Zobacz temat - [R200 1.4 8V] znów HGF?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8V] znów HGF?

MiL999 - Wto Maj 13, 2008 20:31
Temat postu: [R200 1.4 8V] znów HGF?
Witam
Mam taki mały dylemat. Pół roku temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Niestety po oddaniu samochodu do mechanika wyjechałem na 2 tyg. i nie miałem możliwości zagłębienia się w tą naprawę. Wiem że została wymieniona uszczelka i splanowana głowica. Wszystko było cacy aż kilka dni temu zauważyłem ślady kakao na ściankach zbiorniczka wyrównawczego. Przez te pół roku przejechałem tylko jakies 3,5 tys. km.
Narazie poczekam bo ślady nie są wielkie ale coś jest niechybnie nie tak. Dodam że plynu nie ubywa, olej tez wydaje się czysty, silnik chodzi jak zegarek, temperatura zawsze w normie.
Zastanawia mnie tylko to czy takie rozbieranie silnika nie wpływa na niego źle? Być może trzeba będzie wymienić szpilki bo cholera wie czy wcześniej tez to nie było rozkręcane. I czy olej może się dostać do płynu tylko przez uszczelkę głowicy? Bo silnik poci się w miejscu poniżej pokrywy zaworów (tam gdzie nie ma uszczelki).

Ukasz - Wto Maj 13, 2008 22:50
Temat postu: Re: [R200 1.4 8V] znów HGF?
Spoko, luzik.
Jeżeli miałeś wymienianą uszczelkę to kakao jak to mówisz ma prawo pojawić się w zbiorniczku wyrównawczym, gdyż układ chłodzenia jest zabrudzony i bardzo trudno go wyczyścić. Podsumowując, nie masz się czym martwić.
Co do szpilek to jest w FAQ jak sprawdzić czy szpilki się nadają.

MiL999 - Sro Maj 14, 2008 08:07

W pierwszej chwili też tak pomyślałem ale myślisz że po pół roku i 3,5 tys. km może jeszcze coś wychodzić? Do tej pory było tam czysto aż do teraz i to mnie niepokoi.
Ukasz - Sro Maj 14, 2008 08:36

Z tego co mówił mechanik to bardzo trudno to wyczyścić i takie zabrudzenie będzie towarzyszyło już chyba zawsze.
Jeżeli kontrolujesz olej i płyn chłodniczy, którego nie brakuje to wszystko powinno być ok.
Ja mam podobny problem. Zabrudzony zbiorniczek wyrównawczy, ale oleju nie brakuje i płyn chłodniczy w normie. Z tym, że ja nie wymieniałem uszczelki pod głowicą więc myślę, że zrobił to poprzedni właściciel.
Wystarczy to kontrolować i mieć na uwadze.
Takie moje zdanie, ale może ktoś to potwierdzić...

Kozik - Sro Maj 14, 2008 09:34

MiL999 napisał/a:
W pierwszej chwili też tak pomyślałem ale myślisz że po pół roku i 3,5 tys. km może jeszcze coś wychodzić?


Ja potwierdzam, że przez jakiś czas syf dalej zbierał się w zbiorniczku ale już go nie było dłuuugo, również pół roku temu wymieniałem uszczelkę i głowicę, ale niestety teraz znowu mam objawy hgf tzn:
1. z rana zapala ale nierówno chodzi przez parę sekund,
2. jak odkręciłem świece to 4 świeca była mokra :(
3. czekam na dalsze objawy i znowu będę pewnie robił HGF

A przejechałem 25tys km :( wg mnie tylko

A co do Twojej kwestii to tak bardzo bym się nie obawiał tylko kontrolował, ewentualnie wymień płyn chłodniczy na nowy (ja tak zrobiłem). Kontroluj kolory oleju i płynu chłodniczego i to wszystko na razie.

Pietryk - Sro Maj 14, 2008 09:38

Kozik, wymieniałeś na uszczelkę nowego typu?
Kozik - Sro Maj 14, 2008 09:40

ojj nie pamiętam ale chyba tak, raczej była to uszczelka nowego typu, spareparts hart za 100zł
MiL999 - Sro Maj 14, 2008 09:50

No nic narazie będę to obserwował. Jak już pisałem silnik chodzi równo, pali na dotyk, ma moc ale tak było też i pół roku temu gdy okazało się że uszczelka jest do wymiany. Zobaczymy.
Viniu - Sro Maj 14, 2008 10:01

Kozik napisał/a:
ojj nie pamiętam ale chyba tak, raczej była to uszczelka nowego typu
Trochę mnie zmartwiłeś... byłem przekonany, że zastosowanie uszczelki nowego typu pozwoli zapomniec o problemie HGF. Co prawda u mnie wszystko O.K. i nie mam potrzeby naprawy, ale tak przyszłościowo myślałem sobie "aaaa... co tam HGF.. jak sie trafi, to zainwestuje w nową uszczelke i będe miał spokój"... a tu kiszka... nic nie jest pewne...
Kozik - Sro Maj 14, 2008 10:10

Ja nie planowałem głowicy, bo to była naprawa na zasadzie jutro jadę ;) a czy przez uszczelkę kolektora ssącego moze sie dostawac woda do cylindra?
piter34 - Sro Maj 14, 2008 11:08

Kozik napisał/a:
Ja nie planowałem głowicy, bo to była naprawa na zasadzie jutro jadę

No to już wiesz dlaczego prawdopodobnie masz znowu HGF. :/

Kozik napisał/a:
a czy przez uszczelkę kolektora ssącego moze sie dostawac woda do cylindra?

Tak, ale do tego od strony rozrządu.

Kozik - Sro Maj 14, 2008 11:14

piter34 napisał/a:
Kozik napisał/a:
a czy przez uszczelkę kolektora ssącego moze sie dostawac woda do cylindra?


Tak, ale do tego od strony rozrządu.


To u mnie się dostaje do 4 od strony rozrządu

MiL999 - Sro Maj 14, 2008 14:57

Tak przy okazji znalazłem ciekawy wątek na temat uszczelki pod głowicą:

http://www.motonews.pl/fo...by=asc&start=80

piter34 - Czw Maj 15, 2008 10:13

MiL999 napisał/a:
Tak przy okazji znalazłem ciekawy wątek na temat uszczelki pod głowicą:

Widzę, że AndrewS tam kolegów uświadamiał :lol:

AndrewS - Czw Maj 15, 2008 17:09

zawsze i wszedzie uswiadamiam jak zobacze jakies bzdety :mrgreen: