Zobacz temat - [R400] Piszczenie wspomagania przy skręcaniu kół
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Piszczenie wspomagania przy skręcaniu kół

JohnnyB - Pon Mar 31, 2008 14:39
Temat postu: [R400] Piszczenie wspomagania przy skręcaniu kół
Witam
i szybko pytam:
Ostatnio stalem sobie na parkingu a moj synek siedzial za kierownica i buszowal. Oczywiscie zabawa kierwonica to podstawa i tu moje zdziwienie jak skrecil kola do konca w jedna strone.
Kiedy kola bylu juz na max skercona z pod maski wydobywal sie pisk, wystarczylo troche odkrecic kola i cisza; identycznie jest kiedy kola skrecimy w droga strone.
Co to moze byc???

sTERYD - Pon Mar 31, 2008 14:56

sprawdź naciąg paska od wspomagania i przede wszystkim stan oleju w zbiorniczku tegoż ;)
JohnnyB - Czw Kwi 03, 2008 07:41

sTERYD napisał/a:
stan oleju w zbiorniczku


stan oleju jest rowny max i sie nei zmienia
a jak sprawdzic naciag?

sTERYD - Czw Kwi 03, 2008 10:57

nie chodziło mi o poziom, tylko bardziej w jakim jest stanie...
Jary - Czw Kwi 03, 2008 12:11

JohnnyB napisał/a:
Kiedy kola bylu juz na max skercona z pod maski wydobywal sie pisk, wystarczylo troche odkrecic kola i cisza;


Może było słychac poprostu zaworek bezpieczeństwa pompy wspomagania :wink:

rovero - Czw Kwi 03, 2008 13:42

JohnnyB, zapoznaj się z Zasadami Kącika Usterki i Porady Techniczne i zmień temat na zgodny z zasadami. Możesz to zrobić klikając przycisk EDYTUJ przy swoim pierwszym poście w tym temacie.
JohnnyB - Pią Kwi 04, 2008 07:51

sTERYD napisał/a:
tylko bardziej w jakim jest stanie...

hmmm a tego to ja wlasciwie nie wiem, nie mam pojecia kiedy byl wymieniany
chyba nadeszla pora

Jary napisał/a:
zaworek bezpieczeństwa pompy wspomagania


i co to mialo by znaczyc?? nie krec dalej!!! :)

truten23 - Pią Kwi 04, 2008 09:09

ja raczej stawiam na zbyt luźny pasek. Kiedy skręcimy kierownicą na max w którąś stronę otwiera się zaworek ciśnieniowy, ale pompa ma wtedy ciężej (musi pokonać dodatkowo jego opór. Jak jest pasek luźny to może wtedy piszczeć. Do tego ten zaworek się może trochę przyblokował... tak sobie myślę.. :hm:

Sprawdź naciąg kolego, nie powinien się ugiąć bodajże więcej jak na 5 albo 8mm :wink:

Jary - Pią Kwi 04, 2008 11:42

JohnnyB napisał/a:
i co to mialo by znaczyc?? nie krec dalej!!!


Dokładnie :idea:

JohnnyB - Sob Kwi 05, 2008 07:39

truten23 napisał/a:
ja raczej stawiam na zbyt luźny pasek.

czy ma znaczenie to ze opisywane piszcze nie mialo miejsce podczas postoju??
bo dzis sprawdzalem w czasie jazdy i podczas manewrowania nic nie pioszczalo

KRYS - Sob Kwi 05, 2008 09:45

JohnnyB napisał/a:

hmmm a tego to ja wlasciwie nie wiem, nie mam pojecia kiedy byl wymieniany
chyba nadeszla pora



Najłatwiej sprawdzic to na węch i proszę sie tu nie śmiac

Jak śmierdzi rybami to należy wymienic

truten23 - Nie Kwi 06, 2008 20:08

KRYS napisał/a:
Najłatwiej sprawdzic to na węch i proszę sie tu nie śmiac

Jak śmierdzi rybami to należy wymienic


jest takie coś? :shock:

rybakowy - Nie Kwi 06, 2008 23:06

Umnie jest cos takiego: jak skręcam w LEWO to tak w połowie skrętu słychac takie lekkie buczenie ale tylko w lewo wiecie moze co to,jesli chodzi o opur to spoko cisza.
truten23 - Pon Kwi 07, 2008 09:59

U mnie przy skrajnych połozeniach zmieniaja się tylko obroty silnika, u kolegi w Seacie Ibizie z 96r. też zmianiaja się tylko obroty.