Zobacz temat - [każdy R z S(T)] Jak dbać o turbinę ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [każdy R z S(T)] Jak dbać o turbinę ??

Przemek87 - Pią Cze 27, 2008 13:14
Temat postu: [każdy R z S(T)] Jak dbać o turbinę ??
Witam,

Przeszukałem wcześniejsze tematy i było sporo na temat problemów z turbiną :) ale nie znalazłem żadnego na temat najlepszej dla turbiny techniki jazdy. Tak wiec może opisywać jak naprawiać warto napisać jak zapobiegać awarii turbinki. Wiadomo że każda turbinka w swoim czasie się zużyje, ale zawsze można jeździć w taki sposób aby działała jak najdłużej.

Tak więc zachęcam do dyskusji :)
A z waszych porad chętnie skorzystam, pozdrawiam!

kolin - Pią Cze 27, 2008 13:40

Podstawowe czynności

-Nie pałować samochodu na zimnym najlepiej nie przekraczać 2 tys obr jak jest bardzo zimny...
-Jak przyjedziesz nie gaś od razu silnika, niech chwilkę popracuje na jałowym biegu
-No i chyba diesla nie ma co kręcić wyżej niż 3,5 3,7 tys obr bo to bez sensu

dobryziom - Pią Cze 27, 2008 13:45

kolin wyczerpał temat praktycznie w 100% :)


może nie dotyczy to stylu jazdy ale... olej jak najczęściej i jak najlepszy.

Jary - Pią Cze 27, 2008 19:04

Dodałbym jeszcze filterki : oleju a szczególnie powietrza :idea:
Przemek87 - Sob Cze 28, 2008 11:22

Dzięki za odpowiedzi :) to jeszcze mam 2 pytania do tego co napisaliście:

czy wystarczy wymieniać olej i filtry raz na rok przy przebiegu ok 15-20 tys.?

i jak długo ma sobie pracować na tym jałowym biegu?
ostatnio po przejechaniu bez przerwy ok 100 km zostawiłem go na 5 minut zeby sobie pochodził i sie schłodził, ale najczęsciej jeżdże na odcinku 18 km

kolin - Sob Cze 28, 2008 11:30

Ja wymieniam filtry wraz z olejem co 8 tys km

Autko niech sobie chwilkę pochodzi tak do 3 minut, przeważnie tak robie i jest na razie wszystko w porządku

thef - Sob Cze 28, 2008 13:05

Przemek87 napisał/a:
i jak długo ma sobie pracować na tym jałowym biegu?
W zasadzie chłodzenie turbiny na biegu jałowym konieczne jest tylko po dynamicznej jeździe, więc jeżeli ostatnie kilka kilometrów będziesz jechał spokojnie (powiedzmy do 2500 obrotów) to wystarczy dosłownie kilka sekund pozostać na biegu jałowym po zatrzymaniu.