Zobacz temat - [R414] Wyciek z skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Wyciek z skrzyni biegów

Mario82 - Sob Cze 14, 2008 20:22
Temat postu: [R414] Wyciek z skrzyni biegów
Ja mam pytanie, czy ktoś walczył, albo chociaż wie gdzie jest źródło wycieku oleju,
gdy zawsze brzeg łączący skrzynie z silnikiem jest w oleju... mówię od razu ze uszczelniacze półosi mam wymienione, ale wyciek jest nadal

Da się zauważyć że to bolączka wszystkich pojazdów, więc pewnie pytanie trywialne: skąd to wycieka i jak temu zapobiec?

Kalah - Sob Cze 14, 2008 20:34

Zwykle jest to uszczelniacz na wale od strony skrzyni, jezeli olej masz tylko na dolnej czesci jednostki napedowej, ale to zazwyczaj cieknie olej silnikowy. Tobie rozumiem cieknie olej przekladniowy?
Mario82 - Sob Cze 14, 2008 20:55

Kalah napisał/a:
Zwykle jest to uszczelniacz na wale od strony skrzyni, jezeli olej masz tylko na dolnej czesci jednostki napedowej, ale to zazwyczaj cieknie olej silnikowy. Tobie rozumiem cieknie olej przekladniowy?


Nie wpadłem na to, że to olej silnikowy może być... ogólnie jak rozróżnić te oleje? chyba się nie da... a ja głupi olej do skrzyni dolewam ;)

Ale z drugiej strony, te pogrubienie na łączeniu silnika i skrzyni jest upaćkane w oleju po obu stronach.... więc właściwie całe łączenie jest upaćkane, a olej skrapla się w najniższym punkcie.

Czyli uszczelniacz wału korbowego... więc pewnie jest pod sprzęgłem? Czy nie ma zagrożenia że olej zaleje mi sprzęgło i będzie nie ciekawie?

Kalah - Sob Cze 14, 2008 21:50

Mozna je rozroznic na dotyk i zapach :) przekladniowy pachnie inaczej niz silnikowy. Co chodzi o wymiane uszczelniacza to sam uszczelniacz to male koszta, ale robota kosztuje bo jest z tym troche gimnastyki. Jezeli cala okolica jest upackana to szukaj najwyzszego punktu, gdzie pojawia sie olej, moze zaczyna on cieknac juz wyzej.
tetryk - Nie Cze 15, 2008 06:50

trzeba to sprawdzić tak jak kolega pisał...tylko że jak cieknie simer z tyłu silnika na wale ,i jeździsz z tym juz jakiś czas to przygotuj się też conajmniej na wymianę tarczy sprzęgłowej...
Mario82 - Nie Cze 22, 2008 10:23

obejrzałem co mogłem i z tyłu jest wyciek z wejścia cięgna od dźwigni zmiany biegów.. da się zobaczyć że wszystko w oleju. Wiec pytanie:
a) co jest tam uszczelnieniem i jaki trud jest w wymianie tego? czy trzeba wyciągnąć i rozebrać połowę skrzyni, czy da się dojść od dołu i góry

z przodu jeszcze nie zlokalizowałem... będę musiał poczekać na okazje wjechania na kanał, bo od przodu (od góry) nie widać żadnego źródła wycieku

thef - Nie Cze 22, 2008 10:41

Mario 82, proszę sprecyzować model roverka w tytule wątku.
sTERYD - Nie Cze 22, 2008 23:52

Mario82 napisał/a:
z tyłu jest wyciek z wejścia cięgna od dźwigni zmiany biegów..

przecież tam nie ma skąd cieknąć :?:

wytrzyj dokladnie skrzynię po wymianie uszczelniaczy półosi (bardzo dokładnie)...
jesli olej się znów pojawi, to cieknie albo z rozpowłowienia skrzyni (tam nie ma uszczelki, to jest skręcanie na pastę tak jak rozpołowienie głowicy) albo z siemerringu na wale głównym :(
albo po prostu ktoś Ci niedokładnie wcisnął którąś półoś na miejsce...

Mario82 - Pon Cze 23, 2008 06:29

sTERYD napisał/a:

wytrzyj dokladnie skrzynię po wymianie uszczelniaczy półosi (bardzo dokładnie)...


uszczelniacze już profilaktycznie wymieniłem... tylko skrzyni nie wytarłem ;) ogólnie poprawiło się (wcześniej widać było olej pod półośkami, teraz tam przyschło)

Proste rozwiązanie ale człowiek nie wpadł;) oki muszę zacząc dalsze dochodzenie od wytarcia