|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Pomóżcie zidentyfikować osuszacz-foto
Kysior - Pon Maj 12, 2008 14:33 Temat postu: [R400] Pomóżcie zidentyfikować osuszacz-foto Próbuję kupić nowy osuszacz do układu klimatyzacji i nie mogę nigdzie znaleźć. Ktoś może mi podać, jaki symbol ma ten osuszacz widoczny na zdjęciu? Z boku widac kostkę - jest to więc osuszacz z czujnikiem.
W www.climateam.pl nie mają takiego Gdzie kupię?
AndrewS - Pon Maj 12, 2008 16:07
na tomateam.pl po wpisaniu w szukajke sa dwa do 600 i 200
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1099
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1098
Kysior - Pon Maj 12, 2008 16:13
Tony nie odbiera, a bez zdjęcia to kiszka.
A używkę warto montować? Bo jedyne, co znalazłem, to zamiennik Helli za 728zł.
piter34 - Pon Maj 12, 2008 17:11
"Tomi"
sTERYD - Pon Maj 12, 2008 17:14
Halik?
Kysior - Pon Maj 12, 2008 18:51
piter34 napisał/a: |
"Tomi" |
mea culpa, przepraszam Cię Tomi. W tej sytuacji nie dziwię się, że nie odbiera
Chester - Pon Maj 12, 2008 18:57
o cos takiego Ci chodzi??
Kysior - Pon Maj 12, 2008 21:45
o, dokładnie to to. Chyba
Edit: W intercarsie 127 złotych? Ło matko, to musze się dowiedzieć, czy to na pewno to. Tylko jest napisane, że to do dwusetki. Ktoś może potwierdzić, że to to?
giewu - Wto Maj 13, 2008 11:04
Kysior napisał/a: | Tylko jest napisane, że to do dwusetki. Ktoś może potwierdzić, że to to? | na opisy części w InterCars nie zwracaj zbytnio uwagi
według katalogu osuszacze w R200 i w R400 z silnikami 1,4 i 1,6 są takie same (zakładam, że Twój jest rzeczywiście tym, który widać na powyższej fotce)
Kysior - Wto Maj 13, 2008 11:13
No właśnie jestem w trakcie studiowania katalogu Delphi i faktycznie ten model nadaje sie do 400. Wg inter-carsu do 400 powinien być model TSP0175071
, ale z kolei katalog Delphi tego nie potwierdza.
giewu - Wto Maj 13, 2008 11:39
według InterCars do R400 przewidziane są dwa osuszacze:
1. TSP0175070 jako zamiennik dla numeru oryginalnego JRJ100270 lub JRJ100310
2. TSP0175263 jako zamiennik dla numeru oryginalnego JRJ100180
Jeśli Twój osuszacz rzeczywiście wygląda tak jak na fotce wstawionej przez kolegę Chester to jego odpowiednikiem jest pierwsza pozycja. Ten dugi wygląda zupełnie inaczej.
[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 12:44 ]
Kysior nie wiem jak to się stało, że w ogóle nie zwróciłem uwagi na fotkę wstawioną przez Ciebie
zamawiaj pozycję TSP0175070 lub NIS 95043
Kysior - Wto Maj 13, 2008 12:23
Ten drugi widziałem, zupełnie inny jest. Ja też stawiam na TSP0175070
A można jakoś taniej kupić w inter-carsie jako osoba prywatna? Niby jesteśmy ich dostawcą, ale nie bardzo mi chcą rabat jakiś dać - ledwie 5%
Chester - Wto Maj 13, 2008 15:24
Kysior napisał/a: | Ja też stawiam na TSP0175070 | postaw lepiej flaszke
a osuszacz kup taki jak masz na zdjeciu tj. z presostatem wkręcanym z boku.... i nie płacz ze masz dać 150 zł bo to i tak jest nie wiele.....
mar_s - Wto Maj 13, 2008 15:32
Jestem tu nowy a już widzę wiele ciekawych i fachowych porad. Może ktoś z Was używał doładowania gazu do klimy w kupnych butlach (t.z. dwie butle z gazem, zaworek, spust, barometr- taki zestaw). Podobno do naładowania samemu.
Pomóżcie jeszcze, gdzie mogę kliknąc jak ktoś mi pomógł bo nie mogę znależc tej ikonki. Dzięki
giewu - Wto Maj 13, 2008 16:28
mar_s napisał/a: | Pomóżcie jeszcze, gdzie mogę kliknąc jak ktoś mi pomógł bo nie mogę znależc tej ikonki. | ... Nie widzisz jej, bo zarezerwowana jest dla AUTORA tematu ...
na przyszłość instrukcję korzystania masz TUTAJ
Kysior - Wto Maj 13, 2008 16:54
Chester napisał/a: | Kysior napisał/a: | Ja też stawiam na TSP0175070 | postaw lepiej flaszke
a osuszacz kup taki jak masz na zdjeciu tj. z presostatem wkręcanym z boku.... i nie płacz ze masz dać 150 zł bo to i tak jest nie wiele..... |
Płakać, to ja płakałem jak usłyszałem cenę 728 złotych, przy 132 łoo matko było ze szczęścia.
Któey ma presostat wkręcany z boku? Bo zdjęcia są dwa i jeden rysunek. Za zdjęciu wcześniejszym czy późniejszym?
sTERYD - Wto Maj 13, 2008 16:56
pierwszy ma ewidentnie wkręcony czujnik, a drugi ma tą dziurę zaślepioną
Chester - Wto Maj 13, 2008 17:16
sTERYD napisał/a: | pierwszy ma ewidentnie wkręcony czujnik, a drugi ma tą dziurę zaślepioną | szanowni koledzy presostat nie jest w komplecie z osuszaczem!!! przynajmniej w DELPHI
zdjęcie wstawione przezemnie jest zdjęciem poglądowym natomiast zdjęcie Kysior, jest zdjęciem rzeczywistym. Dokładnie jak kupisz osuszacz Delphi to dostaniesz osuszacz w miejsce presostatu jest wkręcona śruba, a w otworach na rurki są gumki wiem bo takowy kupowałem
truten23 - Sro Maj 14, 2008 10:20
a po czym koledzy wiadomo że osuszacz jest do wy.. wymiany
AndrewS - Sro Maj 14, 2008 13:43
z tego co pamietam to chyba powino sie je wymieniac okresowo tzn. po jakims czasie np 3 lata
truten23 - Czw Maj 15, 2008 07:26
nie wiem ile nie był wymieniany u mnie.. W razie dłuższej obecności w układzie starego osuszacza nuc się z klimą nie powinno stać?
AndrewS - Czw Maj 15, 2008 09:32
a tego to do konca nie wiem, podejzewam ze moj w kanciaku tez nie byl wogole wymieniany, a samochod jest z 1995 roku
truten23 - Czw Maj 15, 2008 10:02
to narazie sobie to odpuszcze ten osuszacz narazie oleje i filtry
AndrewS - Czw Maj 15, 2008 10:13
truten23 napisał/a: | narazie oleje i filtry |
no ja bym filtrow nie olewal
Kysior - Czw Maj 15, 2008 11:22
Tak na chłopski rozum, jeśli klima jest szczelna i nie wymaga uzupełniania czynnika to filtr może sobie być nieruszany - nie ma z czego filtrować ani wilgoci wyłapywać. Ale to tak na mój rozum.
giewu - Czw Maj 15, 2008 11:53
Kysior napisał/a: | Tak na chłopski rozum, jeśli klima jest szczelna i nie wymaga uzupełniania czynnika to filtr może sobie być nieruszany - nie ma z czego filtrować ani wilgoci wyłapywać |
pamiętaj, że układ klimatyzacji nie tylko ma za zadanie chłodzić wnętrze samochodu ... on również je osusza (usuwa wilgoć z powietrza, eliminuje skutki zaparowanych szyb, wilgotnych dywaników itp.)
I dlatego właśnie co dwa, trzy lata (różne źródła różnie podają) powinno się osuszacz klimatyzacji wymienić, a filtr kabinowy przynajmniej raz do roku
Stacho - Czw Maj 15, 2008 12:01 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
A oto co literatura fachowa zaleca "W układzie klimatyzacji krąży czynnik roboczy (obecnie stosowany nosi nazwę R134a), który w cyklu przemian odbiera ciepło z kabiny pojazdu(w "parowniku"). Podgrzany czynnik w formie gazowej transportowany jest do sprężarki, w której zostaje sprężony -towarzyszy temu wzrost temperatury czynnika . Czynnik trafia następnie do skraplacza (dodatkowa chłodnica), w którym jest chłodzony (oddaje ciepło do otoczenia) powietrzem zewnętrznym. Obniżenie temperatury powoduje skroplenie czynnika i w formie płynnej trafia on do do t.zw. osuszacza. Jest to filtr,którego zadanie polega na oczyszczeniu czynnika a w szczególności na wyłapaniu cząsteczek wody. Woda wiązana jest na drodze chemicznej i reakcja ta jest nieodwracalna - OSUSZACZA NIE DA SIĘ OSUSZYĆ ("ZREGENEROWAĆ!!!"). Następnie w zaworze rozprężnym czynnik ulega ponownie przemianie w gaz obniżając równocześnie swoją temperaturę (poniżej 0 C) i wpływa ponownie do parownika. Powietrze wpływające do kabiny schładza się o zimne ścianki parownika......
.....Czynnik roboczy oraz olej w celu utrzymania wymaganych parametrów muszą być filtrowane przez bardzo precyzyjny filtr (osuszacz), który zatrzymuje nie tylko zanieczyszczenia mechaniczne ale też wychwytuje parę wodną z oleju i czynnika. Woda nie tylko prowadzi do korozji układu sprężarki ale również ze względu na obniżanie się temperatury czynnika poniżej 0 C - wytrąca się w postaci kryształków lodu, które nie tylko mogą spowodować przyspieszone lub awaryjne uszkodzenie sprężarki ale ze względu na oblodzenie zaworu rozprężnego mogą okresowo lub całkowicie wstrzymać pracę całego układu klimatyzacji.....
.....Wymiana osuszacza - należy przyjąć jako zasadę, że osuszacz wymienia się ZAWSZE w następujących przypadkach:
-otwarcie układu klimatyzacji w celach naprawy,
-spadek ciśnienia czynnika w układzie roboczym poniżej 2 at,
-jeżeli minęło więcej niż 5 lat od jego zamontowania.....
Przeglądy okresowe należy wykonywać co najmniej 1 raz na 2 lata.
Najwłaściwsze przeprowadzenie obsługi układu klimatyzacji zapewniają AUTOMATYCZNE STACJE do obsługi klimatyzacji. Prawidłowo przeprowadzony CYKL OBSŁUGOWY przy przeglądzie okresowym składa się z następujących etapów.
- odessanie czynnika R134 z układu,
- wytworzenie próżni,
- sprawdzenie szczelności układu
- dodanie oleju sprężarkowego
- dodanie barwnika UV
- napełnienie układu czynnikiem
- kontrola działania klimatyzacji
- odgrzybianie układu nawiewu..."
Trochę tego jest, ale myślę że niektórym się przyda,
Pozdr......
Kysior - Czw Maj 15, 2008 15:38
giewu napisał/a: | pamiętaj, że układ klimatyzacji nie tylko ma za zadanie chłodzić wnętrze samochodu ... on również je osusza (usuwa wilgoć z powietrza, eliminuje skutki zaparowanych szyb, wilgotnych dywaników itp.)
I dlatego właśnie co dwa, trzy lata (różne źródła różnie podają) powinno się osuszacz klimatyzacji wymienić, a filtr kabinowy przynajmniej raz do roku |
Oczywiście, że osusza, jednak wilgoć z powietrza nie styka się z czynnikiem chłodzącym a skrapla się i zostaje wydalona na zewnątrz samochodu. Osuszacz zaś ma za zadanie pochłanienie wilgoci zawartej w czynniku.
giewu - Czw Maj 15, 2008 16:48
Kysior napisał/a: | Oczywiście, że osusza, jednak wilgoć z powietrza nie styka się z czynnikiem chłodzącym a skrapla się i zostaje wydalona na zewnątrz samochodu. Osuszacz zaś ma za zadanie pochłanienie wilgoci zawartej w czynniku | dlatego właśnie napisałem i o osuszaczu i o filtrze kabinowym
mmaniek - Czw Maj 15, 2008 19:46
Święte słowa:
Stacho napisał/a: | ....Wymiana osuszacza - należy przyjąć jako zasadę, że osuszacz wymienia się ZAWSZE w następujących przypadkach:
-otwarcie układu klimatyzacji w celach naprawy, |
Choć i to nie jest pozbawione sensu...
Kysior napisał/a: | Tak na chłopski rozum, jeśli klima jest szczelna i nie wymaga uzupełniania czynnika to filtr może sobie być nieruszany - nie ma z czego filtrować ani wilgoci wyłapywać |
Stacho napisał/a: | Najwłaściwsze przeprowadzenie obsługi układu klimatyzacji zapewniają AUTOMATYCZNE STACJE do obsługi klimatyzacji |
A z tym to już bym polemizował i zamienił na:
Najwłaściwsze przeprowadzenie obsługi układu klimatyzacji zapewniają WYKWALIFIKOWANI LUDZIE do obsługi klimatyzacji.
Paul - Czw Maj 15, 2008 19:49
mmaniek napisał/a: | zapewniają WYKWALIFIKOWANI LUDZIE do obsługi klimatyzacji |
Prowda , ale bez Stacho napisał/a: | AUTOMATYCZNE STACJE do obsługi klimatyzacji | , to już tylko g..no prowda
No dobraaaaa, przesadziłem --> półprawda
|
|