|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Słabiutki na 4 i 5tym biegu
pgrad - Nie Kwi 06, 2008 17:37 Temat postu: [R420] Słabiutki na 4 i 5tym biegu Witam. Mam taki problem. Mianowicie samochód nie ma zbyt dobrego przyspieszenia. Na pierwszym, drugim, trzecim biegu jest ok, ale wyżej nie za bardzo. Wymieniłem w tym samochodzie rozrząd, turbinę, wszystkie filtry, więc te rzeczy odpadają. Mieszanka, kąt wtrysku były ustawiane, więc to też raczej odpada. Silnik jest ponadto bardzo głośny, ale o dziwo tylko w samochodzie, na zewnątrz jest tak samo głośny jak vw, audi. Jeszcze nie było osoby która by nie zapytała: "Czy on jest na pewno sprawny?". Wcześniej miałem problem z check engine, okazało się że termometr płynu chłodzącego był do wymiany. Od wymiany powyższych części samochód się już dużo lepiej zachowuje. Jednak trochę mu brakuje do tych 86KM. Czy winę za taki stan rzeczy może ponosić zużyty katalizator lub przepływomierz powietrza? Słyszałem też o jakimś czujniku hamowania, ale to raczej wykluczam, bo samochód zachowuje się poza brakiem mocy normalnie, tzn pali od razu, przy 2000obr. ma większego kopa, itp. Proszę o jakieś sugestie co sprawdzić. Dzisiaj posataram się sprawdzić przepływomierz. Co do Kat'a to zamierzam go po prostu użyć jako obudowy do kawałka rury w wiadomym celu.
Ogólnie rzecz biorąc samochód wchodzi -jak dla mnie- zbyt wolno na obroty.[/quote]
Skiba - Nie Kwi 06, 2008 18:09
Odepnij przepływkę i zobacz czy coś się zmieni ...
pgrad - Nie Kwi 06, 2008 18:49
Po odpięciu przepływki przyspieszenie nadal takie jak było. Silnik pracuje ciszej, a tak to nic się nie zmieniło.
Brt - Nie Kwi 06, 2008 20:24
pgrad, a możesz zmierzyć przyspieszenie na 4 od 60 - 100km/h i na 5 od 80 - 120km/h
pgrad - Nie Kwi 06, 2008 21:16
Jak tylko będę miał chwilę to to zrobię. IV ty bieg dam rade jutro, ale piąty to chyba dopiero w piątek
piter34 - Wto Kwi 08, 2008 09:51
pgrad napisał/a: | IV ty bieg dam rade jutro, |
Dałeś radę?
barti561 - Wto Kwi 08, 2008 19:15
Mam takie samo auto ,wydaje mi się iż te silniki mają za małą moc z tond te wątpliwości.Jak będę miał okazję to chętnie sprawdzę, jak przedstawia się przyspieszenie w moim aucie i napiszę dla porównania
giewu - Wto Kwi 08, 2008 20:31
barti561 napisał/a: | z tond |
no wybacz mi barti561, ale nie mogę ...
a teraz na poważnie:
---------------
dopisek moderatora:
barti561 używaj proszę tego przycisku przed wysłaniem posta
---------------
pgrad - Czw Kwi 10, 2008 20:56
sprawdzę jutro przyspieszenia na obu biegach; w weekend zakładam IC; już chyba wiem co jest przyczyna -przepływomierz- jutro sprawdzę
piotreq - Czw Kwi 10, 2008 22:40
Przeplywomierz w tej wersji silnikowej nie spelnia jakiejs konkretnej funkcji poniewaz pompa wtryskowa jest mechaniczna i nie steruje nia komputer.
Juz o tym jakis czas temu bylo na forum.
Odpiecie przeplywki nie ma wplywu na prace tego silnika.
Stwierdzone doswiadczalnie
Brt - Czw Kwi 10, 2008 22:42
dokładnie
Zientas - Czw Kwi 10, 2008 22:42
U mnie podobnie. Wydawał mi się troszkę zmulony. Nic nie dawało odłączenie przepływki itd. Po jakimś czasie jechałem z przyczepą do Łodzi i z powrotem (obciążenie) i się kompletnie zamulił. Max na autostadzie to 120 i to na 4 biegu. Na 5 nie szło jechać.
Przyczyna? Gumowy łącznik turbiny z rurą która idzie ponad silnikiem do IC. Najpierw kiedyś tam pojawiło się małe pęknięcie, a potem wydmuchało większą dziurę. Zostało tylko zbrojenie gumy - vide photo.
Pozdrawiam!
pgrad - Sob Kwi 12, 2008 14:36
witam. na 4tym biegu coś kolo 7,5 sekundy, na 5 okolo 8,5-9
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 12:59 ]
to dobrze czy źle?
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 19:40 ]
gdzie znajde odpowiednie czasy na tych biegach?
[ Dodano: Sro Kwi 23, 2008 08:57 ]
mogą być takie czasy?
[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 20:28 ]
Witam. Problem rozwiązany. Najpewniej był zalepiony sadzami jakiś element układu wydechowego. Powoli się to wypaliło i teraz jeździ jak należy. Rover sam się naprawił
|
|