Zobacz temat - [r200 2.0 SD 97 rok] Słabo chodzi jak by się dławił
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 2.0 SD 97 rok] Słabo chodzi jak by się dławił

matlacz - Pon Kwi 21, 2008 23:18
Temat postu: [r200 2.0 SD 97 rok] Słabo chodzi jak by się dławił
Nie wiem już co zrobić! :beczy:

Byłem chyba u 3 mechaników. Wymieniłem rozrząd, olej wszystkie filtry. I nic.

Dodam że mam roverka 220 SD 1997 rok 86 KM

Mój problem polega na tym że: Gdy ruszam z jedynki strasznie słabo "startuje" jak bym ruszał maluchem, gdy wrzuce 2 to tak jak by się chwile dławił, mogę wdusić gaz do samego końca a on i tak około 5 sekund strasznie się dławi i dopiero zaczyna ruszać (to "dławienie" dzieje się tak około co 3-5 ruszanie), ponadto strasznie słabo przyspiesza. Na 3 już jest nienajgorzej! Lecz mimo wszystko mój roverek ma 86 koni, a zachowuje się jak by miał o połowę mniej! Nie liczę na to że będę nie wiadomo jak szybko jeździł ale wiadomo jak ruszam z krzyżówki chce zdążyć przed nadjeżdżającym samochodem. Do porównania mam też golfa III TDi też ma 86 koni i jak nim jadę to czuje to przyspieszenie, czuje jak delikatnie wciska mnie w siedzenie, a w roverku nic! :sad:
Ponad to jak otworzę maskę odpalę i się wsłucham to silnik raz chodzi szybciej raz wolniej jak by tracił chęć życia!


Nie wiem czy to ma coś z tym związek ale strasznie głośno chodzi aż już kilka razy słyszałem że jak traktor!
I jeszcze jedno chwilowo mam zamiast filtra powietrza filtr tzw. stożek taki najtańszy (kupie po wypłacie obudowę i filtr oryginalny), koledzy mówili że to może od tego ale jak zciągnołem i przejechałem się kawałek bez to nic nie pomogło żadnej różnicy.

Może jest ktoś z takim roverkiem w pobliżu Krotoszyna to bym podjechał zobaczyć jak powinien chodzić prawidłowo taki roverek??


Nie wiem co już robić jak tak dalej pójdzie to sprzedam roverka! Ale nie chce tego robić!

Pomocy :beczy:

Chester - Wto Kwi 22, 2008 00:04

matlacz napisał/a:
oledzy mówili że to może od tego ale jak zciągnołem i przejechałem się kawałek bez to nic nie pomogło żadnej różnicy.
jak Ci ściągnę filtr to sie nie pozbierasz.... jakby Ci tak wciągało jakiś śmieć i zniszczyło turbinę jak byś gadał??

A teraz do rzeczy:
1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU
2. sprawdź szczelność układu paliwowego może łapać powietrze przy gruszce, układu dolotowego
3. kontaktuj się z PHJOWI w Poznaniu
4. sprawdź kąt wtrysku

matlacz - Wto Kwi 22, 2008 08:46

Chester napisał/a:

A teraz do rzeczy:
1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU


Ok dzisiaj to zrobie!

Chester napisał/a:

2. sprawdź szczelność układu paliwowego może łapać powietrze przy gruszce, układu dolotowego


Czy mógł bym prosić dokładniej jak to zrobic, gdzie szukac? Szczerze mówiąc to nieznam się na silnikach!


Chester napisał/a:
3. kontaktuj się z PHJOWI w Poznaniu

Napewno się skontaktuje ale najpierw sam zrobie co radziłeś!


Chester napisał/a:
4. sprawdź kąt wtrysku


A to to chyba tylko dobry mechanik może zrobic?

sTERYD - Wto Kwi 22, 2008 08:47

matlacz napisał/a:
Chester napisał/a:
4. sprawdź kąt wtrysku



A to to chyba tylko dobry mechanik może zrobic?

może być byle jaki, żeby tylko miał komputer i umiał się nim posłużyć ;)

matlacz - Wto Kwi 22, 2008 09:14

No tak dałem do mechanika który zajmuje się tylko dieslem głównie wymieniał mi rozrząd, ale oprócz tego miał mi wyregulować go, ale odebrałem i zadnej różnicy! AQ poza tym mówił mi że niema programu do roverów więc niewiem chyba dam jeszcze do jednego (o ile ma komputer i "obsługuje" rovery) ale już jestem zrezygnowany! Ile razy można dawać samochód do mechanika!
Chester - Wto Kwi 22, 2008 19:00

sTERYD napisał/a:
może być byle jaki, żeby tylko miał komputer i umiał się nim posłużyć

sTERYD, i tu właśnie jest pies pogrzebany umiał sie posłużyć ;)

matlacz napisał/a:
AQ poza tym mówił mi że niema programu do roverów więc niewiem chyba dam jeszcze do jednego (o ile ma komputer i "obsługuje" rovery


Proponuje pojechać tam gdzie mają KTSa albo najlepiej jedz odrazu do PHJOWI

piter34 - Pią Kwi 25, 2008 14:26

Chester napisał/a:
1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU

W wersji 86KM to nie zadziała, bo tam jest sterowanie MEMS Diesel...

Najlepsza opcja to wycieczka do PHJOWI, a potem opisanie przyczyny problem na forum.

Zmień ten cały "stożek" na normalny filtr...

maciej - Pią Kwi 25, 2008 14:31

Dopisz model silnika w temacie

Oprócz PH JOWI w Twojej okolicy chyba jeszcze przemo285 ma Testbook T4.

A przy okazji, to czy sprawdzałeś szczelność układu paliwowego, bo dla mnie to trochę tak jakbyś miał zatkany filtr paliwa, uszkodzoną pompę albo układ się trochę zapowietrzał...

matlacz - Pią Kwi 25, 2008 18:55

No filtr paliwa mam nowy był wymieniany!

Uszkodzona pompa? W którym miejscu znajduje się pompa paliwa- jestem laikiem w tej sprawie. Zobaczył bym ją jak wygląda może się dopatrze! :)

A w jaki sposób układ może się zapowietrzyć? I jak go odpowietrzyc?

piter34 - Sro Kwi 30, 2008 15:27

Pomoże ktoś koledze?
matlacz - Sro Kwi 30, 2008 16:52

piter34,

DZIEKUJE za wstawienie sie!

Ja wciaż czekam na jakas odpowiedz! :smile:

String - Czw Maj 01, 2008 16:10

Dodam tylko że o ile pamięć mnie nie zawodzi to PHJOWI rezyduje w NOWYM MIEŚCIE nad WARTĄ :mrgreen:
maciej - Pon Maj 05, 2008 10:02

matlacz napisał/a:
Uszkodzona pompa? W którym miejscu znajduje się pompa paliwa- jestem laikiem w tej sprawie. Zobaczył bym ją jak wygląda może się dopatrze!

Ja się na dieselach nie znam... :(
To taka sugestia jakbyś jechał do mechanika.

PHJOWI - Pon Maj 05, 2008 15:19

tak 15 km od Jarocina. A sprawdzałeś czujnik stop , odepni go i przemyj wd albo kontaktem
matlacz - Pon Maj 05, 2008 18:53

hm... a gdzie znajde ten czujnik?



Jeśli moge prosic to napisz mi na pw ile mniej wiecej kosztuje sprawdzenie calego silnika w takim jak moj roverek! Pytam bo musze nastawic sie finansowo i podjechac! (cały silnik mam na myśli ogólnie podpiąć go do komputera i dowiedzieć się czy jest do regulacji i co jest do wymiany)

bizkid - Pią Maj 09, 2008 23:35

matlacz napisał/a:

(cały silnik mam na myśli ogólnie podpiąć go do komputera i dowiedzieć się czy jest do regulacji i co jest do wymiany)


Czy ktoś wie gdzie wykonują taką fachową diagnostyke na ŚLĄSKU ?