|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Ogrzewanie kabiny, nadmuch
cov_666 - Nie Mar 16, 2008 13:57 Temat postu: [R600] Ogrzewanie kabiny, nadmuch witam
Roverkowicze powiedzcie mi czy u was tez jest tak samo jak u mnie jak daje ciepłe powietrze to nie grzeje całkiem mocno – chodzi mi o temperaturę – co może być tego przyczyna..... jak miałem inne auto to całkiem całkiem grzało i jak sie silnik zagrzał to trzeba było skręcac, a tu lipa trochę jak jest zimno na dworze....
praktis - Nie Mar 16, 2008 15:31
Może filtr kabinowy do wymiany?
Brt - Nie Mar 16, 2008 15:40
w r600 nie ma. jeśli wskazówka temp silnika zachowuje się prawidłwo, to może problem jest w zaworze od nagrzewnicy. Lub sama nagrzewnica jest przytkana
seba185 - Nie Mar 16, 2008 22:41
Brt mylisz sie. W 600 jest filtr kabinowy (przeciwpyłkowy). Dopiero sie tu na forum zalogowalem i tak czytam nie ktore posty i smiac mi sie chce. Handluje 600 juz ok 2 lat i baaardzo duzo sie ich przewinelo przez moje rece. Czytam i dowiaduje sie od "znawcow" np.ze jak niema "drewna" na drzwiach to nie ma el.lusterek hehe BZDURA!!! Zapraszam do siebie bo mam wlasnie takie 2 i maja el. i podgrzewane lusterka. A jesli chodzi o Twoja usterke kolego to sprawdz nagrzewnice lub tez odpowietrz uklad chlodzenia.
Brt - Nie Mar 16, 2008 22:44
Cytat: | Brt mylisz sie. W 600 jest filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) |
oczekuję szczegółów. moze jakaś fotka
[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 22:48 ]
w żadnym katalogu w necie go nie znalazłem
seba185 - Nie Mar 16, 2008 22:49
nie ma problemu.Teraz pada i jest ciemno.Jutro wstawie
[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 22:57 ]
Brt zwracam honor co do filtra.Pomylilo mi sie z 400. Pamietalem ze w ktoryms go widzialem ale jednak jest on w 400. (przed momentem z ciekawosci wyszedlem i sprawdzalem);) Takze sorry w tym temacie moj blad.
Brt - Nie Mar 16, 2008 22:59
spx
piter34 - Sro Mar 19, 2008 13:26
seba185 napisał/a: | Czytam i dowiaduje sie od "znawcow" np.ze jak niema "drewna" na drzwiach to nie ma el.lusterek hehe BZDUR |
Gdzie ktoś tak pisał?
Ja pamiętam, że pisałem, że brak drewienek na drzwiach oznacza brak el. sterowanych szybek z tyłu.
Czekam na link.
Cytat: | Brt zwracam honor co do filtra. |
Wszystkim zwróć honor, bo w przypływie nieomylności "przywaliłeś po głowach" ch znacznie większej liczbie piszących tutaj userów.l
-Marcin- - Nie Sty 25, 2009 20:05
Podlacze sie pod temat. Czy to normalne w r600, ze po ustawieniu nadmuchu na szybe i ogrzewaniu na maxa to z srodkowych kratek leci zimne powietrze??
(Jezeli bylo o tym, to sorry, ale nie moge znalezc o tym odpowiedniego tematu)
Chester - Nie Sty 25, 2009 20:50
-Marcin-, w jakim położeniu masz suwak po lewej stronie pod pokrętłami nadmuchu??
-Marcin- - Nie Sty 25, 2009 20:53
w roverze serii 600 nie ma zadnych suwakow
nie ma takiego suwaka jak w 200, ze, zdaje sie, odcina "nadmuch na twarz" (czy do czego on tam jest )
Deamian - Nie Sty 25, 2009 21:24
-Marcin- napisał/a: | w roverze serii 600 nie ma zadnych suwakow |
jest suwak na środkowej kratce który albo puszcza powietrze zimne z zewnątrz albo ogrzewane takie jak ze wszystkich kratek
-Marcin- - Nie Sty 25, 2009 21:39
jest czy nie ma. nie wiem w sumie, bo nie zwrocilem uwagi.
Ale. Goracy nadmuch ustawiony mam na "wprost" i leci gorace powietrze. Zmieniam zeby dmuchalo tylko na szybe. I przekrecam tylko pokretlo od zmiany nadmuchow. Nic wiecej nie ruszam. Zadnych suwakow. I gdy to zrobie to na szybe leci gorace, a na wprost zimne...
Wiec jak nie ruszam suwaka, to tez powinno leciec gorace. A w zasadzie to nie powinno przeciez leciez zadne powietrze z srodkowych kratek (jak jest ustawiony nadmuch tylko na szybe)!
Blad w konstrukcji czy destrkucji?
Paul - Nie Sty 25, 2009 21:43
IMHO nie powinno lecieć żadne, albo zimne, skoro nadmuch masz na szybę. Tak jest w R200, 400, więc w R600 myślę, że też
Deamian - Nie Sty 25, 2009 21:45
-Marcin- napisał/a: |
Blad w konstrukcji obuowy nagrzewnicy? |
O tym niech się mądrzejsi wypowiedzą
U mnie jak przekręcam pokrętło nadmuchu na szybę to przez środkową kratkę powietrze wogóle nie leci.
-Marcin- - Nie Sty 25, 2009 21:50
No. Mam cos spierdzielone czyli
Paul - Nie Sty 25, 2009 22:42
-Marcin- napisał/a: | No. Mam cos spierdzielone czyli | Albo niekoniecznie, jeżeli masz włączony napływ zimnego z zewnątrz
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 22:43 ]
Deamian napisał/a: | jest suwak na środkowej kratce który albo puszcza powietrze zimne z zewnątrz albo ogrzewane takie jak ze wszystkich kratek |
thef - Nie Sty 25, 2009 22:52
Marcin, wszystko masz w porządku. Jeżeli nie chcesz, żeby na twarz leciało zimne powietrze zamykasz dopływ pokrętłami przy kratkach.
slawek78 - Sob Sty 31, 2009 22:44
cześć nagrzewanie w 600 jak i w honda accord jest daremne trzeba przejechać się pare dobrych kilometrów żeby w środku było zadowalająco ciepło spróbuj pojeździć na wysokich obrotach i zobacz czy bardziej ciepłe powietrze nie leci z otworów wentylacyjnych wewnątrz pojazdu. Filtru pyłkowego w 600 nie ma jeśli ci nie będzie grzało przy rozgrzanym silniku zobacz nagrzewnice.polecam audi
thef - Sob Sty 31, 2009 23:12
slawek78 napisał/a: | jeśli ci nie będzie grzało przy rozgrzanym silniku zobacz nagrzewnice.polecam audi | Tzn. co, polecasz do rovera nagrzewnicę z audi?
Mayson - Nie Lut 01, 2009 11:30
slawek78 napisał/a: | cześć nagrzewanie w 600 jak i w honda accord jest daremne trzeba przejechać się pare dobrych kilometrów żeby w środku było zadowalająco ciepło |
Jeździłem dwoma R600 i Accordem i zauważam coś odwrotnego. W największe mrozy dobrze i szybko nagrzewały wnętrze, więc to może być jakaś niesprawność u Ciebie. (albo wynika to z tego, że moje zawsze były benzynowe, a diesle są niedogrzane). Dodam, że ten suwak pośrodku środkowych kratek, nie we wszystkich egzemplarzach występował.
Paul - Nie Lut 01, 2009 14:57
Mayson napisał/a: | Jeździłem dwoma R600 i Accordem i zauważam coś odwrotnego. | Zapewne piszesz o benzyniakach
Problem dotyczy diesla, niestety a on dość wolno się nagrzewa.
Wiem - "wolno" i "wolno" to mogą być dwa różne czasy
Mayson - Nie Lut 01, 2009 15:15
Paul napisał/a: | Zapewne piszesz o benzyniakach |
No tak. Walnąłem tu cały opisik nt. mojego auta i dopiero potem przyjrzałem się, że chodzi o diesla Dlatego wszystko przeniosłem do osobnego wątku z moim "problemem"
mcteusz - Nie Lut 01, 2009 16:50
-Marcin- napisał/a: | No. Mam cos spierdzielone czyli |
Wydaje mi się, że masz wszystko w porządku. Pomiędzy środkowymi kratkami jest suwak góra-dół. Tak jak pisał Paul włącza on napływ zimnego powietrza z zewnątrz.
Wydaje mi się, że jest tak:
1. Jeśli masz włączony napływ zimnego powietrza z zewnątrz i jednocześnie ogrzewanie z nawiewem na przednią szybę, to na szybę leci ciepłe, a środkowymi nawiewami zimne.
2. Jeżeli masz włączony nawiew zimnego powietrza z zewnątrz i jednocześnie ogrzewanie ustawione na twarz, to środkiem idzie tylko ciepłe.
3. Jeżeli masz wyłączony nawiew zimnego powietrza z zewnątrz to zależnie od tego gdzie masz ustawiony nawiew tam wieje ciepłym. Jeśli na szybę to dmucha ciepłym na szybę, a środkowym nic. Jeśli na twarz, to dmucha ciepłym środkiem...
Fajnie brzmią te wyjaśnienia... Coś jakby kręcenie na przesłuchaniu....
Mayson - Nie Lut 01, 2009 17:00
mcteusz napisał/a: | Fajnie brzmią te wyjaśnienia... Coś jakby kręcenie na przesłuchaniu.... |
Może i tak ale punkt 1. i 3. są prawdziwe Pkt 2. sprawdzę jak silnik będzie ciepły ale też brzmi logicznie
slawek78 - Nie Lut 01, 2009 21:57
nie kolego polecam audi jako samochód
[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 22:01 ]
chodzi mi o ogrzewanie w samochodzie audi jest naprawde dobre
thef - Pon Lut 02, 2009 00:06
slawek78 napisał/a: | nie kolego polecam audi jako samochód
[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 22:01 ]
chodzi mi o ogrzewanie w samochodzie audi jest naprawde dobre | Przydałyby się cytaty, interpunkcja itp.
Hmmm, u mnie w r620 SDi nie narzekam w ogóle na ogrzewanie. Każdy diesel słabiej grzeje od benzyniaka, to normalne.
Brt - Pon Lut 02, 2009 09:26
Ja tam nie powiem ... mógłby sie odrobine szybciej grzać, ale ..... tak to przynajmniej człowiek trochę sie zahartuje bardziej doskwiera mi brak szybkiego rozgrzewania auta gdy trzeba szyby odmrozić niż to, że mi jest zimno
|
|