Zobacz temat - [R 200] Dylemat z felgami i oponami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] Dylemat z felgami i oponami

ash - Wto Kwi 08, 2008 16:00
Temat postu: [R 200] Dylemat z felgami i oponami
Witam!

Nadchodzi wiosna (no moze procz Szczecina), wiec postanowiłem zmienić koła w moim R.
Zdecydowalem sie na:

1 Alu felgi 14" o szerokosci 6" oraz ET: 30 - takie znalazlem i teraz moje pytanie:
Czy to ET nie za mala wartosc? Nie bedzie nic wystawac?

2 Oponki 185/60R14 wydaje mi sie, ze to optymalny rozmiar do tych felg a jak Wy uwazacie?

3 Oponki firmy Goodride H600 - slyszeliscie cos o nich? macie jakies opinie?

Zaznaczam, ze obszukalem sie wszedzie na ten temat, a teraz przed samym zakupem chcialbym zaczerpnac info z najbardziej dla mnie wiarygodnego zrodla!

Dzieki ze gory za odpowiedzi!

[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 22:08 ]
Zadnych pomyslow?

Viniu - Wto Kwi 08, 2008 21:09

Witam kolegę z bliźniaczego kameleona :)

Nie dalej jak w sobotę zaopatrzyłem swojego R w aluski. Co prawa w moich jest trochę inne ET (35) i inny rozmiar opony (175/65) ale myślę, że nie będzie najmniejszego problemu z obcieraniem. W każdym razie u mnie do obcierania jest jeszcze sporo. Bardziej martwił bym się, czy szpilni, które masz w piaście nie będą na krótkie. Ja u siebie musiałem dokupić nakrętki stożkowe aby łapały więcej gwintu (obecnie łapie 8 zwojów i nie ryzykował bym mniej, choć producent felg udziela gwarancji na min 6 zwojów).

Jeśli będziesz miał możliwość sprawdzenie tych felg przed zakupem, to ok... jeśli jednak nie, to możesz mieć z tym kłopot.

Aaaaa.... pochwalę się jak wygląda mój R200 Amaranth :cool:
[img][/img]

Acha... jeśli chcesz, to zrobię jutro dokładniejszą fotkę jak z bliska wyglądają moje i ile im jeszcze brakuje do obcierania....

tom214Si - Wto Kwi 08, 2008 21:18

ash napisał/a:
2 Oponki 185/60R14 wydaje mi sie, ze to optymalny rozmiar do tych felg a jak Wy uwazacie?

Raczej nie dobiera się felg i opon po "uważaniu" ;)
Są odpowiednie normy, i dla opon 185/60/14 należy stosować felgi od 5 do 6.5 cala - tak więc masz rację, 6 cali będzie optymalnym rozmiarem. :ok:

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:32

A dlaczego takie małe? I dlaczego szpilki miałyby nie pasować, jeszcze się z tym nie spotkałem. Ja mam 16" i nie mam żadnego problemu. Miałem roverka 216Si i też miał 16" felgi z oponami 205/45R 16 tył i 215/ 40R 16 przód. Jak dla mnie to zapodaj sobie minimum 15" fele z oponami 195/50R15
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 21:36
Temat postu: Re: [R 200] Dylemat z felgami i oponami
ash napisał/a:
Witam!

Nadchodzi wiosna (no moze procz Szczecina), wiec postanowiłem zmienić koła w moim R.
Zdecydowalem sie na:

1 Alu felgi 14" o szerokosci 6" oraz ET: 30 - takie znalazlem i teraz moje pytanie:
Czy to ET nie za mala wartosc? Nie bedzie nic wystawac?


ET jest zbyt małe. Doświadczenie podpowiada mi, że skrajne to 35 (44-35). Już przy ET 35 a czasem nawet 37, tylne błotniki potrafią ciąć opony. Przy ET 30 koło może nawet wystawać poza obrys auta (Dowód do zabrania przy pierwszej kontroli Policji).

ash napisał/a:
2 Oponki 185/60R14 wydaje mi sie, ze to optymalny rozmiar do tych felg a jak Wy uwazacie?


Uważam, że właściele R200 mają ten komfort, że mogą założyć 15-ki z oponami 195/50R15. Koła są minimalnie niższe niż fabryczne (185/55R15) ale wcześniej wspomniany rozmiar jest chyba najtańszym rozmiarem. Osobiście, nie chcą przepłacać a jednocześnie znacząco poprawić wygląd auta, wszedłym w koła 15-calowe z oponami 195/50R15. W tym rozmiarze można bez problemu kupić dobre opony renomowanego producenta poniżej 200 zł./szt.

Reasumując, poszukałbym felg w rozmiarze 7/15 ET 35-40 (fabryczne chyba 44 ale mogłyby być trochę bardziej rozstawione. Na koła wrzuciłbym Uniroyal RAINSPORT (195/50R15). 14-calowa felga aluminiowa jest moim zdaniem wyrzuceniem pieniędzy...[/quote]

[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 22:43 ]
dante27 napisał/a:
(...) I dlaczego szpilki miałyby nie pasować, jeszcze się z tym nie spotkałem.


A ja się spotkałem, ponieważ szpilki w Roverach są niestety dość krótkie. Proponuję wziąć jakąś przelotową nakrętkę i sprawdzić na jaką długość szpilki się wkręca. 5 mm. gwintu może być trochę za mało gdy jeździsz naprawdę szybko po zakrętach lub lubisz się poślizgać.

[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 22:44 ]
Aaaa!!! No i długość szpilki nie ma związku z ET felgi :)

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:44
Temat postu: Re: [R 200] Dylemat z felgami i oponami
opona 185/55R15 nie jest niższa od opony 195/50R15. Jest to zamiennik. Wysokość jest ta sama natomiast różnica szerokości to tylko pół cm. Po to są zamienniki. Tak samo jest w przypadku opony 175/65R14 jej zamiennik to 185/60R14
Viniu - Wto Kwi 08, 2008 21:48

Myślę, że wszystko zależy co jest dla nas priorytetem... Dla mnie priorytetem było poprawienie designu przy zachowaniu komfortu, którego - nie ukrywajmy - r200 nie ma za wiele. Dlatego też mój wybór padł na 14" felgi dlatego, abym mógł założyć opony o wysokim profilu (u mnie 175/65). Oczywiście mógłbym kupić oryginalne felgi Rovera 15" z oponami w 195/50 nawet za niższą kwotę niż wydałem na obecne felgi, ale po zasięgnięciu opinii na temat różnicy w komforcie zarzuciłem ten pomysł. I szczerze przyznam, że nie żałuję :)
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:53

Powiem tak: nie urażając Cię i z całym szacunkiem, dla mnie felga 14" to na zimę. Na lato musi być kozak i tyle. 14" to strata kasy ale szanuję Twoją decyzję. Wyobraź sobie swojego Rovera na 16", ja takiego miałem i komfort mimo twardego zawieszenia nie był gorszy od tego co będziesz miał na czternastkach. Pozdrwiam
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 21:53

Viniu napisał/a:
Myślę, że wszystko zależy co jest dla nas priorytetem... Dla mnie priorytetem było poprawienie designu przy zachowaniu komfortu, którego - nie ukrywajmy - r200 nie ma za wiele. Dlatego też mój wybór padł na 14" felgi dlatego, abym mógł założyć opony o wysokim profilu (u mnie 175/65). Oczywiście mógłbym kupić oryginalne felgi Rovera 15" z oponami w 195/50 nawet za niższą kwotę niż wydałem na obecne felgi, ale po zasięgnięciu opinii na temat różnicy w komforcie zarzuciłem ten pomysł. I szczerze przyznam, że nie żałuję :)

Jeśli nie chcesz tracić komfortu kupujesz dobre opony w rozmiarze 185/55R15. Są one wystarczająco komfortowe, dobrze trzymają, nie pokładają się tak na zakrętach... niestety za to się płaci :(
P.s. Spróbuj kiedyś przejechać ten sam zakręt na kołach 175/65R14 ET44 i potem wrzuć 195/50R15 ET 35... ciekawy jestem reakcji :)

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:55

Zgadzam się z kolegą Tomim, jak Ci dupkę na zakręcie rzuci to wtedy pomyślisz o zmianie na 15" ale oczywiście Ci tego nie życzę. Pamiętaj szeroka opona super klei do asfaltu. :)
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 22:12

Nie chciałbym abyś mnie żle zrozumiał, ponieważ uważam, że profil 50 daje jeszcze trochę komfortu. Nie jest to tak bezkompromisowy profil jak 45 czy tym bardziej 40. Powtórzę raz jeszcze moje zdanie. Jeśli nie chcesz przepłacać, a jednocześnie poprawić wygląd, proawdzenie, kosztem pogorszenia trochę komfortu (nie traci się go aż tak dużo przy profilu 50), kup felgi 7J15 ET 35-40 i do tego dobre opony renomowanego producenta w rozmiarze 195/50R15. Osobiście uważam, że pieniądze wydane na falgi aluminiowe mniejsze niż 15' są po prostu wyrzucone...
ash - Wto Kwi 08, 2008 22:39

Dziekuje za wszystkie wypowiedzi!

Dla mnie na pierwszym miejscu jest KOMFORT, na drugim: Oszczednosc, a na trzecim: Wyglad! Wlasnie dzisiaj sprzedalem swoje 15" z oponami 195/50 poniewaz nie moglem na nich jezdzic! Wiecej sie silowem z kierownica niz ja kierowalem, a to nie normalne, poza tym bezpieczenstwo tez wchodzi w gre (nie czulem sie na nich wogole bezpiecznie)! Kolejna rzecza jest to, iz nowe oponki 185/60R14 (Goodride) sa juz za 118zl za sztuke, felgi 14" nowy komplet 700zl, wniosek widzicie jaki! A co do wygladu to to jest ROVER i wystarczy, ze ma aluski, niewazny rozmiar :mrgreen:

Wracając do sedna sprawy - mowicie, ze jednak minimum ET to 35, a 30 nawet w felgach 14" nie?
No i zaniepokoiliscie mnie z tymi szpilkami, w poprzednich 15" ET 35 nie bylo problemu...

Viniu pokaz wiecej fotek, ale juz z tej widze, ze 14 moga byc!:)

Tomi - Wto Kwi 08, 2008 23:08

ash napisał/a:
(...)Wlasnie dzisiaj sprzedalem swoje 15" z oponami 195/50 (...) poza tym bezpieczenstwo tez wchodzi w gre (nie czulem sie na nich wogole bezpiecznie)!


Z pewnością na balonach, na których auto zachowuje się trochę jak przeładowana taczka jeździ się bezpieczniej :P . Gruby balon opony może powodować, że masz faktycznie więcej komfortu. Nie myl proszę bezpieczeństwa z komfortem. Niska opona na szerszej znacznie lepiej trzyma. Droga hamowania jest krótsza, zakręty pokonuje się pewniej. Prawdopodobieństwo zdjęcia opony z falgi jest znacznie mniejsze. Moim zdaniem to właśnie świdczy o bezpieczeństwie opony... czyż nie?!

ash napisał/a:
Kolejna rzecza jest to, iz nowe oponki 185/60R14 (Goodride) sa juz za 118zl za sztuke, felgi 14" nowy komplet 700zl, wniosek widzicie jaki! A co do wygladu to to jest ROVER i wystarczy, ze ma aluski, niewazny rozmiar :mrgreen:


Jeśli rozpatrujemy aspekty finansowe, lepiej nie kupować alu, a jedynie nowe opony i ładne kołpaki do stalówek... no i sporo kasy zostanie w kieszeni :P . A w kwestii wyglądu nie wystaczy, że jest Rover (?)... musi mieć jeszcze aluski?

Viniu - Sro Kwi 09, 2008 06:44

Tomi napisał/a:
niestety za to się płaci
I tu dochodzimy do sedna ;)
Tomi napisał/a:
Spróbuj kiedyś przejechać ten sam zakręt na kołach 175/65R14 ET44 i potem wrzuć 195/50R15 ET 35... ciekawy jestem reakcji
Mam nadzieję, że na zlocie w czerwcu będę miał okazję do porównań... choć efektu mogę się domyślać :)

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 07:52 ]
ash napisał/a:
Viniu pokaz wiecej fotek, ale juz z tej widze, ze 14 moga byc!:)
Dzisiaj zrobię dokładniejsze fotki swoim aparatem... słuzbowym aparatem i pod pracą to nie robota ;)
piter34 - Sro Kwi 09, 2008 10:19

ash napisał/a:
Dla mnie na pierwszym miejscu jest KOMFORT, na drugim: Oszczednosc, a na trzecim: Wyglad!

Hmm... A gdzie bezpieczeństwo czynne/przyczepność?

U mojej żony w R200 są 195/50/15, w poprzednim R200 też miałem taki rozmiar i uważam, że sprawdza się IDEALNIE w tym samochodzie.

Brt - Sro Kwi 09, 2008 11:20

piter34 napisał/a:
że sprawdza się IDEALNIE w tym samochodzie.

popieram :cool: Różnice w przyczepności było widać na próbach sportowych na Zlotach ;)

ash - Sro Kwi 09, 2008 11:40

Co do bezpieczenstwa to chodzilo mi glownie o koleiny... poprostu az strach jezdzic po swietokrzyskich drogach (to raczej wyboje niz drogi) zreszta jak w calej polsce! Na zakretach zawrotnych predkosci nie rozwijam, a poza tym... to jest 8V, 75km, nie chce zeby szerokie kapcie zabraly mi kilka koni :wink:

Kazdy sie skupil nie na tym co potrzeba, kto potrafi odpowiedziec na moje powyzsze pytania?

Brt - Sro Kwi 09, 2008 11:54

no niewątpliwie wyższy profil opony ułatwia jazdę w koleinach i jest bardziej odporny na dziury.
ad1. - nic nie bedzie wydstawać ani obcierać
ad2. - to jest najbliższy fabrycznemu rozmiar, i moim zdaniem bedzie OK
ad3. - nie słyszałem o takich oponach.

Tomi - Sro Kwi 09, 2008 16:31

Brt napisał/a:
no niewątpliwie wyższy profil opony ułatwia jazdę w koleinach i jest bardziej odporny na dziury.
ad1. - nic nie bedzie wydstawać ani obcierać


Hmmm... W załączniku felgi o ET 35 lub 37 (nie pemietam), nie wyobrażam sobie, że 30 (wystaje bardziej) nic nie obciera.

ash - Sro Kwi 09, 2008 17:24

No wlasnie! Dalej sprawa nie wyjasnila sie z tym ET 30!
A ma cos do rzeczy , ze to jest felga 14" i szerokosc 6", dlatego ET 30 bedzie w porzadku?
Ma czy nie?

xtek - Sro Kwi 09, 2008 17:39

ja mam w moim R 185/65/R15 bo czesto jezdze po kraweznikach i musze miec wyzsze opony :) W takim przypadku - czyli wysoki profil przy 15" takze nic nie obciera.
ash - Sro Kwi 09, 2008 17:57

:shock: Kolego przestan jezdzic po kraweznikach, a zacznij po jezdni! :razz: Tutaj chodzi o ET 30 do felg 14", o profilu opony juz nie ma gadki! Bez obrazy...
xtek - Sro Kwi 09, 2008 18:02

Sam przestan jezdzic. Zimowki mam 195/50/R15 i zaparkowanie na jakimkolwiek chodniku to masakra. Nie mowiac juz o krakowskich dziurach. Wjedziesz w taka i az strach o cale zawieszenie.
snake0908 - Sro Kwi 09, 2008 18:16

xtek napisał/a:
Sam przestan jezdzic. Zimowki mam 195/50/R15 i zaparkowanie na jakimkolwiek chodniku to masakra. Nie mowiac juz o krakowskich dziurach. Wjedziesz w taka i az strach o cale zawieszenie.


Na zime to chba powinienes pomyslec o wezszych oponach ;) Pierwsze slysze ze ktos zaklada szersze opony na zime :) pozdrawiam

xtek - Sro Kwi 09, 2008 18:22

wiem, ale takie dostalem z autem, sa prawie nowe (jeden sezon) i nie mam ochoty tracic pieniedzy tylko po to zeby bylo zgodnie z "zasada" :P
snake0908 - Sro Kwi 09, 2008 18:25

Cytat:
wiem, ale takie dostalem z autem, sa prawie nowe (jeden sezon) i nie mam ochoty tracic pieniedzy tylko po to zeby bylo zgodnie z "zasada" :P


AAA no to zmienia postac rzeczy :)

Remigiusz - Sro Kwi 09, 2008 20:01

No koledzy, z tego co ja wiem to granica ET dla Roverk'ow 200 jest ET30 :!: Przy 14" i szerokosci 5"-6" (tego juz nie pamietam :razz: )
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 20:13

ash zgodnie z obietnicą wrzucam kilka fotek swoich 14" ET35 J6 (opony 175/65). Po dokładnym przyjżeniu się muszę jednak zweryfikować swój pierwszy wpis... Twoje ET30 przy oponie 185 może dać kłopot :( Z resztą sam zobacz...

Ps1. Na jednym zdjęciu pokazałem na czym polega problem dość krótkich szpilek w piascie... gdyby nie stożkowe nakrętki (dzięki którym mogę bezpiecznie się poruszać), to w ogóle nie dałoby się jeździ, bo nakrętka łapałaby max. 2 zwoje.

Ps2 Nie zwracajcie uwagi na to, że trochę utytłany... ostatnio pogoda nie dopisywała ;)

koalaup - Sro Kwi 09, 2008 20:27

Viniu a wystarczy tylko szpilki na dluzsze zmienic i bedzie pozadne trzymanie felgi
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 20:39

Ja akurat się nie obawiam... trzy niezależne sewisy zapewniły mnie, że 8 obrotów w zupełności wystarczy. Instrukcja obsługi felg wspomina o min 6. zwojach, więc raczej nie będę z tym nic robił... chociaż wygląda niefajnie ;) A tak przy okazji... próbował ktoś z was wymieniać szpilki na dłuższe??
ash - Sro Kwi 09, 2008 20:49

No to teraz jestem zmartwiony na serio tym ET :neutral: A jakby co ile kosztuja takie szpilki?

Ps Viniu calkiem niezle prezentuje sie Twoja dwu-setka! Choc faktycznie jest troche tego przeswitu...

koalaup - Sro Kwi 09, 2008 20:55

Szpilki kosztuja cos kolo 12 zlotych za sztuke A co do szerokosci felg to sam dzis zamowilem sobie felgo ENZO H 6' o ET38 i raczej sie nie obawiam ze beda za szerokie ale opisze dokladniej jak przyjda Jedyne czego sie boje to za krotkie szpilki bo nie jezdzilbym tak jak Viniu (mialbym stracha) Felgi 14 bo mam takowe opony nowe i letnie i zimowe wiec nieoplacalo mi sie zmieniac na wieksze
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 20:57

ash napisał/a:
Choc faktycznie jest troche tego przeswitu...
Na zdjęciach faktycznie wygląda na spory prześwit, ale w ruchu ulicznym prezentuje się dużo niżej... dałem się bratu przejechać, abym mógł to zobaczyć i jest zdecydowanie lepiej niż na fotkach :)

ash jeśli obwiasz się czegoś to może faktycznie kup używane oryginalne roverowe 15"... unikniesz kłopotu ze szpilkmi i z ET... jedynie oponki z większym profilem, aby nie ujmować wiele z komfortu... Ostatnio widziałem na allegro felgi od naszego szanowanego klubowicza z oponami zimowymi za chyba 700zł w stanie idealnym (dostałem dokładniejsze fotki). Już byłem na nie nawet zdecydowany jednak przemyślałem sprawę jeszcze raz i zdecydowałem się na 14"

Tu jest ta aukcja
http://www.allegro.pl/ite...gi_15_cali.html

ash - Sro Kwi 09, 2008 20:58

Koalaup jakie zamowiles 15 czy 14??

I jaki moze byc najwyzszy profil na 185/??R15

Alez czlowiek ma problemy...

Remigiusz - Sro Kwi 09, 2008 21:02

@ Viniu, Monza kupić sobie takie nakładki na śruby i nie będzie widać ze nie są dokręcone do końca śruby :wink:

I co do zdjęć, to jak na moje oko, z przodu (1.zdjęcie) jeszcze by spokojnie 1cm można było dać felgę dalej wystawać. Zanim będzie dokładnie na granicy wystawania poza karoserie przy górnym czubku błotnika :razz:

Brt - Sro Kwi 09, 2008 21:04

ET30 i opona 185 wysuną koło w sumie centymetr wiecej na zewnątrz niz to co jest u Vinia obecnie. Czy to duzo to nie wiem :hm:
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 21:08

Brt napisał/a:
Czy to duzo to nie wiem
Na moje jedno i w dodatku koślawe oko to już będzie za dużo... Moje zdanie jest takie, że jeśli opona ma mieć więcej niż 175, to rozważniej będzie trzymać się ET przewidzianego przez producenta czyli 45... Raczej nie ryzykował bym inaczej...

ash wyżej podałem Ci linka do aukcji Tomi114 z felgami od Roverka... może warto to rozważyć... ??

koalaup - Sro Kwi 09, 2008 21:09

ASH edytowalem posta wczesniejszego ale napisze felgi 14' 6' szerokie a opony 185/65
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 21:22

koalaup napisał/a:
nie jezdzilbym tak jak Viniu (mialbym stracha)
Faktycznie nie wygląda to najbezpieczniej, ale w rzeczywistości nakrętki wchodą dość głęboko... Jak wspomniałem, konsultowałem tem problem i wszędzie bylem zapewniany, że jest o.k. Poza tym wypróbowałem auto na małej jeździe testowej: ostro pokonywane zakręty (oponki zapiszczały), gwałtowne hamowania (ABS działa ;) ), i ostre ruszanie (pierwszy raz w życiu zrobiłem "piskacza") i również bez niepokojących objawów, więc myślę, że nie będę nicj z tym robił... :)
koalaup - Sro Kwi 09, 2008 21:25

Oby tak dalej jednak ja nie posiadam ABS-u wiec dla swojego "lepszego snu" jezeli u mnie wyskoczy takowy "mankament " to pewno wymienie szpilki. Co do tego ABS-u to wydaje mi sie iz bez tego systemu caly uklad dostaje bardziej w kosc A i jeszcze jedno nie mam doswiadczenia przy alu ale ponoc trzeba uwazac bo lubia sie nakretki jak i sruby poluzowywac w czasie jazdy (opinie mechanikow) wiec trzeba kontrolowac
ash - Sro Kwi 09, 2008 21:27

Raczej zrezygnuje z tego ET 30, nie bede ryzykowal zwlaszcza jak mam zamiar zalozyc nowe oponki! Poszukam czegos innego... rozwaze tez opcje 15", ale kurcze cena opon na ktorych komfort bedzie lepszy mnie odstrasza :/ No nic, ciesze sie, ze mi pomogliscie i bardzo dziekuje za wszystko! Pozdrawiam

Ps Jak juz sie zdecyduje to sie pochwale :smile:

Viniu - Sro Kwi 09, 2008 21:50

koalaup kurcze zamotałeś mi teraz z tymi szpilkami do tego stopnia, że przewertowałem parę stron i znalazłem np. szpilki do Jaguara:
http://www.allegro.pl/ite...gi_15_cali.html
I co jest najciekawsze... ano to, że gwint, który wkręcamy w piastę ma jedynie 7 zwojów, więc analogicznie przyjmując można domniemywać, że skoro nakrętka łapie 8 zwojów to wytrzymałość powinna być zbliżona... ehh.. sam już nie wiem co o tym myśleć... ;)

Brt - Sro Kwi 09, 2008 22:00

Viniu, nie kombinuj. to wystarczy co masz obecnie ;)
Viniu - Sro Kwi 09, 2008 22:05

Brt napisał/a:
Viniu, nie kombinuj. to wystarczy co masz obecnie
A kurcze tak to już jest jak się zasieje ziarnko niepewności... ;) Ok... odpuszczam sobie :) Dzięki Brt :D
ash - Sro Kwi 09, 2008 22:22

Jeszcze cos jednego mi przyszlo do glowy - jezeli skusilbym sie na te felgi 14" z ET 30 co niby istnieje ryzyko obcierania na oponach 185/60 to moze zaloze oponke 175/65 - bedzie na bank ok??
koalaup - Czw Kwi 10, 2008 05:50

Viniu chyba sie mylisz z tym gwintem wkrecanym w piaste bo my jednaj nie jezdzimy jaguarami a konkretyzyjac to te szpilki sa wbijane do piasty na wieloklinie od srodka na zewnątrz a nie na gwincie tak jak piszesz
Viniu - Czw Kwi 10, 2008 07:08

koalaup a to znowu mnie zaskoczyleś... byłem przekonany, że szpili są wkręcane :/


Co nie zmienia jednak faktu, że skoro większy i cięższy Jaguar trzyma się na szpilce wkręconej jedynie na 7 zwojów, to tymbardziej R200 będzie się trzymał na 8 zwojów ;)

ash - Pon Kwi 21, 2008 16:42

Po kilku tygodniowej walce z myslami, po kilkuset godzinach spedzonych przed komputerem (na allegro i forum)... w koncu zdecydowalem sie! :lol:

Przemyslem wszystko, za i przeciw, az wybralem najbardziej optymalny, oszczedny, komfortowy "kompromis" :grin:

Wybor padl na: nowe FELGI 6,5X15" ET40 firmy malo znanej HIJOIN (950zl) oraz na nowe OPONY 185/55R15 firmy UNIROYAL (520zl z zalozeniem)

Wszystko dlatego, ze udalo mi sie znalesc tanie, a nowe opony w komfortowym rozmiarze oraz gore wziela przyszłosc... planuje w pazdzierniku sprzedac moja 200etke (wyjazd za granice na dziekanke), koła zostawic, a po roku zakupic innego R :rotfl:

Musze sie pochwalic, ze naprawde ladnie sie to prezentuje, a i prowadzi sie wysmienicie jak na zimowych 14", a w dodatku ma jeszcze wiekszego kopa!! :cool: (w weekend zrobilem ponad 1000km) ponizej fotki:

Dziekuje jeszcze raz wszystkim za udzial w dyskusji!

Viniu - Pon Kwi 21, 2008 19:42

No pięknie pięknie :cool: Myślę, że na żywo prezentują się jeszcze lepiej :) Gratuluję i zadowolenia z jazdy :)
nicco_nuwai - Pią Mar 16, 2012 17:18

odkopie kotleta :)

witam :)

idzie lato, a ze stalowki z letnimi oponami nie zapewniaja mi juz bezpiecznej jazdy, stoje przed dylematem wymiany opon na stalowkach r14 czy tez zakup alu z uzywkami r15.

umyslilem sobie ats cup, parametry z aukcji:

Alufelgi:

Marka: ATS
Model: CUP
rozstaw śrub: 4x100
Rozmiar: 7jx15
ET: 20 rant na feldze około 7cm

otwor centruacy: 57.

z pomiarow sprzedajacego wynika ze aby bezpiecznie zakrecic felgi na szpilach - musialy by miec dlugosc okolo 35mm od piasty.

czy ktos sie orientuje ile wystaja nasze szpile w r200 ? (mam zapalenie oskrzeli i jakos nie wybieram sie na dwor zdejmowac kola zeby pomierzyc - moze ktos pomoze? :( (( )

pamietam ze raz przymierzalem ats cup (nie pamietam wymiarow, i szpile ledwo lapaly na 1-2 gwinty, wystawac nie wystawaly ale nie pamietam ani et ani szerokosci.

a mam okazje kupic te walsnie z oponami Toyo T1R w rozmiarze 195/50/15.

prosze o sugestie :)

pozdr

Kozik - Pią Mar 16, 2012 17:45

nicco_nuwai napisał/a:
ET: 20 rant na feldze około 7cm


będzie tarło o błotnik z pewnością ja mam ET 35, 6,5J i przy oponach 195/50R15 musiałem liznąć ranty z tyłu bo przy niskim zawieszeniu przy obciążeniu tarło

przy ET20 to jakich byś opon nie założył będzie dramat

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 17:45 ]
za bardzo na zewnątrz szukaj coś między ET 38-45

przy Alu 14" 185/60R14 felga 14" ET30 6J nic nie tarło - fele mimo że małe fajnie wyglądały bo kółka były przy zewnętrznej linii
Przy Alu 15" 195/50R15 felga 15" ET35 6,5J musiałem klepać ranty
na zimę mam:
Alu 14" 185/60R14 felga 14" ET 49 5,5albo 6J kółka chowają się nieco w nadkola, fele z opla kateda GSI bardzo wytrzymałe

xel22 - Pią Mar 16, 2012 22:23

Koledzy ja mam felgi BBS oryginały z BMW E30 z et 24 7 cali r15 i opony 185/55 i trochę obcierają przy pełnym załadunku czyli 4-5 osób i bagaż, a na marginesie mam jeszcze jeden komplet takich falg na sprzedaż
nicco_nuwai - Sob Mar 17, 2012 09:53

witam!

dzieki koledzy za sugestie, zebralem sie i zmierzylem szpile - niestety nasze maja 23-25mm - a zeby zakrecic te ats cup potrzeba okolo 35mm szpili - wiec pozamiatane...

przy et20 te felgi wystaja o 38mm bardziej niz standardowa felga, ja mam bardzo wysokie zawieszenie, z tylu od gory opony mam 9cm do rantu, a z przodu 10cm, wiec nie bal bym sie szorowania nawet jak beda wystawac za obrys o pare mm, ale szpilek nie wymienei - z robocizna, material, plus potencjlanie rozwalone lozyska i inne nieprzewidziane kwiatki - to wyjdzie wiecej ta wymiana szpilek niz gra jest warta tego....

dzieki raz jeszcze
pozdrawiam

[ Dodano: Sob Mar 17, 2012 09:53 ]
witam!

moj znajomy podpowiedzial mi istnie szatanski pomysl, nakretki z prowadzeniem!

np tu:

http://allegro.pl/nakretk...2201036052.html

wchodza przez otwor w feldze i lapia w glab szpilki, co sadzicie?

pozdr.

Kozik - Sob Mar 17, 2012 09:57

nicco_nuwai napisał/a:
wchodza przez otwor w feldze i lapia w glab szpilki, co sadzicie?


daj sobie spokój i kup normalne felgi

Krzysi3k - Sob Mar 17, 2012 10:02

Dokładnie, daj sobie spokój i szukaj felg z ET jak najbliższym fabrycznemu 45 ;)
xel22 - Sob Mar 17, 2012 18:38

koledzy mają racje, pracuje na wulkanizacji i nigdy z takim wynalazkiem się nie spotkałem
imejdz - Sob Mar 17, 2012 21:01

to i ja dla spokoju zapytam. Po tym co przeczytałem rozumiem że nie mam opcji zegrać felgi o parametrach podanych w załączniku z moim r200? :razz: :roll:
Kozik - Sob Mar 17, 2012 21:35

imejdz napisał/a:
to i ja dla spokoju zapytam. Po tym co przeczytałem rozumiem że nie mam opcji zegrać felgi o parametrach podanych w załączniku z moim r200? :razz: :roll:


nie ma opcji

ET między 38-45 musi być, niewielkie odstępstwa od tych wymiarów powiedzmy o 2 jednostki są możliwe ale to już trzeba pomierzyć

xel22 - Sob Mar 17, 2012 21:38

Jak wyżej pisałem jest ok dopóki nie załadujesz auta do pełna
Kozik - Sob Mar 17, 2012 22:26

Cytat:

Jak wyżej pisałem jest ok dopóki nie załadujesz auta do pełna


że tak się zapytam, auto używasz czy na nie patrzysz?

xel22 - Sob Mar 17, 2012 22:56

Używam ale przeważnie jeżdżę tylko z żoną i dzieckiem więc pełnym ładunkiem tego nie nazwę
Krzysi3k - Nie Mar 18, 2012 14:13

Jak wąska felga to i ET35 podejdzie :) ET35 z powiedzmy już nawet 6,5" może troche trzeć, chyba że naciąg dasz :D
Kozik - Nie Mar 18, 2012 16:37

Cytat:
Jak wąska felga to i ET35 podejdzie :) ET35 z powiedzmy już nawet 6,5" może troche trzeć, chyba że naciąg dasz :D


ja mam ET35 15" 6,5J przy oponie 195/50R15 i przy niskim zawieszneiu z tyłu było dość ciężko pod obciążeniem

leszczu - Nie Mar 18, 2012 18:36

Również mam ET35, 6.5, opona 185/60R15 i przy maksymalnym obciążeniu lekko na wyboju zatrze.
mucha1791 - Pią Mar 23, 2012 11:11

a ja ci powiem ze zalozylem sobie wlasnie fele 16" i na tym mam oponki 195/55 R16 i powiem ci szczerze ze to wyglada bombowo
imejdz - Pią Mar 23, 2012 12:00

mucha1791, zapodaj zdjęcie poglądowe ;P
mucha1791 - Sob Mar 24, 2012 13:41

imejdz , dzis wieczorkiem zarzuce ci tu foto ok :)
Remigiusz - Sob Mar 24, 2012 14:10

Ja wam jeszcze polecam ta stronę:
http://www.rimsntires.com/specs.jsp

Bedzie widać wizualnie jak się zmienia położenia felgi oraz opony

tuners - Nie Mar 25, 2012 06:42

Witam dołączę się do tematu, otóż wymiana szpilek mnie raczej nie minie zbyt mało gwintu łapie zwłaszcza jak do mojego typu jazdy więc pytanie takie jaką dokładnie długość mają obecne szpilki i czy takie coś się zda http://allegro.pl/szpilka...2218557138.html
nicco_nuwai - Pią Kwi 06, 2012 05:55

witam!

no i zalozone :)

205/50/r16 rover 200 brm ed. 4x100/6,5j/et45

z tylu bez problemu, z przodu do kielicha mc-persona na grubosc papierosa - 17" juz by nie wlazla. wstepna przejazdzka po miescie (progi/przejazdy kolejowe itp) nie ujawnila tarcia i innych nieporzadanych efektow, rowniez 100kg kumpel skaczacy w bagarzniku nie docisnal auta do pozomu ocierania o nadkola z tylu.

pozdrawiam :)

wlodi893 - Wto Kwi 17, 2012 15:14

Witam! To przy okazji i ja zapytam... Co myślicie o BORBETach BS?

Jakoś mam dziwna faze na takie koło :wink:
DANE FELG:
rozmiar - 7Jx15H2 (7x15)
odsadzenie - ET35
rozstaw śrub - 4x100
I do tego opona coś koło 195/50. Jakieś sugestie? Ewentualnie za/przeciw?

leszczu - Wto Kwi 17, 2012 17:00

wlodi893 napisał/a:
Ewentualnie za/przeciw?

Koło będzie lekko wystawać za obrys auta. :neutral:

wlodi893 - Wto Kwi 17, 2012 17:35

Hmm... Ale to przecież chyba nie jest duży problem, prawda? Względów "estetycznych" moim zdaniem to nie zmieni :razz:
Kozik - Wto Kwi 17, 2012 17:42

wlodi893 napisał/a:
Hmm... Ale to przecież chyba nie jest duży problem, prawda? Względów "estetycznych" moim zdaniem to nie zmieni :razz:


zależy jakie opony na nie założysz z tyłu 195/50 może trzeć, u mnie przy ET 35 i 6,5" szerokości musiałem klepać ranty żeby nie tarła opona o nadkole (na niskim zawiasie)

estetycznie to Twój problem a za wystawanie kół za obrys to policja dowód zabiera (albo i nie jeśli się nie czepią)

leszczu - Wto Kwi 17, 2012 17:44

wlodi893 napisał/a:
Hmm... Ale to przecież chyba nie jest duży problem, prawda? Względów "estetycznych" moim zdaniem to nie zmieni :razz:

Ja wiem. Do tego dochodzi jeszcze jeden problem. Przy obciążonym tyle. na wybojach koło będę walić o nadkole. :/

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 18:44 ]
Kozik napisał/a:
zależy jakie opony na nie założysz z tyłu 195/50 może trzeć,

Na pewno będzie trzeć. Kozik, ja mam te same wymiary felgi co ty, i mi przy oponie 185 lekko trze. :neutral:

wlodi893 - Wto Kwi 17, 2012 17:46

Wiec mogłoby być to na tyle widoczne? No własnie myślałem o 195/50... Ewentualnie 195/55, chociaż bardziej jestem skłonny do tych pierwszych. U mnie póki co zawieszenie seria, wiec raczej z obcieraniem nie powinno być problemu?
leszczu - Wto Kwi 17, 2012 17:54

wlodi893 napisał/a:
wiec raczej z obcieraniem nie powinno być problemu?

Załadujesz dwójkę osób z tyłu lub będziesz miał załadowany bagażnik, to na wybojach będzie trzeć. :neutral:

wlodi893 - Wto Kwi 17, 2012 18:54

Sprawa do przemyślenia. Ale idąc tym tokiem "myślenia" nie da się założyć innych kółek do naszych "pociech"... W każdym bądź razie dzięki za podpowiedzi! I ewentualnie niech reszta dołoży coś od siebie ;]
Kozik - Wto Kwi 17, 2012 21:05

wlodi893 napisał/a:
Ale idąc tym tokiem "myślenia" nie da się założyć innych kółek do naszych "pociech".


przy ET45 wchodzi nawet 205/50 R15

osarro - Czw Maj 31, 2012 22:52

Może ktoś coś doradzi gdyż przymierzam się do zakupu opon i mam kilka propozycji,moja felga 6,5J R15 zastanawiam sie nad wsadzeniem rozmiarów 195/50, 195/55, 205/50 potem bedzie delikatne obniżenie jak dostane sprężyny z ZRa bo na większym obniżeniu obawiam się że w zimę byłyby problemy :)

Oraz lista oponek nad którymi sie zastanawiam :

1. toyo proxes t1-r lub t1-s
2. yokohama parada pa01
3. vredestein sportrac 3
4. uniroyal rainsport 2
5. bf goodrich g-force profiler

co do moich wymagań...oponka musi być w miarę cicha, posiadać rant ochronny i żeby kilka sezonów posłużyła a nie starła się po 2-3 sezonach ( obecnie posiadam kleber dynaxer dr i były naprawdę dobre )
Jak ktoś miał do czynienia z tymi oponami lub ma jakieś inne propozycje to czekam na odp i dzięki z góry :)

leszczu - Pią Cze 01, 2012 11:44

osarro napisał/a:
felga 6,5J R15

Jakie ET ??

osarro - Pią Cze 01, 2012 20:31

ET45 z tego co pamietam dlatego obnizenie -35/40 raczej nie wchodzi w gre bo przy pelnym skladzie i gazie ktory mam zamontowany docisnie w zime kolka a okolo -20 z ZR byloby calkiem ze smakiem i nie przesadzone....no dobra ale moze jakies propozycje co do oponek?? :)
Kozik - Sob Cze 02, 2012 10:01

przejeździłem 3 lata na toyo proxes t1r 195/50 R15 felga 15" ET35 6,5J
wrażenia, opona wystarcza na długo ale niestety głównie ściera się od zewnątrz, rocznie robię około 20-30tys km styl jazdy mieszany głównie spokojnie ale czasami wścieklizna dopada ;)
opony przy silniku 1.4 103KM nie zrywały zbytnio przyczepności przy ruszaniu, po wsadzaniu 1.8 147KM przy dodawaniu gazu na pierwszym biegu ślizgały się (nawet ze szperą)
teraz jeżdżę na michelin pilot exalto pe2 rozmiar ten sam (195/50 R15) mimo iż mocy nieco przybyło uślizgu przy dodawaniu gazu na 1 biegu nawet na mokrej nawierzchni nie mam, no chyba że jakiś śliski asfalt się trafi. Jeśli chodzi o uślizg chodzi mi o to że jedzie się na 1 biegu ok 1500obr/min i gaz w podłogę.

toyo fajne bo tanie i się nie ścierają, michelin jest duuużo droższy ale wygląda na to że też lepszy, ocenię po całym sezonie doświadczenia z jazdy ;)

toyo - cena/jakość - pozytywnie

Felipe987 - Czw Cze 26, 2014 17:24

Odkopię trochę temat co by nowego nie zakładać :wink: Kupiłem felgi 7J15 et 35 i mam mały problem z nakrętkami, a mianowicie szpilki są ciut przykrótkie - w nakrętce zostają ze dwa wolne zwoje. Czy muszę się tym martwić czy mogę spokojnie jeździć?
capsoft - Pią Cze 27, 2014 00:25

Ja bym sie martwil :-) trzeba zakupic dluzsze szpile i do mechanika zebt zmienil/nabil
tuners - Pią Cze 27, 2014 04:52

No ja teraz mam tak u siebie 2 zwoje to pół biedy bo felgi gdzie tylko 2 brakuje zabrałem na zlot ale mimo wszystko nie zmieniłem ich przez urwany łeb nakrętki zabezpieczającej i na torze jeździłem na felgach gdzie brakuje do pełnego zakręcenia ... 7 mm :-) latego w miarę spokojny przejazd ale nie odpadły :-P
Brt - Pią Cze 27, 2014 08:23

Do tokarza z felgami i niech zbierze odrobinę od wewnątrz felgi ... chyba będzie to łatwiejsze niż wymiana szpilek ... tylko tokarz musi być pierwsza klasa, żeby nie zrobił bicia na feldze. Teoretycznie chyba 5 zwojów wystarczy do pełnej wytrzymałości gwintu, ale zawsze jak cała nakrętka obejmuje szpilkę, to pewniej. No i tokarz musi mieć dużą tokarkę ;)
Felipe987 - Pią Cze 27, 2014 10:19

Dzięki za rady. Widzę, że jednak trzeba coś z tym zrobić, ale doszedłem do wniosku, że najpewniej to potrzebuję nakrętek stożkowych :) Muszę się tylko upewnić jakie mam gniazda w felgach. Przy okazji nakrętki stożkowe powinny chyba głębiej wejść w felgę. Może ktoś posiada na zbyciu jakiś komplecik? :mrgreen: nie muszą być zbyt ładne bo praktycznie nakrętek nie widać ;)
Brt - Pią Cze 27, 2014 10:27

no jesli gniazdo jest w stożek to i takie nakrętki trzeba dorwać ... od nich zacznij ... moze rzeczywiscie wystarczy tylko je wymienić :ok: