|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] Wyciek z skrzyni biegów
Mario82 - Sob Cze 14, 2008 20:22 Temat postu: [R414] Wyciek z skrzyni biegów Ja mam pytanie, czy ktoś walczył, albo chociaż wie gdzie jest źródło wycieku oleju,
gdy zawsze brzeg łączący skrzynie z silnikiem jest w oleju... mówię od razu ze uszczelniacze półosi mam wymienione, ale wyciek jest nadal
Da się zauważyć że to bolączka wszystkich pojazdów, więc pewnie pytanie trywialne: skąd to wycieka i jak temu zapobiec?
Kalah - Sob Cze 14, 2008 20:34
Zwykle jest to uszczelniacz na wale od strony skrzyni, jezeli olej masz tylko na dolnej czesci jednostki napedowej, ale to zazwyczaj cieknie olej silnikowy. Tobie rozumiem cieknie olej przekladniowy?
Mario82 - Sob Cze 14, 2008 20:55
Kalah napisał/a: | Zwykle jest to uszczelniacz na wale od strony skrzyni, jezeli olej masz tylko na dolnej czesci jednostki napedowej, ale to zazwyczaj cieknie olej silnikowy. Tobie rozumiem cieknie olej przekladniowy? |
Nie wpadłem na to, że to olej silnikowy może być... ogólnie jak rozróżnić te oleje? chyba się nie da... a ja głupi olej do skrzyni dolewam
Ale z drugiej strony, te pogrubienie na łączeniu silnika i skrzyni jest upaćkane w oleju po obu stronach.... więc właściwie całe łączenie jest upaćkane, a olej skrapla się w najniższym punkcie.
Czyli uszczelniacz wału korbowego... więc pewnie jest pod sprzęgłem? Czy nie ma zagrożenia że olej zaleje mi sprzęgło i będzie nie ciekawie?
Kalah - Sob Cze 14, 2008 21:50
Mozna je rozroznic na dotyk i zapach przekladniowy pachnie inaczej niz silnikowy. Co chodzi o wymiane uszczelniacza to sam uszczelniacz to male koszta, ale robota kosztuje bo jest z tym troche gimnastyki. Jezeli cala okolica jest upackana to szukaj najwyzszego punktu, gdzie pojawia sie olej, moze zaczyna on cieknac juz wyzej.
tetryk - Nie Cze 15, 2008 06:50
trzeba to sprawdzić tak jak kolega pisał...tylko że jak cieknie simer z tyłu silnika na wale ,i jeździsz z tym juz jakiś czas to przygotuj się też conajmniej na wymianę tarczy sprzęgłowej...
Mario82 - Nie Cze 22, 2008 10:23
obejrzałem co mogłem i z tyłu jest wyciek z wejścia cięgna od dźwigni zmiany biegów.. da się zobaczyć że wszystko w oleju. Wiec pytanie:
a) co jest tam uszczelnieniem i jaki trud jest w wymianie tego? czy trzeba wyciągnąć i rozebrać połowę skrzyni, czy da się dojść od dołu i góry
z przodu jeszcze nie zlokalizowałem... będę musiał poczekać na okazje wjechania na kanał, bo od przodu (od góry) nie widać żadnego źródła wycieku
thef - Nie Cze 22, 2008 10:41
Mario 82, proszę sprecyzować model roverka w tytule wątku.
sTERYD - Nie Cze 22, 2008 23:52
Mario82 napisał/a: | z tyłu jest wyciek z wejścia cięgna od dźwigni zmiany biegów.. |
przecież tam nie ma skąd cieknąć
wytrzyj dokladnie skrzynię po wymianie uszczelniaczy półosi (bardzo dokładnie)...
jesli olej się znów pojawi, to cieknie albo z rozpowłowienia skrzyni (tam nie ma uszczelki, to jest skręcanie na pastę tak jak rozpołowienie głowicy) albo z siemerringu na wale głównym
albo po prostu ktoś Ci niedokładnie wcisnął którąś półoś na miejsce...
Mario82 - Pon Cze 23, 2008 06:29
sTERYD napisał/a: |
wytrzyj dokladnie skrzynię po wymianie uszczelniaczy półosi (bardzo dokładnie)... |
uszczelniacze już profilaktycznie wymieniłem... tylko skrzyni nie wytarłem ogólnie poprawiło się (wcześniej widać było olej pod półośkami, teraz tam przyschło)
Proste rozwiązanie ale człowiek nie wpadł;) oki muszę zacząc dalsze dochodzenie od wytarcia
|
|