|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Cena oleju napędowego
sogreg1 - Pon Maj 26, 2008 12:39 Temat postu: Cena oleju napędowego Witam forumowiczów!
Ceny oleju napędowego nieustannie nas szokują , dlatego też, chciałbym zapytać, czy ktoś napędza swojego roverka olejem roślinnym (rzepak) i jakie ma doświadczenia?
Może znajdziemy alternatywę na OPEK i orlen.
Nie chciałbym ingerować w swoim R75 w standardowe wyposażenie i myślę o używaniu rzepaku wraz z rozrzedzaczem (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Proszę o info na ten temat.
emes - Pon Maj 26, 2008 12:41
Moim zdaniem wykorzystywanie oleju rzepakowego w silniku diesla opartym o technologię common rail to chyba nie jest dobry pomysł
maciej - Pon Maj 26, 2008 12:42
Ja bym podejrzewał, że Common Rail i wtryskiwacze mogą mieć coś przeciwko - to nie Golf I - ZTCW jakoś paliwa w Polsce nadal jest kiepska, a co dopiero takich wynalazków - mojemu znajomemu dealer Toyoty odradził Rav4 D4D 180 KM i zaproponował 140 KM, bo wg niego z racji na jakość paliwa są ciągłe problemy z układami wtryskowymi w tych najmocniejszych wersjach.
Zresztą w MG ZT CDTi MaReK ostatnio wymieniał wtryskiwacz po zatankowaniu kiepskiego paliwa...
MaReK - Wto Maj 27, 2008 09:01
Swiete slowa!
Zalalem go ON na JETcie... katalizator i wtryskiwacz umarli
ploomy - Wto Maj 27, 2008 10:10
Łoj, a ja tam często tankuję
maciej - Wto Maj 27, 2008 10:20
To kat też?
kamil_luczak - Wto Maj 27, 2008 11:35
Panowie i Panie, to nie pierwszy przypoadek ze na JETcie jest kiepskie paliwo. Swego czasu ojciec mojego przyjaciela zalal do Bory 98pb i samochod mu nie chcial jechac, bylo tak jakby w turbo dieslu padla turbina, tyle ze to byla benzyna. Kumpel mnie przestrzegal przed tankowaniem tam, czesto cena benzyny jak i ON spada ponizej ceny na stacji NESTE gdzie akurat tankuje czasemi focusa tdci i Rovera. Wiec troche dziwne ze na stacji bez oblugi benzyna jest drozsza niz na stacji z obsluga. Stacje ktore moge polecic bo tankujemy tam z ojcem od zawsze, to neste na jerozlimskich obok carefoura, Orlen przy kasprzaka, neste przy grota, neste jagiellonska i 2x BP na modlinskiej. Na innych nie tankuje.
Kamil, proszę Cię nie używaj wulgaryzmów!!!
maciej - Wto Maj 27, 2008 11:38
Gdzie jest Orlen na Kasprzaka? Chyba już tam na Prymasa, tak?
Bo ten podobno należy do tego samego właściciela co sąsiadujący Jet...
Remigiusz - Wto Maj 27, 2008 12:16
Ja bym odradził tobie lać olej rzepakowy Czytałem ostatnio prace na temat jak się silnik zachowuje po 300godzinach pracy i więcej i było to ładnie udokumentowane z zdjęciami wiec mnie to trochę od raziło.
Masakra jak wszystko zarasta tym nie spalonym olejem.
kamil_luczak - Wto Maj 27, 2008 15:28
o faktycznie troche sie zapedzilem tam sa dwa orleny Chodzi mi o tego co jest w strone marek jak jedziemy prymasa, zaraz przed kasprzaka
maciej - Wto Maj 27, 2008 15:41
Ten zdaje się też należy do tego samego właściciela.
dobryziom - Wto Maj 27, 2008 16:00
jak już chcecie lać rzepakowy to ja polecam kujawski do sałatek pieczenia smażenia i jazdy co do stacji które polecam to nestle na Leclercu na URS
Deeptrip - Wto Maj 27, 2008 20:04
w Roverku rzepakowego nie testowałem ale wcześniej zrobiłem 100 000km na oleju rzepakowym z Biedronki starym Oplem Kadetem 1.6D. W lecie chodził super i zostawiał za sobą smrodek placków ziemniaczanych ale jak tylko temperatura spadła do 10 stopni to gorzej odpalał... w zimie lałem napędu 2/3 rzepaku 1/3 .. gdyby zamontować jakiś podgrzewacz przepływowy przed pąpą wtryskową to by można lać przez cały rok tylko rzepak ... wiem że pompy Boscha bardzo dobrze sobie radzą z rzepakiem natomiast na japońskie bardzo źle kumpel zalał do Nissana Patrola samego rzepaku i mu się masło zrobiło (czyszczenie układu paliwowego wynisło go ok 1000zł)
u mnie najtańszy olej po 4,15 ropa po 4,69 to uważam że nie ma sensu lać rzepaku... jak lałem do kadeta to różnica w cenie była ponad 1zł
Panna_Migotka - Wto Maj 27, 2008 20:42
no dooobra... przyznam się...ja raz jechałam nawet na takim do frytek zanim dotarłam do stacji... z Biedronki
argail - Wto Maj 27, 2008 20:44
Nawet nie wiedziałem że się tak da .... Myślałem że musi być jakoś ... dostosowany
Ale raczej boję się próbować - nie chcę wyjmować faworków z wtrysków
Remigiusz - Wto Maj 27, 2008 20:50
No jak się tam raz czy dwa razy przejdzie to nic się nie stanie jak temp odpowiada jak np teraz w czasie lata Ale ja bym się na dlusza metę bal i szkoda by mi było turbo
Gdzie było super opisanie i z tego ja wniaskowalem ze najlepiej kupić sobie starego Mercedesa bez żadnego turbo i można jechać.
Ciufa - Wto Maj 27, 2008 20:52
Kamil Luczak napisał/a: | Panowie i Panie, to nie pierwszy przypoadek ze na JETcie jest kiepskie paliwo. |
Kamil Luczak napisał/a: | Stacje ktore moge polecic bo tankujemy tam z ojcem od zawsze, to neste |
to jest ta sama firma:)
jak ceny oleju napedowego dalej beda tak szybko szły w góre, to pokaże nam sie wiecej samochodów na gaz
Raptile - Wto Maj 27, 2008 21:18
za ON ma byc ponad 6 zł za litr
Ciufa - Wto Maj 27, 2008 22:28
benzyna ma dojśc w okolice 8 zł, ale wydaje mi sie że przesadzili z tymi prognozami troche i tak tragicznie znowu nie będzie (chyba)
dobryziom - Wto Maj 27, 2008 23:13
8zł hmmm czyli zapłacę 100zł za 100km moim Tomciem fajny przelicznik chyba Tomcia będę odpalał tylko na weekend
Ciufa - Wto Maj 27, 2008 23:34
dobryziom napisał/a: | 8zł hmmm czyli zapłacę 100zł za 100km |
paranoja normalnie
Raptile - Sro Maj 28, 2008 06:40
Masakra trzeba będzie się przerzucić na wrotki xD
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 06:57
jak tak dalej pójdzie to z Rovera trzeba będzie się przesiąść na rowera przez "w"...
powiem wam że jestem lekko podłamany cenami. Człowiek patrząc na to wszystko to się cieszy że ma tego diesela i jakoś to nie wiele pali.
Ale szlak mnie trafia jak podjeżdżam pod CPN i widzę że ON droższy od 95, ręce opadają.
Całkowicie nie widzę żadnego uzasadnienia dla tego stanu ceny tym bardziej że ON jest taniej i prościej wyprodukować niż benzynę. Wniosek jaki się nasuwa że ON panowie odbijają sobie małe marże na benzynie.
Nie wspomnę że jakoś tego paliwa z Orlenu wiele zostawia do życzenia. I powiem że jeśli jeszcze jakiś czas temu czułem pod podałem różnicę miedzy ON Verva a zwykłym ON tak teraz nie ma żadnej różnicy.
Więc u mnie w Olsztynie jedyną rozsądną stacją z ludzkimi cenami i dobrym paliwem(Lotos) zostaje Nestle.
Z drugiej strony możemy podziękować panom z białego domku z Warszawy za to że cena paliwa u nas wygląda tak: cena producenta + ogromna akcyzna + od całości podatek Vat.
Jednym słowem paranoja.
[ Dodano: Sro Maj 28, 2008 08:02 ]
sogreg1 napisał/a: | Ceny oleju napędowego nieustannie nas szokują , dlatego też, chciałbym zapytać, czy ktoś napędza swojego roverka olejem roślinnym (rzepak) i jakie ma doświadczenia? |
stanowczo odradzam! Na starej mercedowskiej 124 jeszcze to podejdzie.
Sąsiad tak mój jeździ ubaw mam nie zmiemski bo jak przejedzie to czuć woń placków ziemniaczanych
zdzich44 - Sro Maj 28, 2008 07:27
pykalodaniel napisał/a: |
Całkowicie nie widzę żadnego uzasadnienia dla tego stanu ceny tym bardziej że ON jest taniej i prościej wyprodukować niż benzynę. |
Z tego co ja wiem koszt produkcji ON jest wyższy.
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 07:34
zdzich44 napisał/a: | Z tego co ja wiem koszt produkcji ON jest wyższy. |
oj chyba nie, jak dobrze pamiętam z chemii podczas destylacji pierw schodzi ON a później benzyna - no ale to już jakiś czas temu było
Ale idąc analogicznie dalej jeśli ON jest droższy w produkcji więc skąd przez te lata różnica w cenie między ON a benzyną była???
No nić tak czy siak jest po prostu drogo!
zdzich44 - Sro Maj 28, 2008 07:43
pykalodaniel napisał/a: |
O tym fakcie może świadczyć różnica jaka była między ON a zwykła benzyną. Teraz takiej różnicy już nie ma |
Cena ON była sztucznie zaniżana akcyzą.
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 07:46
zdzich44 napisał/a: | Cena ON była sztucznie zaniżana akcyzą. |
a tego akurat nie wiedziałem....chylę czoła
ale czego innego tu się spodziewać bardzo duży popyt na ON jest więc i to ma wpływ
ploomy - Sro Maj 28, 2008 07:47
A ja słyszałem, że jednak wyprodukowanie litra ON jest nieco droższe niż benzynki. A różnica cenowa między tymi paliwami brała się ze sporo niższej akcyzy na olej napędowy. Ale wciąż rosnący popyt na to paliwo spowodował wzrost cen. No coż, demokracja...
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 07:49
dokładnie demokracja
Paul - Sro Maj 28, 2008 07:55
ploomy napisał/a: | No coż, demokracja... |
Eeeeeeeeeee tam, raczej wolny rynek
A tak BTW, dla mnie to skandal, żeby kombinować z jakimiś 'EKO" dodatkami do paliwa, dopłacając do tego dziką kasę, a z drugiej strony łupić akcyzę z najbardziej "inflacjogennego" paliwa, którego chyba najwięcej (procentowo) się sprzedaje.
Niestety, rząd jaki by nie był, to MF zawsze jest pazerne
Przemek_Docent - Sro Maj 28, 2008 08:25
O ile dobrze wczoraj widziałem na "słupkach" w TV, to akcyza w litrze dla ON to ok. 10 gr, a dla noPb95 to ponad 50 gr!!!
Masakra jakaś...
To co teraz? Jak zaczną tę akcyzę wyrównywać to raczej nie w dół, prawda? :-(
maciej - Sro Maj 28, 2008 08:37
Remi55 napisał/a: | szkoda by mi było turbo |
eee... Na turbo to chyba bardzo nie wpływa, chyba, że brudzi łopatki.
Gorzej z wtryskami i pompą.
Deeptrip napisał/a: | w Roverku rzepakowego nie testowałem ale wcześniej zrobiłem 100 000km na oleju rzepakowym z Biedronki starym Oplem Kadetem 1.6D. |
Z Roverkiem mogłoby być gorzej - te stare diesele były odporniejsze na to co wlejesz.
Remi55 napisał/a: | Gdzie było super opisanie i z tego ja wniaskowalem ze najlepiej kupić sobie starego Mercedesa bez żadnego turbo i można jechać. |
Mesia bekę 300D albo Golfa I 1.6 D.
String - Sro Maj 28, 2008 08:39
Spokojnie, cena ON rośnie - ale pamietajmy, ze wiosnę mamy, zaraz przyjdzie lato i czas zbiorów. Jak cena ON będzie rosła, to pozostaje mieć nadzieję, że "rolniki" przeniosą brony z pola na drogi oraz że prewencja na Wiejskiej będzie miała kogo lać pałkami.
Liczę na to że Rolnicy wywalczą jakoś unormalnienie cen i naiwnie łudzę się że na to unormalnienie cen załapie się mój silniczek i portfel
ploomy - Sro Maj 28, 2008 08:49
String napisał/a: | Liczę na to że Rolnicy wywalczą jakoś unormalnienie cen i naiwnie łudzę się że na to unormalnienie cen załapie się mój silniczek i portfel |
Jeżeli już rolnicy będą walczyć to raczej na swój rachunek, a reszta zostanie z nadziejami
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 10:47
Mocarstwa wypowiedziały wojnę cenom paliw - dziennik.pl
Jestem ciekaw czy ktoś u nas wyskoczy pomysłem obniżki akcyzy....
Ciufa - Sro Maj 28, 2008 10:55
pykalodaniel napisał/a: | jak tak dalej pójdzie to z Rovera trzeba będzie się przesiąść na rowera przez "w"... |
a nie myślałeś o przerobieniu auta na gaz?
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 10:59
Ciufcia napisał/a: | pykalodaniel napisał/a: | jak tak dalej pójdzie to z Rovera trzeba będzie się przesiąść na rowera przez "w"... |
a nie myślałeś o przerobieniu auta na gaz? |
diesla ciężko będzie
maciej - Sro Maj 28, 2008 11:18
Na CNG się da.
lineumaciel - Sro Maj 28, 2008 11:28
maciej napisał/a: | Na CNG się da. |
tylko gdzie ja bym tankował w Warszawie? . Poza tym koszty instalacji kosmos.
Jestem ciekaw ile jest stacji CNG w całej Polsce? 20-30?
Viniu - Sro Maj 28, 2008 11:30
Brat jest kierownikiem na Orlenie w Żaganiu... wczorajsze notowania na jego stacji:
ON - 4,67zł
95 - 4,42zł
Nieźle co
A to i tak jest taniej niż na Orlenie w Żarach...
Remigiusz - Sro Maj 28, 2008 14:26
No dokładnie na CNG można Diesla przerobić. A moim zdaniem to jeszcze takie drogie jest bo teraz będą te mistrzostwa europy sa oraz wakacje bede to paliwo jeszcze ruszy cenna do gory na 100%
Moim zdaniem brać teraz kredyt i kupować rope w zapasie tak z 10.000 litrow i spokój.
Nawet juz z Ukraini ropa podrożała i kosztuje teraz 3,70PLN A jeszez tydzien temu mozna bylo kupic za 3,30
@maciej
Tak olej rośliny właśnie brudzi strasznie łopatki od turba i sie oklejają tym olejem nie spalonym i potem sie z nad wagi lamia Czytałem juz nad tym olejem roślinnymi pełno rzeczy i w końcu zrezygnowałem żeby go lać. Mamy za dobre autka
dobryziom - Sro Maj 28, 2008 14:40
@maciej
Tak olej rośliny właśnie brudzi strasznie łopatki od turba i sie oklejają tym olejem nie spalonym i potem sie z nad wagi lamia Czytałem juz nad tym olejem roślinnymi pełno rzeczy i w końcu zrezygnowałem żeby go lać. Mamy za dobre autka [/quote]
coś mi tu nie pasuje po pierwsze jedyny olej który wpływa do Turbiny i ją smaruje to olej silnikowy... Jedyna styczność oleju(paliwa) to spaliny z jego spalenia które oczywiście mogą być bardziej lepkie tylko że przy prędkości z którą sie kreci oraz pędem w turbinie nie licząc już temperatur sięgających w dieslu 850C osadzanie sie oleju a tym bardziej łamaniem z nadwagi jakoś mi nie pasuje... bardziej stawiał by na awarie układu wtryskowego niż samych sprężarek.
maciej - Sro Maj 28, 2008 14:44
dobryziom napisał/a: | coś mi tu nie pasuje po pierwsze jedyny olej który wpływa do Turbiny i ją smaruje to olej silnikowy... |
Nieee... Wszystko się zgadza - jeśli palisz coś co daje jakieś ciężkie frakcje w spalinach, to mogą osadzać się na łopatkach turbiny napędzanej gazami wydechowymi.
dobryziom - Sro Maj 28, 2008 14:49
wiesz nie mowie ze nie tylko jakoś tego nie widzę znając specyfikacje działania turbiny i warunki tam panujące to mało co ma okazje sie tam osadzić:p
PS łopatki łamią sie raczej z pudów mechanicznych uderzenia różnych dziwnych przedmiotów najczęściej trafiających z filtra...
PS 2 jak sie zachowa nawet bardzo klejąca substancja która najpierw przejedzie przez silnik a później jeszcze przez sprężarkę w temp. miedzy 600-850C ?
maciej - Sro Maj 28, 2008 14:51
To by trzeba potestować, ale to zależy jak "klejące" jest to co się wydostaje - np. na wydechu często zostaje sadza, która w sumie nie jest bardzo "klejąca"...
Raptile - Sro Maj 28, 2008 16:51
PS 2 jak sie zachowa nawet bardzo klejąca substancja która najpierw przejedzie przez silnik a później jeszcze przez sprężarkę w temp. miedzy 600-850C ?Powstanie placek ? xD Jak wleci ci taki placek w turbinkę to nieźle może na broić ok ja juz nie pisze takich głupot
ppawlow - Sro Maj 28, 2008 19:13
Witam,
Na stronie http://www.vegetableoildi...abase/index.php zarejestrowani są użytkownicy jeżdżący na OR. Jest tam kilka roverków bez instalacji do OR. Czytałem iż aby konsystencja oleju była odpowiednia do TDI i HDI to należy go podgrzać do 120C. Do starych układów wtryskowych wystarczy 80C. Dodatkowo w przypadku założenia instalacji są 2 układy paliwowe, przy czym ten drugi załącza się dopiero bo uzyskaniu odpowiedniej temp. Zalecane jest wyłączenie instalacji kilka minut przed wyłączeniem silnika. Do tego jeszcze leje się specjalne dodatki, które uszlachetniają OR i nie powodują osadzanie się sadzy na wtryskach. Bez tej instalacji jazda nie ma sensu.
Pozdrawiam
Paweł Rover 420Sdi, Ferdek TD4
Ciufa - Sro Maj 28, 2008 22:37
pykalodaniel napisał/a: | maciej napisał/a:
Na CNG się da.
tylko gdzie ja bym tankował w Warszawie? . Poza tym koszty instalacji kosmos.
Jestem ciekaw ile jest stacji CNG w całej Polsce? 20-30? |
jak to gdzie? w domu !
sogreg1 - Czw Maj 29, 2008 11:04
Tak sobie tylko zapytałem...
maryba - Pią Maj 30, 2008 12:18
Tankuje ktoś - po za mną na Auchanach , Carefourach i innych tego typu wynalazkach - tzn ja tylko na auchan (24 gr taniej niz neste) .
Od razu dodam że tankowalem tez na Neste (kilka tankowań pod rząd) i żadna rewelacja - tak samo jak na paliwie z Auchan (na Modlińskiej - Warszawa)
tankuje też Scorpio 2.3 - 98 PB i też nie ma żadnych anomali
A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL
argail - Pią Maj 30, 2008 12:22
Nie wiem ... może to z mojej strony głupie, ale boję się tankować na stacjach bezobsługowych ... jakoś nie mam zaufania do jakości paliwa
Zazwyczaj tankuję na Statoilu i na Orlenie, ale przy aktualnych podwyżkach .... może zacznę - chociaż pełen bak + uszlachetniacz paliwa wyjdzie tyle samo co na Orlenie //
sogreg1 - Pią Maj 30, 2008 12:57
maryba napisał/a: | Tankuje ktoś - po za mną na Auchanach , Carefourach i innych tego typu wynalazkach - tzn ja tylko na auchan (24 gr taniej niz neste) .
Od razu dodam że tankowalem tez na Neste (kilka tankowań pod rząd) i żadna rewelacja - tak samo jak na paliwie z Auchan (na Modlińskiej - Warszawa)
tankuje też Scorpio 2.3 - 98 PB i też nie ma żadnych anomali
A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL |
Dość często tankuję na Auchanie w Rzeszowie. Nie wiem jak w Warszawie, ale Rzeszów jest godny polecenia.
michone - Pią Maj 30, 2008 13:07
w legnicy porazka... auto nie chce jechac juz lepiej dac 10-15 gr wiecej i jezdzic na normalnym paliwie....
dobryziom - Pią Maj 30, 2008 13:10
w prasie co roku robią takie testy paliw na różnych stacjach i co roku wychodzi ze na marketach jest największy syf... ja od zawsze jeżdżę na 98 z samoobsługowej nestle i nigdy nie miałem problemów a jak wiadomo silniki z turbodoładowaniem benzynowe są wrażliwe na kiepskie paliwo.
KuBaB - Sob Maj 31, 2008 14:31
maryba napisał/a: |
A jednak kasy mniej idzie przy tankowaniu na FULL |
Ile razy w miesiącu tankujesz do FULL i jakiego rzędu jest to oszczędność?
maciej - Sob Maj 31, 2008 18:28
Tankuję na Auchan, ale jakoś ostatnio mułowato się jeździ - muszę popróbować gdzie indziej...
general_p - Sob Maj 31, 2008 18:47
ploomy napisał/a: | A ja słyszałem, że jednak wyprodukowanie litra ON jest nieco droższe niż benzynki. A różnica cenowa między tymi paliwami brała się ze sporo niższej akcyzy na olej napędowy. Ale wciąż rosnący popyt na to paliwo spowodował wzrost cen. No coż, demokracja... |
Przy produkcji ON produktem ubocznym jest benzyna . Im większy popyt na ON tym większa jego produkcja i więcej wyprodukowanej benzyny, na którą spada popyt (bo rośnie popyt na ON).
Thrillco - Sob Maj 31, 2008 19:06
general p ma sporo racji ale do tego dodac trzeba jeszcze jeden czynnik. Na świecie jest jeszcze masa ropy tylko jest ona zasiarczona, do tego stopnia, ze durne przepisy UE nie pozwalają na zakup takowej, USA za to taką kupuje. Podczas rafinacji ropy w diesla produkuje się benzyne, nie jest ot jednak az tak proste, ze ot pyk i jest. Cały proces jest trochę bardziej skomplikowany. Czynnik do odsiarczania ropy powstaje przy destylacji benzyny, na ta niestety popyt spada więc się jej nie produkuje a jak sie jej produkuje mniej to i mniej jest czynnika do odsiarczania ropy, za to rosnie popyt na diesla, którego tez trzeba dodatkowo odsiarczać i stad cena leci w góre jak szalona. Gdzies po drodze mogłem sie nieco pogubic ale tak to m/w wyglada. Nie zmienią się przepisy to ceny będą rosły.
KuBaB - Sob Maj 31, 2008 20:12
Niedawno była mowa, że przed wysoką ceną paliw (powyżej 5zł.) ratuje nas niski kurs dolara. W związku z tym mam pytanie jakie byłyby ceny gdyby dolar kosztował np. 2,60 albo 3,00zł.?
kamil_luczak - Sob Maj 31, 2008 23:07
albo gdyby dolarstal tyle co 5-6 lat temu. Roznica w cenie na auchan a np orlen na litrze to jakies 20gr, smiesznejest to ze koszt ON na tej stacji jest mniejszy o 5gr niz koszt PB95, na oleju wychodzi przeszlo 30gr roznicy. Przy 50litrach ON wychodzi jakies 15zl roznicy, czyli 3 darmowe litry. Miesiecznie jesli ktos robi 500km tygodniowo, roznica wyjdzie 60zl
mpg - Nie Cze 01, 2008 19:17
Odnośnie JET-a...
Bardzo często tankuję na JET-cie na Radzymińskiej przy M1 zarówno 95 jak i 98, i nigdy nie zauważyłem żadnych problemów.
maniaq - Nie Cze 01, 2008 19:33
mojej mamy merc 190d byl zawsze lany na auchan, ale on nawet na frytkach smigal i roznicy nei bylo bo to taka konstrukcja byla. MG juz sie boje ... doplacam do bezobslugowej neste. moje faktury za benzyne to jakies 500-800 /miesiac smiem twierdzic, ze czuje roznice na kazde 10 gr , wiec ostatnie podwyzki troche mnie przerazaja, bo na wahe nie zarobie
|
|