|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] JAKA SONDA LAMBDA ?
SNeQ - Pią Lut 15, 2008 14:29 Temat postu: [R200] JAKA SONDA LAMBDA ? Witam.
Potrzebuje wymienić sonde lambda w smoim 200, 1.4 Si 16V 99rok. ale nie wiem jaki typ.
Szukałem w internecie i na forum ale jest to tak chaotycznie napisane i nie ma w jednym miejscu potrzebnych info.
Wiem że potrzebna jest 4 kablowa (2x biale, szary i czarny) ale co pozatym ile cm przewodu?
Sprzedawca w sklepie zaproponaował bosha za 150 zł ale wtyczka do przełożenia z oryginału. Z kolei ja znalazłem http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda i też niewiem czy to jest to samo i dlaczego taka różnica w cenie ?
Zależy mi na szybkim zakupie tego urządzenia. Prosiłbym o konkretną fachową poradę.
np. czy z tą przeróbką wtyczki to nie ściema.
Dzięki z góry
piter34 - Pią Lut 15, 2008 15:15
W moim ROVERku R200 fabrycznie była sonda BOSCH. Ja kupiłem BOSCH LS06 jak miałem problemy. Po małej modyfikacji (zdjęcie metalowej osłony rdzenia) pasuje idealnie. Trzeba było lutować przewody do oryginalnej wtyczki.
O sondzie było np. tutaj:
http://forum.roverki.eu/v...89288083d026afe
[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 15:20 ]
Znalazłem tę która ma być:
http://www.autosklep.isto...n,448010,0.html
albo:
http://moto.allegro.pl/it...over_nowa_.html
Wg InterCars mają być sondy:
BOSCH 0 258 003 229 do numeru podwozia: YD 471564
BOSCH 0 258 006 127 od od numeru podwozia: YD 471565
[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 15:20 ]
Oczywiście można też kupić odpowiednią sondę NGK-NTK
pistolet - Sro Mar 16, 2011 11:32
Witam. Przepraszam, że odświeżam, ale nie chciałem zakładać nowego tematu odnośnie sondy lambda. A we wszystkich starych linki są nieaktualne i nie ma do czego się odnieść. Skąd takie duże rozbieżności w cenach nowych sond uniwersalnych? Którą sondę wybrać, żeby pasowała do mojego R200 1.4i? Widziałem po około 70zł na allegro nowe sondy NGK NTK OZA624-E1 1951. Czy coś takiego można zamontować bez obaw, że nie będzie działać? Dedykowane sondy są nawet po 500zł, a to jest przecież cena z kosmosu przynajmniej jak dla mnie.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 11:32 ]
Dla porównania za 425zł NGK Sonda lambda OZA659-EE2 FREELANDER ROVER MG która wg katalogu jest dedykowana do tego auta... Nie wystarczy zwykła uniwersalna taka powiedzmy do 100zł?
rovek - Sro Mar 16, 2011 22:05
Też szukam sondy dla siebie, słyszałem o Bosch LS06 - można dostać w granicach 200 zł, ponoć oryginalnie montowana w naszych. Poza tym:
http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda - tutaj NGK-NTK
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1334
http://www.iparts.pl/auto...329-100729.html - tu MAGNETI MARELLI
Ale chciał bym poznać opinie tych, którzy używają takowych.
pistolet - Czw Mar 17, 2011 06:33
Mnie zastanawia najbardziej skąd takie rozbieżności w cenie i czy można założyć zwykłą uniwersalną. Niech się wypowie ktoś kto ma takową np NGK NTK.
Bumelant - Czw Mar 17, 2011 09:39
W moim przypadku (zarowno silnik mems3 vvc jak i mems3 bez vvc) nigdy sie sondy lambda uniwersalne nie sprawdzily i nigdy ta adaptacja nie byla idealna - olalem cieplym moczem temat - dedyk sonda do mojego auta NGK kosztuje (kupowalem z miesiac temu) 199 pln tylna podobnie - szkoda zachodu - wpinasz i smiga i jeszcze pitolic sie z wtyczkami... - byc moze starszy mems ma mniejszy z tym problem - tego juz nie wiem. Moim zdaniem jak maja nie wypadac zaplony, ma nie falowac - tylko dedyk.
Ja kupowalem tutaj:
http://allegro.pl/sonda-l...1508538179.html
napewno tez maja do poprzednich modeli:
http://allegro.pl/sonda-l...1508538682.html
Inna sprawa - rozrzut cen... Heheh na mozg poupadali - niektorzy za ponad 400 to sprzedaja - cza umic szukac
Katalog sond: http://www.ngkntk.co.uk/w...mbdacat2011.pdf
pistolet - Czw Mar 17, 2011 10:39
NGK NTK OZA527-E9 za 200zł już lepiej niż 450zł... Na szczęście w moim autku jest tylko jedna a nie dwie jak u Ciebie. Dalej zastanawiam się nad jakąś uniwersalną. Przewinęło się tu na forum kilka postów a propo takich sond, dlatego o nie pytam. Tylko posty stare jak świat, tak jak i odnośniki w nich.
Bumelant - Czw Mar 17, 2011 11:37
Ja juz mam dawno zdekatalizowany samochod + mil eliminator takze nie straszna mi druga tez a Wam tym bardziej TO NGK wracajac do tematu mnie zaskoczylo jakoscia - naprawde kawal dobrego produktu. Na pudle made in japan - folijka w folijce, instrukcja w folicje - przewod solidny - bosch taka gumecka bele jaka. Nie wiem ja sobie z boscha tylko akumulator chwale i kable WN (sa lepsze jak NGK) ehehe Jak tylko mozliwosc jest unikam europejskich produktow elektryczno/elektronicznych Takze ze swojej strony polecam produkt.
pistolet - Czw Mar 17, 2011 12:00
Ja mam świece NGK, znajomi używają wielu produktów NGK, i słyszę same dobre opinie na temat tej firmy, ale interesuje mnie to czy ta lambda uniwersalna OZA624-E4 będzie działać z moim R Jest ona o wiele tańsza od tych wszystkich dedykowanych i też 4 przewodowa, też podgrzewana. Co w niej może być inne niż w tych 'oryginalnych'...
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 12:00 ]
Poza tym, że jest UNIWERSALNA.
Bumelant - Czw Mar 17, 2011 12:02
No mi i koledze marcinmarcin przebijaly Wn po roku z NGK... sam sie zdziwilem tym faktem - teraz spokoj - Tomi znowusz poleca electrosparki (ponoc zero zwrotow) - olac - nie o tym temat - mamy juz spokoj z tym - auta zapierniczaja. Tez zalezy od partii itp. itd. pewnie. Wracajac do tematu - podejrzewam, ze jest mimowszytko inna troszke charakterystyka pracy tej uniwersalnej od dedyku. Ja mialem z boscha uniwersalne takze ciezko powiedziec. Najgorzej, ze to nie idzie sprawdzic - kupisz wlozysz i nie oddasz Moze, ktorys z szanownych kolego mial do czynienia i cos dopowie. Tej wiedzy juz nie posiadam.
pistolet - Czw Mar 17, 2011 12:13
Właśnie mi o to chodzi cały czas Tyle osób na forum, na pewno jest ktoś z tego typu sondą, tylko wszyscy milczą nie wiedzieć czemu
kowalainen - Czw Mar 17, 2011 15:58
Ta sonda, o której Ty piszesz pistolet (NGK NTK OZA624-E1 1951), to jest sonda jedno przewodowa, dlatego taka tania.
pistolet - Czw Mar 17, 2011 16:49
Tam była pomyłka. Chodziło mi oczywiście o OZA624-E4. Ona jest cztero przewodowa.
rovek - Sro Mar 23, 2011 08:18
Ja wybrałem tę:
Ponieważ chcę pozbyć się problemu od razu, wydać raz kase i sie nie martwić.
[ Dodano: Sro Mar 23, 2011 08:18 ]
Wybrałem tamtą dedykowaną, ale na szybko dostałem w lublinie MAGNETI MARELLI SLP4100 i od razu jest zupełnie inna jazda. Polecam.
pistolet - Pon Kwi 04, 2011 07:15
Witam. Chciałem jeszcze spytać odnośnie wymiany takiej sondy, czy trzeba podłączać pod komputer po takim zabiegu i kasować jakiś błąd związany z odłączeniem sondy i podłączeniem nowej? Czy nie ma z tym problemu?
PTE - Pon Kwi 04, 2011 07:29
Nie trzeba. Przynajmniej w R25.
pistolet - Pon Kwi 04, 2011 07:39
Czyli nowa sonda sama się adaptuje tak? I czy zaczyna działać poprawnie od momentu włożenia? Czy jest jakiś tam okres adaptacji - trzeba przejechać ileś tam kilometrów, żeby sonda się przystosowała?
PTE - Pon Kwi 04, 2011 07:48
U mnie zaczęła działać jak należy od pierwszego uruchomienia silnika tuż po jej montażu.
shilus82 - Pon Kwi 04, 2011 08:27
Mam u siebie zamontowanego Boscha L06, bo moja oryginalna padła. Nie obyło się bez powiększenia gwintu w kolektorze, ale za montaż zapłaciłem 150 zeta, bo trzeba było jeszcze kolektor pospawać. Nic nie trzeba lutować, oryginalną wtyczkę się odcina, a Bosch dodaje takie śmieszne pudełko do zestawu i przez nie łączy się wtyczkę z sondą. Pytałem gościa na allegro czy ta sonda,którą on sprzedawał będzie działać mnie, na co on zapytał mnie o opór grzałki- dziękuję, nie kupiłem. Moja kosztowała mnie w focie 260 zeta,po podłączeniu odpiąłem kompa na 1,5 godziny. Teraz śmiga jak trzeba
rovek - Pon Kwi 04, 2011 12:13
Nie trzeba nic kasować i nie ma czasu adaptacji. U mnie od razu spalanie spadło o połowe.
pistolet - Pon Kwi 04, 2011 13:23
rovek napisał/a: | Wybrałem tamtą dedykowaną, ale na szybko dostałem w lublinie MAGNETI MARELLI SLP4100 i od razu jest zupełnie inna jazda. Polecam. |
Skusiłem się na tą sondę MAGNETI MARELLI, ale model SLP4108 wg ich katalogu ten pasuje do wersji 8V. Przyjdzie sonda, założę, zmierzę spalanie i się pochwale wynikiem. Chciałem jeszcze spytać czy da rade to odkręcić zwykłym kluczem? Bo nie chcę kupować specjalnie "na raz". Jak tak to jaki to jest rozmiar? 21 czy 22?
shilus82 - Pon Kwi 04, 2011 15:39
rozmiar 22, tylko czy oczkowy czy płaski, trudno powiedzieć. Ja próbowałem płaski, ale była tak zespawana z kolektorem, że ni hu.. nie ruszyła.
pistolet - Pon Kwi 04, 2011 16:58
Lepiej pewnie oczkowy jak będzie taka zapieczona, a prawdopodobnie będzie... No nic, może wd-40 coś pomoże tak jak przy świecach. Dzięki za info
rovek - Wto Kwi 05, 2011 22:51
Ja uciąłem przewody, polałem sondę wd40, nie chciała pójść, potem polałem płynem hamulcowym i odkręciła się bardzo ładnie kluczem oczkowym.
pistolet - Sro Kwi 06, 2011 07:25
A nie da rady odpiąć wtyczki? bo nie chce mieć pociętych łączonych kabli
Tomi - Sro Kwi 06, 2011 08:06
shilus82 napisał/a: | Mam u siebie zamontowanego Boscha L06, bo moja oryginalna padła. Nie obyło się bez powiększenia gwintu w kolektorze, ale za montaż zapłaciłem 150 zeta, bo trzeba było jeszcze kolektor pospawać. Nic nie trzeba lutować, oryginalną wtyczkę się odcina, a Bosch dodaje takie śmieszne pudełko do zestawu i przez nie łączy się wtyczkę z sondą. Pytałem gościa na allegro czy ta sonda,którą on sprzedawał będzie działać mnie, na co on zapytał mnie o opór grzałki- dziękuję, nie kupiłem. Moja kosztowała mnie w focie 260 zeta,po podłączeniu odpiąłem kompa na 1,5 godziny. Teraz śmiga jak trzeba |
Opłaciło Ci się dapasowywać za 30 zł?
To jest dokładnie to co fabryka wkładała na pierwszy montaż.
http://www.tomateam.pl/sk...p/foto/1334.jpg
kowalainen - Sro Kwi 06, 2011 08:06
Wtyczka nie przejdzie przez klucz, niestety Jak masz dobry oczkowy i Ci go nie szkoda, możesz go naciąć tak, żeby tylko kable przeszły. Tylko klucz musi być dobry bo inaczej to się po rozgina i będzie po sondzie się ślizgał.
shilus82 - Sro Kwi 06, 2011 08:40
Tomi napisał/a: | Opłaciło Ci się dapasowywać za 30 zł? | i tak by musiała być rzeźba,bo bez zdjęcia kolektora by się nie obeszło, a przy okazji go pospawali,no i przy wykręcaniu gwint poszedł
[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 09:40 ]
kowalainen napisał/a: | po sądzie się ślizgał. | jak Czesio po szkole w "Moc dzikich maup" , dobra, czepiam się
kowalainen - Sro Kwi 06, 2011 09:04
shilus82 oj tam oj , już poprawione.
pistolet - Czw Kwi 07, 2011 11:25
Witam. Mam problem z wymianą sondy. Nie jestem w stanie niczym podejść tam, żeby odkręcić starą. Mam klucz oczkowy 22, klucz francuzki, wd-40 psikałem, nie wiem jak to mam teraz zrobic, bo kable juz przecialem. Prosze o w miare szybka pomoc
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 12:25 ]
Trzeba będzie demontować kolektor, albo zderzak cały z chłodnicą, żeby się do tego dostać?
sew87 - Czw Kwi 07, 2011 11:28
jak ja chcialem wymieniac sonde to tez mechanik nie mogl dac rady i narzaie zrezygnowalem z wymiany bo by musial poodcinac kable i odkrecic kolektor ,i uciac stara sonde ,bo ak probowal odkrecic to sie nie dala tak zapieczona i wogole
pistolet - Czw Kwi 07, 2011 11:40
Nie no teraz już muszę wymienić. Kable ucięte, a jestem teraz w pracy i tu mam auto. Po pracy muszę to zrobić. Nie chce odpalać go bez sondy...
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 12:40 ]
Tylko jak tam kurcze podejść...
sew87 - Czw Kwi 07, 2011 11:44
no tak jak juz masz odcieta to musisz ,najlepiej na kanal pewnie ,zeby miec dobry dostep ,bo z malym dostepem to nic nie zdzialasz
pistolet - Czw Kwi 07, 2011 13:35
Urwałem... Stara sonda razem z gwintem... Da radę to pospawać? Czy nie warto...
shilus82 - Czw Kwi 07, 2011 17:02
rozumiem, że poszła sonda z kawałkiem kolektora?no to już bez wyciągnięcia się nie obejdzie. Chyba lepiej będzie kupić kolektor i dać mechanikowi niech założy tą sondę. Ja u siebie miałem nawet niezłe dojście od góry, a od dołu też byłby problem, bo dwururka przeszkadza
bonus89 - Czw Kwi 07, 2011 17:09
przecież sonda nie jest w kolektorze w 214i tlyko w pierwszej rurze za kolektorem... w "portkach" pistolet, zdejmij tą rurę kup dwie uszczelki przed nią i za nią (koszt ok 20pln.) i zawieź z nową sondą a ktoś Ci wspawa bez problemu...
kowalainen - Czw Kwi 07, 2011 17:15
Zależy jak bardzo urwałeś Wszystko idzie pospawać. Teraz musisz i tak cały kolektor wykręcić, bo czy do pospawania, czy do zmiany. Ale cały gwint urwałeś (tą tulejkę), czy zerwałeś gwint?
I wszyscy mnie ubiegli
A to jeszcze się dowiedziałem, że sonda w 1.4i jest w dwururce
shilus82 - Czw Kwi 07, 2011 17:17
a to nie wiedziałem, w 400 jest w kolektorze i dojście jakieś jest
bonus89 - Czw Kwi 07, 2011 17:22
Przestańcie mu kazać kolektora wykręcać! bo chłopak pobiegnie i rozmontuje pas przedni Wystarczy rurke za kolektorem i będzie git, kazdy za 5zł Ci to pospawa, jakąś nakrętke a Ty nową sonde wkręcisz! Tak wygląda to co urwałeś i z tym pojedź do kogoś
pistolet - Czw Kwi 07, 2011 22:51
Pojechałem prosto po pracy do gościa co nie daleko ma zakład z tłumikami i innymi tego typu rzeczami. Powiedział, że tą starą rurę kolektorową wywali, i wstawi nową. Koszt ze wszystkim 150zł...
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 23:50 ]
kowalainen, urwałem razem z tym kołnierzem, który nachodzi na rurę. Zostało mi po prostu całe w rękach przy którejś z kolei próbie wykręcenia...
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 23:51 ]
Jako ciekawostkę napiszę, że teraz już wiem jak się czują kierowcy samochodów WRC... Z taką dziurą za kolektorem wydechowym jechać... Obciach jak nie wiem co
Tomi - Pią Kwi 08, 2011 07:21
Bumelant napisał/a: | bosch taka gumecka bele jaka. Nie wiem ja sobie z boscha tylko akumulator chwale i kable WN (sa lepsze jak NGK) ehehe Jak tylko mozliwosc jest unikam europejskich produktow elektryczno/elektronicznych Takze ze swojej strony polecam produkt. |
A ja wręcz odwrotnie. Większość części, które wkładane były na pierwszym montażu to produkty Bosch'a. W Przypadku Sondy Lambda (do 2-setek), jest oryginał w pudełku Bosch'a. Na obudowie sondy jest również indeks oryginału... a jak doświadczenie podpowiada, dają radę (mowa o dedykowanej).
W kwestii, że uniwerslna, to to samo, co uniwersalna. Z pewnością nie jest to samo. Może być zbliżone, ale z pewnością nie jest to samo.
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 08:18 ]
bonus89 napisał/a: | przecież sonda nie jest w kolektorze w 214i tlyko w pierwszej rurze za kolektorem... w "portkach" pistolet, zdejmij tą rurę kup dwie uszczelki przed nią i za nią (koszt ok 20pln.) i zawieź z nową sondą a ktoś Ci wspawa bez problemu... |
W 8v jest żeliwny kolektor 4->1
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 08:21 ]
pistolet napisał/a: |
Jako ciekawostkę napiszę, że teraz już wiem jak się czują kierowcy samochodów WRC... Z taką dziurą za kolektorem wydechowym jechać... Obciach jak nie wiem co |
Najczystszy, niczym nie skrępowany dźwięk silnika... echhhh....
bonus89 - Pią Kwi 08, 2011 07:27
Tomi napisał/a: |
W 8v jest żeliwny kolektor 4->1 | Wiem, dlatego napisałem że nie jest w kolektorze
pistolet - Pią Kwi 08, 2011 07:55
Tomi, nie jestem przeciwnikiem "rajdówek", ale w samochodzie codziennego użytku coś takiego jest na prawdę nie wskazane. Tonacja tego dźwięku przy dłuższej jeździe musi dawać popalić kierowcy... Poza tym dziwnie się ludzie patrzą jak jedzie taki sobie zwykły Roverek i Warcy, Rycy i Cescy
Tomi - Pią Kwi 08, 2011 08:00
pistolet napisał/a: | Tomi, nie jestem przeciwnikiem "rajdówek", ale w samochodzie codziennego użytku coś takiego jest na prawdę nie wskazane. Tonacja tego dźwięku przy dłuższej jeździe musi dawać popalić kierowcy... Poza tym dziwnie się ludzie patrzą jak jedzie taki sobie zwykły Roverek i Warcy, Rycy i Cescy |
Wiem, że jest męcząco, kiedyś musiałem wrócić do domu (jakieś 40 km) z wydechem urwanym zaraz za kolektorem wydechowym.
pistolet - Pią Kwi 08, 2011 15:30
Witam wszystkich. Odebrałem dzisiaj auto z warsztatu. Wszystko niby jest OK, ale auto jakieś przymulone mi się wydaje... Do tego na obrotach powyżej około 3500 strasznie hałasuje. Im wyżej tym głośniej. Wcześniej tego nie było. Autko było dość ciche. Czy mogli coś tam namieszać, że pojawił się taki spadek mocy? Dzwoniłem teraz do gościa to powiedział mi że mam pewnie zapchany katalizator, ale przed tym zabiegiem nic się nie działo takiego. Sam się zapchał podczas wstawiania prostego odcinka rury? Jedyna dobra strona to to, że mam nową rurę kolektorową i nową sondę lambda w niej osadzoną. Sonda jak pisałem wcześniej Magneti Marelli SLP4108. Muszę jechać na analizę spalin teraz sprawdzić czy CO dalej wariuje na średnich obrotach, czy już jest OK.
leszczu - Pią Kwi 08, 2011 17:41
pistolet napisał/a: | Do tego na obrotach powyżej około 3500 strasznie hałasuje |
Ogólnie te silniki są głośne powyżej 3000obr/min, ale jak mówisz, że wcześniej było ciszej, to może gdzieś w tłumiku jest dziurka
pistolet - Pon Kwi 11, 2011 16:01
Witam. A więc tak. Byłem na analizie spalin w celu sprawdzenia nowej sondy. Napisałbym że sonda za......la, ale było by to zbyt wulgarne, także wkleję po prostu zdjęcia z testu na starej sondzie i na nowej
STARA SONDA (oryginalna BOSH z końcówką numeru 06):
JAŁOWE (850-900RPM):
ŚREDNIE (3000RPM):
NOWA SONDA (MAGNETI MARELLI SLP4108):
JAŁOWE (850-900RPM):
ŚREDNIE (3000RPM):
Tym optymistycznym akcentem, potwierdzam, że sonda lambda Magneti Marelli SLP4108 pasuje do R200 1.4 8V, oraz działa prawidłowo
Pozdrawiam.
tomi83 - Nie Cze 19, 2011 06:38
Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 0-5V czy 5V-0
leszczu - Nie Cze 19, 2011 10:27
tomi83 napisał/a: | Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 0-5V czy 5V-0 |
Sonda chyba waha się od 0-9V, ale mogę się mylić.
tomi83 - Nie Cze 19, 2011 12:48
leszczu napisał/a: | tomi83 napisał/a: | Koledzy jakie parametry napięciowe mają sondy w R200 0-5V czy 5V-0 |
Sonda chyba waha się od 0-9V, ale mogę się mylić. |
0-9V to na pewno nie
PTE - Pon Cze 20, 2011 10:00
Generalnie napięcie powinno oscylować w granicach 0,2 - 1V.
tomi83 - Pon Cze 20, 2011 12:06
PTE napisał/a: | Generalnie napięcie powinno oscylować w granicach 0,2 - 1V. |
Czyli sonda 1V-owa:) THX
|
|