Zobacz temat - [R 200 K16 1.8] Lewa poduszka silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 K16 1.8] Lewa poduszka silnika.

secio - Pią Maj 02, 2008 21:25
Temat postu: [R 200 K16 1.8] Lewa poduszka silnika.
Lewa poduszka w K16 1.8 VVC.

Witam!

Szukajac zrodla drgan na drazku oraz pedalach sprawdzilem lewa poduszke silnika. Sama poduszka jest OK, ale pojawilo sie pare pytan/watpliwosci za ktorych rozwianie bede wdzieczny. Schemat z elektronicznego katalogu czesci Rovera wyglada jak w zalaczniku. Elementy ponumerowane na rysunku nazywaja sie odpowiednio:

1) Strut-engine mounting bracket support - Gearbox to LH Eng.Mtg
2) Strut-engine mounting bracket support - upper
3) Snubber-engine mounting rubber

Pytanie 1.
Czy czesc zaznaczona na czerwono istnieje w rzeczywistosci ? U mnie jej nie ma. Gorna dziura w poduszce jest poprostu nieuzywana. W Rave, instukcji wymiany poduszki tez nie ma kroku odkrecania wspomnianej czesci...
Tak sobie mysle, ze moze to schemat dla wersji z kierownica po innej stronie i stad roznice ?

Pytanie 2.
Za co odpowiedzialne jest czesc 3) ? Zalozylem ja z drugiej strony poduszki (bo tak byla zalozona wczesniej), ale jakos nie bardzo widze po co ona tam jest i to z jednej strony tylko.

Bede wdzieczny za odpowiedzi, bo obawiam sie, ze moj R jest niekompletny ;) .

Chester - Pią Maj 02, 2008 21:41

ten rysunek z EPC to na 99,9% jest z silnika DIESLA dokładnie SDi sprawdz jeszcze raz czy dobry rysunek wkleiłeś
secio - Pią Maj 02, 2008 22:39

Chester napisał/a:
ten rysunek z EPC to na 99,9% jest z silnika DIESLA dokładnie SDi sprawdz jeszcze raz czy dobry rysunek wkleiłeś

Taki schemat podaje mi EPC po wybraniu 1800 petrol 16V. Ale masz racje, to blad, bo po wybraniu 1600 mamy jak w zalaczniku... napis VVC na kolektorze mowi jednoznacznie, ze to to i wszystko, oprocz tego, ze mam Dieslowska poduszke (dlatego nie przyjrzalem sie dokladnie rysunkowi ;) ), pasuje ;) .
Dzieki.
W takim razie, prawa poduszke wymienilem, lewa jest OK, zostaje tylko jedna? Ta nr 16 na zalaczniku w tym poscie, trzymajaca silnik w osi samochodu ? W srodku jest gumowy wklad, ktory sam z siebie wyglada OK, ale jakos bardzo ciasno w obudowie nie siedzi. Da sie go wyciagnac recznie. Jest OK czy wymaga regeneracji, np. uszczelnienia detka roWerowa ? ;) .

Mariusz

Chester - Pią Maj 02, 2008 22:49

sprobować nie zaszkodzi.... powiem szczerze że u mnie tak samo da sie ją wyciągnąć.... tylko że ja mam diesla......