Zobacz temat - [R420] Turbo w 420D
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Turbo w 420D

celaq - Czw Maj 08, 2008 21:01
Temat postu: [R420] Turbo w 420D
witam.
1. Czy w rover 420D jest turbo czy turbina załaczająca sie przy pewnych obrotach? jesli tak to jakich?
2. moja wersja podobno posiadała ABS, tylko nei wiem czy posiada go moje auto. Jak to sprawdzić, hamowaniem??
3. Czy w modelach serii 400 była montowana klimatyzacja? czy w dislach? jakie roczniki? podobne pytanie co do komputera.. czy w ogóle były instalowane?

Brt - Czw Maj 08, 2008 21:16

1. masz turbinę i ona działa na okrągło po odpaleniu, a zaczyna pompowac powietrze po dodaniu gazu.
2. czy swieci ci sie kontrolka ABSu po przekręceniu stacyjki ?? czy jak zahamujesz odstro na jakimś żwirku to czujesz takie odbijanie pedału hamulca ?? Mozesz też poszukać pompy ABSu pod maską szukaj po rurkah hamulcowych takiego aluminiowego "klocka" z dochodząca do niego wiązką przewodów i 6 rurkami hamulcowymi.
3. Była montowana w dieslach też we wszystkich rocznikach. Komp pokładowy w dieslach nie występował.

piter34 - Pią Maj 09, 2008 10:04

Brt napisał/a:
Komp pokładowy w dieslach nie występował.

W benzynach też.

celaq napisał/a:
podobne pytanie co do komputera.. czy w ogóle były instalowane?

Jaki komputer?
Pokładowy, od systemu poduszek powietrznych, od ABS, od wtrysku, od alarmu?

Jary - Pią Maj 09, 2008 10:22

piter34 napisał/a:
Jaki komputer?
Pokładowy, od systemu poduszek powietrznych, od ABS, od wtrysku, od alarmu?


To sa raczej sterowniki elektroniczne, montowane jako odzielne ustrojstwa i z komputerem raczej nie można ich kojarzyć :idea:

piter34 - Pią Maj 09, 2008 10:27

Zależy co się rozumie pod pojęciem "komputer" ;-)

Za SJP: "urządzenie elektroniczne automatycznie przetwarzające dane zapisane cyfrowo, służące do szybkiego wykonywania obliczeń, przechowywania, porządkowania i wyszukiwania danych oraz sterowania pracą innych urządzeń"

pgrad - Pią Maj 09, 2008 16:52

Z tego co wiem to 420D (takim jeżdżę) to najuboższa wersja serii 400, z silnikiem diesla o mocy 86KM. bez IC. Posiada beznadziejny interfejs ROVERA (ISO 1941, a nie tak jak w bosh'u ISO 9141-2) przez co kody błędów i inne rzeczy da się odczytać tylko na testbooku którego posiadają bardzo drodzy mechanicy (koszt sczytania w Łodzi to 150zł!!!!!!!!!!-zgroza).
Turbina działa zawsze jak jest włączony silnik (chyba że zepsuta). Z tego co wiem to ABS i klima były montowane tylko w SD i SDI. Ja mam 420D i ABS-u nie mam, ale zamierzam go zamontować (o ile się da). Silnik można trochę podrasować zwiększając ciśnienie podawane przez turbinę, podniesienie dawki paliwa, oraz demontaż katalizatora. Nic więcej się chyba nie da zrobić. Jak chcesz sprawdzić czy masz ten abs to ja proponuję pojechać na jakąś polną drogę w miarę równą (żeby dołów nie było) 40km/h i hamulec do spodu. Jak Ci będzie nogę wypychać i będziesz słyszał brzęczenie z hamulca to znaczy że ABS masz. A jak sie po prostu koła zablokują to nie masz.

[ Dodano: Pią Maj 09, 2008 17:53 ]
Oczywiście komputer posiada - jest umiejscowiony za silnikiem z dużą (u mnie bordową) wtyczką z kablami.

[ Dodano: Pią Maj 09, 2008 17:56 ]
Ponadto będzie na 100% miał kompa od poduszek powietrznych, a co tam jeszcze to nie wiem. Że jestem informatykiem to powiem wam że komputer to każde urządzenie które posiada procesor lub mikroprocesor ( mikrokontroler) i wykonuje funkcje logiczne.

piter34 - Pon Maj 12, 2008 11:46

pgrad napisał/a:
Z tego co wiem to ABS i klima były montowane tylko w SD i SDI.

1. Nie było "R400 SD"
2. W wersji "D" można spotkać na 100% klimatyzację i na 99% ABS. ;-)