Zobacz temat - [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [Seria K] Jak się ustrzec HGF?

Ukasz - Sro Cze 04, 2008 20:53
Temat postu: [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Witam.
Wiem, że bardzo dużo można na ten temat przeczytać w FAQ.
Chciałbym jeszcze oprócz tego poznać Wasze opinie.
Co można jeszcze zrobić prócz co tygodniowej kontroli płynów, nie przekraczania 3000 rpm do momentu rozgrzana silnika oraz nie wyłączania silnika po ostrej jeździe zwłaszcza kiedy chodzi wentylator?
Myślę, że takie podsumowanie przyda się nie tylko mi.
Dzięki za pomoc.

piter34 - Sro Cze 04, 2008 21:01

Należy na bieżąco (podczas jazdy) kontrolować wskazania temperatury płynu chłodniczego. :roll:

[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 22:01 ]
Można zamontować układ ostrzegający przed niskim stanem płynu (kiedyś na www.mg-rover.org) było fotostory.

Ukasz - Sro Cze 04, 2008 21:18

piter34 napisał/a:
Należy na bieżąco (podczas jazdy) kontrolować wskazania temperatury płynu chłodniczego.

Czyli wskazówka powinna być maksymalnie nieco poniżej połowy skali.
Jeśli temperatura zwiększa się ponad połowę, rozpędzić auto żeby silnik się schłodził później wyłączyć i skontrolować układ chłodniczy.

Czy wymieniać co jakiś określony czas płyn chłodniczy, termostat...?

piter34 - Sro Cze 04, 2008 22:28

Ukasz napisał/a:
Jeśli temperatura zwiększa się ponad połowę, rozpędzić auto żeby silnik się schłodził później

Ustawić nawiew na "czerwone" i włączyć dmuchawę na najwyższy bieg. ;-) (nie zawsze jest się gdzie rozpędzić, np. w korku).

Ukasz napisał/a:
Czy wymieniać co jakiś określony czas płyn chłodniczy

Co 2 lata.

Ukasz - Sro Cze 04, 2008 22:39

piter34 napisał/a:
Ustawić nawiew na "czerwone" i włączyć dmuchawę na najwyższy bieg. ;-) (nie zawsze jest się gdzie rozpędzić, np. w korku).

To racja :!: :idea: . Pamiętałem, ale zapomniałem :wink:

xROnx - Sro Cze 04, 2008 22:52

Ukasz napisał/a:
zwłaszcza kiedy chodzi wentylator?

zastanawia mnie jedna rzecz. dlaczego w niektorych R (mowa tylko o silnikach serii K) wentylaotry sie wlaczają w celu obnizenia temp silnika a w niektorych nie - u mnie np mimo ze R by stal w korku z 1h w upale to za chiny sie wentylator nie wlaczya temp jest stala i pieknie utrzymyje sie na skali ponizej polowy. Jedyna opcja kiedy wentylator sie wlacza to nacisniecie guziczka od klimy :)
I nasunelo mi sie jedno pytanie. jak wylaczac silnik kiedy nam klima dziala? czy przed wylaczeniem silnika wylaczyc klime czy niech sie klima sama wylaczy z silnikiem? ;>

Skiba - Czw Cze 05, 2008 00:05

xROnx napisał/a:
I nasunelo mi sie jedno pytanie. jak wylaczac silnik kiedy nam klima dziala? czy przed wylaczeniem silnika wylaczyc klime czy niech sie klima sama wylaczy z silnikiem? ;>


bez znaczenia ... chociaż ja zawsze wyłączam najpierw klimę, chwilkę czekam na ochłonięcie turbo (diesel) i potem gaszę silnik.

piter34 - Pon Cze 09, 2008 11:27

xROnx napisał/a:
dlaczego w niektorych R (mowa tylko o silnikach serii K) wentylaotry sie wlaczają w celu obnizenia temp silnika a w niektorych nie - u mnie np mimo ze R by stal w korku z 1h w upale to za chiny sie wentylator nie wlaczya temp jest stala i pieknie utrzymyje sie na skali ponizej polowy.

W każdym R z silnikiem serii K pierwszy bieg wentylatora włącza się przy 104 stopniach (temp. płynu chłodniczego). U Ciebie to normalne zachowanie. Wentylator włącza się bardzo rzadko.

Brt - Sro Cze 11, 2008 08:09

Ja guziczka od klimy nie wyłaczam gasząc auto :) Klima i tak nie włączy sie odrazu po przekręceniu stacyjki, wiec nei obciązy rozrusznika przy starcie silnika. Dopiero po kilku sekundach od uruchomienia silnika załacza się sprężarka klimy. :)