Zobacz temat - [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?

Kamilkkk - Nie Cze 08, 2008 11:52
Temat postu: [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Nie moge odkręcić koła pasowego Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła pasowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.
7Tomi - Nie Cze 08, 2008 12:21
Temat postu: Re: [R200 1.4Si 16v 99r] Jak odkręcić koło pasowe?
Kamilkkk napisał/a:
Nie moge odkręcić koła pasowego Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła pasowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.


Moim zdaniem tylko kompresor i pneumat ;) Inaczej nigdy mi sie nie udało odkręcić koła na wale.

Kamilkkk - Nie Cze 08, 2008 12:34

A jest jakiś sposób zmiany paska rozrządu bez odkręcania koła pasowego?
7Tomi - Nie Cze 08, 2008 12:45

Kamilkkk napisał/a:
A jest jakiś sposób zmiany paska rozrządu bez odkręcania koła pasowego?


Moim zdaniem nie bardzo. Rozrząd ustawiasz według znaków na kołach rozrządu na na wale ustawiasz kołą zębate według znaku na pompie oleju. Jak nie ściągniesz koła pasowego to nie będziesz widział znaków. A po drugie to nawet nie wiem czy założysz pasek nieściągając koła.

Bez pneumata to chyba nie masz sie co zabierać do wymiany rozrządu.

Kamilkkk - Nie Cze 08, 2008 13:07

Rozrząd ustawie bez ściągania koła pasowego bo na nim też są znaki. Więc to nie jest problem. Ale właśnie paska nie ma jak przeciągnąć bez ściągania koła pasowego. Srube od koła pasowego myśle że odkręce ręcznie bez pneumatu ale kręci się wał i musze jakoś go zablokować. Myślałem że macie jakieś pomysły. Przecież jakoś ludzie zmieniają te paski :)
arczi83 - Nie Cze 08, 2008 13:14

A nie ma tam przypadkiem kilku mniejszych śrubek na tym kole?
Kamilkkk - Nie Cze 08, 2008 13:17

Na kole pasowym jest tylko jedna duża śruba którą odkręcamy kluczem 22. Żadnych małych śrubek
jaro92 - Nie Cze 08, 2008 14:39

najlepiej mieć oryginalną blokadę,o ile sie nie mylę odkręcamy rozrusznik i tam ja zakładamy i tyle
Kamilkkk - Nie Cze 08, 2008 16:46

Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego. Tak jak jest to pokazane na filmiku zmiany paska na google.
AndrewS - Pią Cze 13, 2008 01:16

Kamilkkk napisał/a:
Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku


:shock:
ja bym na tym pasku juz nie jezdzil
rownie dobrze mogles go urwac
przy takim sposobie sile przenosi pasek :!: , a to jest niedopuszczalne :!:

Tomi_114 napisał/a:
Moim zdaniem nie bardzo. Rozrząd ustawiasz według znaków na kołach rozrządu na na wale ustawiasz kołą zębate według znaku na pompie oleju. J


jest znak na kole pasowym i na malej obudowie paska rozrzadu,
da sie to zrobic, ale mozna polamac dolna mala obudowe paska rozrzadu, jest tez problem z odkreceniem malej srubki od obudowy paska, ktora przy wykrecaniu opiera sie o kolo pasowe, trzeba ja zastapic krótsza lub skrócić :-)

Kamilkkk napisał/a:
Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego


jest tez blokada w miejsce rozrusznika :!:

Peti - Pią Cze 13, 2008 05:54

Kamilkkk napisał/a:
Oryginalna blokada jest OK. Ale popierwsze trzeba ją mieć a po drugie zakłada się ją przy zdjętej skrzyni biegów na samej górze koła zamachowego. Tak jak jest to pokazane na filmiku zmiany paska na google.


Witam

Musisz zablokować sobie koło zamachowe. Na samym dole połączenia skrzyni biegów i silnika jest taka baszka przykręcona na 3 śrubkach. Po jej odkręceniu jest dostęp do wieńca koła. Trzeba tam coś włożyć co go zablokuje. Czasami pomaga kawałek drewna, ale lepiej jakiś pasujący, mały kątowniczek.

Pozdrawiam

michalswiatek - Pią Cze 13, 2008 08:21

Kamilkkk, da sie to zrobic, ale:

1. Nie blokuj walkow rozrzadu, wal zrobi okolo pol obrotu zanim na biegu i hamulcu sie calkiem zablokuje. Jezeli zablokowales walki to pasek przeskoczy.
2. Wbij 4. bieg i ktos w aucie musi stac na hamulcu.
3. Jezeli hamulec nie utrzyma kol i beda sie krecic to musisz je unieruchomic. Ja wsadzilem solidne kawalki drewna miedzy szpilki kol i zaklinowalem je o podloze. Szpilki sie nie pogiely :wink:
4. I niech moc bedzie z Toba, bo kolo pasowe jest solidnie dowalone.

Dokrecalem kolo pasowe w ten sam sposob. Da sie.

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 09:41 ]
PS. W ten sposob poluzuj tylko srube kola pasowego. Nastepnie dokrec ja delikatnie i obracajac walem ustaw rozrzad na znaki. Dopiero wtedy zablokuj walki i odkrec srube calkiem.

Kamilkkk - Pią Cze 13, 2008 14:26

Dzięki za rade ale udało mi się już odkręcić i powiem że nie było to w sumie takie trudne. Kupiłem w sklepie taką blaszke zagiętą w 90 stopni taką do montowania np pułek do ściany albo łączenia desek w kąt prosty. Wsadziłem ją w zęby koła zamachowego. Pomiędzy blok silnika a rozrusznik i wytrzymała. Dzięki wielkie
michalswiatek - Pią Cze 13, 2008 20:13

Ja tez mialem na poczatku taki plan z blacha, ale mam taki dostep do rozrusznika, ze sie poddalem i szukalem innego wyjscia.
PHJOWI - Pią Cze 13, 2008 20:24

Najlepiej mieć kogoś trzymać hamulec i wbita 5 musi puścić.
michalswiatek - Pią Cze 13, 2008 20:30

PHJOWI napisał/a:
Najlepiej mieć kogoś trzymać hamulec i wbita 5 musi puścić.

U mnie sam hamulec nie utrzymal gdy auto bylo podniesione, musialem dodatkowo zblokowac piasty.

AndrewS - Pią Cze 13, 2008 20:54

dokladnie, u mnie bylo to samo, nawet na opuszczonym samochodzie, trzymanie na hamulcu na 5 biegu nic nie dawalo, pisalem juz o tym, wszystko wtedy sie poddaje kasuja luzy i sie ugina, pracuje caly naped, u nas puscilo dopiero bo zablokowaniu kola zamachowego i klucza udarowego bez przedluzki, z przedluzka gdzies ta sila sie rozchodzila
Kamilkkk - Pią Cze 13, 2008 21:28

Ja odkręciłem to kluczem dynamometrycznym :) Ma może 0,6 metra w sumie nie było to długie ramie ale nic się nie uginało. Na sztywno bez żadnych luzów i poszło rączką :)
sTERYD - Nie Cze 15, 2008 22:44

60cm to wcale nie długie ramię :lol: