|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Co mu dolega??
szags - Czw Maj 22, 2008 19:22 Temat postu: [R620] Co mu dolega?? Witam.
Mam kilka problemów z moim R620Si:
1) strasznie telepie na luzie, szczególnie na LPG (w sensie że moco trzęsie, kierownica lata)
2) silnik nierówno pracuje, ma dziwny dźwięk (zawory, przepustnica, silnik krokowy???)
3) falują obroty
a) dochodzi do tego że potrafi mi zgasnąć np. jak hamując podjeżadżam do świateł, wciskam sprzęgło żeby wrzucć luż albo jakiś niższy bieg a on gaśnie, w korku te ż się często darza, zawsze praktycznie po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają nisko i z reguły się podnoszą ale a co jakiś czas sie nie podnoszą i gaśnie...:/
4) no i na deser cholernie dużo pali ostatnio przejechałem 260km jak się gaz skończył a zbiornik ma 40l To jest 15,3l/100km LPG a dodam że zapalam i pierwsze metry pokonuje na benzynie, której mi żre ok. 2 litry/100 (dodatkowo z gazem, a jeżdzę dosłownie pierwsze pareset metrów). COś tam jest na bank nie-tak. Nie mam pojęcia co ale bardzo chciałbym wiedzieć, bo nie długo pójdę z torbami jak będę musiał w niego lać wiadrami paliwo, które nie tanieje.... Czy fakt iż mam złamaną górną obudowę filtru powietrza może mieć wpływ na jakąś z usterek???
Dodam że kable i świece wymieniałem niedawno, paliwo nigdzie nie wycieka...
Bziku - Czw Maj 22, 2008 20:02
Ja na twoim miejscu zaczął bym od wymiany filtra powietrza, u mnie skutkuje taka wymiana mniejszym pożeraniem gazu, robie to co około 5 tys, a dławienie sie po wciśnięciu sprzęgła może być spowodowane brakiem powietrza (przez stary lub brudny filtr) do spalenia. Ewentualnie krokowy ci szaleje.
Taka moja rada jeśli się mylę poprawcie mnie.
szags - Pią Maj 23, 2008 07:37
Filtr powietrza jest w dobrym stanie, obudowa jest tylko "wystrzelona" ale nie wiem czy to moze mieć wpływ na spalanie... Też, z tego co przeglądałęm forum, bardziej wygląda mi to na silnik krokowy albo przepustnicę (może brudna albo coś??), ale generalnie moja wiedza jest niewielka więc czekam na jakieś fachowe porady...
piter34 - Pią Maj 23, 2008 15:31
szags napisał/a: | więc czekam na jakieś fachowe porady... |
Zacząłbym od regulacji gazu...
..a wyczyścić krokowca i przepustnicę nie zaszkodzi.
Kiedy ostatnio regulowałeś zawory? To jest ważne w tym silniku.
szags - Pią Maj 23, 2008 18:07
Witam.
Gaz był regulowany z 3 miesiące temu po wymianie świec, kabli i uszczelki pod pokrywą. Zaworów jeszcze w nim nie regulowałem (mam zamiar to zrobić jutro, wiem mniej więcej jak to zrobić , bo założyłem wątek na ten temat niedawno). Silnik krokowy i przepustnicę też jutro od razu zrobię. Czy te czynności powinny pomóc?? Mi się wydaje że instalacja jest w miarę ok, bo on dużo pije oba paliwa, także to jest chyba jakaś ogólna przyczyna...
[ Dodano: Sob Maj 24, 2008 18:41 ]
o czym może świadczyć stan silnika krokowego przedstawiony na załączonym zdjęciu?? NA co ma wpływ takie "zasyfienie"??? Może trochę słabo widać ale sitko było całe zawalone sadzą(dość gruba warstwa) dziurki jakiekolwiek było widać tylko w centralnej części sita....
piter34 - Pon Maj 26, 2008 11:10
szags napisał/a: | o czym może świadczyć stan silnika krokowego przedstawiony na załączonym zdjęciu?? |
Jeżeli masz instalację gazu II generacji, to do krokowca mogą dostawać się wszystkie zanieczyszczenia z gazu (zwłaszcza jeśli masz stary filtr gazu).
szags - Pon Maj 26, 2008 22:33
a mogło to powodować takie rzeczy jak podwyższone spalanie albo telepanie albo falowanie obrotów na luzie?? Telepie coprawdadalej ale źle przeprowadziłem regulację wolnych obrotów po czyszczeniu. Jutro drugie podejście...
piter34 - Wto Maj 27, 2008 09:59
szags napisał/a: | a mogło to powodować takie rzeczy jak podwyższone spalanie albo telepanie albo falowanie obrotów na luzie?? |
Mogło, ale nie musiało
Pamiętaj, że silnik krokowy podczas jazdy, przyspieszania nie wykonuje żadnej pracy i wtedy nie wpływa na spalanie.
|
|