Zobacz temat - [R214 1.4 75KM]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4 75KM]

kamikaze - Nie Mar 02, 2008 09:49
Temat postu: [R214 1.4 75KM]
Witam

Mój smigacz zdecydowanie za dużo spala ok 10l/100km. Ilosc spalania systematycznie rośnie od jakis 3 miesiecy. Wiem ze takich tematów było już sporo ale ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o samochody (ale sie ucze) to prosze o pomoc. Zgodnie z technicznym FAQ, przyczyny zwiekszonego spalania:

1) Zabrudzony filtr powietrza - mój jest brudny, zamówiłem nowy w ciągu dwóch dni powinienem wymienic, mam pewne wątpliwości czy filtr mógłby powodować aż tak duże spalania
2)Zużyte elementy układu zapłonowego (palec, kopułka, świece, przewody wysokiego napięcia)
3) Paliwo złej jakości - tankowalem różne
4) Uszkodzona sonda lambda - sprawdzone
5) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego - sprawdzone
5) Uszkodzony silnik krokowy - sprawdzone
6) Uszkodzony przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
7) Uszkodzony termostat
8) Zapchany katalizator - na analizatorze spaliny ok


Odnośnie punktów 2,6,7 bo to mi zostało:
- gdzie znajduje sie przepływomierz, jak go sprawdzic
- gdzie znajduje sie termostat jak go sprawdzic
Czy jakies pomysły w jaki sposób mógłbym zweryfikować co jest naprawde przyczyną? Czy występuja jakies dodatkowe objawy przy uszkodzeniach 2,6,7 które pozwoliłyby mi określic o którą usterke chodzi?

Dzieki za wszystkie odpowiedzi
Łukasz

maco - Nie Mar 02, 2008 18:02

witam,

mam taki sam model rover'ka, mój pali 9,5 na 100 byłem kilka dni temu w serwisie hondy (też mi dużo pali) Chciałem go podłączyć pod kompa ale pan mechanik powiedział że analiza spalin wystarczy. Wyniki były bardzo dobre i nie mógł sie do niczego przyczepić (a nawet zachwalał :) ) Filtry, przewody mam wymienione. Mówił że przyczyna może być zima, krótkie dystanse lub paliwo złej jakości.

kamikaze - Nie Mar 02, 2008 22:28