|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty
Joker - Sob Maj 31, 2008 15:56 Temat postu: [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty Witam.
Mam poloneza z silnikiem rovera 1.4 K16.
Mam taki problem ze wolne obroty zostają na 1,5 tys w upalne dni co skutkuje ze przy hamowaniu biegami szarpie autem
Mierzyłem już czujnik położenia przepostnicy, silniczek krokowy, czujnik temp powietrza, czujnik temp wody, sonde, czujnik polozenia wału
krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo.
czujnik położenia przepostnicy ma nastepujace wartosci:
zakladajac ze pin 1 jest od gory, 2 w srodku a 3 na samym dole to:
miedzy 1 - 2 przy zamknietej przepostnicy mam 4,37 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 1.39 kOhm
miedzy 2 - 3 przy zamknietej przepostnicy mam 0.93 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 3.93 kOhm
miedzy 1 - 3 mam 5.07 KOhm niezalenie od pozycji przepostnicy.
przyszla kolej na czujnik temp powietrza
po wyjeciu z auta mial okolo 800Ohm w miare spadku jego temp miał 1.9KOhm
włożyłem drugi inny jednak nic to nie zmieniło.
jednakze gdy odlacze silnik krokowy obr sa 1tys i faluja miedzy 1 a 1,1tys ... no ale krokowy wydaje sie byc sprawny po przemierzeniu
najgorsze jest to ze nigdzie w katowicach i obrebie niechca podlaczyc tego auta pod kompoter a ja niemam juz pomyslu co to moze byc...
areek - Sob Maj 31, 2008 16:17 Temat postu: Re: [1.4 K16] swiruja obroty hi
mialem tak samo, mierzylem czujniki itp. kupilem nawet alu przepustnice ale nie pomoglo.
sprobuj tak goracy silnik w aucie naciskasz noga gaz i obserwujesz obroty
nastepnie maska w gore i na pzrepustnicy dajesz gaz i reka szybko ja zamykasz, jesli wtedy obroty spadaja znaczy sie, ze linka przyciera.
ja chce zrobic wspomaganie powrotu przepustnicy dodatkowa sprezyna-juz nawet ja mam, lub nowa linka
Joker - Sob Maj 31, 2008 16:50
zapomnialem napisac:
sprezynke juz naciagnolem zachaczajac ja az o obudowe krokowego silniczka wiec to odpada
azor77 - Sob Maj 31, 2008 16:50
Joker napisał/a: | krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo. |
Kręcić to on się będzie. On a dokładnie ten metalowy stożek ma się wysuwać i chować po podaniu napięcia.
Ma zadanie przymykać dopływ powietrza z przed przepustnicy.
Moim zdaniem najpierw dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego.
Później możesz zdjąć całkiem linkę z przepustnicy i ręcznie dodawać i ujmować gazu może coś wybadasz
Joker - Sob Maj 31, 2008 16:54
azor77 napisał/a: | dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego |
chodzi Ci o ten trzpien ktory sie wysowa i chowa? juz to czyscilem ba nawet posmarowalem bo troche wytarty od gory byl bez smaru chodzil
on działa jak robilem reset przepostnicy (5 razy przepostnica na max) to trzpien sie wysunol, wsunol do konca i troche wysunol i tak zostal
azor77 - Sob Maj 31, 2008 17:01
Joker napisał/a: | nawet posmarowalem bo troche wytarty od gory byl bez smaru chodzil |
on ma tam być raczej suchy i czysty bez smaru
No nie mam więcej pomysłu, za krótko mam jeszcze mojego roverka żebym coś więcej powiedział.
Poczekaj na bardziej doświadczonych kolegów
Joker - Sob Maj 31, 2008 17:03
no mniejsza z tym
Macie jeszcze jakieś pomysły ?
piter34 - Sob Cze 07, 2008 14:34
Joker napisał/a: | Macie jeszcze jakieś pomysły ? |
Rozumiem, że przepustnicę czyściłeś...?
AndrewS - Pią Cze 13, 2008 01:24
Joker napisał/a: | on działa jak robilem reset przepostnicy (5 razy przepostnica na max) to trzpien sie wysunol, wsunol do konca i troche wysunol i tak zostal |
po tej operacji (nie wylaczajac zaplonu) odpaliles silnik i zrobiles jazde testowo "uczaca"
Joker napisał/a: | Macie jeszcze jakieś pomysły |
przepustnica po zamknieciu jest szczelna najlepiej to sprawdzić po jej wymontowaniu pod swiatlo
|
|