Zobacz temat - [Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie

matmario - Pon Cze 02, 2008 15:20
Temat postu: [Civic 2.0iTD 20t2r 86km] Szarpie i traci moc przy klimie
Witam!
Może ktoś z was się spotkał z podobnymi problemami u siebie. Problem szarpania występuje gdy pada ewentualnie pogoda jest wilgotna (mgła itp) w zimie było gorzej teraz wyglada to lepiej. Silnik sie zagrzał i wtedy na jałowym szarpało samochodem dodanie gazu i ustępowało ale gdy obroty wracały na ok 800~1000 to dalej telepało. Domyślam się że chodzi o jakiś kabel ale gdzie i co?

Druga sprawa jest taka że samochód chodzi spoko włączam klime moc jest po kilku jakiś 15 minutach staje się strasznym mułem... Jak ja wyłącze to muł zostaje niestety. Tak samo jak klima nie chodzi. Pojezdze jakiś czas jak jest ciepło to traci moc. Stopniowo nie jakoś nagle ale np przy ruszaniu spod światel widać różnice między średnio rozgrzanym a pojeżdzonym juz trochę.

Jakie sugestie co i jak?

piter34 - Sob Cze 07, 2008 20:59

matmario napisał/a:
Jakie sugestie co i jak?

Ktoś podpowie? :roll:

Deepack - Sob Cze 07, 2008 22:01

Jak zaczyna się robić "muł" to nie kopci czasem?? a jeśli tak to na jaki kolor??
Skiba - Sob Cze 07, 2008 23:40

1. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy poprawia się sytuacja. Sprawdź także wiązkę kabli przy silniku i pompie. Szukaj otarć, przetarć itp. Rozepnij i przeczyść wszystkie wtyczki. Warto też sprawdzić błędy komputera.

Profilaktycznie sprawdź filtr paliwa i powietrza, oraz dolot powietrza (rury).

matmario - Nie Cze 08, 2008 00:43

Deepack napisał/a:
Jak zaczyna się robić "muł" to nie kopci czasem?? a jeśli tak to na jaki kolor??

Hmm z tym kopceniem to jest cos na rzeczy bo jakies kopcenie zaobserwowałem, a na jaki kolor to musze poobserwowac dokladnie. Tak na pierwszy rzut oka to na niebiesko ewentualnei granatowo.

A co do przepływki to była odpinana ale jest jeszcze gorzej bez niej.

Chester - Nie Cze 08, 2008 01:05

matmario napisał/a:
Tak na pierwszy rzut oka to na niebiesko ewentualnei granatowo.
a nie bierze Ci czasami oleju?? może turbinka już niedomaga.....


a co do
matmario napisał/a:
roblem szarpania występuje gdy pada ewentualnie pogoda jest wilgotna (mgła itp) w zimie było gorzej teraz wyglada to lepiej. Silnik sie zagrzał i wtedy na jałowym szarpało samochodem dodanie gazu i ustępowało ale gdy obroty wracały na ok 800~1000 to dalej telepało. Domyślam się że chodzi o jakiś kabel ale gdzie i co?

nie koniecznie kabel możliwe że kończy żywot czujnik chłodzenia silnika. Miałem taki przypadek w R 220 SDi silnik się nagrzał i zaczynało się szarpanie na wolnych obrotach wymieniłem w/w czujnik i jak ręką odjął .....

matmario - Czw Cze 12, 2008 01:00

Więc po dzisiejszych testach wiem wiecej. Odpiety przepływomierz daje poprawę i narazie tak bede jezdził. Wiem ze była gdzie sinstrukcja jak go zaslepic i to zrobię. Gdy jest podpiety samochód przy ruszaniu z włączona klimatyzacja zbiera sie tragicznie tak jakby musiał miec czas zeby sie cos przełączyło i dodatkowo bardziej dymi w kolorze szarym. Przy odpietym dymu nie ma i wkreca sie na obroty lepiej.
Mam jeszcze pytanie Chester chodzi ci o czujnik temperatury plynu chodzacego czy jakis inny?

Edit…

henryk_w napisał/a:

Jeżeli egr w 420D wygląda podobnie jak w R75 (linki do zdjęć i opisu znajdziesz na Forum) to odpinasz z egr cienki wężyk, dopasowujesz śrubkę do tego wężyka aby ją wcisnąć i zaślepić ten wężyk, przywiązujesz gdzieś w pobliżu opaską żeby się niepotrzebnie nie pętał i już. Można jeszcze zaślepić ten wlot do egr - w razie gdyby z żabkami w okolicy było znacznie gorzej i była potrzeba ponownego podłączenia.




Tutaj zdjęcie mojego silnika i pytanie wytułmaczcie łopatologicznie który kabel odpiać i zaslepić?

Posta henryka_w znalazłem w innym temacie i tutaj wkleiłem.

NEOSSS - Czw Cze 12, 2008 08:19

Do EGR idą dwa cienkiutkie wężyki plastikowe fi 4 chyba, jeden czerwony, oraz jeden czarny, EGR jest umiejscowiony na ścianie grodziowej. Zaślep ten który idzie od EGR czerwony do stożka turbiny...

Jeszcze możesz sprawdzić katalizator czy on nie jest zapchany i dlatego szarpie autem oraz kopci. Sprawdź także filtr paliwa oraz korek wlewu paliwa...

Tomi - Czw Cze 12, 2008 19:57

Skiba napisał/a:
1. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy poprawia się sytuacja. Sprawdź także wiązkę kabli przy silniku i pompie. Szukaj otarć, przetarć itp. Rozepnij i przeczyść wszystkie wtyczki. Warto też sprawdzić błędy komputera.

Profilaktycznie sprawdź filtr paliwa i powietrza, oraz dolot powietrza (rury).


To jest mechaniczna pompa. Nie ma tam elektroniki, a przepływomierz jest tylko od EGR :P

Skiba - Pią Cze 13, 2008 00:15

Tomi napisał/a:

To jest mechaniczna pompa. Nie ma tam elektroniki, a przepływomierz jest tylko od EGR :P


sorry , mój błąd :oops:

heruval - Nie Lip 11, 2010 01:53

mam ten sam problem, i jak rozwiązać ten problem, mechanicy nic nie znajdują.
GRZYBEK82 - Nie Lip 11, 2010 12:33

Ja bym skontrolował czy czasami egr nie otwiera się wtedy kiedy nie powinien.
Odepnijcie koledzy wtyczkę od zaworka który steruje EGR i dajcie znać czy się coś zmieniło.

matmario - Pon Lip 12, 2010 02:26

Ja tego u siebie nie zdjagnozowałem, w modelu civica ale teraz miałem bardzo podbną sytuację. W drugim aucie winny okazał się... wiatrak chłodnicy, dokładniej urwane jedno ze skrzydeł wirnika. W Hondzie na 100% był też problem z wentylatorem, więc popatrz na to.