Zobacz temat - [R75] Skrzynia - zachcianki biegu 2
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Skrzynia - zachcianki biegu 2

Grzech - Wto Maj 20, 2008 12:58
Temat postu: [R75] Skrzynia - zachcianki biegu 2
Witam!

Może ktoś z forumowiczów, ma pomysł dlaczego dzieje się tak:
-kiedy po ruszeniu wciskam dwójkę wchodzi z oporem, natomiast kiedy po jeździe na wyższym biegu chcę zredukować do 2 wychodząc z zakrętu (bez znaczenia z jaką prędkością) czasem wejdzie za pierwszym razem, a czasem (częściej) dobiero za 3 lub 4. Mam wrażenie, po 2-3 krotnym wciśnięciu sprzęgła wchodzi chętniej. Generalnie reszta biegów wchodzi raczej ok.

Proszę o diagnozę!

Dzieki

sTERYD - Wto Maj 20, 2008 14:16

Grzech napisał/a:
Mam wrażenie, po 2-3 krotnym wciśnięciu sprzęgła wchodzi chętniej.

być może właśnie tutaj jest problem... sprawdź płyn przy pompce sprzęgła, i czy Ci gdzieś nie ucieka przez pompkę, wysprzęglik, albo po drodze :???:

Grzech - Pon Maj 26, 2008 15:02

Sorki za zwłokę...

Dzięki Steryd za podpięcie się, nie nic nie cieknie, a z tym sprzęgłem to było złudzenie.
Dwójka wchodzi po ruszaniu (po 1), po zatrzymaniu auta bez większych problemów, natomiast z wyższego biegu ratuję się w taki sposób: kieruję wajchę w stronę biegu 1, a potem dopiero 2. Z reguły wchodzi w ten sposób. Moje przypuszczenie = synchronizator/ry. Co wy na to?

A czy możliwe jest jakieś blokowanie się przed skrzynią, czy są tam jakieś prowadniki czy coś takiego?

Ile kosztuje synchronizator bądź komplet (o ile muszę wymieniać wszystkie, ale nie wydaje mi się) i ile mniej więcej takie wybebeszenie skrzyni i zrobienie tego na cacy?

Rowan - Pon Maj 26, 2008 16:55

A ile masz przebiegu?
Synchronizatory to raczej nie są. Moje podejrzenie pada na koło dwumasowe.

rafalg - Pon Maj 26, 2008 18:03

a ja obstawiam wybierak skrzyni biegów, wyjmij aku tylko pamiętaj o kodzie radia, odkręć jego plastikową skrzynkę i pod spodem zobaczysz wybierak zobacz czy nic tam nie jest lużne a druga rzecz to mogą być również linki sterujące od drążka zmiany biegów do wybieraka zobacz czy któraś nie jest zbyt lużna
Grzech - Pon Maj 26, 2008 19:23

Rowan napisał/a:
A ile masz przebiegu?
Synchronizatory to raczej nie są. Moje podejrzenie pada na koło dwumasowe.


145tys., koło dwumasowe? A co to jest i do czego służy?

sTERYD - Pon Maj 26, 2008 21:21

to coś pełni u Ciebie rolę koła zamachowego z tłumikiem drgań skrętnych i rzeczywiście przy tym przebiegu mogło umrzeć :(
proponuję remont (wymianę) sprzęgła za jednym zamachem (jedna robota) ;)

Grzech - Pon Maj 26, 2008 21:28

RafałG napisał/a:
a ja obstawiam wybierak skrzyni biegów, wyjmij aku tylko pamiętaj o kodzie radia,
- hm... kupując 2,5m-ca temu auto nie dostałem od poprzednika żadnego kodu do radia i prawdę mówiąc jestem zaskoczony, że po wyjęciu akumulatora bez akumulatora nie uruchomię radia...

Napiszcie mi panowie, ile może kosztować wymiana:
wybieraka,
ile synchronizatora
ile koła dwumasowego
ile sprzęgła itp

(jeśli to możliwe - ceny osobno)

sTERYD - Pon Maj 26, 2008 21:29

Grzech napisał/a:
kupując 2,5m-ca temu auto nie dostałem od poprzednika żadnego kodu do radia i prawdę mówiąc jestem zaskoczony, że po wyjęciu akumulatora bez akumulatora nie uruchomię radia...

to jeszcze zależy jakie masz radio ;)

Grzech - Pon Maj 26, 2008 21:32

Radio = Symphony + Harman Kardon.

Czy gdzieś w książce serwisowej czy też innych papierach mogę znaleźć ten numer?

rafalg - Pon Maj 26, 2008 22:49

to raczej na 100% masz kod na radiu, podepnij przewody pod aku łacznie z klemami i wyciągnij go i postaw blisko tak aby był podłączony ani na chwilę nie możesz go odpiąć bo się radyjko zablokuje a kod jest 4 cyfrowy, a jeśli chodzi o wybierak to nowy ok 600zł używka ok 300 koło dwu masowe ok !! ! 1700!!! uzywki się nie opłaca kupować ale zacznij od wybieraka przy skrzyni i linek drążka zmiany biegów ale jeszcze wcześniej od sprawdzenia poziomu płynu w ukł sprzęgła zbiornik znajduje się nad pedałem sprzęgła ma być ok 1 cm poniżej rantu zbiorniczka tak aby swobodnie weszła gumka która tam jest i nie wylał się płyn wszystko to odpowietrz możliwe jest również że masz drobny wyciek na wysprzęgliku.
Zacznij od
-poziomu płynu w sprzęgle jeśli to nic nie da to wybierak i drążek z linkami a jesli chodzi o dwumasę to by waliła na wszystkich biegach a nie tylko na dwójce i był by metaliczny dzwięk przy zmianie biegu dochodzacy ze skrzyni

Grzech - Wto Cze 03, 2008 14:31

RafałG - słuchaj, nie jestem mechanikiem samochodowym i nie znam się na tym, ale czy gdyby był to wybierak bądź wysprzęglik to wówczas kiedy na postoju wrzucam wszystkie biegi i bez znaczenia który po którym, wchodziłyby wszystkie bez zarzutu? ... zagwostka! Chyba nie.

Mam pytanie do uczestników tej dyskusji, czy skrzynia w R75 jet produkcji ROVER'a czy BMW jak silnik?
Czy muszę szukać jakiegoś wyspecjalizowanego mechanika do tego?

piter34 - Nie Cze 08, 2008 11:01

Grzech napisał/a:
Mam pytanie do uczestników tej dyskusji, czy skrzynia w R75 jet produkcji ROVER'a czy BMW jak silnik?

Nie wiem czyjej jest produkcji, ale nazywa się GETRAG 283 (jest montowana we wszystkich wersjach silnikowych R75)

Grzech - Pon Cze 09, 2008 14:37

Hej piter34! Ponoć ze względu na to, że napęd jest przedni, nie może być to skrzynia BMW, a GETRAG 283 (owszem) to skrzynia chyba też niemiecka jeszcze nie doczytałem http://www.getrag.de/en/16