|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDI 2000r] Problemy z klimą
Michal982 - Wto Cze 03, 2008 19:30 Temat postu: [R200 SDI 2000r] Problemy z klimą Ponieważ zrobiło się ciepło postanowiłem dzisiaj pojechać aby nabić klimatyzację. Okazało się jednak że czynnik w układzie jest i wszystko jest szczelne. Niestety klima nie działa. Po włączeniu klimatyzacji wzrastają obroty silnika włączają się wentylatory tylko wewnątrz auta temperatura nie spada Panowie mechanicy po sprawdzeniu bezpieczników i przekaźników rozłożyli tylko ręce i mojego rowerka mają jeszcze jutro sprawdzać. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? Sprężarka chyba działa skoro auto wchodzi na wyższe obroty? A wie ktoś może jak podłączyć cały układ na krótko. I gdzie są te wszystkie czujniki i czy da sie je jakoś sprawdzić??
Skiba - Wto Cze 03, 2008 19:48
Jakie miałeś ciśnienia po stronie ssącej i tłoczącej ? Czy załącza się sprzęgiełko kompresora ? Ile gram czynnika zostało wprowadzone do układu ? Ja chyba jednak poleciłbym Ci zmianę serwisanta klimy
Michal982 - Wto Cze 03, 2008 20:44
Zostało nabite 550 jednostek czynnika, sprzęgiełko jutro mają sprawdzić bo dzisiaj nic nie mogli zobaczyć, a nie chciało im sie na kanał wjeżdzać. A ciśnienie to nie mam pojęcia jakie jest bo ja siedziałem w aucie i włączałem i wyłączałem klime
Skiba - Wto Cze 03, 2008 20:58
Załączające sie sprzęgiełko słychać (cyknięcie) i nie trzeba wjeżdżać na kanał aby sprawdzić czy się załącza. Po samych ciśnieniach powinni stwierdzić czy z układem wszystko w porządku. Wymieniałeś filtr kabinowy ?
I o ile się nie mylę w R200 powinno być 640g (+/- 25g) czynnika w układzie.
Prosty test: czy po włączeniu klimy jedna z rurek pod maską robi się gorąca a druga zimna ?
Michal982 - Wto Cze 03, 2008 21:09
No dla mnie to wyraźnie słychać cyknięcie po którym nagle silnik zmienia obroty ale może to przekaźniki cykają i jestem w błędzie? A jakie powinno być te ciśnienia? To może jutro jeszcze raz podłącze wszystko i sprawdzę.
Ilość czynnika mechanicy wytrzasneli z jakiejś książki wiec nie wiem czy jest dobrze czy nie, ale mogę im skazać nabić większą ilość.
Pozdro
Skiba - Wto Cze 03, 2008 21:14
Ciśnienia (zależne od temp zewnętrznej):
niskie: ok 2,5 - 3 Bar
wysokie: ok 18 Bar
Wszystko masz opisane w Rave w dokładnej tabeli.
Niech zaczną od napełnienia odpowiednią ilością czynnika.
Temperatura na kratkach nie zmieniała się nic względem temp na zewnątrz ?
Brt - Wto Cze 03, 2008 21:26
ja bym sprawdził jeszcze czy czujnik temp oleju nie jest czasem uszkodzony. Znajduje się nad filtrem oleju i wystaje w kierunku koła prawego.
Michal982 - Wto Cze 03, 2008 21:31
Oki. Wielkie dzięki Skiba jutro udzielę wskazówek moim mechanikom. Wydaje mi się ze z kratek wiało jakby chłodniejsze powietrze ale może dlatego ze nawiewy były ustawione na 4 stopień, a zbliżał sie już wieczór i temperatura na zewnątrz trochę spadła.
Skiba - Wto Cze 03, 2008 21:44
Powinni zmierzyć temperaturę na kratkach "profesjonalnym" termometrem. Potrzeba kilka minut, żeby temp wylotowa była niska.
Michal982 - Sro Cze 04, 2008 15:09
Kto poleci jakiś dobry zakład w Warszawie znający się na klimatyzacjach, najlepiej mokotów,centrum, służew, ochota? Moi mechanicy się poddali nawet sprężarki nie mogli podpiąć na krótko. Myśle że to może być kwestia przekażników ale oni nawet nie wiedzieli gdzie szukać. Przynajmniej nic im nie zapłaciłem, a szczelność mi sprawdzili
orobra - Sro Cze 04, 2008 16:24
Brt możesz mi wytłumaczyć co ma czujnik temp oleju do klimy[nie wiem dlaczego ale u mnie ten czujnik jest rozłączony nie ma wcale przewodu ,a klima działa]
Michal982 - Sro Cze 04, 2008 18:13
Klimatyzacja działa teraz potrzebny mi tylko elektryk chyba ze ktoś pomoże. A więc po włączeniu klimatyzacji zapala się światełko i włącza się wentylator, wiec chyba wszystko jest ok.
Ja podłączyłem na krótko przewód wychodzący od kompresora do akumulatora. Wyraźnie słychać było elektromagnes i po kilku chwilach w samochodzie zrobiło się zimno. Teraz tylko nie wiem gdzie mam szukać przyczyny? Pod maską koło bezpieczników są jakieś 2 przekaźniki czy to one są odpowiedzialne ze klimę. Bo przecież nie będę jeździł z klima podłączona na krótko
Brt - Sro Cze 04, 2008 18:56
orobra, może już wcześniej ktoś go ominął Ten czujnik jest fabrycznie w układzie klimatyzacji.
Michal982, nie możesz na krótko jeździć z podpięta klimą, bo jeśli jakiś element zawiedzie to może Ci rozsadzić układ. W RAVE jest schemat klimy i na tej podstawie mozna najszybciej zlokalizować usterkę.
orobra - Sro Cze 04, 2008 19:03
Brt piszesz że ten czujnik jest fabrycznie zakładany, a jak klima nie jest fabryczna tylko dokładana?
Michal982 - Sro Cze 04, 2008 19:13
Brt przez podpięcie na krótko miałem na myśli podpięcie się do wentylatora Skoro on zawsze się uruchamia po włączeniu klimatyzacji to gdybym podpioł do niego ten przewód od kompresora to chyba wszystko było by ok?
No chyba że dowiem się który to przekaźnik odpowiada za kompresor
Brt - Sro Cze 04, 2008 19:17
Michal982, wentylator nie zawsze pracuje przy właczonej klimie puszka przekaźników klimy znajduje się obok zbiorniczka układu chłodzącego na scianie grodziowej. tam sa 4 przekaźniki w środku. Szukaj wg rave, to najskuteczniejsza metoda. A sprawdziłeś ten czujnik oleju??
orobra, w przypadku dokładanej to nie mam pojęcia, ale nie sądzę, żeby był.
Michal982 - Sro Cze 04, 2008 19:32
Dzięki Brt za wskazówki, jutro zajrzę do tej puszki. A co do czujnika oleju to jak mam go sprawdzić? Zmierzyć rezystancje przy zimnym i gorącym silniku?
Naprawdę ten wiatrak nie zawsze się chodzi przy włączonej klimie?
Brt - Sro Cze 04, 2008 20:13
Czujnik działa włacz-wyłacz i ogólnie powinien prawie zawsze być właczony. Włacz klimę i dodaj gazu na np 2500obr i przytrzymaj i zobaczysz czy wentylator przestanie działać
|
|