|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R418 1.8 GSD r94.] problem bicia na kierownicy :(
niuniek87 - Pon Maj 26, 2008 18:04 Temat postu: [R418 1.8 GSD r94.] problem bicia na kierownicy :( witam wszystkich otóż mam problem i już nie wiem co to może być mam bicie na kierownicy przy hamowaniu. wymieniłem już wahacze końcówki stabilizatory i dalej bije proszę o pomoc
zouza - Pon Maj 26, 2008 18:05
Krzywe tarcze?
niuniek87 - Pon Maj 26, 2008 18:14
być może nie wiem i chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem
roverfun - Pon Maj 26, 2008 18:21
mam to samo w moim 214 jutro wymiana tarcz i klockow oby pomogło
giewu - Pon Maj 26, 2008 20:18
niuniek87 napisał/a: | ...wymieniłem już wahacze końcówki stabilizatory i dalej bije ... proszę o pomoc |
- krzywe tarcze hamulcowe
- nierówno wytarte klocki hamulcowe
- źle pracujące zaciski hamulcowe
- krzywe felgi
- niewyważone koła
- nieodpowiednie ciśnienie kół
- różna rzeźba bieżnika kół
to tak na szybko
a zacznij za radą zouzy od sprawdzenia stanu tarcz i klocków hamulcowych
sTERYD - Pon Maj 26, 2008 21:31
niuniek87 napisał/a: | chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem |
zawsze możesz sprawdzić bicie czujnikiem zegarowym np
Armandoo - Wto Maj 27, 2008 15:54
sTERYD napisał/a: | niuniek87 napisał/a: | chyba dopóki nie wymienie to sie nie dowiem |
zawsze możesz sprawdzić bicie czujnikiem zegarowym np |
A skąd to taki wziąść albo gdzie takie cuda mają i testują.
sTERYD - Wto Maj 27, 2008 18:38
w każdym solidnym warsztacie powinni mieć, nie tylko samochodowym
jak chcesz, to możesz kupić sobie w sklepie z narzędziami i dorobić statyw...
tylko taki czujnik to kilka stówek....
chociaż tutaj mają w bardzo atrakcyjnej cenie :
http://allegro.pl/item365...2_lata_f_v.html
roverfun - Wto Maj 27, 2008 18:50
u mnie sie sprawa rozwiązała tarcze byly do wymiany, klocki swoja drogą jechały po obręczu tarczy swoja gorna czescia i bylo takie wyraźne wciecie na klockach, a no i spiekła sie sruba jedna [od dociskow klocka ?], ale dalo rade po bojach z nią, odpuscila teraz siedzi ATE i klocki ATE
W koncu nie trzęsie budą przy hamowaniu
niuniek87 - Wto Maj 27, 2008 22:06
no ja zabieram sie do wymiany w piątek albo sobotę ale jak będzie walić dalej to nie wiem spale ten samochód a natomiast jutro naprawa drugiego samochodu wymiana osłony przegubu w maździe 323F BG
Armandoo - Wto Maj 27, 2008 22:23
sTERYD napisał/a: | w każdym solidnym warsztacie powinni mieć, nie tylko samochodowym
jak chcesz, to możesz kupić sobie w sklepie z narzędziami i dorobić statyw...
tylko taki czujnik to kilka stówek....
chociaż tutaj mają w bardzo atrakcyjnej cenie :
http://allegro.pl/item365...2_lata_f_v.html |
Potrzebny jest do tej operacji demontaż tarcz , czy wystarczy zdjąć koło ?
Paul - Wto Maj 27, 2008 22:34
Armandoo napisał/a: | Potrzebny jest do tej operacji demontaż tarcz |
Broń Boże
Najpierw sprawdzasz ew. bicie tarczy na samochodzie (ze zdjętym kołem).
Jeżeli jest ok, to szukasz problemu gdzie indziej
Jeżeli jest bicie, to możesz zdjąć tarcze, sprawdzić ich osadzenie (czy równo dolegają itd., bo to też może powodować bicie). Sprawdzasz samą tarczę - i już wiesz
sTERYD - Wto Maj 27, 2008 22:43
wystarczy zdjąć koło.
mocuje się ten czujnik sztywno do wahacza/ zwrotnicy tak żeby kulką dotykał tarczy w miejscu wytartym przez klocek (tak, żeby kolec wcisnąć w okolice połowy zakresu) , zerujesz czujnik i obracasz tarczą. I tak z obu stron...
Jeśli wskazówka się wychyla podczas obracania, to tarcza krzywa... Jak dobrze pamiętam to dopuszczalne jest 0,05mm.
Oczywiście wskazówka będzie trochę skakać, bo tarcza nie jest idealnie gładka, ważne, by podskakiwała cały czas mniej więcej w tym samym miejscu.
Radzio83 - Sro Maj 28, 2008 09:45 Temat postu: Problem z biciem Zdejmij tarczę i daj tokarzowi żeby Ci je przetoczył i po kłopocie. Miałem to samo i pomogło od razu. Pozdrawiam
Armandoo - Sro Maj 28, 2008 18:38
Witam
, tak was podpytuję bo mam nowe tarcze , które mają zrobione dopiero kilka tysięcy ale zaczeła mi od około tygodnia drżeć przy hamowaniu kierownica.
Dzieje się to nie przy wszystkich zakresach prędkości.
Sprawa wydaje mi się a przynajmniej mam taką nadzieję , że nie leży po stronie tarcz :-(
Chciałbym , żeby tak było bo wydałem na nie kupę kasy , to tarcze : EBC nacinane i nawiercane
Zmieniłem tez klocki na EBC Greenstuff oraz płyn na Motul.
Muszę koniecznie sprawdzić wszystkie warianty ale dla przyspieszenia diagnozy zacznę chyba od sprawdzenia tarcz.
Co ewentualnie może być jeszcze przyczyną ?
Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki , nie znam się na tym aż tak dobrze , proszę o radę.
arczi83 - Sro Maj 28, 2008 18:45
Armandoo napisał/a: | Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki |
Podjedź na stację kontroli pojazdów żeby sprawdzili Ci czy właśnie coś w zawieszeniu tego nie powoduje. Podobnie jak ty obstawiam że może to być któraś z końcówek czy sworzeń wahacza np
Armandoo - Sro Maj 28, 2008 20:13
arczi83 napisał/a: | Armandoo napisał/a: | Ja obstawiałbym ,że może końcówki czy łączniki |
Podjedź na stację kontroli pojazdów żeby sprawdzili Ci czy właśnie coś w zawieszeniu tego nie powoduje. Podobnie jak ty obstawiam że może to być któraś z końcówek czy sworzeń wahacza np |
Tez mi sie tak wydaje.
Dzięki za radę.
Zastanawiałem się właśnie gdzie najlepiej to sprawdzić?
sTERYD - Sro Maj 28, 2008 20:17
podjedź do Mariusza do babic
Armandoo - Sro Maj 28, 2008 20:32
Chyba tak będę musiał zrobić . Sprawdzą mi od razu zawieszenie. Nie korzystałem jeszcze z ich usług ale naczytałem się już o Mariuszu , że jest mistrzem w sprawach związanych z Roverkami i MG.
...he..he... Mam nadzieję , że czyta to Mariusz i potraktuje to jako podlizywanie do ich firmy...
Jary - Sro Maj 28, 2008 21:32
Armandoo napisał/a: | Sprawdzą mi od razu zawieszenie. |
Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół
Armandoo - Sro Maj 28, 2008 22:09
Jary napisał/a: | Armandoo napisał/a: | Sprawdzą mi od razu zawieszenie. |
Zacznij od sprawdzenia wyważenia kół |
Też o tym myślałem ale niedawno to robiłem choć wiem ,że przy naszym stanie dróg nie ma to większego znaczenia :-(
Przy normalnej jeździe kierownica nie drży ani nie ściąga jedynie przy hamowaniu dlatego wykluczyłem wyważanie kół.
Nie wiem czy słusznie ale wydaje mi się ,że tak
sTERYD - Sro Maj 28, 2008 22:57
pisałeś, że wymieniałeś tarcze...
wszystkie 4??
ja ostatnio wymieniałem tarcze z tyłu i jak zdjąłem prawą to się przeżegnałem i już wiem czemu mi kierownicą bujało czasem
Ciufa - Sro Maj 28, 2008 23:18
Radzio83 napisał/a: | Zdejmij tarczę i daj tokarzowi żeby Ci je przetoczył i po kłopocie. Miałem to samo i pomogło od razu. Pozdrawiam |
a jak tarcze są ok to po co je przetaczać ?
Armandoo - Czw Maj 29, 2008 07:50
sTERYD napisał/a: | pisałeś, że wymieniałeś tarcze...
wszystkie 4??
ja ostatnio wymieniałem tarcze z tyłu i jak zdjąłem prawą to się przeżegnałem i już wiem czemu mi kierownicą bujało czasem |
Wymieniałem tylko przód.
Jestem w szoku ,że tylne też mogą mieć jakiś wpływ ?
niuniek87 - Pon Cze 09, 2008 19:29
sorka ze tak dlugo ale mialem przerwe w dostawie neta juz nic niebije wita ---> tarcze krzywe dziekuje za pomoc
|
|