20, 2008 13:43

Jak dostałeś się do czujnika, to go wymontuj i sprawdź miernikiem jego działanie, zanim zaczniesz ciąć kable :P Powinny być 4 piny, dwa obwody - jeden otwarty i jeden zamknięty (po wciśnięciu zmiana).
lysy_vet - Sob Mar 01, 2008 16:24

Zgodnie z podpowiedzią Skiby wymontowałem czujnik.Są 2 obwody, po zmierzeniu miernikiem oba teoretycznie działają tzn.jeden jest otwarty, drugi zamknięty, po wciśnięciu odwrotnie.
Wyjąłem czujnik i dam go do sklepu, żeby mi dobrali czujnik który będzie pasował.
Mam duży problem z kupieniem tego czujnika.Może wiecie gdzie można go dostać?
Czy będzie pasował czujnik od jakiegoś modelu Hondy?
Czy powinienem po wymianie pompy skasować "błędy"?
Dzięki za podpowiedzi.

Brt - Pon Mar 03, 2008 15:52

zewrzyj te druty, które są "normalnie zwarte" (przy puszczonym przycisku) i auto ma jeździc normalnie. Jeśli mimo tego dalej coś jest nie tak, to trzeba gdzieś indziej szukać przyczyny.
mayero - Wto Mar 04, 2008 12:08

witam podepne sie pod temat. W moim r 25 2itd przeształ działac stop i po ogledzinach po wymontowaniu czujnika stopu twierdziłem ze tylko dwa przewody sa podpiete. A z czujnika wychadza 4 piny. Nie zlokalizowałem nigdzie kabli odłączonych od kostki która tez ma miejsce na 4 piny a sa tylko 2. Mam pytanko czy to prawidłowe i czy ma tak byc? pozdrawiam. Czujnik naprawiłem starczyło troche wd40 i działa.
Brt - Wto Mar 04, 2008 12:29

w R25 jest zmieniony komp i widocznie nie ma potrzeby takiego sterowania ;) Wiec pewnie jest OK. Na 100% Rave da odpowiedx ;)
lysy_vet - Sro Mar 05, 2008 21:52

Zakupiłem nowy czujnik stopu.Wymieniłem, no i bez zmian-check nadal się zapala.A więc zwarłem kabelek czerwony z czarnym, i nadal to samo.
Jutro zadzwonię do serwisu w Starych Babicach, żeby mnie podpięli pod komputer i znaleźli przyczynę.
Tak się zastanawiam czy w moim aucie po wymianie pompy trzeba wykasować jakieś błędy.W sumie ten problem z checkiem pojawił się właśnie po regeneracji pompy.
No nic będę wiedział coś więcej za ok 2tyg po wizycie w serwisie(mniej więcej tyle się czeka żeby go zdiagnozowali).
Pzdr

thef - Sro Mar 05, 2008 22:01

No to ja czuję, że trzeba wiązkę przewodów przejrzeć, polutować i spsikać wtyczki sprayem do styków. A te błędy kompa to sobie sprawdziłbyś już milion razy sam, jakby Ci się chciało. Zróbże to w końcu ;) . Co to za serwis rovera Ci podpinał komputer? Może nie bardzo im to wyszło? Sprawdź błędy sam i ani mi się nie pokazuj tu zanim tego nie zrobisz ;)
lysy_vet - Pią Mar 14, 2008 17:13

Zacznę tak.Po wymianie czujnika pedału hamulca check zdecydowanie dużo rzadziej mi się zapalało.Byłem wczoraj w serwisie Rovera, nie podali mi znowu kodów błędu, powiedzieli że mam stare błędy czujnika pedału hamulca, oraz błędy I-go wtrysku (do wymiany razem z przewodami), oraz błędy z przepływomierza.
W następnym tygodniu mam nadzieję że naprawię wtrysk, a później przepływomierz.Ale mi się posypało w jednym czasie.
Pzdr

thef - Pią Mar 14, 2008 17:37

lysy_vet napisał/a:
Zacznę tak.Po wymianie czujnika pedału hamulca check zdecydowanie dużo rzadziej mi się zapalało.Byłem wczoraj w serwisie Rovera, nie podali mi znowu kodów błędu, powiedzieli że mam stare błędy czujnika pedału hamulca, oraz błędy I-go wtrysku (do wymiany razem z przewodami), oraz błędy z przepływomierza.
W następnym tygodniu mam nadzieję że naprawię wtrysk, a później przepływomierz.Ale mi się posypało w jednym czasie.
Pzdr
Człowieku ;) , odczytajże sam te błędy komputera. Ja Ci mówię, masz problem z wiązką przewodów na 99%. Błąd przepływki się zapisał, bo ją zapewne odpinałeś na próbę. Chcesz od nas pomocy? No to proszę Cię, zrób to co Ci radzimy ;) . Jakbyś nie wiedział, błędy kompa sprawdza się tak: http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

Założę się, że wystarczy dobrze wyczyścić i zlutować kabelki we wtyczkach przy pompie, a pewnie wystarczy tylko w tej od wtrysku :P

lysy_vet - Nie Mar 16, 2008 15:28

Właśnie wybłyskałem sobie błędy.Jest błąd 34.
Idę przejrzeć przewody przy wtrysku.

thef - Nie Mar 16, 2008 16:40

Pooglądaj obie kostki od pompy i popraw styki. Jeżeli nie pomoże trzeba ustawić kąt wtrysku, bo ten błąd pojawia się również w przypadku zbyt wczesnego kąta.
lysy_vet - Pią Kwi 04, 2008 22:27

Przyczyną był za wczesny kąt wtrysku-tak jak podpowiadaliście.Jest już w porządku.Wielkie dzięki dla thef i Brt.
Tak przy okazji-Nie polecam serwisu Rovera w Starych Babicach-byłem u nich 2 razy na komputerze i nie umieli mi go zdiagnozować poprawnie.Gdybym się ich posłuchał wymieniłbym wtryski i przepływomierz.

Pozdrawiam

piter34 - Pon Kwi 07, 2008 11:49

lysy_vet napisał/a:
Nie polecam serwisu Rovera w Starych Babicach-byłem u nich 2 razy na komputerze i nie umieli mi go zdiagnozować poprawnie.Gdybym się ich posłuchał wymieniłbym wtryski i przepływomierz.

Wystaw opinię na stronie klubowej w dziale "części i warsztaty". :razz: