Zobacz temat - [R200/25/ZR] Jak dostać się do śruby mocującej wahacz?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200/25/ZR] Jak dostać się do śruby mocującej wahacz?

airproject - Wto Cze 17, 2008 21:11
Temat postu: [R200/25/ZR] Jak dostać się do śruby mocującej wahacz?
Witam,
Od jakiegoś czasu podczas zakręcania z układu kierowniczego dobiegał stukot. Dziś podniosłem mojego mg i zauważyłem że śruba mocująca wahacz kola przedniego jest obluzowana i rusza się na boki w swoim gnieździe. Z jednej strony widać łepek śruby ale z drugiej strony nie ma podejścia do nakrętki gdyż jest w profilu zamkniętym. Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić?

AndrewS: poprawa bledu w temacie

bialy114 - Wto Cze 17, 2008 21:24

Moim zdaniem tam nie ma nakrętki, ale mogę się mylić. Co prawda wymieniałem wahacz, ale fotek nie zrobiłem. Mam tylko Rave :
airproject - Wto Cze 17, 2008 21:37

Załączam obrazki o co mi chodzi:


bialy114 - Wto Cze 17, 2008 21:56

Podtrzymuję swoje zdanie: nie ma nakrętki - w "profilu" jest gwint.
A jeśli śruba "lata" na boki to może być winą wybitej tulei metalowo-gumowej przez którą przechodzi śruba.

airproject - Wto Cze 17, 2008 21:59

Hmm.. o to w takim razie ta śruba lata mi na boki:/
Coś sie musiało wyrobić tam. Jakis pomysł ktory element wymaga wymiany?

bialy114 - Wto Cze 17, 2008 22:02

http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=1140
airproject - Wto Cze 17, 2008 22:05

Czy to jest ten element który jest pomiedzy wahaczem a śrubą mocującą?
bialy114 - Wto Cze 17, 2008 22:08

Dokładnie mówiąc: jest wewnątrz wahacza i przez nią przechodzi śruba mocująca do nadwozia
airproject - Wto Cze 17, 2008 22:12

Rozumiem, tyle ze u mnie gdy się rusza na boki kolem to główka śruby też się rusza wskazując na to ze otwór w mocowaniu wachacza jest jakoś wybity a nie sama tuleja miedzy wahaczem a srubą - no chyba ze cos źle kombinuję.
bialy114 - Wto Cze 17, 2008 22:17

airproject napisał/a:
otwór w mocowaniu wachacza

to niestety jest technicznie możliwe :cry:
Na szczęście nie jest to super skomplikowane dla średniej jakości mechanika - każdy sobie z tym powinien poradzić
Powodzenia

airproject - Wto Cze 17, 2008 22:22

Ok, dzieki wielkie za pomoc. Jutro zadzwonie do ASO i zapytam jak oni to widzą - mam nadzieje ze nie zaproponują mi wymiany połowy zawieszenia:/
bialy114 - Wto Cze 17, 2008 22:26

airproject napisał/a:
mam nadzieje ze nie zaproponują mi wymiany połowy zawieszenia:/

w takim przypadku wolałbym wspawać tuleję zmniejszającą luzy (na swobodne włożenie śruby)
airproject napisał/a:
dzieki wielkie za pomoc

przycisk "Pomógł" zrobi to za Ciebie :mrgreen: :razz:

airproject - Wto Cze 17, 2008 22:43

heeh... nie zauważyłeś ze już wczesniej 'pomógł' wzrosło Ci o 1?:P
Brt - Wto Cze 17, 2008 22:56

jesli serwis chciałby to wymienić to do wymiany by były całe "sanki" przedniego zawieszenia :/ Proponuję raczej zakup podkladki i naspawanie jej od strony łba śruby (żeby zlikwidować luz) na śrubie. A czy probowałeś dokręcić owa śrubę ?? To dałoby odpowiedź czy gwint (a raczej nakrętka wspawana w profil) w profilu jest OK.
Podejrzewam, że bez wizyty u dobrego mechanika się nie obejdzie :| Ale jest to do zrobienia bez wymiany połowy zawieszenia ;)

airproject - Wto Cze 17, 2008 23:11

jestem ciekaw czy w ASO zaoferują mi alternatywę czy raczej bedą wolel wymieniac wiecej za większą kasę.
Niestety neimam teraz mozliwosci sprawdzenia tej nakrętki ale obawiam się ze moze tez byc jakos zerwana:/ Jutro zadzwonie i moze w ASO rzuca okiem zanim sie zdecyduje coś zrobić z tym.
Dzięki za pomoc.

bialy114 - Czw Cze 19, 2008 19:34

airproject napisał/a:
Jutro zadzwonie i moze w ASO

I co słychac w temacie ?
Jestem ciekaw, bo zawsze to jedna lekcja więcej :wink: