Zobacz temat - [R75] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw....

jedrek13 - Czw Cze 26, 2008 14:21
Temat postu: [R75] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw....
Witam wszystkich
Nazywam sie Jędrek i jestem nowym posiadaczem Roverka oraz nowym członkiem klubu.
Co prawda nie jest to mój pierwszy Rover , 10 lat temu posiadałem taki wynalazek jak Austin Rover Maestro MG 2.0 : ehh to była maszyna.

Do rzeczy jednak od paru dni posiadam R75 1.8 benzyna z 99 roku z przebiegiem 150 tyś km . Przeczytałem na forum już wiele postów dotyczących sprzęgła , wysprzęglika itd... objawy tam opisane nie do konca pasuja do mojego przypadku:

1.Auto ma problem z płynnym wrzucaniem biegów- potrzebna jest troszkę siły by wrzucić odpowiednie przełożenie
2.Podczas jazdy czuć wibracje , tak jakby uszkodzona była poduszka pod silnikiem , jednak te wibracje dochodzą ze skrzyni biegów, dodatkowo słychać delikatne buczenie
3.Na postoju również wyczuwalne są pewne wibracje, oraz delikatne hmm buczenie
4.Przy gwałtownym dodaniu gazu słychać uderzenie - stuk dochodzący ze skrzyni biegów
5 podczas ruszania trzeba dodać więcej gazu by auto płynnie ruszyło
6. Nie wydaje sie by autu brakowało mocy


Sam już nie wiem....do głowy przychodzi mi koło dwu masowe albo jakieś łożysko ....
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnymi objawami to prosiłbym o pomoc.
Jeśli znacie też jakiś warsztat w woj dolnośląskim zajmujący sie skrzyniami lub specjalizujący sie w naprawach Roverów to proszę o kontakt.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Jędrek

sTERYD - Czw Cze 26, 2008 14:28

koło dwumasowe było stosowane tylko z silnikami CDT i CDTi więc raczej odpada ;)
być może rozsypały się sprężynki na tarczy sprzęgla odpowiadajace za tlumienie drgań :???:
być może też winny jest wysprzęglik, który nie odbija tak jak powinien i jest efekt nagłego szarpniecia... :???:

songo30 - Czw Cze 26, 2008 14:47

U mnie było podobnie jak u ciebie. W końcu nie mogłen wrzucić żadnego biegu. Wziąłem się za sprawdzenie płynu w pompce, okazało cię że jest such ,to sobie dolałem. Po przejechaniu paru kilometrów problem się ponowił, co sie okazało, wysprzęglik był a wykończeniu, po dojechanio do warsztatu padł kompletnie. Kiedy zwaliniśmy skrzynie wysprzęglik gył rozsypany w drobny mak. Przez to włączanie biegów na siłę musiałem zkikwidować luzy na ścięgnach. Sprawdź czy macz wyciek między skrzynią a silnikiem, jak tak to będziesz wiedział że to na 100% jest wysprzęglik.
Rowan - Czw Cze 26, 2008 15:21

Potwierdzam teorię kolegi songo30, :wink:
jedrek13 - Czw Cze 26, 2008 18:16
Temat postu: Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Jędrek13 napisał/a:
Witam wszystkich
Nazywam sie Jędrek i jestem nowym posiadaczem Roverka oraz nowym członkiem klubu.
Co prawda nie jest to mój pierwszy Rover , 10 lat temu posiadałem taki wynalazek jak Austin Rover Maestro MG 2.0 : ehh to była maszyna.

Do rzeczy jednak od paru dni posiadam R75 1.8 benzyna z 99 roku z przebiegiem 150 tyś km . Przeczytałem na forum już wiele postów dotyczących sprzęgła , wysprzęglika itd... objawy tam opisane nie do konca pasuja do mojego przypadku:

1.Auto ma problem z płynnym wrzucaniem biegów- potrzebna jest troszkę siły by wrzucić odpowiednie przełożenie
2.Podczas jazdy czuć wibracje , tak jakby uszkodzona była poduszka pod silnikiem , jednak te wibracje dochodzą ze skrzyni biegów, dodatkowo słychać delikatne buczenie
3.Na postoju również wyczuwalne są pewne wibracje, oraz delikatne hmm buczenie
4.Przy gwałtownym dodaniu gazu słychać uderzenie - stuk dochodzący ze skrzyni biegów
5 podczas ruszania trzeba dodać więcej gazu by auto płynnie ruszyło
6. Nie wydaje sie by autu brakowało mocy


Sam już nie wiem....do głowy przychodzi mi koło dwu masowe albo jakieś łożysko ....
Jeśli ktoś sie spotkał z podobnymi objawami to prosiłbym o pomoc.
Jeśli znacie też jakiś warsztat w woj dolnośląskim zajmujący sie skrzyniami lub specjalizujący sie w naprawach Roverów to proszę o kontakt.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc
Jędrek



:bezradny:
Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam

ENU - Czw Cze 26, 2008 23:59

sTERYD napisał/a:
koło dwumasowe było stosowane tylko z silnikami CDT i CDTi więc raczej odpada ;)


Hymm to ciekawe,w moim przypadku to znaczy 2.0 V6 benzyka z 2000 roku też posiadam koło dwumasowe

Kris - Pią Cze 27, 2008 15:30
Temat postu: Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Jędrek13 napisał/a:

Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam


Sprawdź olej w skrzyni,
Czy na każdym biegu jest taki sam efekt (głośno i wibracje)?

jedrek13 - Pią Cze 27, 2008 16:02
Temat postu: Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Kris napisał/a:
Jędrek13 napisał/a:

Właśnie wróciłem z małej trasy: przy 120km na godzinę praca skrzyni biegów staje sie naprawdę głośna.
Sprawdziłem płyn DOT 4 ... był poniżej maximum, ale był
Jesteście pewni ,ze to tylko wysprzęglik ,a nie uszkodzona skrzynia biegów ...
Pozdrawiam


Sprawdź olej w skrzyni,
Czy na każdym biegu jest taki sam efekt (głośno i wibracje)?


Tak na każdym.

Cicho robi sie w kabinie od 140-150 km na h
Okręciłem olej w skrzyni ten z boku i zaczął lać sie olej .. wiec chyba jest go odpowiednia ilość

Kris - Pią Cze 27, 2008 19:07
Temat postu: Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Jędrek13 napisał/a:
Tak na każdym.

Cicho robi sie w kabinie od 140-150 km na h
Okręciłem olej w skrzyni ten z boku i zaczął lać sie olej .. wiec chyba jest go odpowiednia ilość


a luzik?... jak stoisz i silnik jest uruchomiony... co sie dzieje jak wciskasz i puszczasz pedałsprzęgła na luzie?

jedrek13 - Pią Cze 27, 2008 22:26
Temat postu: Re: [R75 1.8 '99] Problemy ze skrzynią , sprzęgłem .kołem dw
Kris napisał/a:
Jędrek13 napisał/a:
Tak na każdym.

Cicho robi sie w kabinie od 140-150 km na h
Okręciłem olej w skrzyni ten z boku i zaczął lać sie olej .. wiec chyba jest go odpowiednia ilość


a luzik?... jak stoisz i silnik jest uruchomiony... co sie dzieje jak wciskasz i puszczasz pedałsprzęgła na luzie?


jutro sprawdze

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 01:25 ]
........nic sie nie dzieje..hmmmm.

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 01:26 ]
Kris napisał/a:
Jędrek13 napisał/a:
Tak na każdym.

Cicho robi sie w kabinie od 140-150 km na h
Okręciłem olej w skrzyni ten z boku i zaczął lać sie olej .. wiec chyba jest go odpowiednia ilość


a luzik?... jak stoisz i silnik jest uruchomiony... co sie dzieje jak wciskasz i puszczasz pedałsprzęgła na luzie?


nic sie nie zmienia

songo30 - Nie Cze 29, 2008 19:55

Mam pytanie, czy jak autko masz zgaszone, to biegi wchodza tobie z łatwością?. Bo powinny, jeśli tak nie jest to prosze sprawdź czy nie masz tego wycieku między skrzynią a silnikiem, a napewno jak nie możesz z łatwością wkleszczyć biegu to są to ścięgna. Słucaj z resztą jak myślisz że masz soś z kołem dwumasowym to zwalaj skrzynie, reszta wyjdzie ci po drodze. Skoro to skrzynia to wywalaj. :rotfl:
piter34 - Czw Lip 10, 2008 14:49

sTERYD napisał/a:
koło dwumasowe było stosowane tylko z silnikami CDT i CDTi więc raczej odpada ;)

Dwumasa była także w silnikach benzynowych (wszystkich)

Rowan - Czw Lip 10, 2008 15:19

Dla pewności:
http://www.allegro.pl/ite...75_1_8_16v.html

adriansc1 - Sro Paź 02, 2013 22:46

WItam , mam ten sam problem nie moge wbić ani jednego biegu, został napełniony zbiornik pompki sprzęgła , pojezdziłem chwile i to samo. pod samochodem olej :( z tego co czytam i dowiaduje się od was to prawdopodobnie wysprzęglik. Panowie pomożecie ? ;( potrzebuje jakiegoś dobrego mechanika o roverka albo może ktoś z was to potrafi jestem ze Śląska z Sosnowca a roverek to 75tka z 2005 roku z dużym grilem jak audi..Proszę o kontakt jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc :cry:

[ Dodano: Sro Paź 02, 2013 22:46 ]
zapomniałem dodać 2.0 cdt

sew87 - Pią Lis 15, 2013 22:36

witam otoz mam problem temperatura spadla ponizej 10 stopni i zaczely sie problemy z 1,2,3 biegiem po odpaleniu ,po 10min juz chodzi wszystko ladnie ,dodam ze wymienione sprzeglo ,pompka,wsprzeglik ,macie jakis pomysly?

dodam ze silnik cdt 2.0

pelson91 - Pią Lis 15, 2013 22:39

mam dokładnie to samo. od momentu w którym wskazówka temperatury ruszy lekko w górę, biegi zaczynają wchodzić mięciutko, jednak chwilę po odpaleniu zapiąć "dwójkę" to jest nie lada sztuka. Przyczyny nie znam do dziś, choć pytałem już kilka znających się na rzeczy osób. Na początku mowa była o zbyt gęstym oleju w skrzyni. Jednak niedawno było wymieniane sprzęgło, więc skrzynia zwalana, olej zalany, a problem jest nadal, więc to należy wykluczyć
sew87 - Pią Lis 15, 2013 22:43

no mam dokladnie trzeba sie niezle napiac zeby 2 weszla ,1 troszke lepiej ,i olej tez juz 2 razy wymieniany ,co bedzie jak temperatura bedzie np -20 zeby czegos nie zepsuc. ciekawe czy inni majacy tez cdt maja taki problem ?
pelson91 - Pią Lis 15, 2013 22:44

też się o to trochę obawiam, bo do pracy mam mniej niż 5km i zanim się rozgrzeje to muszę trochę poszarpać za wajchę, a wiadomo, że działanie siłą nie zawsze przynosi dobre rezultaty. Może ktoś miał podobnie i zna przyczynę?
sew87 - Pią Lis 15, 2013 22:46

no ja mam 6km to nie lepiej a zaczyna mnie to wnerwiac troszke nie powiem