|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Check Engine - KV6
Kazio_75 - Wto Kwi 22, 2008 18:35 Temat postu: [R75] Check Engine - KV6 Witam, zapaliła się kontrolka "chek engine", choć nie odczuwam zmian w pracy silnika. Co może być tego przyczyną, co robić? Silnik oczywiście benzyna.
Pozdrawiam.
Bobas111 - Wto Kwi 22, 2008 19:20
Check Engine
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie samochodu pod komputer u mechanika i sprawdzenie co jest nie tak.
Kazio_75 - Wto Kwi 22, 2008 19:41
Jakiś prostszy sposób, do mechanika dość daleko, czy można przez parę dni pojeździć z tym?
Bobas111 - Wto Kwi 22, 2008 19:49
Powiem tak, mojemu ojcu kiedyś w Corolli świeciła się również ta kontrolka. Jeździł parę dni, po czym pojechał do serwisu. Po sprawdzeniu na komputerze okazało się ,że wszystko jest jednak ok.
Kazio_75 - Wto Kwi 22, 2008 20:15
Powinienem dodać, że cztery dni temu w samochodzie zamontowano instalację gazową. Kontrolka świeci i w czasie jazdy na benzynie, i na gazie.
Bobas111 - Wto Kwi 22, 2008 20:23
Hmm, może coś pokopali. Jednak mimo wszystko bym polecał do kogoś się udać z tym problemem. No chyba, że chłopaki z forum coś dopowiedzą.
piter34 - Wto Kwi 29, 2008 11:09
Kazio_75 napisał/a: | Powinienem dodać, że cztery dni temu w samochodzie zamontowano instalację gazową. Kontrolka świeci i w czasie jazdy na benzynie, i na gazie. |
Prawdopodobnie montaż gazu albo regulacja nie została przeprowadzona prawidłowo.
Aby dowiedzieć się jaki błąd zgłasza sterownik wtrysku, należy udać się na komputer diagnostyczny (koszty...)
Moim zdaniem powinieneś podjechać do gaziarzy i kategorycznie żądać usunięcia przyczyny zaświecania się checka.
Jaka to instalacja?
rafalg - Wto Kwi 29, 2008 12:51
A może problem z sądą lambda to właśnie się może ona kończy napisz jaki ma przebieg auto i jaka instalacja została założona.
piter34 - Wto Kwi 29, 2008 13:34
RafałG napisał/a: | A może problem z sądą lambda |
Sondą lambda
Moim zdaniem tu jest ewidentny związek z faktem montażu instalacji gazowej, a sama sonda jest OK.
bys - Wto Kwi 29, 2008 13:45
witam
Na krótką metę jazda nic nie grozi bo to pokazuje że coś jest nie takt.Ale w tym przypadku stawiałbym na silniczek krokowy.
Kazio_75 - Wto Kwi 29, 2008 15:15
Witam ponownie, autko ma 140kkm, a instalacja to EasyJet.
Pozdrawiam.
piter34 - Wto Kwi 29, 2008 15:29
Kazio_75 napisał/a: | Witam ponownie, autko ma 140kkm, a instalacja to EasyJet. |
Czyli sekwencja tak jak tutaj.
Goń gaziarzy, niech naprawią.
Siwus181 - Pią Maj 14, 2010 15:01 Temat postu: [R75] Check Engine - KV6 Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika? Jak się ma gaśnięcie Check Engine do odpalania auta? Zauważyłem, że gdy Check Engine nie zgaśnie chwile po tym jak zaczyna kręcić rozrusznik to już nie odpali. Dzisiaj odpalił normalnie, przejechałem kawałek zgasiłem, chwilę postał i już nie odpalił.
Czy pod nadkolami są jakieś znaczące przewody, które mogłyby wpłynąć na to czy pali czy nie. Proszę o pomoc bo nie mam siły do tego samochodu.
apples - Pią Maj 14, 2010 15:24
Może to wina czujnika położenia wału korbowego Po podłączeniu do komputera powinno wyjść.
Siwus181 - Pią Maj 14, 2010 17:10
Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu ale ta wizyta niewiele pomogła.
Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił.
SeniorA - Pią Maj 14, 2010 18:35
Siwus181 napisał/a: | Kiedy Check Engine powinien zgasnąć? Przy przekręceniu kluczyka na zapłon czy w momencie kręcenia rozrusznika? | zapala się po ustawieniu kluczyka w poz. II (zapalają się wszystkie kontrolki ) i gaśnie w momencie uruchomienia silnika (sprawdzenie trwa 2 sek ), co znaczy ,że układ sterowania silnika jest OK.
[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 19:35 ]
Siwus181, mnie to wygląda na układ paliwowy,a dokładnie na wtryskiwacze, bo "Check Engine" reaguje na niewłaściwy skład mieszanki , występują też skoki obrotów z gaśnięciem , nieodpalaniem. Elektrycznie można sprawdzić wtryskiwacze mierząc oporność ( 13.8-15.2 om w 20 st.C )).
Siwus181 - Sob Maj 15, 2010 10:49
SeniorA, orientujesz się może czy w okolicach nadkoli znajdują się jakieś znaczące przewody dla układu paliwowego bądź innego, który może mieć wpływ na takie wariacje z odpalaniem?
SeniorA - Sob Maj 15, 2010 13:42
Przy lewym nadkolu jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami od której prowadzone są przewody modułu sterowania silnika ,wtryskiwaczy,cewek zapłonowych,głównego przekaźnika, czyli układów które mają wpływ na odpalanie.
PHJOWI - Sro Maj 26, 2010 20:13
Siwus181 napisał/a: | Czujnik PWK raczej nie, bo auto było w Poznaniu u PHJOWI ale ta wizyta niewiele pomogła.
Wsiadłem przed chwilą, odpaliłem, chwile pochodził i nagle spadek/skok obrotów i na ekranie "Check Engine" i po chwili znów spadek/skok obrotów - 3 razy takie cuś i zgasł.
Odpalił jeszcze raz, znów to co chwilę wcześniej i już nie odpalił. |
ten pacjent u mnie nie był , my się nie znajdujemy w Poznaniu tylko NOWE MIASTO NAD WARTĄ a to jest 60km od Poznania w stronę kalisza .
oj kolego chyba byłeś u kogoś innego.
Siwus181 - Czw Cze 03, 2010 17:15
Był u mnie znajomy z jakimś sprzętem pod OBDII, podłączył wyszło kilka błędów.
Później w Rave wyczaił jak zmierzyć czy czujnik PWK jest sprawny i wyszło, że to on jest sprawcą niepalenia. Wymieniłem czujnik PWK i od poniedziałku R75 pali codziennie, o każdej porze dnia i nocy
Miałbym jednak prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu podanych niżej kodów błędów:
P0305 Cylinder 5 Misfire Detected
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0562 System Voltage Low
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
Dodam, że te błędy pokazywało gdy podłączony był ten stary, niesprawny czujnik PWK.
PHJOWI - Czw Cze 03, 2010 17:24
Siwus181 napisał/a: | Był u mnie znajomy z jakimś sprzętem pod OBDII, podłączył wyszło kilka błędów.
Później w Rave wyczaił jak zmierzyć czy czujnik PWK jest sprawny i wyszło, że to on jest sprawcą niepalenia. Wymieniłem czujnik PWK i od poniedziałku R75 pali codziennie, o każdej porze dnia i nocy
Miałbym jednak prośbę o pomoc w rozszyfrowaniu podanych niżej kodów błędów:
P0305 Cylinder 5 Misfire Detected
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0562 System Voltage Low
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
Dodam, że te błędy pokazywało gdy podłączony był ten stary, niesprawny czujnik PWK. |
pierwszy błąd wypadanie zapłonu na 5 cylindrze
2} czujnik położenia wałka
3}czujnik położenia wału
4}niskie napięcie
5} czujnik ciśnienia klimatyzacji
6} usterka 2 biegu wentylatora.
apples - Czw Cze 03, 2010 17:26
Siwus181 napisał/a: | Był u mnie znajomy z jakimś sprzętem pod OBDII, podłączył wyszło kilka błędów. | Zapytaj się z jakim sprzętem i napisz
Siwus181 - Czw Cze 03, 2010 21:14
PHJOWI, dzięki. Mam jeszcze 2 pytanka.
Co mam rozumieć poprzez wypadanie zapłonu na 5 cylindrze?
I z czym związany jest ten czujnik ciśnienia klimatyzacji?
apples, myślisz, że jak jakiś lipny sprzęt to mogło źle zdiagnozować?
PHJOWI - Czw Cze 03, 2010 21:28
poprostu na 5 coś się stało że miał zakłucenie ,a czujnik może był odłączony , albo było mało gazu etc.
apples - Czw Cze 03, 2010 21:50
Siwus181 napisał/a: | pples, myślisz, że jak jakiś lipny sprzęt to mogło źle zdiagnozować? | Nie. Sporo pokazał, więc dlatego pytam.
Jak możesz to dowiedz się.
|
|