Zobacz temat - [R200 96'] PRZELOT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200 96'] PRZELOT

radocha - Sob Maj 17, 2008 13:17
Temat postu: [R200 96'] PRZELOT
Witam WszyStkich!!zastanawiam sie nad przelotem w roverku tzn.chce wyrzucic wszytskie tumiki i od kolektora pociagnac rurke w ktorej bedzie tylko strumiennica i koncowy tlumik mugen.Co o tym sadzicie?i tu moje pytanie jakiej rurki najlepiej uzyc?jaka srednica grubosc scianki itp?jesli macie jakiej inne pomysly to wyslucham.Pozdrawiam
michone - Sob Maj 17, 2008 13:29

to chyba lepiej dolozyc 8 zaworow :P
R-200 - Sob Maj 17, 2008 14:36

Moim skromnym zdaniem im bardziej będziemy dbać o naszą przyrodę tym lepiej na tym wyjdziemy. Szczególnie nasze dzieci, wnuki itd. Katalizatory są po to by skład spalin był bardziej przyjazny nam i naszemu środowisku, a tłumiki by nasze uszy na starość coś słyszały. Zatkaj sobie uszy dokładnie na cały dzień i zobacz jak się z tym żyje. Oszczędzaj nasze uszy, jeśli Twoje nie mają dla Ciebie znaczenia.
michone - Sob Maj 17, 2008 15:11

r-200 uwazasz, że w 10-12 letnim aucie katalizator spelnia swoje zalozenia??

a tak ot to chyba nie ten dział

HaDeSsS - Sob Maj 17, 2008 23:03

da Ci halas :D i moze odczujesz ze jest dynamiczniej a dolnych obrotach, ale do tego tez dolot ze stozkiem madrze zamontowany sie przyda
kriss87 - Sob Maj 17, 2008 23:09

będziesz miał dużo hałasu a niewiele więcej uciechy. lepiej poprostu usuń katalizator i wstaw rurę bez strumiennicy. to jest moje skromne zdanie. pozdro
HaDeSsS - Sob Maj 17, 2008 23:47

bez sensu, jak juz cos to zamontuj samego mugena a kata zostaw :) bo prosta rurka prawie nic nie daje oprocz nieprzejscia przegladu :P a koncowy przelotowy cos da ;)
michone - Nie Maj 18, 2008 08:02

ja np mam zapchanego kata i w moim przypadku nie ma wyjscia innego niż wyciecie... Jak przykrece go na 1,2,3 do odcinki to śmierdzi zbukami jak cholera :/
kriss87 - Nie Maj 18, 2008 09:55

O PRZEGLĄD RACZEJ NIE MUSI SIĘ MARTWIĆ. JA NIE MAM KATA I PRZEGLĄD SPOKO PRZESZEDŁEM. I JEŚLI JEST ZAPCHANY TO NAJLEPIEJ GO WYCIĄĆ I SPRZEDAĆ PRAWIE BĘDZIE NA TŁUMNIK.
HaDeSsS - Nie Maj 18, 2008 11:42

kriss87, zalezy gdzie robisz, mnie koles dokladnie sprawdzal caly wydech od spodu no i badal spaliny, wiadomo ze w razie W wzialby na flaszke i by bylo po sprawie :P
radocha - Nie Maj 18, 2008 13:56

no dobrze a wiec tak: jesli wstawie rure zamiast kata to jakie sa tego plusy a jakie minusy?
HaDeSsS - Nie Maj 18, 2008 14:37

hmmm wg mnie
plusy teoretyczne to +2KM ale wiadomo ze to jest zalezne od auta, wiec mozesz miec albo +2KM albo -2KM :P
pluso-minus : bedize glosniej, to juz sam decydujesz czy Ci sie to podoba czy nie ;)
minusy : przekroczona norma spalania, czyli problemy z przegladem, problemy z policja, w najgorszym wypadku kosztowna sprawa

wg mnie lepiej kupic przelotowy wydech, ktory Ci podniesie tez o ok 2-3KM moc, oczywiscie beidze glosniej, ale normy spalania masz zachowane i nie boisz sie przegladow czy kontroli :)

Remigiusz - Nie Maj 18, 2008 14:49

Ja ma trochę inne pytanie ile taki katalizator jest warty do sprzedania, bo wiem ze istnieją skupy katalizatorów :?:
Korczus - Nie Maj 18, 2008 15:19

Kupiłem auto bez kata, pojechałem na przegląd i podbili bez problemów ;]
dobryziom - Pon Maj 19, 2008 11:13

Moje zdanie jest takie ze albo zrobisz go profesjonalnie od początku do końca wtedy przyniesie to wzrost momentu plus nieznacznie mocy, zwiększy stopień głośności, koszta. Lub wstawić rurkę zamiast kata bedzie ciut głośniej niekoniecznie dynamiczniej ale tanio plus problem zatkanego kata nie będzie ci zaprzątał głowy...
MarioNH - Wto Maj 20, 2008 03:52

Remi55, ja za swojego kata wzialem 250 zl :grin: wiec nadaje sie do sprzedania :wink:
Remigiusz - Wto Maj 20, 2008 07:58

MarioNH napisał/a:
Remi55, ja za swojego kata wzialem 250 zl :grin: wiec nadaje sie do sprzedania :wink:


Dziękuje za informacje :ok:

Musze go sprzedać bo leży mi tylko w garażu i miejsce zajmuje. A wsadzić go już raczej nie wsadzę i chyba kupie airboxa sobie. :smile:

kamil_luczak - Wto Maj 20, 2008 23:42

Robienie samemu wydechu raczej jest cienkim pomyslem. Wydech trzeba odpowiednio przeliczyc, dac odpowiedniej srendicy rure, jesli damy za waska bedzie lipa, jesli za szeroka tez moze byc lipa. Jesli chcesz miec jakies przyrosty konkretne to od kolektora zrob wydech, bo tak to wzrost mocy bedziesz mial raczej slabo odczuwalny
radocha - Czw Maj 22, 2008 21:48

a wiec zdecydowalem ze wytne kata i zaast niego wsawie rurkeale meczy mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie miedzy kolektorem a katem jest takie kolanko z wycieciami niewiem jhak to sie fachowo nazywa i chcialbym je tez wyciac i wstawic zwykle kolanko bez tych naciec zeby wszystko od kolektora szlo przez tylni tlumik a nie czesc przez to kolanko.mam nadzieje ze zrozumieliscie o co mi chodzi;p
HaDeSsS - Pią Maj 23, 2008 01:02

to potem pojedz na hamownie i zobacz ile Ci kucy ucieklo :P
dobryziom - Pią Maj 23, 2008 08:54

z tego co kojarzę w tamtym miejscu powinien być tylko łącznik przeciwdrganiowy...