Zobacz temat - Felgi Roverek 114 GTI JUZ ZALOZONE
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Felgi Roverek 114 GTI JUZ ZALOZONE

kamil_luczak - Sob Mar 29, 2008 11:29
Temat postu: Felgi Roverek 114 GTI JUZ ZALOZONE
Witam mam dylemat, chodza mi po glowie 2 odzaje felg

pierwsze

drugie

Pierwsze maja mniejsze ET co oznacza zebeda wychodzily bardziej na zewnatrz, oryginalna felga od gti ma 5.5" szer ET45. I teraz to najwazniejsze pytanie, czy te z ET30 nie beda wystawaly za nadkole? z tylu jest sporo zapasu, ale z przodu juz tak wesolo nie bedzie. Obydwie felgi podobaja mi sie tak samo, ale na jednej rozstaw kol bedzei szerszy o 1cm.

Co myslicie drodzy koledzy i koelzanki??

Kozik - Sob Mar 29, 2008 11:39

Kamil Luczak napisał/a:
ale na jednej rozstaw kol bedzei szerszy o 1cm.

A nie czasami 1,5cm?
Ja mam u siebie w 200tce ET30 założone i nic nie obciera nie wiem jak to bedzie w 100, ale zauważam na tych felgach że przy mocnym przyspieszaniu samochód rzuca na boki jakby "szukał drogi" na fabrycznych stalówkach (et45) nie ma tego efektu

Sachar - Sob Mar 29, 2008 21:40

Dokładnie to pierwsze/drugie będą szerzej o 16/21mm, bo oprócz ET mniejszego o 10/15 dochodzi jeszcze większa o pół cala szerokość felgi, a więc połowa z tej różnicy pójdzie na zewnątrz. A jeśli chodzi o to które ładniejsze to stanowczo te drugie bardziej pasują do kantów setki

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 21:47 ]
A dlaczego nie 15?

kamil_luczak - Nie Mar 30, 2008 05:51

bo 14" sa tansze:P
bula21 - Nie Mar 30, 2008 23:08

Kozik napisał/a:
Kamil Luczak napisał/a:
ale na jednej rozstaw kol bedzei szerszy o 1cm.

A nie czasami 1,5cm?
Ja mam u siebie w 200tce ET30 założone i nic nie obciera nie wiem jak to bedzie w 100, ale zauważam na tych felgach że przy mocnym przyspieszaniu samochód rzuca na boki jakby "szukał drogi" na fabrycznych stalówkach (et45) nie ma tego efektu


ja tez mam taki efekt szczegolnie na koleinach na alu gorzej sie prowadzi niz na stalowkach

kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 00:39

u mnie to jest i na et 45:P Mamy za duzo mocy w samochodach :P
dobryziom - Pon Mar 31, 2008 09:31

jak już to drugie lepsze:) ale nie kupuj felg takiej jakości... czy nie lepiej zakupić używki jakiejś porządnej firmy OZ, Speedline tym bardziej że potrzebujesz porządnych mocnych felg do ścigania:)
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 21:32

Wiem ze mowilem ze nie zalezy mi na wygladzie samochodu ale nie ma ladnych felg na allegro :] a musza byc 4x98 i minimum 6" szer . Oponki juz zamowioen, beda dunlop sp sport 9000
7Tomi - Wto Kwi 01, 2008 22:43

A nie lepiej jednak 15?
Zakładając alu z MGF/TF nie kombinujesz z niczym bo wszystko gra. Zakładasz opony 195/45 R15, delikatnie modyfikujesz nadkola przód i tył i jeździsz pewnie a to przy tej mocy podstawa ;)
P.S. i ta prezencja na 15 ... ;)

Idz na całość i załóż 16 z MGF Trophy 160 :D

kamil_luczak - Sro Kwi 02, 2008 00:05

Juz zamowilem oponki 14" takze nie bedzie duzych zmian ;)
sTERYD - Sro Kwi 02, 2008 11:58

Tomi_114, czyżby nowa stoczternastka? :D
7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 14:39

sTERYD napisał/a:
Tomi_114, czyżby nowa stoczternastka? :D


Ano taka nowa-stara już kiedyś ją miałem i wróciła do mnie ;)

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 14:41 ]
Kamil Luczak napisał/a:
Juz zamowilem oponki 14" takze nie bedzie duzych zmian ;)


Wiec z praktyki.... po co Ci nitro czy tez turbo.... 14cali będzie sie ślizgać przy takiej mocy. No chyba ze założysz felgi z 7 cali i opony z 205/45.

Viniu - Sro Kwi 02, 2008 14:57

dobryziom napisał/a:
ale nie kupuj felg takiej jakości...
Przyznam, że dla siebie równiez zamówiłem felgi 14" od tego allegrowicza, jednak zanim to zrobiłem, to (w obawie przed niska jakością) wysłałem meila do chyba 30 kupujących (celowo wybrałem takich, którzy kupowali kilka miesięcy temu) z pytaniem o jakość i trwałość. Odpowiedziało mi może 50% pytanych i każdy wypowiadał się w samych superlatywach. Również jeśli chodzi o wytrzymałość na nasze dziury. Oczywiście trudno o opinię nt. takich felg używanych ekstremalnie, ale do typowego codziennego użytku dla polepszenia designu auta myslę, że to nie jest najgorszy wybór...
dobryziom - Sro Kwi 02, 2008 21:39

ja nie mowie ze ona sie od razu rozwali czy coś... tym bardziej jeśli mówimy o feldze 14-15 cali gdzie mamy zwykle profil 55-70 w tym wypadku będzie to dobra felga :) chodzi o bardziej agresywna jazdę przy większych felgach i niższych profilach gdzie jest ona narażona na bardzo ekstremalne warunki :)
7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 21:48

Kamil Luczak napisał/a:
Juz zamowilem oponki 14" takze nie bedzie duzych zmian ;)


Zapomnij o trakcji. A jeśli chcesz dobrze zmodyfikować 100 zapraszam do lektury : www.metropower.co.uk [/quote]

kamil_luczak - Sro Kwi 02, 2008 22:41

myslisz ze 195/45 bedzie sie slizgalo az tak? Mysle ze bedzie duzo lepiej niz na tym co mam teraz. Najwyzej jeslibedzie zle to przejezdze ten sezon i je sprzedam i na nowy kupie 15"

Kochany jestes ze sie o mnie tak martwisz :mrgreen:

7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 23:05

Kamil Luczak napisał/a:
myslisz ze 195/45 bedzie sie slizgalo az tak? :


Miałem 185/50 R14 w Gti i srednio sobie radziły. Obecnie mam 195/45R15 i jest znacznie lepiej. 200km/h na prostej bez żadnych efektów ubocznych.

Moim zdaniem za dużo chcesz zrobić w tym aucie i za szybko.... ale to tylko moje zdanie.

piter34 - Czw Kwi 03, 2008 10:06

Kamil Luczak napisał/a:
Najwyzej jeslibedzie zle to przejezdze ten sezon

Yyyy. Kamil... ty widzisz, że to są 4x98, prawda?

7Tomi - Czw Kwi 03, 2008 10:33

piter34 napisał/a:
Kamil Luczak napisał/a:
Najwyzej jeslibedzie zle to przejezdze ten sezon

Yyyy. Kamil... ty widzisz, że to są 4x98, prawda?


Zobaczy jak powyżej 100km/h nie będzie mógł kierownicy utrzymać :mrgreen:

dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 12:43

Tomi_114 napisał/a:
piter34 napisał/a:
Kamil Luczak napisał/a:
Najwyzej jeslibedzie zle to przejezdze ten sezon

Yyyy. Kamil... ty widzisz, że to są 4x98, prawda?


Zobaczy jak powyżej 100km/h nie będzie mógł kierownicy utrzymać :mrgreen:


Bez przesady kwestia nakrętek z kołnierzami i dobrego skręcenia lub nakrętek pływających i będzie git wczoraj przerabiałem ten temat na żywo :rotfl:

7Tomi - Czw Kwi 03, 2008 12:54

dobryziom napisał/a:

Bez przesady kwestia nakrętek z kołnierzami i dobrego skręcenia lub nakrętek pływających i będzie git wczoraj przerabiałem ten temat na żywo :rotfl:


Nie do końca. Jeszcze otwór centrujący. Jeśli będzie za duży to będzie bicie powyżej 100km/h bo też to przerabiałem z felgami z Fiata. Wiem wiem pierścienie centrujące.... tylko po co tyle kombinować skoro felgi z MGF mają właściwy rozstaw, otwór centrujący i ET.

dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 13:01

Tomi_114 napisał/a:
dobryziom napisał/a:

Bez przesady kwestia nakrętek z kołnierzami i dobrego skręcenia lub nakrętek pływających i będzie git wczoraj przerabiałem ten temat na żywo :rotfl:


Nie do końca. Jeszcze otwór centrujący. Jeśli będzie za duży to będzie bicie powyżej 100km/h bo też to przerabiałem z felgami z Fiata. Wiem wiem pierścienie centrujące.... tylko po co tyle kombinować skoro felgi z MGF mają właściwy rozstaw, otwór centrujący i ET.



Z tym biciem to bym nie przesadzał bo jeśli śruby dobrze trzymają to nie powinno go być ale wiadomo po co robić sobie pod górkę poza tym miało to być znowu niskobudżetowo a wyjdzie pewnie na to samo jak by kupić od MGF :rotfl: tez sie dziwie ze nie 15cali z jakaś porządną 205...

piter34 - Czw Kwi 03, 2008 13:15

dobryziom napisał/a:
tez sie dziwie ze nie 15cali z jakaś porządną 205...

Otóż to. ;-)

7Tomi - Czw Kwi 03, 2008 13:21

dobryziom napisał/a:

pewnie na to samo jak by kupić od MGF :rotfl: tez sie dziwie ze nie 15cali z jakaś porządną 205...


Felgi z MGF były ostatnio na Allegro po 500zł/komplet. Oponki - 195/45 R15 - ja kupiłem Uniroyal RainSport 1 komplet nowych za 1000zł z 2007r.
Teraz kwestia kalkulacji. Co tańsze ;) Druga sprawa. Felgi z MGF są na tyle lepsze ze idealnie pasuje ET. Koła stoja szeroko. Auto zachowuje sie naprawdę pewnie na drodze przy oponkach 195.

kamil_luczak - Pią Kwi 04, 2008 09:36

Tomi powiem Ciszczerze ze myslalem o 15" ale z tylu przed kolem jest jakis kwal czegos, nie wiem od czego to. Miedzy kolo a wlasnie to nie moge malego palca wsadzic, wiec jakbym dal 15" to by sie tam zaklinowalo. Tego sie najbardziej obawialem i dlatego zdecydowalem ise na 14". Mam pierscienie centrujace gratis, mam nakretki plywajace.

A co do tej wystajacej czesci to myslalem czy by tego nie zeszlifowac troche, ale boje sie zeby czegos nie rozwalic :/

dobryziom - Pią Kwi 04, 2008 12:43

Kamil Luczak napisał/a:
Tomi powiem Ciszczerze ze myslalem o 15" ale z tylu przed kolem jest jakis kwal czegos, nie wiem od czego to. Miedzy kolo a wlasnie to nie moge malego palca wsadzic, wiec jakbym dal 15" to by sie tam zaklinowalo. Tego sie najbardziej obawialem i dlatego zdecydowalem ise na 14". Mam pierscienie centrujace gratis, mam nakretki plywajace.

A co do tej wystajacej czesci to myslalem czy by tego nie zeszlifowac troche, ale boje sie zeby czegos nie rozwalic :/



jak to kawał czegoś? trzeba wejść pod samochód i zobaczyć może po prostu uderzyłeś w coś i sie trochę blachy odkształciło:)

kamil_luczak - Pią Kwi 04, 2008 20:49

nie to jest przy tylnym zawiasie jakby od przodu opony, z obydwu stron.
7Tomi - Nie Kwi 06, 2008 17:52

Kamil Luczak napisał/a:
nie to jest przy tylnym zawiasie jakby od przodu opony, z obydwu stron.


To coś to zbędny kawałek metalu który należy delikatnie szlifnac przy wkładaniu 15 a nawe14 przy zbyt wysokim profilu. Jak widzisz mój stoi na 15 i nic mu się nie dzieje ;)

kamil_luczak - Nie Kwi 06, 2008 18:33

a mozesz dac jakas fotke tego jak to jest zeszlifowane? Bo wczoraj to sobie ogladalem to o ile dobre widzialem to jest jakby jakis zawias, w srodku tego czegos cos przebiega. Kurde potrafie sie okreslic nie ma co :mrgreen: Tez myslalem o tym zeby to zeszlifowac, ale balem sie ze moge przesadzic. Jakby jezdzic np na 14" w zimie i 15" w lecie, to mozna byloby wieksze tarcze wsadzic :D
Kozik - Pon Kwi 07, 2008 16:22

Co do otworu centrującego w felgach to bez pierścieni albo przerobienia się nie obejdzie, ja kombinowałem na różne strony, tyle że u mnie był 1mm za duże otwory w feldze i bicia nie udało mi się wyeliminować tanimi pierścieniami.
Koszt przerobienia felg na roverowe (otwór centrujący) - 50zł

kamil_luczak - Wto Kwi 08, 2008 16:52

Tanie pierscienie tzn ?:>
Sachar - Wto Kwi 08, 2008 20:52

Zapewne plastiki
Kozik - Sro Kwi 09, 2008 07:52

Sachar napisał/a:
Zapewne plastiki

Tak właśnie, kosztowały praktycznie tyle co przerobienie felg.

kamil_luczak - Sro Kwi 09, 2008 14:11

oooo to fajnie, mam wlasnie plastikowe, ale zajebiscie mocne bo probowalem je w rekach zlamac i nic ( zeby nie byl oto slabiutki nie jestem raczej :] ) no ale zobaczymy co bedzie dalej. Kupilem je od firmy ktora zajmuje sie robieniem pierscieni i ogolnie takich rzeczy do samochodow, jak np sruby, dystanse itd

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 09:49 ]
No i po dluzszej chwili walki i 2 dniach zalamania udalo sie zalozyc felgi :D



Nie sa kwintesencja urody, ale nie wygladaja zle. 15" wygladaly by o niebo lepiej :P

Taka jest roznica miedzy starym kapciochem a nowym