Zobacz temat - [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika

wild_weasel - Czw Maj 29, 2008 09:17
Temat postu: [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika
Witam Koleżanki i Kolegów,

Poruszam po raz setny ten sam temat - poczytałem forum, nieco wniosków wyciągnąłem.

Na początek uwaga - jestem motoryzacyjnym matołem, odróżniam korek zbiorniczka wyrównawczego od korka oleju i na tym koniec :mrgreen: Weźcie to proszę pod uwagę :roll:

Do rzeczy - silnik się przegrzewa w następujących okolicznościach:
1. Po podróży autostradą (120-130 km/h) po wjeździe do miasta (wieczorową porą, bez korków) i parkowaniu pod chałupą - wskaźnik pokazał 3/4 skali.
2. Trochę podmiejskiej trasy, potem korki - 3/4 skali.
3. Po profilaktycznej wymianie korka zbiorniczka: trochę podmiejskiej trasy, potem miasto (bez korków), trochę kręcenia się na parkingach - 3/4 skali.

Płyn w zbiorniczku ma zapach mocno alkoholowy, wnioskuję, że to nie woda (byłby obciach :oops: ). Płynu jest niezbyt dużo, ale nie gubi ani na miejscu, ani podczas jazdy. W zbiorniczku odrobinka brudu, ale majonezu brak. Olej w kolorze oleju, żadnego kleju na bagnecie. Silnik szybko się nagrzewa i tak trzyma - za wyjątkiem wspomnianych sytuacji. Nie słyszałem, żeby wentylator chodził (wiem, że rzadko się włączają w R).

Jaką diagnozę postawicie zaocznie:
- wentylator?
- zapowietrzony układ?
- termostat? (silnik ładnie i szybko się nagrzewa)
- coś innego?

Przy okazji: czy ktoś zna mechanika w Poznaniu, któremu można powierzyć Roverka bez obaw? I kto nie skasuje mnie jak ASO?

Czy powinienem zażyczyć sobie w warsztacie wymiany płynu i przepłukania obiegu?

Z górki dziękuję za pomoc!

giewu - Czw Maj 29, 2008 12:26

prześledź mój temat, w którym to poruszałem identyczny do Twojego "problem" ;) ... może znajdziesz w nim odpowiedź dla siebie :grin:
wild_weasel - Czw Maj 29, 2008 13:06

Dzięki za wskazanie tematu, nie mogłem znaleźć.
giewu napisał/a:
mój temat
...i już? Czyżby takie proste? Czyżby mój R też był ewenementem? ;)

Czujnik (jeden z drugim) raczej wykluczam, bo wariowałby w różnych momentach, a wskazówka idzie w górę z całkiem logicznym uzasadnieniem.
Termostat również nie, bo nagrzewa się szybko i sprawnie, tylko z chłodzeniem momentami problem.
Może winny jest wentylator? Może spróbuję nie chłodzić silnika sztucznie i przełączać nawiewu ciepłego powietrza do kabiny? Może on faktycznie "tak ma"?...

giewu, podziękował!

Skiba - Czw Maj 29, 2008 13:47

A dlaczego termostat wykluczasz ? Może źle przełącza na duży obieg stąd szybkie łapanie temperatury i późniejsze grzanie silnika.
wild_weasel - Czw Maj 29, 2008 14:14

Skiba napisał/a:
A dlaczego termostat wykluczasz ?

Termostat chyba grzałby cały czas, a wskazówka nie drgnęła poza trzema wymienionymi okolicznościami. Ale sprawdzić nie zaszkodzi. Zawsze będzie to kolejna przyczyna wyeliminowana.
Znacie jakiegoś fachowca w Poznaniu?

piter34 - Czw Maj 29, 2008 15:10

wild_weasel, sprawdź czy działa wentylator. Odłącz kostkę od czujnika temperatury. Wtedy wiatrak powinien się załączyć.
wild_weasel - Czw Maj 29, 2008 21:39

piter34 napisał/a:
wild_weasel, sprawdź czy działa wentylator. Odłącz kostkę od czujnika temperatury. Wtedy wiatrak powinien się załączyć.

Wentylator działa. Co prawda nie musiałem odłączać kostki (vide moje matołectwo :mrgreen: ), załączył się z własnej woli.
Dziś silnik znów dociągnął do 3/4 skali, potem odpalił wentylator i temperatura przestała rosnąć. (Później zaczęła nawet spadać, ale nie wiem czy to efekt działania wentylatora, czy pracy na postoju na niskich obrotach).
Na moją logikę ;) wygląda mi to na dziwne działanie czujnika uruchamiającego wentylator - działa przy wyższej temperaturze niż połowa skali. Może tak być? Czujnik do wymiany i będzie w porządku?

hoosar - Pią Maj 30, 2008 00:22

U mnie winą grzania się w korkach okazała się niedrożna chłodnica (brud między żeberkami) - wystarczyła myjka cisnieniowa i po sprawie. Niedługo i tak będę musiał ją wymienić, bo już się sypac zaczyna, chociaz jak na swoj wiek calkiem niezle sie trzyma ;] ...
piter34 - Wto Cze 03, 2008 13:02

wild_weasel, najlepiej jak udasz się na "komputer", aby odczytać wskazania czujników. Sprawdź, przy jakiej temperaturze włącza się wentylator. Powinien włączyć się przy 104 stopniach i wyłączyć przy 98.
wild_weasel - Wto Cze 03, 2008 14:01

Wczoraj właśnie posłaniec przemo285 przyjrzał się z bliska mojemu Roverkowi. Wentylator odpalił chwilkę po tym, jak biegły stwierdził, że powinien ruszyć; zgasł po dłuższym czasie - czyli wszystko Ok.
Wczorajsza diagnoza: niesprawny czujnik dający odczyt na deskę. Mam nadzieję, że to naprawdę taki drobiazg...

chmielik4 - Wto Cze 03, 2008 14:49

mam problem mam rovera 620 sdi i jeśli złapie temperature za czyna nim rzucać (dobiera sobie wtedy ok 200 obrotów)
czy styknoł sie ktoś z tym

piter34 - Wto Cze 03, 2008 16:40

Cytat:
mam problem mam rovera 620 sdi i jeśli złapie temperature za czyna nim rzucać (dobiera sobie wtedy ok 200 obrotów)
czy styknoł sie ktoś z tym

Dlaczego się nie przywitałeś i wcinasz się w wątku dotyczącym innego problemu i innego auta? :shock:
Przywitaj się, załóż nowy wątek i opisz dokładnie problem. :ok: