|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Przeciwwaga na półosi ? Gdzie i jak ?
secio - Pią Mar 21, 2008 22:08 Temat postu: [R200] Przeciwwaga na półosi ? Gdzie i jak ? Witam!
Szukam przyczyn wpadania kierownicy w dragia w zakresie 100-120km/h. Po lekturze archiwum przypomniała mi się kwestia gumy znajdującej sie na połosi.
Jedną z nich, tę na prawej półosi można obracać i przesuwac ? Czy to normalne, czy raczej powinna być w jednym miejscu i odpowiednio ustawiona ? Jeżeli tak, byłbym wdzięczny za wskazówke jak powinna być poprawnie zamocowana, to ją jakoś umocuje gdzie powinienem .
Pozdrawiam,
Mariusz
thef - Pią Mar 21, 2008 22:25
Powinna być przymocowana opaską. Nie wiem jak w Twoim modelu, ale w 600ce ma być 150 +-2 mm od końca osłony przegubu zewnętrznego. W rave powinno chyba byc coś na ten temat.
secio - Pią Mar 21, 2008 23:20
thef napisał/a: | Powinna być przymocowana opaską. Nie wiem jak w Twoim modelu, ale w 600ce ma być 150 +-2 mm od końca osłony przegubu zewnętrznego. W rave powinno chyba byc coś na ten temat. |
Wlasnie znalazlem w Rave strony zlinkowane ponizej, ale:
Nawet, jesli to odleglosci ktore mnie interesuja (rozumiem, ze obrot wokół osi nie ma znaczenia) to jest napisane ze 1.4 models, a moj to 1.8, jezeli jest roznica.
Druga sprawa, ktora rozjasniles, to orientacja od ktorej strony mierzyc odleglosci. Z Twojego postu wnioskuje, ze od zewnetrznego przegubu dla RH- prawej i LH - lewej polosi. Te 40 cm dla prawej polosi wydaje sie podejrzane, jak tak ogladam fotki półosi na Allegro...
Tak czy inaczej, dzieki za odpowiedz i ewentualne wskazowki zanim pojade na kanał. Teraz napewno coś jest nie tak, bo oba "dampery" są maksymalnie na zewnątrz, z czego tego lewego nie da się przesuwać (przynajmniej bez użycie większej siły).
sTERYD - Pią Mar 21, 2008 23:34
ten damper powinien byc tak przymocowany, by nie dal sie ruszyc nawet duza sila
jak wejdziesz pod spod, to przyjrzyj sie uwaznie, w okolicach polowy dlugosci walka rdza powinna byc ciensza niz na reszcie. to tam powinien byc przymocowany tlumik
thef - Pią Mar 21, 2008 23:40
To jest ta odległość, którą podałem, no ale w 600 jest zupełnie inaczej niż w 200ce.
secio - Sob Mar 22, 2008 00:33
sTERYD napisał/a: | ten damper powinien byc tak przymocowany, by nie dal sie ruszyc nawet duza sila
jak wejdziesz pod spod, to przyjrzyj sie uwaznie, w okolicach polowy dlugosci walka rdza powinna byc ciensza niz na reszcie. to tam powinien byc przymocowany tlumik |
No wlasnie trudno zlokalizowac po znakach na osi gdzie byc powinien. Po lewej stronie nic nie widac (moze jest dobrze ), a po prawej wytarta jest wieksza czesc oski. Widac damper zmienial polozenie .
Wlasnie dlatego chcialem zlokalizowac fabryczne polozenie tlumika, w cm najlepiej.
Czy ewentualnego miejsca szukac gdzies jak na fotkach ponizej ? A moze pokusisz sie o interpretacje stron Rave ktore umiescilem w poscie powyzej... w sensie, czy to te odleglosci, bo "na oko" nie pasuja do fotek polosi z Allegro...
sTERYD - Sob Mar 22, 2008 00:53
jak bede miall normalny komputer to chetnie zerkne, bo teraz nie moge obrazka otworzyc
na tym pierwszym zdjeciu z alledrogo to wyraznie sa przesuniete
Kozik - Sob Mar 22, 2008 07:38
Ja swoją przeciwwagę przesunąłem najbardziej na zewnątrz (dalej nie dało się) oblepiłem półośkę sikafleksem i zablokowałem opaską zaciskową plastikową.
Już ponad pół roku tak jest i ani się nie obraca ani nie przesuwa, po wyważeniu wyprostowaniu alufelg i wyważeniu opon nie czuć żadnych wibracji przy żadnej prędkości (sprawdzałem do 180km/h)
sTERYD - Sob Mar 22, 2008 13:21
wg skrinów z RAVE trzeba mierzyc od zwenętrznego końca półosi.
po pierwsze jest napisane, zeby zdjąć tylko zewnętrzny przegub, po drugie, żeby założyć tłumik kołniezem w kierunku wwnętrznego końca, co widać na obrazku
|
|