Zobacz temat - [R200 1.4 99r] Problem z obrotmi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 99r] Problem z obrotmi

triesto21 - Wto Kwi 22, 2008 13:09
Temat postu: [R200 1.4 99r] Problem z obrotmi
Witam !! !
Mam Roverka 200 z 1999r poj 1,4 cm3 V8 i mam w nim problem z obrotami . Podczas jazdy czasami obroty mi nie spadają np jadąć na 3000 obr/min sciągam noge z gazu i obroty zamiast spadać troche się podnoszą do 3200 obr/min i nie spadają . dopiero jak podniose obroty mu do około 4500 obr /min obroty wracają do normalnego stanu . Nie mam pojęcia co to może być i jak to naprawić więc prosze o pomoc . Z góry dziękuje !! !!!!

[ Dodano: Wto Kwi 22, 2008 14:14 ]
A zapomniałem jak by było potrzebne to do Roverka wlwam benzyne bezołoiową

Radzio83 - Wto Kwi 22, 2008 13:16

Powiem Ci, że ja mam podobny problem i też nie wiem jaka jest przyczyna. Jak jadę równomierną prędkością i wciskam na luz to obroty na jakiś czas gwałtownie się podnoszą ale za 2 lub 3 sekundy opadają do 900. Tak więc nie pomogę Ci ale może ktoś wie co jest przyczyną pozdrawiam.
zouza - Wto Kwi 22, 2008 13:17

Było milion razy.
Ja bym stawiała na przepustnicę.
Jeśli obroty falują to może być silniczek krokowy.
Jak wpiszesz w szukajkę znajdziesz więcej info.

triesto21 - Sro Kwi 23, 2008 09:32

a po wymianie tego silniczka korkowego wszystko było ok czy dalej Ci obroty skakały
zouza - Sro Kwi 23, 2008 10:51

triesto21 napisał/a:
a po wymianie tego silniczka korkowego wszystko było ok czy dalej Ci obroty skakały


A czy ja pisałam, że wymieniałam silniczek krokowy? :shock:

Ciufa - Sro Kwi 23, 2008 19:51

u mnie pomogła wymiana silniczka krokowego na nowy
tak jak u kolegi obroty falowały i po wciśnieciu sprzegła same sie podnosiły

dudekmis - Pon Wrz 08, 2008 21:48

W moim przypadku nie pomogło ani czyszczenie przepustnicy ani wymiana silniczka krokowego . Jak bieg jałowy wynosił ok 1200 obr/min tak jest cały czas , tak samo jest z zawieszaniem sie obrotów ok 2500 - 3000 obr/ min .
sTERYD - Pon Wrz 08, 2008 22:52

a krokowiec w ogóle się rusza??
rzadki przypadek, ale może się zdarzyć, że padnie... a i kabelki mogą się poprzerywać...
może jeszcze temperaturę komputer dostaje non stop jakieś 15 stopni i tak ustawia obroty...

michalswiatek - Pon Wrz 08, 2008 23:03

Jezeli obroty nie faluja, tylko wieszaja sie przy ok 3000, to chyba nie wina krokowca. Przepustnica do wyczyszczenia. To powinno rozwiazac problem.

[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 00:04 ]
dudekmis, Jesli nie pomoglo czyszczenie, to moze wymiana pomoze :wink:

dudekmis - Sro Wrz 10, 2008 22:02

Sprawdziłem połączenie miedzy silnikiem krokowym a komputerem , wszystkie przewody są sprawne . Po wyjęciu silnika z obudowy i przekręceniu stacyjki silniczek wykonuje pełny skok . Wnioskuję więc ze jest sprawny .

przeprowadziłem 2 testy

1 Wstrzymanie dopływu powietrza do silniczka krokowego
Sposób : Zdjęcie wężyka łączącego przepustnicę z silnikiem krokowym i zatkanie palcem wlotu powietrza do silniczka

Obserwacje : Silnik momentalnie zszedł na niższe obroty powiedzmy ze była nawet 900 (powiedzmy bo trudno mi było zatykać palcem dolot powietrza i patrzeć na zegary ) Otwieranie przepustnicy powodowało całkiem normalny wzrost obrotów . Brak zawieszania sie przy 2500 obr/min . Moim zdaniem silnik podczas tego testu pracował całkiem normalnie .

2 Wstrzymanie dopływu powietrza do przepustnicy
Sposób : Zdjęcie łącznika miedzy filtrem powietrza a przepustnica

Obserwacje : Silnik pracował bez zmian na wyższych obrotach . Czułem jak powietrze jest zasysane przez kolektor mimo zamknięcia przepustnicy .


sTERYD napisał/a:

może jeszcze temperaturę komputer dostaje non stop jakieś 15 stopni i tak ustawia obroty...



o jaką temperaturę Ci chodzi ?

piter34 - Wto Wrz 16, 2008 19:15

dudekmis napisał/a:
przeprowadziłem 2 testy

1 Wstrzymanie dopływu powietrza do silniczka krokowego
Sposób : Zdjęcie wężyka łączącego przepustnicę z silnikiem krokowym i zatkanie palcem wlotu powietrza do silniczka

Obserwacje : Silnik momentalnie zszedł na niższe obroty powiedzmy ze była nawet 900 (powiedzmy bo trudno mi było zatykać palcem dolot powietrza i patrzeć na zegary ) Otwieranie przepustnicy powodowało całkiem normalny wzrost obrotów . Brak zawieszania sie przy 2500 obr/min . Moim zdaniem silnik podczas tego testu pracował całkiem normalnie .

Czyli jednak silnik krokowy w jakichś irracjonalnych pozycjach się po mojemu otwiera.

sTERYD - Czw Wrz 18, 2008 18:40

dudekmis napisał/a:
o jaką temperaturę Ci chodzi ?

o temperaturę płynu chlodzącego... pamiętaj, że głównym zadaniem silniczka krokowego jest ustawianie tzw. ssania, (choć w tym typie silników to dość mylące ;) ) czyli podwyższonych obrotów, gdy silnik (a zatem i płyn chłodzący) jest zimny w celu jego szybszego rozgrzania i łatwiejszego rozruchu. Zatem jeśli komputer dostaje od czujnika temperatury płynu informację, że płyn ma niską temperaturę, to próbuje na chama zagrzać silnik ustawiając krokowca tak, by silnik chodził na wysokich obrotach... :cool:

dudekmis - Pią Wrz 19, 2008 21:53

sTERYD napisał/a:
o temperaturę płynu chlodzącego



Tak sie chciałem upewnić . Czytałem jeden z wątków na FORUM . Czujnik temperatury płynu chłodzącego wyskakiwał jako błąd na komputerze . Dzisiaj go wymieniłem . Niestety nic nie uległo zmianie . Dalej podwyższony bieg jałowy zacinanie się obrotów i problemy z uruchomieniem zimnego silnika :sad:

A co mechanik to robi wielkie oczy i każe wymieniać co nowe części