Zobacz temat - [R416] Kilka usterek i dziwne szumy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kilka usterek i dziwne szumy

misiekns - Sro Cze 04, 2008 20:50
Temat postu: [R416] Kilka usterek i dziwne szumy
Witam w niedziele kupiłem Rover 416 1.6 98r. sedan z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.
Mam kilka pytań odnośnie tego samochodu:

1. Gdzie mogę sprawdzić jaki mam dokładnie model auta, silnika i skrzyni biegów ( ręczna) w dowodzie rej. pisze bowiem tylko "ROVER 400 416 1.6 I" oraz "1589,00 cm3 i 82,00 kW" (auto fabr. gaz) samochód jest wersją wyprodukowaną na rynek europejski (czyli nie trzeba było przekładać kierownicy)

2. Co pasuje wymienić najlepiej od razu (olej, filtry itd.).

3. Jaki olej lać do tego silnika, i jaki do skrzyni.

4. Prawa przednia szyba nie reaguje na opuszczanie, bezpieczniki są dobre, i troszkę mnie to martwi na szybie są 2 małe pionowe rysy...

5. Radio jest orginalne i po włączeniu działa (świeci się) ale nie mogę ani włączyć radia ani kaset, na wyświetlaczu (tam gdzie zegarek) pojawia się komunikat WAIT (jestem osobą cierpliwą ale po 30 min. dalej tak samo)

6. I ostatnia rzecz która najbardziej mnie przeraża to lekki i cichy szum (tak jakby koło obcierało o nadkole) niestety dźwięk ten dochodzi ze skrzyni biegów... O co może chodzić? I co robić?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
misiekns

sTERYD - Sro Cze 04, 2008 22:40

ad1 masz silnik 16k4F, skrzynię R65, kilka ciekawych rzeczy też dowiesz się stosując Roverkową sprawdzajkę VIN :
http://www.roverki.pl/checkvin.php
ad2 olej, filtry, płyn chłodzący nie zaszkodzi, rozrząd jesli nie wiesz kiedy był wymieniany koniecznie,
ad3 do silnika porządny półsyntetyk, do skrzyni solidny 75W80
ad4 sprawdź po kolei sam przełącznik, połaczenia przy centralce (lewe przednie drzwi) i kostkę od słupka do drzwi, a w ogóle to czy so silniczka dochodzi napięcie ;)
ad5 noł ajdija :(
ad6 spróbuj zmienić olej na początek ;)

misiekns - Czw Cze 05, 2008 06:35

A jak mam się dowiedzieć jaki jest mój VIN?
Lechos - Czw Cze 05, 2008 06:38

misiekns napisał/a:
A jak mam się dowiedzieć jaki jest mój VIN?

zobacz do dowodu rejestracyjnego (punkt E) i bedziesz wiedzial.

misiekns - Nie Cze 22, 2008 19:10

Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki lać płyn hamulcowy i do wspomagania? Czy mogę je mieszać - uzupełnić niedomiar innym płynem niż ten który już jest?
kasjopea - Nie Cze 22, 2008 21:39

płyn do wspomagania Dexron II D

płyn hamulcowy DOT 4

artfrik - Pon Cze 23, 2008 01:44

sTERYD napisał/a:
do skrzyni solidny 75W80

No nie wiem, jak mi zalali taki olej to mi skrzynia padła, teraz jeżdżę na 10W40, po rozmowie z gośćmi którzy kroją angielskie roverki na części, powiedzieli że do skrzyń w hondach i roverkach należy lać olej SILNIKOWY 10W40!!!
Mają wielu klientów na skrzynie przez to że niektórzy nawet na dolewkę (sic!) dolali oleju przekładniowego a nie silnikowego i padła im skrzynia po około 10tyś km, ponieważ są w nich stosowane łożyska teflonowe i przekładniowy gorzej odbiera ciepło, ale o tym to najlepiej niech piter34 się wypowie :grin:

sTERYD - Pon Cze 23, 2008 08:04

a co Ci konkretnie padło w tej skrzyni??
olej silnikowy owszem stosuje się do skrzyń, ale typu PG1 montowanych w Roverkowskich dieslach i 2 litrowych benzyniakach, i jeszcze w paru wypadkach.
Ale tylko z braku zalecanego MTF94.
Jeśli chodzi o skrzynię R65, to 75W80 jest dobrym rozwiązaniem, a skrzynia raczej nie padła Ci od oleju...
prędzej od jego braku wcześniej ;)

piter34 - Pon Cze 23, 2008 11:56

sTERYD napisał/a:
Jeśli chodzi o skrzynię R65, to 75W80 jest dobrym rozwiązaniem,

Dodam, że takim olejem skrzynia była zalewana w fabryce i ten sam olej jest wyszczególniony w RAVE jako właściwy dla skrzyni R65 ;-)

artfrik - Wto Cze 24, 2008 07:21

sTERYD napisał/a:
a co Ci konkretnie padło w tej skrzyni??

W tym sęk że olej był, po wymianie sprzęgła, wymienili olej właśnie na 75W/80 i w niedługim czasie po tym mechanizm różnicowy zblokował mi obydwa koła, dobrze że to stało się przy małej prędkości i na prostej drodze (było to ostatniej zimy)
Czyli rozumiem piter34 że przy teraźniejszej wymianie skrzyni powinienem zalać olej 75W/80, tak też zrobię, skoro tak mówią wszelkie znaki na ziemi i niebie...
Czy przekładnia w R45 jest inna niż w R400? Teraz mam taką skrzynię i wydaje mi się że są różne.

piter34 - Wto Cze 24, 2008 10:38

artfrik napisał/a:
Czy przekładnia w R45 jest inna niż w R400?

Są takiego samego typu, tzn. R65. Jakieś drobne zmiany mogły być. Przełożenia są takie same.

artfrik - Nie Cze 29, 2008 16:49

Skrzynia wymieniona, przegub też, jest pięknie :)
I ta skrzynia na 100% jest od R400 bo mam jednak nieodparte wrażenie że tamta miała jakieś delikatnie inne przełożenia, dziś śmigam znów do Mielca i Krakowa, więc na pewno się znajdzie miejsce żeby go trochę rozhuśtać i zobacze jaką prędkośc będzie miał przy 5000rpm na piątym, na tamtej skrzyni było to 160kmh, a przy 100kmh miał jakieś 3100rpm a nie 2900 jak gdzieś tu na forum wyczytałem, teraz faktycznie jest w granicach 2900 :wink: