Zobacz temat - [R45] Czujnik temperatury?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Czujnik temperatury?

Ciufa - Sro Mar 05, 2008 13:47
Temat postu: [R45] Czujnik temperatury?
co to jest zaznaczone na obrazku czerwonym kolkiem
Brt - Sro Mar 05, 2008 14:04

to jest pochłaniacz oparów paliwa (czy jakoś tak) i tak ma działać zapewne :mrgreen:
Ciufa - Sro Mar 05, 2008 14:18

no ok to teraz tak odpalilem wczoraj wieczorem auto i obroty od razu wskoczyly na wartosc 900 ( a powinny wejsc na 1500 i zejsc do 1100 ) silnik chodzil bardzo cicho tak jak bylby nagrzany z wydechu nie wydobywal sie zaden dym a zawsze troche kopcil na zimnym silniku i wlasnie ta czesc bardzo glosno cykala (wczesniej nie bylo tego problemu
kiedy nacislem na gaz i puscilem to auto zgaslo i nie umialem zapalic:/
wkoncu odpalil i znowu nacislem na gaz i teraz jak tak robie to obroty albo faluja albo auto calkiem gasnie
jazda jest niemozliwe bo kazde wcisniecie sprzegla i auto gasnie
jak puszcze noge z gazu na biegu to tak jak by mi ktos wcisnol hamulec
auto nie stracilo na mocy wszystko jest ok tylko nie trzyma wolnych obrotow ( podejrzewam silnik krokowy) ale zastanawia mnie brak dymy z wydechu i te cykanie


po rozruchu bardzo smierdzi paliwem

wacork - Sro Mar 05, 2008 14:23

U mnie też "tyka" ta część! Czy tak powinna?
piter34 - Sro Mar 05, 2008 15:20

wacork napisał/a:
U mnie też "tyka" ta część! Czy tak powinna?

Powinna.

Ciufcia napisał/a:
wkoncu odpalil i znowu nacislem na gaz i teraz jak tak robie to obroty albo faluja albo auto calkiem gasnie

Odłącz wtyczkę elektryczną od tego pochłaniacza i zobacz co się stanie.

sTERYD - Sro Mar 05, 2008 17:18

samochód zacznie trochę więcej palić ;)
aż dziw bierze ile by wyparowywało benzyny gdyby nie obieg zamkniety i takie cudeńko ;)

areek - Sro Mar 05, 2008 17:24

witam
jest to elektrozawor par paliwa, a te okragle to filtr z weglem aktywnym.
jesli potrzebujesz kupic ten zestaw to jest taki sam jak we fiat seicento 1,1 spi, punto S itp
zarowno zbiornik jak i elektrozawor
jest to czesc typu p&p.

Ciufa - Sro Mar 05, 2008 17:40

piter34 napisał/a:
Odłącz wtyczkę elektryczną od tego pochłaniacza i zobacz co się stanie

nie no nie bede sie bawic w sprawdzanie wszystkiego pokolei nie mam na to czasu samochod jest na serwisie u Ślązoka
co moze byc przyczyna ze z wydechu nie leci dym jak jest zimny ?

thef - Sro Mar 05, 2008 17:44

Ciufcia napisał/a:
nie no nie bede sie bawic w sprawdzanie wszystkiego pokolei nie mam na to czasu samochod jest na serwisie u Ślązoka
co moze byc przyczyna ze z wydechu nie leci dym jak jest zimny ?
Mniejsza wilgotność powietrza przy obecnej pogodzie ;) .
sTERYD - Sro Mar 05, 2008 19:22

chyba większa :lol:
thef - Sro Mar 05, 2008 21:22

chyba mniejsza :lol:
piter34 - Sro Mar 05, 2008 21:29

Ciufcia napisał/a:
nie no nie bede sie bawic w sprawdzanie wszystkiego pokolei

A kto Ci to sugeruje? Zaproponowałem wykonanie prostego/banalnego testu polegającego na wypięciu wtyczki, a Ty od razu focha strzelasz?

Ciufcia napisał/a:
samochod jest na serwisie u Ślązoka
co moze byc przyczyna ze z wydechu nie leci dym jak jest zimny ?

Na pewno fachowcy z "Ślązoka" znajdą rozwiązanie problemu :razz:

Ciufa - Sro Mar 05, 2008 22:44

piter34 napisał/a:
Ty od razu focha strzelasz?

to nie jest tak poprostu bardzo jestem wkur....... ta sytuacja :evil:

thef napisał/a:
Mniejsza wilgotność powietrza przy obecnej pogodzie


zawsze byl widoczny jak byla wieksza wilgotnosc to bylo go wiecej jak bylo bardzo cieplo i sucho to mniej a teraz wogule

piter34 napisał/a:
Na pewno fachowcy z "Ślązoka" znajdą rozwiązanie problemu


oby
jak poprosilem o wydruk z komputera to powiedzieli ze nie da sie laptopa ktorym diagnozuja auto podlaczyc do drukarki

piter34 - Czw Mar 06, 2008 12:57

Ciufcia napisał/a:
jak poprosilem o wydruk z komputera to powiedzieli ze nie da sie laptopa ktorym diagnozuja auto podlaczyc do drukarki

Szczerze w to wątpię. :roll:
PHJOWI albo przemo285 pewnie coś mogliby napisać o tym.

sTERYD - Czw Mar 06, 2008 13:04

moze mają drukarke tylko na LPT ;)
PHJOWI - Czw Mar 06, 2008 21:53

serwisy są wyposażone w drukarki , ja np. mam możliwość wydruku.
Ciufa - Pią Mar 07, 2008 20:19

piter34 napisał/a:
Szczerze w to wątpię.

to zadzwon i spytaj o wydruk zobaczymy co powiedza :lol:

przedwczoraj zostawilem samochod na serwisie wczoraj od godziny 8 mechanik je naprawial o godzinie 12 jak zadzwonilem z pytaniem co pokazal komputer to powiedzieli ze jeszcze diagnozuja auto ( 4 godziny)
dzisiaj sie dowiedzialem ze przeczyscili silnik krokowy i samochod juz jest sprawny
swoja droga czyscilem u nich silnik krokowy 5 miesiecy temu
czy mozliwe jest ze w ciagu tak kroktkiego czasu mogl on sie zabrudzic i czym on wogule sie brudzi ?
ponad miesiac temu zmienilem paliwo z BP ultimate na neste 98

piter34 - Sob Mar 08, 2008 08:23

Ciufcia napisał/a:
to zadzwon i spytaj o wydruk zobaczymy co powiedza :lol:

Ja nie wątpię, że tak powiedzą. Wątpię, że NIE DA się podłączyć drukarki do komputera. ;-)

Ciufcia napisał/a:
czy mozliwe jest ze w ciagu tak kroktkiego czasu mogl on sie zabrudzic i czym on wogule sie brudzi ?

Brudzi się od syfu zasysanego przez dolot.

Ciufa - Sob Mar 08, 2008 20:20

czy mozliwe jest ze w ciagu tak kroktkiego czasu mogl on sie zabrudzic znowu? ( 4 miesiace od czyszczenia)
truten23 - Nie Mar 09, 2008 23:51

Cytat:
nie da sie laptopa ktorym diagnozuja auto podlaczyc do drukarki
:grin: hehe, jakieś truche sieroty komputerowe... :wink:

ale przynajmniej znaja sie na roverkach, tak? :smile:

Tak swoja droga jesli filtr powietrza jest ok, i nie łapie jakiegos lewego powietrza, to krokowiec nie powinien sie tak szybko zabródzić..

Ciufa - Pon Mar 10, 2008 14:12

truten23 napisał/a:
Tak swoja droga jesli filtr powietrza jest ok

placilem za wymiane wszystkich filtrow w sierpniu u slązoka
truten23 napisał/a:
i nie łapie jakiegos lewego powietrza

niewiem
truten23 napisał/a:
to krokowiec nie powinien sie tak szybko zabródzić..

sami byli zdziwieni ze byl tak bardzo zabrudzony:/

ploomy - Pon Mar 10, 2008 15:00

Nie wiem jaki syf macie na myśli, ale u mnie krokowiec był cały pokryty sadzą. Zupełnie jakby w kominie jakimś siedział :wink:
Ciufa - Pon Mar 10, 2008 17:08

ale jak go wyczyscisz to jest spoko a ja wyczyscilem 4 miesiace temu i znowu byl syf to nie jest chyba normalne
truten23 - Wto Mar 11, 2008 11:37

a czym jest zasyfiony?
JohnnyB - Pią Mar 28, 2008 07:57

Ciufcia napisał/a:
ponad miesiac temu zmienilem paliwo z BP ultimate na neste 98


ja mam male problemy ze swoim R i bacznie obserwuje jak pracuje i do tej pory tankowalem tylko na BP lub na Neste i co??
i na PB98 z Neste sa problemy a na PB95 z BP jest lepiej
teraz musze tylko wymienic filtr paliwa i pobrykac tylko na BP

Ciufa - Pią Mar 28, 2008 13:38

dzisiaj sam wyczyscilem silniczek krokowy i jest poprawa ale rewelacji nie ma dalej obroty wariuja i auto gasnie
ponadto zlokalizowalem jakies trzeszczenie pod maskom mechanik stwierdzil ze wtryski sie zacieraja ( wszystkie?)

piter34 napisał/a:
Odłącz wtyczkę elektryczną od tego pochłaniacza i zobacz co się stanie

odlaczylem wtyczke i samochod zaczol normalnie pracowac mial odrobine wyzsze obroty a przy przegazowaniu z wydechu strzelalo i na asfalcie byly widoczne slady beznzyny
piter34 napisał/a:
Na pewno fachowcy z "Ślązoka" znajdą rozwiązanie problemu

ci "fachowcy" zalozyli zniszczona uszczelke w silniczku krokowym zamiast ja wymienic koszt 40 groszy
truten23 napisał/a:
a czym jest zasyfiony?

jak go dzis czyscilem to byl mocno zabrudzony chyba sadzom ale mysle ze to wina zuzytej uszczelki ktorej na serwisie nie wymienili :/

truten23 napisał/a:
Tak swoja droga jesli filtr powietrza jest ok

filtr wymienilem w poniedzialek a wczoraj usterka powrocila

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 17:34 ]
moze mi ktos powiedziec czy winny moze byc czujnik temperatury? bo jak zapalam rano samochod to trzyma obroty na poziomie 900 obrotow na minute czyli tak jak by silnik byl bardzo goracy i bardzo cicho chodzi

ogrzewanie zawsze w samochodzie mialem kiepskie to znaczy nigdy przy ujemnej temperaturze na zewnatrz nie lecialo gorace powietrze tylko letnie wiec moze to termostat?
wiec chcialbym pomierzyc czujniki temperatury i sprawdzic ten termostat jak ktos moze powiedziec gdzie sie one znajduja i jak je sprawdzic to bylbym bardzo wdzieczny
silniczek krokowy narazie zostawiam w spokoju :)

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 17:36 ]
?? ???

PHJOWI - Pią Mar 28, 2008 17:59

najprościej zmierzyć oporność czujnika temperatury , jeśli mówisz że rano odpalisz i trzyma 900 obrotów a powinien około 1000-1250 to faktycznie może komp widzi temperature dodatnią .
Ciufa - Sob Mar 29, 2008 07:55

tak ale on nawet przy rozzruchu czyli jak kreci rozrusznik nie wskakuje nawet na ulamek sekundy na wiecej niz 900 obrotow :/
PHJOWI napisał/a:
najprościej zmierzyć oporność czujnika temperatury

to znaczy jak bo nie bardzo wiem gdzie on jest ( podobno sa dwa?) i gdzie wsadzic miernik :oops:

piter34 - Pon Mar 31, 2008 12:03

Ciufcia napisał/a:
to znaczy jak bo nie bardzo wiem gdzie on jest ( podobno sa dwa?) i gdzie wsadzic miernik :oops:

Sposób pomiaru czujnika temperatury opisano w technicznym FAQ:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61

Te Twoje obroty wskazują na usterkę czujnika, ewentualnie uszkodzenie silnika krokowego (to on na podstawie wskazań czujnika jest sterowany odpowiednio przez ECU).
Zmierz rezystancję przed odpaleniem i porównaj z wartościami podanymi w FAQ.

areek - Pon Mar 31, 2008 16:26

hi
ja proponuje podmienic/wymienic czujnik polozenia przepustnicy. zuzyty daje efekt w postaci falowania, nie trzymania obrotow

Ciufa - Pon Mar 31, 2008 20:18

areek napisał/a:
ja proponuje podmienic/wymienic czujnik polozenia przepustnicy. zuzyty daje efekt w postaci falowania, nie trzymania obrotow

ok to może byc to bo po dodaniu lekko gazu obroty zamiast iść w góre spadają:D
poszukam w intercarsie ile to kosztuje i spróbujemy :)

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 19:59 ]
http://www.eliseparts.com...products_id=460

może mi ktoś powiedzieć który silniczek zamówić? czy ten za 29 funtów, czy ten za 63 funty?
na silniczku który jest na zdjeciu jest napisany numer a na tym który mam zamontowany w aucie jest inny numerek

u mnie jest: SBZ005 3379 (niewiem czy ktos go nie podmienil kiedys gdzies?)
no i czy jak zamówie ten co jest na obrazku czy bedzie pasować ?