Zobacz temat - [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty

Joker - Sob Maj 31, 2008 15:56
Temat postu: [Polonez 1.4 K16] swiruja obroty
Witam.
Mam poloneza z silnikiem rovera 1.4 K16.
Mam taki problem ze wolne obroty zostają na 1,5 tys w upalne dni co skutkuje ze przy hamowaniu biegami szarpie autem

Mierzyłem już czujnik położenia przepostnicy, silniczek krokowy, czujnik temp powietrza, czujnik temp wody, sonde, czujnik polozenia wału

krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo.

czujnik położenia przepostnicy ma nastepujace wartosci:
zakladajac ze pin 1 jest od gory, 2 w srodku a 3 na samym dole to:

miedzy 1 - 2 przy zamknietej przepostnicy mam 4,37 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 1.39 kOhm

miedzy 2 - 3 przy zamknietej przepostnicy mam 0.93 KOhm, przy otwartej do tego ograniczenia 3.93 kOhm

miedzy 1 - 3 mam 5.07 KOhm niezalenie od pozycji przepostnicy.


przyszla kolej na czujnik temp powietrza
po wyjeciu z auta mial okolo 800Ohm w miare spadku jego temp miał 1.9KOhm
włożyłem drugi inny jednak nic to nie zmieniło.



jednakze gdy odlacze silnik krokowy obr sa 1tys i faluja miedzy 1 a 1,1tys ... no ale krokowy wydaje sie byc sprawny po przemierzeniu

najgorsze jest to ze nigdzie w katowicach i obrebie niechca podlaczyc tego auta pod kompoter a ja niemam juz pomyslu co to moze byc...

areek - Sob Maj 31, 2008 16:17
Temat postu: Re: [1.4 K16] swiruja obroty
hi
mialem tak samo, mierzylem czujniki itp. kupilem nawet alu przepustnice ale nie pomoglo.
sprobuj tak goracy silnik w aucie naciskasz noga gaz i obserwujesz obroty
nastepnie maska w gore i na pzrepustnicy dajesz gaz i reka szybko ja zamykasz, jesli wtedy obroty spadaja znaczy sie, ze linka przyciera.
ja chce zrobic wspomaganie powrotu przepustnicy dodatkowa sprezyna-juz nawet ja mam, lub nowa linka

Joker - Sob Maj 31, 2008 16:50

zapomnialem napisac:

sprezynke juz naciagnolem zachaczajac ja az o obudowe krokowego silniczka wiec to odpada :)

azor77 - Sob Maj 31, 2008 16:50

Joker napisał/a:
krokowy miał miedzy stykiem nr 3 a pozostalymi te okolo 15KOhm. Działać też działa kreci sie w lewo i w prawo.


Kręcić to on się będzie. On a dokładnie ten metalowy stożek ma się wysuwać i chować po podaniu napięcia.
Ma zadanie przymykać dopływ powietrza z przed przepustnicy.
Moim zdaniem najpierw dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego.
Później możesz zdjąć całkiem linkę z przepustnicy i ręcznie dodawać i ujmować gazu może coś wybadasz :roll:

Joker - Sob Maj 31, 2008 16:54

azor77 napisał/a:
dokładnie wyczyść ten stożek i gniazdo silniczka krokowego


chodzi Ci o ten trzpien ktory sie wysowa i chowa? juz to czyscilem ba nawet posmarowalem bo troche wytarty od gory byl :/ bez smaru chodzil :shock:
on działa jak robilem reset przepostnicy (5 razy przepostnica na max) to trzpien sie wysunol, wsunol do konca i troche wysunol i tak zostal :-)

azor77 - Sob Maj 31, 2008 17:01

Joker napisał/a:
nawet posmarowalem bo troche wytarty od gory byl :/ bez smaru chodzil :shock:


on ma tam być raczej suchy i czysty bez smaru :wink:

No nie mam więcej pomysłu, za krótko mam jeszcze mojego roverka żebym coś więcej powiedział.

Poczekaj na bardziej doświadczonych kolegów

Joker - Sob Maj 31, 2008 17:03

no mniejsza z tym :/
Macie jeszcze jakieś pomysły ?

piter34 - Sob Cze 07, 2008 14:34

Joker napisał/a:
Macie jeszcze jakieś pomysły ?

Rozumiem, że przepustnicę czyściłeś...? :roll:

AndrewS - Pią Cze 13, 2008 01:24

Joker napisał/a:
on działa jak robilem reset przepostnicy (5 razy przepostnica na max) to trzpien sie wysunol, wsunol do konca i troche wysunol i tak zostal


po tej operacji (nie wylaczajac zaplonu) odpaliles silnik i zrobiles jazde testowo "uczaca"

Joker napisał/a:
Macie jeszcze jakieś pomysły


przepustnica po zamknieciu jest szczelna ?? najlepiej to sprawdzić po jej wymontowaniu pod swiatlo