Zobacz temat - SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem

tomash - Wto Mar 18, 2008 19:48
Temat postu: SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem
Witam. Posiadam Rovera 214i. Od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem a mianowicie: podczas wrzucania biegów zgrzyta tak, jak gdybym usiłował wrzucic bieg bez wcisnięcia pedału sprzegła. Nieraz podczas jazdy, innym razem przy ruszaniu. Pomaga kilkukrotne wcisniecie sprzęgła. Słychac nawet odgłosy podczas wduszania sprzegłą nawet na "luzie", lecz jak juz wspomnialem wczesniej, 2-3 razy wdusze sprzęgło i jest ok. Mylę, że to mozę być docisk, ale chciałbym zapoznać sie z Waszą opinią, ponieważ moja wiedza w tej dziedzinie jest ponizej przeciętnej. Zgory dziekuje za zainteresowani tematem. Pozdrawiam :)
Skiba - Wto Mar 18, 2008 19:59

A może warto sprawdzić samoregulator i linkę sprzęgła ? Zamontowany jest nad skrzynią biegów pod obudową filtra powietrza, tam gdzie linka jest zaczepiona do łapy sprzęgła powinien być taki śmieszny mechanizm zapadkowy, zazwyczaj nie jest specjalnie pozakrywany.
przemo285 - Wto Mar 18, 2008 20:25

Skiba ma rację stawiam na linkę ale spróbuj pociągnąć za linkę chwytając za tą część pancerza w miejscu gdzie jest taka sprężyna (na pancerzu pod maską w komorze silnka w okolicy pompy hamulcowej) mocno naciągnij wtedy ona powinna się wyregulować / naciągnąć
tomash - Wto Mar 18, 2008 20:30

Pojutrze się tym zajmę...jutro wracam wieczorem do domu a wolałbym za dnia obadac sprawe :) Nie mniej jednak dziekuje za sugestie i rade. :) Pozdrawiam.
piter34 - Czw Mar 20, 2008 12:10

tomash napisał/a:
Pojutrze się tym zajmę...j

Poinformuj nas o efektach ;-)

tomash - Czw Mar 27, 2008 12:30

Witam ponownie. Dopiero dzis zbadałęm przyczyne, poniewaz nie bylo mnie w kraju i autko stało. Winny okazał sie samoregulator. Raz jeszcze dziekuje za pomoc i pozdrawiam :-)

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 14:13 ]
Problem powrócił po przejechaniu 100km w warunkach miejskich....linka i samoregulator odpada wiec w tym przypadku. Wyglada na to, że czeka mnie wymiana całego sprzęgła. Kupuie więc używane i sprzedam padline bo za duzo juz pieniedzy mnie kosztowało. Co Wy o tym myslicie?

Kamil94 - Pią Gru 02, 2011 19:04

A w jaki sposob pociagnac za ta linke ? MOże ktoś podac dokładniejszy opis :D (chodzi o ten samoregulator żeby linka sie naciągneła i sprzegło nie brało pod koniec .
Jago - Nie Gru 04, 2011 01:20

linka ma samoregulator i tam poprostu to sie psuje i ja sam mialem problem ale ustawilem sprzeglo w odpowiedniej pozycji i skleilem i tyle
lucky - Pon Gru 19, 2011 08:31
Temat postu: Rover 200 - mułowaty na wzniesieniach
Witam,
Podpinam się pod pierwszy z brzegu pasujący temat i proszę o podpowiedź w następującej sprawie.
Rover 200 1.400 cm3 103 KM. - traci moc i staje się mułowaty na wzniesieniach. Tam gdzie kiedyś bez problemu wyjeżdżałem na 5 biegu, teraz muszę redukować do 4, a nawet do 3. Przy czym kolejne redukcje na niższy bieg nie dają autu spodziewanego kopa i jest tylko ciut lepiej. Auto zachowuje się podobnie, jak wtedy gdy przez chwilę jeden cylinder nie palił. Sprawdziłem – palą wszystkie. Zastanawiam się czy nie jest to sprzęgło. Tym bardziej, że pedał sprzęgła jest bardzo wysoki - sprzęgło zaczyna łapać na samej końcówce ruchu wstecznego. Pedał jest tak wysoki, że aby sprawnie ruszyć lub manewrować przód-tył (jedynka- wsteczny), muszę stopę unosić, opierając ją tylko na pedale sprzęgła. Przy oparciu pięty o podłogę nie mam wyczucia. Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała. Nic poza tym się nie dzieje – żadnych niepokojących odgłosów. Nikt auta nie katował, ani się nie uczył na nim jeździć. W trakcie jazdy po mieście wydaje się, że jest OK. Czy da się to usunąć poprzez regulację linki sprzęgła, o ile jest taka regulacja (na lince wchodzącej do grodzi jest nawinięta dość długa sprężyna) lub jest jakiś inny sposób na pozbycie się problemu.

Dziękuję,

Kozik - Pon Gru 19, 2011 17:54

lucky napisał/a:
Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała.


po tylu latach pierwsze sprzęgło to bardzo możliwe, że sprzęgło na wykończeniu. Przebieg niewielki ale jeśli jeżdżone głównie po mieście to sprzęgło szybciej się zużywa

lucky - Pią Gru 23, 2011 10:11

Kozik napisał/a:
lucky napisał/a:
Czy jest możliwe, aby po niespełna 100 tys.km. (jestem pierwszym właścicielem auta od nowości) tarcza się już posypała.


po tylu latach pierwsze sprzęgło to bardzo możliwe, że sprzęgło na wykończeniu. Przebieg niewielki ale jeśli jeżdżone głównie po mieście to sprzęgło szybciej się zużywa


Miałeś rację, tak było faktycznie. Mam już nowe sprzęgło Valeo + uszczelniacz od strony silnika i mogę znowu go zajeżdżać po mieście.

Kozik - Pią Gru 23, 2011 10:21

lucky, czyli można Cię już pisać na każdy spot w Krakowie? przekażę Tunersowi :D
Roverian - Wto Sie 14, 2012 15:24

Witam wszystkich!

Z racji tego, że jestem świeżym użytkownikiem forum z góry przepraszam za wszelkiego rodzaju gafy i błędy. Od tygodnia jestem właścicielem Roverka Streetwise 2.0 td. Powoli zaczynam się w niego wgryzać i przyzwyczajać. Przy okazji nabijania pierwszych kilometrów zauważyłem niepokojące skrzypienie podczas ruszania z pierwszego biegu, przy odpuszczaniu sprzęgła. Co ciekawe przy odpuszczaniu przy niewielkim dodawaniu gazu problemu nie ma, ale w momencie gdy chce szybciej ruszyć i tego gazu dodam więcej w końcowej fazie odpuszczania słyszę skrzypienie. Czy możecie zdiagnozować problem i ewentualnie wskazać mi na co mam zwrócić uwagę ?
[/b]

Kozik - Sro Sie 15, 2012 08:54

Roverian, mi od czasu do czasu skrzypiał pedał sprzęgła, przesmarowałem WD40 i problem zniknął, musisz sprawdzić skąd dźwięk Ci dochodzi, jest bardzo możliwe że łapa sprzęgła Ci skrzypi, podobno typowy problem w pg1
Roverian - Sro Sie 15, 2012 14:20

Kozik, dzieki za odpowiedź. W czwartek umówiony jestem u mechanika, który ma sie temu przyjrzeć. Po wizycie napiszę jak się sprawy mają.