|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
wolft1234 - Czw Lip 03, 2008 18:52 Temat postu: [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA Witam! Bardzo proszę o pomoc gdyż nie wiem co się dzieje z moim samochodem. Po krótce opiszę problem. Gdy silnik w samochodzie mi się rozgrzeje albo prosto mówiąc jadę po mieście dynamiczenie płyn z układu chłodzenia po prostu wylewa sie przez kurek zbiorniczka wyrównawczego.Jest tam takie ciśnienie że poprostu wszystko wylatuje przez kurek. Gdy jadę w trasie nic takiego się nie dzieje. Chciałem coś sprawdzić i odłączyłem przewód ten góry którym wraca płyn do zbirniczka wyrównawczego ale nawet jak dodam gazu to nic się przez niego nie leje. Sprawdziłem pompę wody i wiatraczek na niej i wszystko jest z nią OK. Czy ktoś mi może powiedzieć co się dzieje w moim samochodzie?Może układ jest zapowietrzony. Jak go odpowietrzyć? Gdzie znajdują się odpowietrzrniki? Mam Rovera 416 Si z 97r w sedanie.
sTERYD - Czw Lip 03, 2008 19:41
tu masz wszystko co trzeba wiedzieć o odpowietrzaniu:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
podmień korek na w pełni sprawny i sprawdź termostat...
jaki wiatraczek na pompie wody
wolft1234 - Czw Lip 03, 2008 20:01
Chodziło mi o tej przy pompie wiatraczek który się kręci przy obrocie paska. czasami zdarza się że moze być zerwany. A może masz jakieś inne sugestie co może być nie tak z tym samochodem?A tak przy okazji mam pytanie bo widzę że często wypowiadasz na forum w sprawie roverków. Jest Pan mechanikiem? Mam pytanie czy jest możliwość np spotkania w Goleniowie i jakieś podpowiedzi i oględzin tego problemu. Jak widzę jestes z Goleniowa a więc ze Szczecina miałbym blisko .
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 21:04 ]
A i mam jeszcze jeden problem. Choćbym nie wiem jak jeździł tym samochodem to nie włancza mi się wentylator na chłodnicy. przy czym tempertur nigdy nie przekroczyła mi połowy skali. Przy jakiej temperaturze włancza się wentylator?
sTERYD - Czw Lip 03, 2008 20:13
wolft1234 napisał/a: | Jest Pan mechanikiem? |
Pan to nie wiem... ja nie jestem ale jak umiem to pomogę
wentylator faktycznie włącza się rzadko najczęściej w korkach (pierwszy bieg 104 stopnie drugi 112, chyba, ze masz klimę ) a to że wskazówka nie przekracza połowy skali to jest normalne, tam jest jej miejsce.
jeśli chodzi o sugestie to tak jak napisałem korek musi być dobry, żeby utrzymać odpowiednie ciśnienie, no i jak termostat byłby zamknięty na stałe to plyn będzie wyrzucać... ostateczność to kompresja uciekająca przez dziurawą uszczelkę głowicy, ale to lepiej zostawić na później (ewentualnie w międzyczasie sprawdzić zawartość CO2 w płynie, żeby to wykluczyć)
a poza tym to ostatnio większość czasu jestem w szczecinie
wolft1234 - Czw Lip 03, 2008 20:20
A mam jeszcze pytanie czemu w momencie jak dodaję gazu w samochodzie wogołe nic nie leci przez przewód doprowadzający płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Chyba powinno się przez niego lać strumieniem a tu nic nawet kropla nie poleci?????? No i nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.....
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 21:26 ]
co to jest HGF?
Jary - Czw Lip 03, 2008 21:36
wolft1234 napisał/a: | Chyba powinno się przez niego lać strumieniem a tu nic nawet kropla nie poleci? |
I tak ma być Jak sama nazwa wskazuje "zbiornik wyrównawczy" jest po to by wyrównywać stan płynu w układzie chłodzenia
wolft1234 - Czw Lip 03, 2008 21:44
a wiec jak moze byc przyczyna tego ze nawet kropla nie poleci a gdy silnik sie rozgrzeje poziom płyny w zbiorniczku podnosi sie do tego stopnia ze az wyrzuca ja przez korek?
Jary - Czw Lip 03, 2008 22:19
wolft1234 napisał/a: | gdy silnik sie rozgrzeje poziom płyny w zbiorniczku podnosi sie do tego stopnia ze az wyrzuca ja przez korek? |
Układ chłodzenia w Twoim aucie jest układem ciśnieniowym, ciśnienie jest po to by podnieść temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej a co zrobić to napisał Ci juz kol. sTERYD kilka postów wcześniej
sTERYD - Czw Lip 03, 2008 22:19
przyczyną może być nieszczelny korek
może też być zapchany termostat. zauważ, że ten mały wężyk biegnący do górnej części zbiornniczka wyrównawczego biegnie z dużego obiegu, więc jeśli termostat jest zamknięty to nie ma prawa tam nic kapnąć...
wolft1234 - Pią Lip 04, 2008 22:46
sprawdzilem wszystko o czym pisaliście i doszedłem do tego że wentylator wogóle sie nie włancza. jak odłączyłem czujnik i wentylator pracował wszystko było OK. nic nie leciało ze zbirniczka i płyn się nie gotował. Mam pytanie jak sprawdzić że czujnik jest zepsuty. Czy to napewno czujnik czy coś innego ? ile jest czujników temperatury w układzie chłodzenia bo ja widzę jak narazie dwa obok siebie?????
Brt - Pią Lip 04, 2008 23:41
wolft1234 napisał/a: | ile jest czujników temperatury w układzie chłodzenia bo ja widzę jak narazie dwa obok siebie????? |
więcej nie ma jeden obrabia komputer i na podstawie jego wskazań załaczane są wentylatory na chłodnicy a drugi podaje tylko sygnał do wskażnika na desce rozdzielczej
AndrewS - Wto Lip 08, 2008 19:02
wolft1234 napisał/a: | sprawdzilem wszystko o czym pisaliście |
a jak sprawdziles korek zbiorniczka
|
|