|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy
piochu1 - Sro Lip 02, 2008 20:21 Temat postu: [R75] W jaki sposób wymienić pasek wieloklinowy Moj problem dotyczy paska wieloklinowego do napędu: pompy wspomagania, alternatora, pompy układu chłodzenia..., Nie wiem dokładnie jak się do tego zabrać, jaki element poluzować żeby zdjąć stary pasek i następnie założeyć nowy.
Prosiłbym o pomoc - może jakaś instrukcja krok po kroku jak to wykonać
sTERYD - Sro Lip 02, 2008 20:58
prosz:
http://www.roverki.wienia...e/RAVE_nowy.iso
bardzo dobra instrukcja krok po kroku i z obrazkami
tylko trzeba cofnać czas w komputerze do 2002 roku
rolando - Sro Lip 02, 2008 21:51
niestety mnie także czeka wymiana paska wielorowkowego , ściaganie tak dużego pliku (560 mb) jak Rave przy moim badziewnym łączu z neostrady zajmie pewnie całą noc .
podpowie ktoś jak do tego się zabrać (do wymiany paska oczywiście )?
ma ktoś jakiś rysunek jak jest oplecony pasek na poszczególnych kółkach? jest ich mnóstwo i szkoda później czasu na główkowanie.
gdzie znajduje się napinacz, jak się go luzuje ?
z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam
henryk - Sro Lip 02, 2008 22:06
Tam są dwa paski. Niech jeszcze może ktoś się wypowie, czy przy wymianie pasków nie warto wymienić rolek prowadzących i napinających - w sumie trzy są.
rolando - Czw Lip 03, 2008 08:22
dwa paski???
oj chyba jest jeden, jestem prawie tego pewien i bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów.
pozdrawiam
henryk - Czw Lip 03, 2008 08:32
rolando napisał/a: | bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów | - tak. Drugi natomiast jest dla odmiany bardzo krótki. Niedawno to miałem wymieniane. Jeden pasek i rolki się szukają w dziale klimatyzacja, drugi chyba w alternatorze/układzie elektrycznym.
Obydwa miałem w rękach. Co do sposobu ułożenia - nie pamiętam, od dołu nie było też zbyt dużo widać.
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 09:36 ]
piochu1 napisał/a: | jaki element poluzować | - mechanik odkręcał wyłącznie rolki, bo były wymieniane. Bez wymiany rolek to chyba wystarczy poluzować rolki napinające. Wymieniał od dołu po odkręceniu osłony silnika. Dostęp jest dosyć uciążliwy, a przynajmniej jako amator tak to oceniam.
rolando - Czw Lip 03, 2008 08:43
henryk_w napisał/a: | rolando napisał/a: | bardzo długi - dane z katalogu, ma on ok. 2 metrów | - tak. Drugi natomiast jest dla odmiany bardzo krótki. Niedawno to miałem wymieniane. Jeden pasek i rolki się szukają w dziale klimatyzacja, drugi chyba w alternatorze/układzie elektrycznym.
Obydwa miałem w rękach. Co do sposobu ułożenia - nie pamiętam, od dołu nie było też zbyt dużo widać.
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 09:36 ]
piochu1 napisał/a: | jaki element poluzować | - mechanik odkręcał wyłącznie rolki, bo były wymieniane. Bez wymiany rolek to chyba wystarczy poluzować rolki napinające. Wymieniał od dołu po odkręceniu osłony silnika. Dostęp jest dosyć uciążliwy, a przynajmniej jako amator tak to oceniam. |
no to mnie oświciłeś dwa paski, patrzyłem się tam jak sroka w gnat i nie widziałem ich aż dwóch
no ale skoro juz to naprawiałeś to zapewne tak właśnie jest. wymieniałeś dwa paski
ja u siebie żadnych rolek wymieniać nie będę, tylko pasek który zaczyna się strzępić, więc lepiej podjąć działania zanim się zrewie całkiem.
ile zapłaciłeś mechanikowi za wymianę wiem, widziałem, dostęp jest kiepski (ciasno i mało miejsca do przeplecenia nowego paska) i jeśli taka robota będzie dość tania to nie zabieram sie za to z lenistwa wolę zlecić komuś i niech się męczy
pozdrawiam
piochu1 - Czw Lip 03, 2008 09:29
sTERYD dzieki ściągnąłem ale nie mogę otworzyć
Oddam chyba moje autko w ręce mechanika koszt wymiany to 40-50 robocizny , mało to to nie jest ale dojście do paska faktycznie ciężkie, miałem już samochód na kanale i zdjąłem osłone silnika jak popatrzyłem na układ paska i na to jak się wije po tych kołach pasowych to się tylko uśmiechnąłem - tym bardziej że nie wiedziałem otym że należy poluźnić tylko rolki napinające - szukałem napinacza gdzieś przy alternatorze lub pompie wspomagania
sTERYD - Czw Lip 03, 2008 09:34
wypal sobie na płytę, bo to jest obraz, chyba że się niedociagnął...
rolando - Czw Lip 03, 2008 09:34
sTERYD,
zapodam sobie dzisiaj ściąganie tego pliku na noc, jak go później odpalić by wszysko śmigało ? czy cofamy jedynie datę powiedzmy na 01.01.2002 i to wystarczy
pozdrawiam
2mk2 - Czw Lip 03, 2008 09:35
Nie możesz otworzyć, bo to jest obraz płyty. Musisz wypalić w NERO lub jakimkolwiek innym programie do nagrywania CD. Tylko nie jako dane a jako OBRAZ
pozdrawiam
2mk2
argail - Czw Lip 03, 2008 09:45
2mk2 napisał/a: | Nie możesz otworzyć, bo to jest obraz płyty. Musisz wypalić w NERO lub jakimkolwiek innym programie do nagrywania CD. Tylko nie jako dane a jako OBRAZ
pozdrawiam
2mk2 |
Niekoniecznie - wystarczy podmontować w DaemonTools.
to raz, dwa :
henryk - Czw Lip 03, 2008 10:15
rolando napisał/a: | nie widziałem ich aż dwóch | - ja też, pojechałem na wymianę z jednym bo tyle wyszukałem w RAVE. Drugi pasek wraz z rolką "urodził się na miejscu", ale na szczęście był niedawno wymieniany.
Ja chciałem wymieniać głównie rolki bo zaczynały mocniej szumieć. To są części wymienne. Lepiej żeby je zobaczył/posłuchał mechanik, szczególnie jak mówisz, że pasek masz postrzępiony - jakiś powód musi być. Zużyta rolka może się zblokować nawet podczas jazdy: zerwany pasek+koniec jazdy.
Co do ceny - moja jest niereprezentatywna - prywatna promocja.
piochu1 - Czw Lip 03, 2008 10:17
Dzięki argail te dwa zdjęcia dają mi już pogląd na to co należy zrobić - bynajmniej tak mi się wydaje. Ale teraz sam i tak nie zdąże zrobić bo dziś i jutro nie mam dostępu do kanału , wsobotę na weselicho jadę, niedziela poprawiny a w poniedziałek nad morze do Mielna jadę. Następnym razem sam się z nim pobawię.
rolando - Czw Lip 03, 2008 14:18
henryk_w napisał/a: | Lepiej żeby je zobaczył/posłuchał mechanik, szczególnie jak mówisz, że pasek masz postrzępiony - jakiś powód musi być. |
roleczki raczej wszystkie sa dobre, nic nie szumią, a strzepienie paska jest chyba tylko i wyłacznie z mojej winy, kiedyś coś grzebałem w jego okolicy i z tego co dobrze pamiętam delikanie uszkodził sie ona na rancie, dalej poszło już samo i obecnie posiadam 3/4 jego szerokości.
będę kombinował sam, jeśłi uznam, że lepiej zapłacić i mieć problem z głowy to tak też zrobię.
[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 10:59 ]
może ktoś z tego skorzysta:
pasek wymieniałem sam, robota prosta jak 2 X 2. nie ma się czego bać i zbędnie wydawać kasę na mechanika, wystarczy jedynie lekko wygięty klucz oczkowy 24 do napinacza i śrubowkręt do zdjęcia osłony pod silnikiem. ja u siebie miałem to prawie jak na talerzu (zdemontowany miałem cały przód do wentylatora) więc osłony nie demntowałem.
wg mnie standardowa robota ze zejmowaniem osłon nie powinna zająć więcej niż pół godziny, sama wymiana paska 10 minut.
róbcie sami, nie ma się czego bać, tylko trzeba wiedzieć jak prawidłowo założyć pasek, foto powyżej zamieszczone przez argail'a
powodzenia
|
|