|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Silnik chrobocze
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 07:36 Temat postu: [R45] Silnik chrobocze [ Rover 45 2.0 TDi ] Silnik chrobocze i brak mu siły a jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika.
Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego.
Przepraszam jeżeli jakieśbzdury piszę, ale na mechanice się nie znam.
String - Wto Kwi 15, 2008 07:44
To że nie potrafią się wpiąć - to nie dziwota. Żeby dostać się do kompa i odczytać wszystkie dane (bez domowych sposobów) należy znaleźć warsztat posiadający TESTBOOK T4 dedykowany do Roverów. Na stronie głównej masz artykuł poświęcony odczytowi błędów zapamiętanych przez kompa - sposobem domowym.
NieTESTBOOKIEM mozna odczytać jedynie kąt wtrysku paliwa za pomocą komputera KTS Boscha - ale zapewne Ty potrzebujesz tego Naszego Roverowskiego
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 08:47 ]
Na Twoim miejscu zadzwoniłbym i wybrał się do Krakowa do Pana Midowicza - najbliższy Ciebie Wszechfachman od Roverków.
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 07:57
Pewnie będę musiał tam się udać.
A najciekawsze jest to że żadna kontrolka mi się nie pali:-(
I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-(
piter34 - Wto Kwi 15, 2008 10:44
MirekCz napisał/a: | I pod dużą górę nawet na jedynce mi nie poszedł :-( musiałem się wycofać :-( |
Odepnij przepływomierz na początek i spróbuj, czy się dynamika zmieniła.
...a poza tym to POPRAW TEMAT WĄTKU DODAJ MODEL SILNIKA I ROCZNIK SAMOCHODU
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 11:05
ok, ale gdzie on jest?
co jak pisałem nie znam się za bardzo na tym
piter34 - Wto Kwi 15, 2008 11:11
MirekCz napisał/a: | ok, ale gdzie on jest? |
Po prawej stronie silnika w układzie dolotowym, takie czarne plastikowe "coś" z wtyczką elektryczną.
MirekCz napisał/a: | jak byłem u kilku elektryków, to potrafią się wpiąć w komputer ale nie ma dojścia do silnika. |
Jakim sprzętem próbowali się połączyć?
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 11:16
jakim sprzętem?
hm, nie zwróciłem uwagi ale jedno to było taki duży zielony sprzęt stacjonarny, u innych jakieś walizeczki, a jeden nawet czymś podobnym do przenośnej kasy fiskalnej
w inne funkcje potrafili wejść ale jak w silnik to wyrzucało ich
aha, na początek udaje się wprowadzić go na 5000 obr a potem jak stanie na 4000 to ani o mm nie drgnie
pgrad - Wto Kwi 15, 2008 12:19
odpiąłeś ten przepływomierz? wtyczka wygląda tak:
lub coś w tym stylu
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 12:44
Odpiąłem ale nic nie pomogło :-(
piter34 - Wto Kwi 15, 2008 12:47
MirekCz napisał/a: | Na "oko" ( a raczej ucho) oceniają że może to być spóżniony moment wtryskulub czujnik położenia wału korbowego. |
Jakby padł czujnik, to auto by nie jeździło w ogóle
Co do kąta wtrysku to jest do odczytania (jak już pisano) na testerze BOSCH KTS.
Czy turbo działa? Czy węże puchną po dodaniu gazu?
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 12:50
Turbo działa, na trójce i czwórce nawet dość efektownie, gorzej jak pod górę mam zwolnić do dwójki
a węże nie puchną
sTERYD - Wto Kwi 15, 2008 14:16
MirekCz napisał/a: | a węże nie puchną |
no i odkryłeś usterkę
posprawdzaj, czy te węże nie mają gdzieś dziury
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 15:54
Niestety to nie to:-(
A odgłos wydaje jak bardzo stary, przejeżdżony diesel. Kiedyś koło mojego bloku przejeżdżał i tak hałasował Ford Transit.
Aha, nie dymi , ani czarnym ani niebieskim dymem
PHJOWI - Wto Kwi 15, 2008 15:59
chrobocze i węże nie puchną oj....., może turbo umiera......
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 16:08
Turbo miałem regenerowane w listopadzie.
Ale turbo jest chyba ok, bo tak jak pisałem na 3 i 4 biegu ma moc! Tak, jakby nic się nie stało, tylko za głośny i przenosi drgania na sprzęgło
PHJOWI - Wto Kwi 15, 2008 16:13
a czy było grzebane z paskiem na pompie wtryskowej??
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 16:27
A przyzna się kto teraz?
A tak poważnie to nie wiem, ale to stało się nagle. A ostatnio nie miałem jakiejś poważnej naprawy. W zeszłą środę po prostu zaczął szwankować.
Ostatni przeglad miałem w grudniu. Sporo jeżdzę - ok. 2500 km/m-c
piter34 - Wto Kwi 15, 2008 16:43
MirekCz napisał/a: | Niestety to nie to:-( |
Czy węże puchną na postoju jak przygazujesz? TAK/NIE?
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 16:45
NIE
węże nie puchną
piter34 - Wto Kwi 15, 2008 16:57
MirekCz napisał/a: | węże nie puchną |
No to ja się przychylam do diagnozy PHJOWI. Z turbiną coś się dzieje.
Ewentualnie poszukaj jeszcze nieszczelności przy wężach turbo.
Posłuchaj też co dokładnie pod maską chrobocze.
String - Wto Kwi 15, 2008 16:57
Turbinka do poprawki ?
MirekCz - Wto Kwi 15, 2008 17:08
Nie byłoby to za proste?
Objechałem kilkunastu mechaników, i żaden by się nie kapnął?
Ostatnio jak mi siadła turbinka to tak nie hałasował, jedynie mułowaty był
pgrad - Wto Kwi 15, 2008 18:08
Tu nie chodzi o to żeby węże były twarde jak kamień, tylko szukasz pod maską linki od gazu. dodajesz gazu jedną ręką a drugą ściskasz wąż. jak próbuje rozepchać się, i przy wysokich obrotach praktycznie udaje mu się to w 90% to turbina OK!
Poza tym każdy mechanik by się kapnął że to turbo!
Sprawdź temperaturę silnika - wskazówka jest po rozgrzaniu silnika w tym samym miejscu którym była przed usterką?
Może poszła uszczelka pod głowicą (sprawdź czy nie ma brązowego nagaru na korku od oleju).
Filtr paliwa kiedy był wymieniany?
A tak w ogóle to mogła się rozregulować po prostu pompa paliwa.
Sprawdź lepiej ten kąt wtrysku. A najlepiej to każ wyregulować pompę i kąt wtrysku tylko w takim zakładzie gdzie jest komputer rovera (TESTBOOK).
MirekCz - Czw Kwi 17, 2008 18:51
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Byłem w Krakowie, u P. Mid*******cza. Może i zna się na benzyniakach ale gorzej jest ze znajomością diesla
Co prawda zczytał że kąt wyprzedzenia był...zerowy. I ustawił. Czy jakoś tak.
Ale samochod nadal chrobocze, co prawda nie tak jak przed wizytą, ale nie jest to ta 45-ka co wcześniej.
Powiedziałbym ze pomógł mu tak ogólnie w 10-15 %
Więc po powrocie kontynuowałem dalej poszukiwania.
Znam już chyba ze 25-30 mechaników w Gorlicach i okolicach.
Z tego co mi powiedział mój stały mechanik, to ''klepanie'' w silniku będzie ze strony wtrysku.
Byłem u najlepszego "pumpiorza" w okolicy, ma w środę znależć przyczynę. Prawdopodobnie może to być pompa wtrysku.
Dalsze wieści podam do ogólnej wiadomości
PS. Większość raczej odradzałami jazdę, jedynie P. M*******cz powiedział że on by jeździł takim
piter34 - Pią Kwi 18, 2008 11:42
MirekCz napisał/a: | Byłem w Krakowie, u P. Mid*******cza. Może i zna się na benzyniakach ale gorzej jest ze znajomością diesla |
Nie wiem jak z wiedzą, ale generalnie, to on nie lubi diesli.
MirekCz napisał/a: | Co prawda zczytał że kąt wyprzedzenia był...zerowy. I ustawił. Czy jakoś tak. |
No a co mówił na to chrobotanie?
Możesz w ogóle to nagrać na komórkę/aparat i nam zaprezentować?
MirekCz - Czw Kwi 24, 2008 19:20
No i po kłopocie
Spalił sie czujnik na pompie wtrysku paliwa, czy jakoś tak.
Kosztowało mnie to 620 zł ale mój Roverek znowu idzie jak burza!!! i miękko chodzi
Jakby ktoś miał problemy z pompą itp u Diesla to zapraszam do P. Sochy w Moszczenicy k. Gorlic.
Pozdrawiam!
piter34 - Sro Kwi 30, 2008 10:21
MirekCz napisał/a: | Jakby ktoś miał problemy z pompą itp u Diesla to zapraszam do P. Sochy w Moszczenicy k. Gorlic. |
Może dodasz do "cześci i warsztaty" na stronę klubową?
|
|