Zobacz temat - [R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów

mhr - Sro Kwi 23, 2008 13:19
Temat postu: [R620] Ciężko pracujący drążek zmiany biegów
Jak w temacie, jezdzilem juz wieloma samochodami ale w moim swieżo nabytym aucie bardzo ciężko wchodzą biegi (muszę użyć siły aby włożyć bieg), Czy to normalne w tych autach ??
Skiba - Sro Kwi 23, 2008 13:23

Nie ... Jak Ci łapie sprzęgło ? Nisko, wysoko ? Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku ukł. wysprzęglenia. Sprawdź także poziom oleju w skrzyni (nie zaszkodzi go wymienić). Zobacz także jak wygląda stan wodzików od lewarka, może ktoś naprawiał i za mocno dokręcił krzyżaki.
mhr - Sro Kwi 23, 2008 14:33

Sprzęgło bierze jak na mój gust normalnie dosyć wysoko, sprawdzalem płyny w zbiorniczkach i są w normie. Wiem że jest miarka oleju w skrzyni tylko nie wiem jak z niej korzystać :( ??
Brt - Sro Kwi 23, 2008 14:42

olej w skrzyni sprawdza sie odkrecajac śrubke przy półosi lewej. Opisy z fotkami są na forum ;) Jak już będziesz pod spodem, to sprawdź czy czasem ktoś nie dokręcił za mocno śrub na drążku zmiany biegów ;)
mcteusz - Sro Kwi 23, 2008 18:42

Ja obstawialbym zapieczone tulejki na drazkach idacych od lewarka do skrzyni. Przeczyscic i rozruszac...
kandj - Sro Kwi 23, 2008 18:53

Miałem taki sam przypadek wystarczyło przesmarować drązek i biegi same wchodziły tak jak napisał mcteusz
mhr - Czw Kwi 24, 2008 07:47

dzięki bardzo możliwe bo autko stało kilka miesięcy w komisie na Litwie.
tomyx - Czw Paź 15, 2009 10:53

Witam. Miałem wczoraj dziwną sytuację. Otóż wyjechałem w trasę i przez ok. 10 km jechałem na 4 biegu(nie mogłem wyprzedzić kilku tirów). A gdy chciałem wrzucić 5 bieg okazało się, że nie wchodzi więc włożyłem z powrotem 4. Drążek chodził bardzo ciężko,nie mogłem wyczuć gdzie jest luz. Na siłę wbiłem 5. Po jakimś czasie biegi zaczęły wchodzić normalnie, ale potem znów to samo i tak kilka razy, aż w końcu wszystko wróciło do normy.Teraz jest ok. Dodam, że ciężko było włożyć każdy bieg, tak jakby coś trzymało lewarek od spodu. Sprzęgło pracuje normalnie, nic nie zgrzyta, płyn w zbiorniczku jest, olej w skrzyni wymieniany ok. 3 miesiące temu. Byłem u magika-mechanika: stwierdził, że może to wina oleju, że zgęstniał(?), temp. w nocy ok. 0 stopni. Olej jaki zalałem to mobil 75w90. Miał może ktoś podobną przygodę?
szoso - Czw Paź 15, 2009 11:00

tomyx napisał/a:
stwierdził, że może to wina oleju, że zgęstniał(?),

to jest syntetyk więc nie mógł zgęstnieć
tomyx napisał/a:
Olej jaki zalałem to mobil 75w90

masz skrzynię PG1 i powinieneś mieć zalany 75w80 G4

tomyx - Czw Paź 15, 2009 11:28

czyli to może być wina oleju? do tej pory wszystko chodziło. A ten mobil to ktoś polecał na forum

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 12:28 ]
a może jakieś wodziki? gdzieś o tym czytałem,ale nie pamiętam szczegółów

szoso - Czw Paź 15, 2009 11:43

tomyx napisał/a:
A ten mobil to ktoś polecał na forum

jak już pisałem powinien być 75w80 i w każdym temacie o tej skrzyni znajdziesz taką informację pod nazwą mtf-94
nie wiem co się będzie działo na 75w90 i nie zamierzam tego sprawdzać na swojej PG1 :wink:
tomyx napisał/a:
a może jakieś wodziki? gdzieś o tym czytałem,ale nie pamiętam szczegółów

może o to ci chodzi:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=425

tomyx - Czw Paź 15, 2009 15:02

Podjechałem na kanał, znajomy przesmarował ten wodzik co wchodzi do skrzyni,jest on na końcu drążka,widać było, że jest podrdzewiały. A co do oleju to byłem pewny, że miał być 75w90. Kupuję MTF 94!

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 16:02 ]
oby nie za późno :???:

SviRu - Czw Paź 15, 2009 19:42

Skrzynia ci na pewno od tego nie padła ;) .

Swoją drogą cały ten mechanizm to jedna wielka klapa. Ja mam problem z wbiciem 5 i nie mogę sobie poradzić. Po przekorczeniu 2 tyś obrotów zawsze zgrzyta. Jak zmienię przy 1900 już nie. Czasem ciężej mi też wbić 2. Myślę, że to może być wina luzów na krzyżaku i drążku.

Swoją drogą czy ten krzyżak można kupić w ASO za jakąś rozsądną cenę? Ktoś się może orientuje?

bastek - Czw Paź 15, 2009 19:45

SviRu napisał/a:
Po przekorczeniu 2 tyś obrotów zawsze zgrzyta. Jak zmienię przy 1900 już nie.

ja bym powiedział że to synchronizator a nie krzyżak