|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA
kamil_luczak - Nie Mar 30, 2008 23:38 Temat postu: Nitro w 1.8VVC ZALOZONE I DZIALA Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ?
maciekwawa - Pon Mar 31, 2008 00:08 Temat postu: Re: Nitro w 1.8VVC
Kamil Luczak napisał/a: | Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ? |
Oczywiscie ze dalo by bez problemu, w kreatorze mocy koszt 2500zł. robia bez problmeu czas 2dni.
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 00:22
A jesli mialbym swoja instalacje? Jest do kupienia NX SportCompact za 1600zl Dysze 35/50/75
michone - Pon Mar 31, 2008 11:36
z tego co czytalem to kazda "porządna firma" zajmujaca sie instalacjami LPG jest w stanie zamontowac NX to auta. Wiem ze grabowski ma swoja instalacje ale pewnie inne tez zaloza.
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 19:31
a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc, a jak to jest z nitro? Niechcialbym zeby przy pierwszym strzale ( biorac pod uwage ze pewnie wiecej niz 35KM bym nie dawal ) silnik wyszedl przez maske, albo zebym po nogach dostal korbami, lub tlokiem
KRYS - Pon Mar 31, 2008 20:01
Kamil a w ile sek. robisz 0-100km/h
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 20:28
Na tych kapciach co mam czyli 175/70/R13 ktore maja cale 125mm styku z asfaltem jakies niskie 6s. tylko ze musze ruszac od dolu, start z obrotow zle sie konczy, o czym wczoraj sie przekonalem jak scigalem sie z 180konnym CRXem, do 100kmh dostalem od niego 2dl Potem z rolki do 160kmh mialem 1.5dl przewagi
Nie zmieniajmy tematu Niech kazdy pisze co wie na temat podtlenku, bo jestem tym coraz bardziej zainteresowany, podobno jakis gosc w szczecinie ma vvc z nitro, zna go ktos??
michone - Pon Mar 31, 2008 20:53
Czytalem juz nawet o tarpanie z podtlenkiem Ogolnie to zastanawialem sie nad NX do 1.4 16v.
Nie musisz bac sie o bebechy jezeli bedziesz stosowal sie do ogolnych zalecen. Czyli strzaly po max 10-12 sekund. Wszystko zalezy w jakiej kondycji masz silnik. VVC da sie uturbic jednak to zbyt duzy koszt .
Ja bym zalal go jedynie motulem ktory lepiej zachowuje sie w wyzszych temperaturach. Sam jezdze na motulu i jestem conajmniej zadowolony. Jesli obawiasz sie tych 35kucy to na ebay widzialem kiedys dysze 20
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 21:07
Tzn obawiam sie kazdej dyszy, chodzi o to ze mam totalnie zero doswiadczenia z nitro, turbo to co innego, jest czesciej stosowane. Pora napisac do kreatora mocy
Sachar - Pon Mar 31, 2008 21:16
Kamil Luczak napisał/a: | albo zebym po nogach dostal korbami, lub tlokiem |
Można ścianę grodziową jakąś płytą wzmocnić
A co do nitro to mysle, że da się zrobić, a jak masz całą instalkę do wzięcia to bierz - w niedzielę na spocie założymy
michone - Pon Mar 31, 2008 21:18
poczytaj na streetracing byl tam napewno silnik fso z NX i duzo innych nawet czytalem o Home made nitro
kamil_luczak - Pon Mar 31, 2008 21:44
sachar, narazie czekam na odp z kreatora, jesli rzuca w miare ludzka kwote to chyba sie skusze, a najwzyej jak kupie to bedzie troche lezalo, az sie hajs uzbiera lepszy:)
dobryziom - Pon Mar 31, 2008 23:20
jeśli chcesz tam dawać kolo 35km to nie masz sie co martwic silniczek to dzielnie zniesie tylko ważne żebyś pilnował temperatury i nie przesadzał bo jak wiadomo to wciąga:)
kamil_luczak - Wto Kwi 01, 2008 16:33
Temperatury pilnuje jak glupi, to juz sie zrobil zdrowy nawyk u mnie ze co chwila patrze na to jaka jest temperatura. No to jestem juz przekonany na 95%, teraz tylko chcialbym wiedziec ile by kosztowal montaz bo jesli drugie tyle co NX to odpuszcze. Musze kupic jeszcze wieksza chlodnice i dwa wiatraczki
dobryziom - Wto Kwi 01, 2008 17:55
tak jak pisał michone pojedz lepiej do dobrego zakładu LPG wyjdzie ci taniej i będziesz miał zrobione porządnie
7Tomi - Wto Kwi 01, 2008 18:38
Kamil Luczak napisał/a: | a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc... |
A to dziwne bo jakoś w Anglii dokładają turbo do VVC i sie da
O np tu 337KM pod maską 200 Vi z tubinką ---> http://www.cardomain.com/ride/2738640
kamil_luczak - Wto Kwi 01, 2008 22:54
pytanie ile jeszcze koszt zalozenia takiego turbo
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 23:55 ]
pytanie ile jeszcze koszt zalozenia takiego turbo
Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie
freestyler - Wto Kwi 01, 2008 23:23 Temat postu: Re: Nitro w 1.8VVC
Kamil Luczak napisał/a: | Witam tak od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Daloby rade polaczyc nitro i vvc? Chodzi o mokra instalacje. Jesli daloby rade to czy mialoby prawo to dzialac bez jakis kataklizmow w samochodzie ? |
mozna załozyc tylko uzywa z głowa
nie wiem jak u ciebie trakcja ale ja by odpalał po złapaniutrakcji az do konca odcinka 400 m
nie powinno sie z silnikiem nic stac-dysze +35
pozdr
7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 13:30
Kamil Luczak napisał/a: |
Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie |
Odpuść sobie doprowadź do porządku auto i VVC zeby miało tyle kucyków ile powinno mieć. A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć. zależy przede wszystkim od Ciebie co Ty chcesz z tego auta zrobić. Jak rakiete to wyrzuć VVC a wsadź TURBO.
Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/
Sachar - Sro Kwi 02, 2008 13:44
Tomi_114 napisał/a: | [A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć.
Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/ |
Zajrzałem na tą stronkę i tu mały cytat: "My honest opinion has been that if the engine is not modified then gains over the stock ECU were unlikely to be had"
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej sam emerald nic nie da. Czytałem dalej i z pełnym wydechem Janspeeda, sportowym catem, dolotem, świeczkami, zrobioną głowicą i sportowym wałkiem wydechowym i ustawieniu na "full throttle" wypluło 162 km.
Z tego co się dowiadywałem to 190 kucy wyrabia po dołożeniu do powyższego zestawu dolotu Jenvey'a (cztery przepustnice, plus listwa wtryskowa i nowy airbox)
Jak chcesz Kamil tanio to wkładaj Nosa.
7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 13:53
Sachar napisał/a: | Tomi_114 napisał/a: | [A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć.
Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/ |
Zajrzałem na tą stronkę i tu mały cytat: "My honest opinion has been that if the engine is not modified then gains over the stock ECU were unlikely to be had"
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej sam emerald nic nie da. Czytałem dalej i z pełnym wydechem Janspeeda, sportowym catem, dolotem, świeczkami, zrobioną głowicą i sportowym wałkiem wydechowym i ustawieniu na "full throttle" wypluło 162 km.
Z tego co się dowiadywałem to 190 kucy wyrabia po dołożeniu do powyższego zestawu dolotu Jenvey'a (cztery przepustnice, plus listwa wtryskowa i nowy airbox)
Jak chcesz Kamil tanio to wkładaj Nosa. |
Oto opis modyfikacji VVC który finalnie ma 190KM. Wiadomo - to jest Anglia - inne realia dostępności części.
.: Engine/transmission :.
VVC mems2J engine
Piper 270 solid conversion cams
Mike Satur blue anodised VVC blanking plate kit
Blue Vernier pullies
Pete Burgess’ ‘cleaned up’ cylinder head
VHPD dth throttle bodies from Lotus Elise 190
ITG sausage filter
Emerald M3K ECU
Janspeed 4-2-1 manifold
Janspeed de-cat pipe
Scorpion S/S 3” exhaust system
Blue Silicone coolant pipes
Luminition HT leads
‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm
GE quick shift
michone - Sro Kwi 02, 2008 18:44
powyzsze czesci z transportem wyjda tyle ze glowa boli
Kamil a ty jakies mody robiles?? Autko jest tylko do zabawy czy na codzien??
Cena 1500za NX full komplet jest dosc okazyjna, przy koszcie zalozenia ok500zl u gazownika jest to napewno dobra alternatywa dla polskich warunkow.
dobryziom - Sro Kwi 02, 2008 20:22
Tomi_114 napisał/a: | Kamil Luczak napisał/a: |
Tomi co sadzisz o zalozeniu nitro? Powiem szczerze ze Twoje zdanie jest dosc wazne w tym temacie |
Odpuść sobie doprowadź do porządku auto i VVC zeby miało tyle kucyków ile powinno mieć. A jak masz wydać 2000zł na Nitro to lepiej kup w Emeralda do VVC. Cena jak sie nie mylę 500Ł i z 190KM z VVC powinien wyciągnąć. zależy przede wszystkim od Ciebie co Ty chcesz z tego auta zrobić. Jak rakiete to wyrzuć VVC a wsadź TURBO.
Więcej info na http://www.emeraldm3d.com/ |
Spoko spoko niezła ściema 190KM z samego boxa bajki to po 19 na TVP1, każdy dobrze wie jak sie ciężko wyciąga KM z NA ze to droga i niewdzięczna dłubania...
Nie masz sie co zastanawiać ładuj NITRO chyba ze masz trochę sałatki żeby zrobić generalkę i dopiero ogień:)
ps. Kamil jakie będziesz zakładał opony model i rozmiar? zdajesz sobie sprawę jaki wpływ ma taki strzał na układ jezdny
7Tomi - Sro Kwi 02, 2008 20:53
dobryziom napisał/a: |
Spoko spoko niezła ściema 190KM z samego boxa bajki to po 19 na TVP1, każdy dobrze wie jak sie ciężko wyciąga KM z NA ze to droga i niewdzięczna dłubania...
: |
Nie sam box a zestaw. Pokażny ale coś za coś.
VVC mems2J engine
Piper 270 solid conversion cams
Mike Satur blue anodised VVC blanking plate kit
Blue Vernier pullies
Pete Burgess’ ‘cleaned up’ cylinder head
VHPD dth throttle bodies from Lotus Elise 190
ITG sausage filter
Emerald M3K ECU
Janspeed 4-2-1 manifold
Janspeed de-cat pipe
Scorpion S/S 3” exhaust system
Blue Silicone coolant pipes
Luminition HT leads
‘1996’ Rover 216 R65 code ‘U’ gearbox with 3.7 final drive, with modified Metro gear selector arm
Żródło: www.metropower.co.uk
dobryziom - Sro Kwi 02, 2008 21:10
Tomi_114 ale tu chodzi o projekty mało budżetowe wiec Nitro + generalka silnika będzie najkorzystniejsza opcja KM/ZŁ
ps. Kamil jakie będziesz zakładał opony model i rozmiar? zdajesz sobie sprawę jaki wpływ ma taki strzał na układ jezdny
Sachar - Sro Kwi 02, 2008 21:21
Tomi_114 czyli wychodzi, że jeszcze więcej niż napisałem W naszych warunkach gigantyczny koszt, przewyższający kilka razy wartość auta.
kamil_luczak - Sro Kwi 02, 2008 21:30
Samochod sluzy do zabawy, na wkaacje raczej nim jechac nie bede, chyba ze wydech smienie na cos co bedzie mialo dwa tlumiki i nie trzeba bedzie zakladac sluchawek redukujacych halas.
No hajsu nie mam za duzo, dlatego myslalem o nitro, biorac pod uwage ze i tak poki co jedyne co mnie objechalo na ulicy to M5 i audi A8 4.2 ( tutaj z rolki ) to za czesto uzywac nie bede
Co do kapcioszkow beda to dunlop sp sport 9000 195/45
Wczorajzauwazylem ze jesli chodzi o starty od zera to lepiej jest we 2 sooby, bo mniej sie mieli Jesli o rolke to samemu.
Objechalem wczoraj Forestera 2.5T, start ma kosmiczny na jedynce dostalem prawie dlugosc, pod koniec 3 b bylem juz maske z przodu i hamowanie. Na pokladzie ja 95kg plus kumpel 95kg i staly balast w postaci 20kg skrzynki z narzedziami I ja i kierowca forestera bylismy zdziwieni z rozstrzygniecia pojedynku. Jak cos to jest nagrany filmi, na ktorym malo widac, ale efekt koncowy zostal uchwycony
PS jesli chodzi o zalozenie nitro to mam kumpla ktory pracuje w volvo i powiedzial ze sie tego podejmie, wiec wyjdzie mnie to sporo taniej O ile w ogole dojdzie do zakupu, bo jest klient ktory chce tez kupic a byl wczesniej chetny
michone - Czw Kwi 03, 2008 09:54
na allegro jest zestaw NX za 1200zl. Co do oponek to zadowolony jestes ja mam dunlop sport 2000 i musze powiedziec ze tragedia
dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 11:33
Ja miałem trochę modeli opon w rożnych samochodach te marki których napewno już nigdy nie założę to: Dunlop, Continental, Dębica, Fulda, Barum, Avon przyczyna sie głownie kiepska trakcja (albo jej brak), pływanie, duży hałas, bąble albo pękanie. Z opon które polecam: Yokohama, Bridgestone, Michelin, Goodyear, Nokian, Toyo(chociaż z trakcja jest mocno przereklamowana nie licząc R888 której nie używałem ale widziałem w akcji) albo te do których sie ostatnio przekonałem: Nexen niezbyt droga koreanska opona jestem bardzo milo zaskoczony trakcja na tej oponie niskim hałasem oraz dobrym trzymaniem bocznym polecam, Nankang znowu korea chyba nawet sam w tym roku założę do siebie na lato opona trzyma rewelacyjnie trakcje plus żadnego bujania na ostrych zakrętach przetestowana w Nubie turbo by Zgred garage, na koniec Vredestein niestety nie miałem przyjemności jazdy ale wygrywają ostanio wszystkie prestiżowe konkursy wiec może warto sprawdzić
michone - Czw Kwi 03, 2008 12:08
fuldy i barum to polecam zimowe do normalnej jazdy moze by tak zalozyc temat apropo przetestowanych opon :>
dobryziom - Czw Kwi 03, 2008 13:07
no właśnie małe OT mi wyszło sorry
kamil_luczak - Czw Kwi 03, 2008 23:55
Jeszcze opon nie mam bo ida z niemiec dopiero Ten NX to jakas slaba wersja sport compact nowy kosztuje 4999zl<sciana> Masakrycznie dorogi, ale dobry zestaw. Za niego zaliczka tez wplacona:P
freestyler - Pią Kwi 04, 2008 22:49
ja sie troszke scigam i powiem ci zainwestuj troche w dobre opony np semi slick toyo r888
przy małej masie i duzej mocy nie da sie uniknac utraty trakcji a pewnie takowa posiadasz
BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 06:34
Kamil Luczak napisał/a: | a czy wytrzyma to silnik? Podobno do VVC nie da sie turbo dolaczyc |
Samą instalację turbo fizycznie da sie zainstalować, ale problem jest z wysterowaniem komputera, bo to niestety nie to samo co hondowski VTEC, który bardzo sie lubi z wszelakiej maści zewnętrznymi sterownikami... natomiast nitro myślę najbezpieczniej będzie założyć suche czyli w NX jest to zdaje sie Sport Compact... no i najpierw sprawdź w ogóle stan silnika.
kamil_luczak - Sob Kwi 05, 2008 14:18
bubuzr - ale przeciez ten instalacji nie podlacza sie przez kompa, ani ona nie ma w ogole z nim stycznosci
michone - Sob Kwi 05, 2008 16:05
sucha?? ja czytalem ze straszna lipa...
BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 16:37
Kamil Luczak napisał/a: | bubuzr - ale przeciez ten instalacji nie podlacza sie przez kompa, ani ona nie ma w ogole z nim stycznosci |
wiem o tym, ale to, co napisałem o komputerze tyczyło sie wspomnianej instalacji turbo.. chyba nie piszę jeszcze po arabsku?
kamil_luczak - Sob Kwi 05, 2008 17:59
No to trzeba bylo skonkretyzowac:P We wtorek nitro jedzie do mnie, tyle ze sprawa bedzie wygladala tak ze od polowy kwietnia mam garaz u kumpla na 2 tyg, wiec bedzie miejsce na zrobienie blacharki, co oznacza ze zaloze nitro raz przejade i samochod bedzie stal
BubuZR - Sob Kwi 05, 2008 18:04
Napisz jak sie sprawuje i jak silnik je trawi
kamil_luczak - Czw Kwi 10, 2008 07:59
Wczoraj paczka doszla, mam wszystko co trzeba procz gazu w butli Butla wielka myslalem ze bedzie sporo mneijsza, ale dobrze bo dociazy tyl wozu Jak sie pogoda wyklaruje to bede montowal. Narazie chce jak najmniejsza ilosc gazu wtryskiwac zeby nie zje... czegos potem dojde do 30Km i tyle bedzie max.
piter34 - Czw Kwi 10, 2008 11:05
Kamil Luczak napisał/a: | ale dobrze bo dociazy tyl wozu |
To chyba źle, bo napęd masz na przód.
kamil_luczak - Czw Kwi 10, 2008 21:33
tyl jest taki pusty i lekki ze w bratem go podnosimy spokojnie Mysle ze sam bym go podniosl gdyby nie klapa od bagaznika, przez ktora nie moge sie wyprostowac stojac pod nia
NX zalozone, dzialajace, ale niestety nie mam gazu wiec nie przetestowane
[ Dodano: Nie Kwi 13, 2008 12:54 ]
Poszedl test dzis.
1. start nic nie dziala, nie wiemy czemu wiec nawrotka z grojeckiej do domu i sprawdzamy, okazalo sie ze pomylilismy dysze, zalozylismy wieksza na benzyne mneijsza na gaz.
2. Juz jest ok wyjezdzamy, daje gaz w podloge niby lepiej ale cos cienko i oslabl, wiec znow myslimy co jest, okazalo sie ze butli nie odkrecilismy
3. Odkrecona butla i niby dobrze sie zbiera, ale bez rewelacji.
4. Zalozone wieksze dysze 35 NX 24 PB, KOSMOS. !@!$# tak ze jedna reka kierownice jest ciezko trzymac. do 100kmh we 2 6.1s z czego gaz odpalany jest przy jakis 4.5tys obr na 2 biegu. 400m w czasie 14.6s tyle ze zanim dojechalismy do tych 400m to zaczalem hamowac, bo juz bylo za szybko Takze mysle ze mozna byloby zrobic niskie 14s, a samemu zejsc ponizej tych 14
Airon - Sro Kwi 16, 2008 17:28
z nierpliwościa czekamy na filmik jak to jezdzi
michone - Sro Kwi 16, 2008 18:09
duzo roboty z zalozeniem??
kamil_luczak - Czw Kwi 17, 2008 14:33
jesli nie liczac docinania kawalka alu ktore byo mocowaniem do przelacznika to jakies 2-3h. Mi zajeblo to jakies 7-8h bo robilem jeszcze miejsce na przelaczniki wszysko ladnie chcialem przepuscic przy podlodze:)
michone - Czw Kwi 17, 2008 20:06
ciekawe czy 1.4 16v poradzil by sobie z takim strzalem +20KM
kamil_luczak - Czw Kwi 17, 2008 20:34
Mysle ze napewno. Tutaj duzo zalezy od wydechu, jak bedziesz mial za maly przelot to przy duzym strzale wydmucha Ci uszczelke pod glowa, ale 20KM to stosunkowo nie duzo, wiec raczej sie nic nie stanie
michone - Czw Kwi 17, 2008 21:40
wydech mam zamiar stopniowo modować. Najpierw wyrzucenie kata a pozniej reszta. Mam znajoma firme która mogla by mi zrobić tlumiki z kwasowki jednak problem tkwi w dostępności wewnętrznych rur do tłumików tych dziurawych
i waty wygłuszającej gdzie to kupic??
kamil_luczak - Pią Kwi 18, 2008 08:35
Mi chodzi glownie o kolektor wydechowy Bo na nim spaliny moga napotkac najwiekszy opor na dzien dobry.
|
|