|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - MG ZR 160..
HaDeSsS - Nie Maj 11, 2008 13:28 Temat postu: MG ZR 160.. witam
mnie tam zaczelo zastanawiac, czy np. kupujac taki silnik od 620Ti i przekladajac to co nam potrzebne do 1.8 z ZR, czyli kolektor ssacy i wydechowy z calym turbo itd. Czy to by dzialalo
7Tomi - Nie Maj 11, 2008 13:44
Tu jest lista modyfikacji poczynionych dla VVC Turbo http://www.cardomain.com/ride/2738640
HaDeSsS - Nie Maj 11, 2008 14:15
czyli jak sie chce to sie da
ja myslalem o przelozeniu niektorych czesci ze wzgledow ekonomicznych, bo taki silnik to ok 2k kosztuje a 350KM to juz jest masakra
[ Dodano: Nie Maj 11, 2008 14:19 ]
nie wiem czy moj pomysl nie bylby prostszy w wykonaniu dlatego pytam tez co sadzicie
kamil_luczak - Nie Maj 11, 2008 21:39
kolektor wydechowy to napewno by latwo nie pasowal. Trzeba byloby go przerabiac.
michone - Nie Maj 11, 2008 23:23
lepiej kupic chyba osprzęt od 1.8t z r75 przecierz to zwykle 1.8 + tubina czyli kolektor bedzie pasowal do vvc
HaDeSsS - Pon Maj 12, 2008 00:20
dlatego sie zastanawiam czy to ten sam silnik + turbina etc czy inne rozwiazania. No i pytanie o sprezanie w silniku.. hmm
michone - Pon Maj 12, 2008 09:11
dmuchniecie rzędu 0,3-0,5 bara to chyba bez odprężania można i bebechy sie nie stopią
VVC ma taki sam stopień sprężania jak 1.8 bez vvc czyli 10,5 ale 1.8T z r75 ma 9,2. Ale średnica tłoka i jego skok jest taki sam. Musiał byś znaleźć czym róźni sie 1.8 od 1.8T i wtedy bylo by jasne. Spróbuj porwnać w rave
HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 17:51
to teraz takie pytanko czy graty z http://www.allegro.pl:80/...?item=362454809 beda pasowac
- kolektor ssacy
- kolektor wydechowy
- turbina
- intercooler + weze ( to sie dopasuje )
dzieki za odpowiedz i sugestie
hoosar - Wto Maj 13, 2008 18:44
Kolektor wydechowy nie bedzie pasowal. Kolektor ssacy prawdopodobnie tez nie, ale na dobra sprawe do soft turbo moim zdaniem nie musisz sie z nim bawic - jesli juz to poszukaj aluminiowego kolektora od VVC + przepustnicy 52mm. Turbina spoko, ale ja bym wolal poszukac nowej, albo conajmniej po regeneracji.
michone - Wto Maj 13, 2008 19:12
na moje oko biorac gratyz 2.0t bedzie wiecej rzeźbienia niz.. szukales gratowod 1.8t??
hoosar - Wto Maj 13, 2008 19:21
Michone, dokladnie tez tak uwazam. A w dodatku mamy tu VVC, ktore podobno ciezko zestroic. Anglicy zazwyczaj najpierw wywalaja VVC (solid cams), a pozniej dopiero bawia sie w turbo. Poszukaj troche na mg-rover.org, bedziesz mial rozeznanie co daje jakie efekty i ile mniej wiecej kosztuje.
[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 19:23 ]
Nie zdziwilbym sie, gdyby okazalo sie, iż swap na 2.0T do ZR jest tanszy niz uturbianie VVC.
michone - Wto Maj 13, 2008 19:34
mozna takze 1.8t wsadzic i wtedy modowac taka przekladka byla by najprostrza.
HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 23:47
hoosar, to o czym piszesz w silniku od ZR jest, takze nie ma co zmieniac tych rzeczy skoro sa pozatym jezeli wyrzucamy vvc to nie ma co przejmowac tym ze go trzeba zestroic, czytajcie ze zrozumieniem tematu ehh...
na forum ang rovera czytalem, ale relacje cenowe sa inne tam a u nas, mnie teraz interesuje strikte budowa obydwu silnikow i konkrety na temat spasowania gratow
aa i nie mam zamiaru bawic sie w swap, bo jakbym mial to bym kupil 2.0 T z tomcata
hoosar - Sro Maj 14, 2008 09:14
HaDeSsS, hehe troche zamieszalem z tymi czesciami od VVC .
HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 09:54
musze dorwac specyfikacje obydwu silnikow i bede madry
hoosar - Sro Maj 14, 2008 16:11
Tak bedzie chyba najlepiej .
HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 19:58
ma ktos Rave albo link albo plik
Marrkus - Sro Maj 14, 2008 20:40
Nie wiem czy się przypadkiem nie mylę ale w instrukcji do silnika 20T4 główne różnice pomiędzy silnikiem zwykłym a z turbo pojawiały się w fragmencie odnośnie pierścieni tłokowych - być może w silnikach z turbo odprężenie jest realizowane poprzez większy przedmuch? Nie jestem do końca tego pewien tak więc nie krzyczcie jak bym się mylił...
Markzo - Sro Maj 14, 2008 23:05
ktora wersja rave?? ja mam moge oblookac i zrobic sreeny i podeslac:) tylko dokladnie co Cie interesi;)
edit:
jest problem...mam tylko Roverki i mgf:/ jak cos to moge tylko rozkminic tego starszego vvc 147bhp
HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 23:39
Markzo, chodzi o to czy sa roznice w kolektorze wydechowym i ssacym miedzy silnikiem 1.8 vvc a 1.8 T ewentualnie 2.0 T
Markzo - Czw Maj 15, 2008 07:06
nie zalezlnie od mocy VVC?? bo ja mam chyba starszego rave i mam tylko roverki i MGF a vvc ma147 koni, jak to nie przeszkadza to popatrze dzis
HaDeSsS - Czw Maj 15, 2008 10:13
moze byc ten slabszy
Markzo - Czw Maj 15, 2008 14:23
kurde mam chyba starego rave'a i nie mam motoru 1.8T, to znalazlem o 1.8VVC, wystarczy czy szuakc dalej?? zaraz poszukam nowego rave'a
[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 15:16 ]
no i jest problem...:/ na bearshare mam pod rover rave/ technical data etc caly czas jakies porono flmy/foty...:/:/:/ na googlach jak cos to torrenty...moze popytaj kto ma nowego rave'a ja juz mam dosc szukania na dzis:/
michone - Czw Maj 15, 2008 16:22
przecież na stronie glownej jest do sciagniecia w faq
Paul - Czw Maj 15, 2008 16:31
michone napisał/a: | przecierz | :wrrr:
michone napisał/a: | na stronie glownej jest do sciagniecia w faq | ZTCW, to te linki już nie banglają
Na razie EPC i RAVE wrzuciłem na www.roverki.wieniawa.net.pl/rave
michone - Czw Maj 15, 2008 16:45
Paul napisał/a: | michone napisał/a: | przecierz | :wrrr:
| już poprawiłem
Markzo - Czw Maj 15, 2008 17:06
dzieki za tego nowego rave'a juz sie sciaga a ja nie tak dawno sciagnalem starego rave'a ze strony bez najmniejszego problemu wiec nie rozumiem co ma nie dzialac....max 2 tyg temu
HaDeSsS - Czw Maj 15, 2008 19:14
Markzo, dzieki za fote tez zasysam nowego rave'a
wlasnie probowalem z glownej juz pare dni temu i nie szlo ehh
|
|